kamil şeker
New member
Colma, California'daki araba satıcısı Serramonte Subaru'da bir satış tabelası görülüyor.
Stephen Lam | Reuters
DETROIT — Sektör analistlerine göre ABD'de yeni araç satışlarının, düşük faiz oranları ve artan satın alınabilirlik sayesinde gelecek yıl 2019'dan bu yana en yüksek seviyesine çıkması bekleniyor.
Cox Automotive, yeni hafif ticari araç satışlarının 2025'te 16,3 milyona ulaşmasını bekliyor; bu, S&P Global Mobility ve Edmunds'un gelecek yılki yaklaşık 16,2 milyon satış tahminlerinin biraz üzerinde. Bu tür satışlar, bu yılki 15,9 milyondan 16 milyona çıkacak ve 2019'daki yaklaşık 17 milyondan bu yana en yüksek sonuçları işaret edecek.
Bu, yeni otomobil ve kamyonlarda tahmini satış kazancının %2,5 veya daha az olduğu anlamına geliyor. Artışın, araç stoklarının devam eden “normalleşmesi”, otomobil üreticilerinin teşvikleri/indirimleri ve hafifletilen finansman ve kredi oranlarından kaynaklanması bekleniyor.
Edmunds'un içgörü başkanı Jessica Caldwell Salı günü yaptığı açıklamada, “Tüketiciler hâlâ sıkıntıyı hissediyor ancak pazar, araba alışverişi yapanlar için yılın başına göre biraz daha dostane bir yer haline geldi” dedi.
En büyük büyüme pazarlarından birinin giriş seviyesi ve daha ucuz araçlar olması bekleniyor. Sektör, koronavirüs pandemisinden bu yana yıllardır yüksek fiyatlar ve düşük stoklarla uğraşıyor.
Edmunds, yeni araçlar için ortalama işlem fiyatının 2024'te 47.465 $ olduğunu, 2023'teki 47.851 $'a kıyasla %0,8 düşüş ve 2019'daki 37.310 $'a kıyasla %27,2 artış olduğunu bildirdi.
EV'ler
Analistlere göre beklenen bir diğer büyüme alanı ise hibritler, plug-in hibritler ve tamamen elektrikli modeller de dahil olmak üzere elektrikli araçlar olmaya devam ediyor.
Cox'a göre, ABD'deki tamamen elektrikli araç satışlarının 2024'te toplam satış hacminin 1,3 milyona yaklaşarak yeni bir rekor kırması bekleniyor. Bu, geçen yıla göre %7,6 olan pazar payının kabaca %8'e çıkacağını, ancak bu yılın başındaki %10'luk beklentilerin altında olacağını gösteriyor.
Bu, ABD EV liderinin yıldan yıla düşüş tahminine rağmen Tesla'nın2014 yılından bu yana ilk kez satış gerçekleştirdi.
“İlk üç üretici Tesla, Hyundai Motor Group ve Genel MotorlarGM, marka düzeyinde %2,7 ile yıldan yıla pazar payında en büyük artışı elde etti. Cox'un endüstri öngörüleri direktörü Stephanie Valdez Streaty, Salı günü şöyle konuştu: “Tesla'nın pazar payı %50'nin altına düşmüş olsa da Model Y ve Model 3 ilk iki sırayı korumaya devam ediyor.” Tesla'nın.”
Cox, 2025 yılında yeni araç satışlarının yaklaşık %25'inin elektrikli olmasını bekliyor; buna tamamen elektrikli modeller için %10'dan fazla penetrasyon da dahil.
Valdez Streaty ve diğerleri, Trump yönetiminin kaldırma sözü verdiği 7.500 dolara kadar olan araçların satın alınmasına yönelik federal tüketici kredilerine son verilmesi durumunda EV satışlarının daha zayıf olabileceği konusunda uyardı.
'Radikal bozulma' mı?
Analistler, Başkan seçilen Donald Trump'ın göreve başlaması öncesindeki mevzuat belirsizliğinin ABD'de yeni araç satışlarını etkileyebileceği konusunda uyardı. En önemlisi, Trump'ın tarife tehditleri Kanada ve Meksika'daki araç üretimini etkileyebilir.
Cox Automotive'in baş ekonomisti Jonathan Smoke, Trump'ın yüzde 25 olabileceğini söylediği bu ülkelere uygulanan gümrük vergilerinin ABD yeni araç pazarında “radikal bir aksama” olacağını söyledi.
ABD'nin seçilen Başkanı Donald Trump, 16 Aralık 2024'te Palm Beach, Florida, ABD'deki Mar-a-Lago'da açıklamalarda bulunuyor.
Brian Snyder | Reuters
“Politika değişiklikleriyle birlikte bazı sapmaların olabileceğini biliyoruz, ancak yaptığımız bazı temel varsayımlar, bu değişimlerin çoğunun muhtemelen zaman alacağı ve uygulanmaya başlanmadan önce talebi artıracağı yönünde. Smoke Salı günü sanal bir brifing sırasında şunları söyledi: “Özellikle tarifelerle ilgili olduğundan, büyük yeni tarifelerin uygulanacağına dair herhangi bir varsayımda bulunmuyoruz.”
Wall Street analistlerine göre, ABD'de yeni araç satışlarında beklenen artış, yüksek teşvik oranları ve fiyatlamada beklenen düşüş nedeniyle bazı otomobil üreticilerinin gelecek yılki kazançları açısından mantığa aykırı olabilir.
Wells Fargo analisti Colin Langan Pazartesi günü bir yatırımcı notunda, “Fiyatlandırmanın sürdürülebilir olmadığına dair işaretler görmeye devam ediyoruz” dedi ve artan stokları, artan teşvikleri, düşen bayi karlarını ve otomobil üreticileri için diğer genel olarak azalan fiyatlandırma gücünü öne sürdü.
Fiyatlar rekora yakın seviyelerde kalmaya devam ediyor ancak büyüme yavaşladı; bu, otomobil alıcıları için iyi ancak şirketler için kötü.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Stephen Lam | Reuters
DETROIT — Sektör analistlerine göre ABD'de yeni araç satışlarının, düşük faiz oranları ve artan satın alınabilirlik sayesinde gelecek yıl 2019'dan bu yana en yüksek seviyesine çıkması bekleniyor.
Cox Automotive, yeni hafif ticari araç satışlarının 2025'te 16,3 milyona ulaşmasını bekliyor; bu, S&P Global Mobility ve Edmunds'un gelecek yılki yaklaşık 16,2 milyon satış tahminlerinin biraz üzerinde. Bu tür satışlar, bu yılki 15,9 milyondan 16 milyona çıkacak ve 2019'daki yaklaşık 17 milyondan bu yana en yüksek sonuçları işaret edecek.
Bu, yeni otomobil ve kamyonlarda tahmini satış kazancının %2,5 veya daha az olduğu anlamına geliyor. Artışın, araç stoklarının devam eden “normalleşmesi”, otomobil üreticilerinin teşvikleri/indirimleri ve hafifletilen finansman ve kredi oranlarından kaynaklanması bekleniyor.
Edmunds'un içgörü başkanı Jessica Caldwell Salı günü yaptığı açıklamada, “Tüketiciler hâlâ sıkıntıyı hissediyor ancak pazar, araba alışverişi yapanlar için yılın başına göre biraz daha dostane bir yer haline geldi” dedi.
En büyük büyüme pazarlarından birinin giriş seviyesi ve daha ucuz araçlar olması bekleniyor. Sektör, koronavirüs pandemisinden bu yana yıllardır yüksek fiyatlar ve düşük stoklarla uğraşıyor.
Edmunds, yeni araçlar için ortalama işlem fiyatının 2024'te 47.465 $ olduğunu, 2023'teki 47.851 $'a kıyasla %0,8 düşüş ve 2019'daki 37.310 $'a kıyasla %27,2 artış olduğunu bildirdi.
EV'ler
Analistlere göre beklenen bir diğer büyüme alanı ise hibritler, plug-in hibritler ve tamamen elektrikli modeller de dahil olmak üzere elektrikli araçlar olmaya devam ediyor.
Cox'a göre, ABD'deki tamamen elektrikli araç satışlarının 2024'te toplam satış hacminin 1,3 milyona yaklaşarak yeni bir rekor kırması bekleniyor. Bu, geçen yıla göre %7,6 olan pazar payının kabaca %8'e çıkacağını, ancak bu yılın başındaki %10'luk beklentilerin altında olacağını gösteriyor.
Bu, ABD EV liderinin yıldan yıla düşüş tahminine rağmen Tesla'nın2014 yılından bu yana ilk kez satış gerçekleştirdi.
“İlk üç üretici Tesla, Hyundai Motor Group ve Genel MotorlarGM, marka düzeyinde %2,7 ile yıldan yıla pazar payında en büyük artışı elde etti. Cox'un endüstri öngörüleri direktörü Stephanie Valdez Streaty, Salı günü şöyle konuştu: “Tesla'nın pazar payı %50'nin altına düşmüş olsa da Model Y ve Model 3 ilk iki sırayı korumaya devam ediyor.” Tesla'nın.”
Cox, 2025 yılında yeni araç satışlarının yaklaşık %25'inin elektrikli olmasını bekliyor; buna tamamen elektrikli modeller için %10'dan fazla penetrasyon da dahil.
Valdez Streaty ve diğerleri, Trump yönetiminin kaldırma sözü verdiği 7.500 dolara kadar olan araçların satın alınmasına yönelik federal tüketici kredilerine son verilmesi durumunda EV satışlarının daha zayıf olabileceği konusunda uyardı.
'Radikal bozulma' mı?
Analistler, Başkan seçilen Donald Trump'ın göreve başlaması öncesindeki mevzuat belirsizliğinin ABD'de yeni araç satışlarını etkileyebileceği konusunda uyardı. En önemlisi, Trump'ın tarife tehditleri Kanada ve Meksika'daki araç üretimini etkileyebilir.
Cox Automotive'in baş ekonomisti Jonathan Smoke, Trump'ın yüzde 25 olabileceğini söylediği bu ülkelere uygulanan gümrük vergilerinin ABD yeni araç pazarında “radikal bir aksama” olacağını söyledi.
ABD'nin seçilen Başkanı Donald Trump, 16 Aralık 2024'te Palm Beach, Florida, ABD'deki Mar-a-Lago'da açıklamalarda bulunuyor.
Brian Snyder | Reuters
“Politika değişiklikleriyle birlikte bazı sapmaların olabileceğini biliyoruz, ancak yaptığımız bazı temel varsayımlar, bu değişimlerin çoğunun muhtemelen zaman alacağı ve uygulanmaya başlanmadan önce talebi artıracağı yönünde. Smoke Salı günü sanal bir brifing sırasında şunları söyledi: “Özellikle tarifelerle ilgili olduğundan, büyük yeni tarifelerin uygulanacağına dair herhangi bir varsayımda bulunmuyoruz.”
Wall Street analistlerine göre, ABD'de yeni araç satışlarında beklenen artış, yüksek teşvik oranları ve fiyatlamada beklenen düşüş nedeniyle bazı otomobil üreticilerinin gelecek yılki kazançları açısından mantığa aykırı olabilir.
Wells Fargo analisti Colin Langan Pazartesi günü bir yatırımcı notunda, “Fiyatlandırmanın sürdürülebilir olmadığına dair işaretler görmeye devam ediyoruz” dedi ve artan stokları, artan teşvikleri, düşen bayi karlarını ve otomobil üreticileri için diğer genel olarak azalan fiyatlandırma gücünü öne sürdü.
Fiyatlar rekora yakın seviyelerde kalmaya devam ediyor ancak büyüme yavaşladı; bu, otomobil alıcıları için iyi ancak şirketler için kötü.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın