kamil şeker
New member
Elektrikli bir Ford kamyonu, 23 Temmuz 2023'te Washington DC'deki Electrify Expo DC'de sergilendi.
Nathan Howard | Getty Images
Ford Motorlu CEO Jim Farley, Cuma günü Aspen Fikir Festivali'nde yaptığı açıklamada, yaklaşık iki buçuk yıl içinde karlı hale gelecek 30.000 dolarlık tamamen elektrikli bir araç piyasaya sürmeyi beklediklerini söyledi.
Farley, Ford'un “skunkworks” ekibi tarafından geliştirilen araç hakkında pek fazla ayrıntı vermedi ancak aracın başlıca rakiplerinin Çinli otomobil üreticileri olması bekleniyor. Yanımda ve ABD EV liderinden beklenen giriş seviyesi bir araba Tesla'nın.
Farley, Ford'un öncelikle şirket için gazla çalışan kar motorları olan daha büyük tamamen elektrikli kamyonlar ve SUV'lar yerine daha küçük EV'lere odaklandığını, çünkü bu tür araçların “asla para kazanamayacağını” söyledi.
“Köklü bir değişiklik yapmanız gerekiyor” [automaker] karlı bir EV'ye ulaşmak için. Yapmamız gereken ilk şey, tüm sermayemizi daha küçük, daha uygun fiyatlı EV'lere yatırmak,” dedi Farley, CNBC'den Julia Boorstin ile yaptığı röportajda. “Şimdi gerçekten uyduğunu bulduğumuz görev döngüsü bu. Bu büyük, devasa, muazzam EV'ler asla para kazanamayacak. Pil 50.000 dolar. … Piller asla uygun fiyatlı olmayacak.”
Bir Ford sözcüsü daha sonra Farley'nin, şirketin Super Duty modelleri gibi büyük araçlardan veya 500 millik önemli EV menzillerine ulaşmak için büyük pil paketleri gerektiren araçlardan bahsettiğini açıkladı. Ford'un mevcut tamamen elektrikli F-150 Lightning kamyoneti veya yeni nesil EV'ler gibi modellerden bahsetmiyordu.
Ford, bu yılın başlarında Kanada'daki bir fabrikada üç sıralı büyük bir SUV'nin üretimini 2025'teki ilk planından 2027'ye ertelediğini söyledi. Ayrıca, “T3” kod adlı yeni nesil bir pikapı 2025 sonundan 2026'ya erteledi.
Farley Cuma günü Ford'un yeni nesil araçlarının karlı olacağını yineledi.
Ayrıca Amerikalıların büyük otomobiller yerine küçük otomobillere “yeniden aşık olmaları” gerektiğini söyledi. Ford'un kârının çoğunluğunun kamyonlardan geldiği ve Amerikan otomobil üreticilerinin tarihsel olarak küçük modellerden para kazanmakta zorluk çektiği düşünüldüğünde bu şaşırtıcı bir açıklama.
Farley Cuma günü yaptığı açıklamada, “Küçük araçlara yeniden aşık olmaya başlamalıyız. Bu, toplumumuz ve EV'nin benimsenmesi açısından son derece önemli” dedi. “Biz bu canavar araçlara aşığız ve ben de onları seviyorum ama bu ağırlıkla ilgili büyük bir sorun.”
Ford'un EV birimi, bu yılın ilk çeyreğinde toptan satılan 10.000 araçtan 1,32 milyar dolar zarar etti. Birim aynı zamanda yazılım gibi EV ile ilgili işleri de içerse de, bu kayıplar birimin sattığı araç başına 132.000 $'lık bir kayba denk geliyor.
Farley, Çinli otomobil üreticileri küresel olarak büyümeye devam ederken Ford'un önümüzdeki beş yıl içinde kârlı EV'ler üretmesinin çok önemli olduğunu söyledi.
“EV'lerden para kazanamazsak, dünyanın en büyük pazarına sahip olan, halihazırda küresel olarak hakimiyet kurmuş ve dünya çapında tedarik zincirlerini kurmuş rakiplerimiz var,” dedi. “Ve önümüzdeki beş yıl içinde karlı EV'ler üretemezsek, gelecek ne olacak? Sadece Kuzey Amerika'ya doğru küçüleceğiz.”
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Nathan Howard | Getty Images
Ford Motorlu CEO Jim Farley, Cuma günü Aspen Fikir Festivali'nde yaptığı açıklamada, yaklaşık iki buçuk yıl içinde karlı hale gelecek 30.000 dolarlık tamamen elektrikli bir araç piyasaya sürmeyi beklediklerini söyledi.
Farley, Ford'un “skunkworks” ekibi tarafından geliştirilen araç hakkında pek fazla ayrıntı vermedi ancak aracın başlıca rakiplerinin Çinli otomobil üreticileri olması bekleniyor. Yanımda ve ABD EV liderinden beklenen giriş seviyesi bir araba Tesla'nın.
Farley, Ford'un öncelikle şirket için gazla çalışan kar motorları olan daha büyük tamamen elektrikli kamyonlar ve SUV'lar yerine daha küçük EV'lere odaklandığını, çünkü bu tür araçların “asla para kazanamayacağını” söyledi.
“Köklü bir değişiklik yapmanız gerekiyor” [automaker] karlı bir EV'ye ulaşmak için. Yapmamız gereken ilk şey, tüm sermayemizi daha küçük, daha uygun fiyatlı EV'lere yatırmak,” dedi Farley, CNBC'den Julia Boorstin ile yaptığı röportajda. “Şimdi gerçekten uyduğunu bulduğumuz görev döngüsü bu. Bu büyük, devasa, muazzam EV'ler asla para kazanamayacak. Pil 50.000 dolar. … Piller asla uygun fiyatlı olmayacak.”
Bir Ford sözcüsü daha sonra Farley'nin, şirketin Super Duty modelleri gibi büyük araçlardan veya 500 millik önemli EV menzillerine ulaşmak için büyük pil paketleri gerektiren araçlardan bahsettiğini açıkladı. Ford'un mevcut tamamen elektrikli F-150 Lightning kamyoneti veya yeni nesil EV'ler gibi modellerden bahsetmiyordu.
Ford, bu yılın başlarında Kanada'daki bir fabrikada üç sıralı büyük bir SUV'nin üretimini 2025'teki ilk planından 2027'ye ertelediğini söyledi. Ayrıca, “T3” kod adlı yeni nesil bir pikapı 2025 sonundan 2026'ya erteledi.
Farley Cuma günü Ford'un yeni nesil araçlarının karlı olacağını yineledi.
Ayrıca Amerikalıların büyük otomobiller yerine küçük otomobillere “yeniden aşık olmaları” gerektiğini söyledi. Ford'un kârının çoğunluğunun kamyonlardan geldiği ve Amerikan otomobil üreticilerinin tarihsel olarak küçük modellerden para kazanmakta zorluk çektiği düşünüldüğünde bu şaşırtıcı bir açıklama.
Farley Cuma günü yaptığı açıklamada, “Küçük araçlara yeniden aşık olmaya başlamalıyız. Bu, toplumumuz ve EV'nin benimsenmesi açısından son derece önemli” dedi. “Biz bu canavar araçlara aşığız ve ben de onları seviyorum ama bu ağırlıkla ilgili büyük bir sorun.”
Ford'un EV birimi, bu yılın ilk çeyreğinde toptan satılan 10.000 araçtan 1,32 milyar dolar zarar etti. Birim aynı zamanda yazılım gibi EV ile ilgili işleri de içerse de, bu kayıplar birimin sattığı araç başına 132.000 $'lık bir kayba denk geliyor.
Farley, Çinli otomobil üreticileri küresel olarak büyümeye devam ederken Ford'un önümüzdeki beş yıl içinde kârlı EV'ler üretmesinin çok önemli olduğunu söyledi.
“EV'lerden para kazanamazsak, dünyanın en büyük pazarına sahip olan, halihazırda küresel olarak hakimiyet kurmuş ve dünya çapında tedarik zincirlerini kurmuş rakiplerimiz var,” dedi. “Ve önümüzdeki beş yıl içinde karlı EV'ler üretemezsek, gelecek ne olacak? Sadece Kuzey Amerika'ya doğru küçüleceğiz.”
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın