kamil şeker
New member
22 Ocak 2025'te Baja California Eyaleti, Meksika'daki Tijuana, Baja California Eyaleti'ndeki Otay Ticari Limanı'ndaki Amerika Birleşik Devletleri'ne geçmeden önce bir araba taşıyıcı römorku sınır duvarının yanında bekler.
Guillermo Arias | AFP | Getty Images
DETROIT – Başkan Donald Trump'ın Cumartesi görünür belirlenmez Kanada ve Meksika'dan ithalat için% 25 tarifeler getirme tehdidi olarak, küresel otomotiv endüstrisi toplu olarak nefesini tutuyor.
Otomobil üreticileri aylardır Trump yönetiminin potansiyel tarifelerine “bekleme ve gör” yaklaşımı benimsiyorlar. Trump, bu ayki açılışına görev vermeye söz verdi, daha sonra ABD ticaret ortaklarındaki önemli değerler için 1 Şubat'ta hedef tarih belirledi.
Trump'ın tarife getirip getirmediğine bakılmaksızın, otomobil üreticileri gibi Genel Motorlar – ABD'deki en çok satan – işlerini politika etrafında planlayabilmeleri için netlik ister.
Tarife, ithalat vergisi veya ABD'ye getirilen yabancı mallardır. Malları ithal eden şirketler tarifeleri ödüyor ve bazıları şirketlerin tüketicilere ek maliyetleri aktaracağından korkuyorlar – araçların maliyetini artırıyor ve talebi potansiyel olarak azaltıyor.
Ticaretle ilgili belirsizlik, otomobil üreticisinin hisselerinin Wall Street'in 2025 rehberliği ve dördüncü çeyrek için en üst ve alt çizgisini yendikten sonra bile yıllar içinde en kötü günlerinden birine sahip olduğu Salı günü GM'ye zarar verdi.
“GM'nin 4Q'su'ndan anahtar almamız [earnings] Sonuç, GM için fırsat oldukça zorlayıcı olsa da, ABD politika belirsizliğinin şimdilik gezinmesi gerektiğidir. “Dedi.
Stok Grafik simgesi
Gm stoku
GM, CFO Paul Jacobson'un Kuzey Amerika malları hakkında hiçbir görev uygulanmadığı için “temkinli” bir yaklaşım olarak tanımladığı rehberliğinde potansiyel tarifeleri açıklamamıştır.
Hem Jacobson hem de GM CEO'su Mary Barra, şirketin herhangi bir eylem için beklenmedik durum planları olduğunu, ancak endişeli yatırımcıları yatıştırmak için yeterli olmadığını söyledi.
“Çok fazla gürültü var,” dedi Jacobson, Salı günü yatırımcılara açılış ve Kaliforniya orman yangınlarına atıfta bulunarak diğer sorunların ve etkinliklerin yanı sıra. Diyerek şöyle devam etti: “Sadece Ocak çok gürültülü olduğu için pazardan biraz daha pürüzsüz veri alana kadar temkinli oluyoruz.”
'Büyük etki'
Tarifelerin küresel otomotiv endüstrisi üzerinde büyük bir etkisi olabilir ve Kuzey Amerika'da önemli üretim operasyonlarına sahip GM gibi şirketler için kazançları azaltabilir.
S&P Global Mobility bu hafta bir raporda, “Zamanlamadan bağımsız olarak, bu battaniye tarifelerinin otomobil endüstrisi üzerinde büyük bir etkisi olacak.” Dedi. “Neredeyse hayır [automaker] Ya da rapora göre “Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren tedarikçi bağışık olurdu.
Blackstone CEO'su Stephen Schwarzman (L) ve General Motors CEO'su Mary Barra (R) tarafından kuşatılan ABD Başkanı Donald Trump, 3 Şubat 2017'de Washington'daki Beyaz Saray'daki büyük ABD şirketlerinin baş yöneticileri ile bir strateji ve politika forumu düzenliyor.
Kevin Lamarque | Reuters
Çoğu büyük otomobil üreticisinin ABD'de fabrikaları vardır, ancak Amerikan tüketici talebini karşılamak için Meksika da dahil olmak üzere diğer ülkelerden ithalatlara hala güvenmektedirler.
ABD'de faaliyet gösteren neredeyse her büyük otomobil üreticisi, 2024'te ABD satışlarının% 70'inden fazlasını oluşturan en çok satan altı otomobil üreticisi de dahil olmak üzere Meksika'da en az bir tesis var.
Uluslararası Ticaret İdaresi'ne göre, endüstri ülkeler arasında derinden entegre olmuştur, Meksika ABD'den tüm otomobil parçalarının% 49,4'ünü ABD'ye ihraç ediyor.
Wells Fargo, Meksika ve Kanada ithalatındaki% 25 tarifelerin geleneksel Detroit otomobil üreticisine milyarlarca dolara mal olacağını tahmin ediyor. Firma, GM üzerindeki% 5,% 10 ve% 25 tarifelerin etkisini tahmin ediyor. Ford Motor ve Chrysler ebeveyn Stellantis Toplu olarak 13 milyar dolar, 25 milyar dolar ve 56 milyar dolar olacaktı.
Eskiden IHS Markit olan S&P Global Mobility, Kanada veya Meksika'dan 25.000 dolarlık bir araca% 25 görevinin maliyetine 6.250 dolar ekleyeceğini tahmin ediyor – bunların çoğu tüketiciye aktarılabilecek olsa da.
En çok risk altında olan otomobil üreticileri
Kanada ve Meksika'daki S&P hareketlilik raporları, yaklaşık% 70 – yaklaşık 4 milyon – ABD'ye göre yaklaşık% 70 – yaklaşık 5,3 milyon araç üretiyor
Meksika, beş otomobil üreticisi – Ford, GM, Stellantis olarak bu araçların çoğunluğunu açıkladı. Toyota Motoru ve Honda-Kanada Üretim Kâr Amacı Gütmeyen Araştırma Grubuna göre, Kanada'da 2024 yılında sadece ABD pazarı için sadece 1,3 milyon hafif hizmet aracı üretti.
Bu otomobil üreticilerinin bazıları da Meksika'daki üretime güveniyor, ancak tüm üreticiler aynı aksamalarla karşılaşmayacaktı. Satış bazında, Alman otomobil üreticisi Volkswagen Meksika'daki tarife riskine en çok maruz kalan ve ardından Nissan Motor ve Stellantis, S&P Global Mobility raporları.
“Açıkçası senaryolarda çalışıyoruz,” dedi Stellantis'in Kuzey Amerika operasyonları başkanı Antonio Filosa 10 Ocak. “Ama evet, kararlarını beklememiz gerekiyor ve Bay Trump ve yönetiminin kararından sonra, biz buna göre çalışacak. “
İşte ABD satışlarının sınırının güneyinde üretilen yüzdesine dayanarak, Meksika'dan ithal edilen araçlardaki tarifelere en çok maruz kalan otomobil üreticileri:
Guillermo Arias | AFP | Getty Images
DETROIT – Başkan Donald Trump'ın Cumartesi görünür belirlenmez Kanada ve Meksika'dan ithalat için% 25 tarifeler getirme tehdidi olarak, küresel otomotiv endüstrisi toplu olarak nefesini tutuyor.
Otomobil üreticileri aylardır Trump yönetiminin potansiyel tarifelerine “bekleme ve gör” yaklaşımı benimsiyorlar. Trump, bu ayki açılışına görev vermeye söz verdi, daha sonra ABD ticaret ortaklarındaki önemli değerler için 1 Şubat'ta hedef tarih belirledi.
Trump'ın tarife getirip getirmediğine bakılmaksızın, otomobil üreticileri gibi Genel Motorlar – ABD'deki en çok satan – işlerini politika etrafında planlayabilmeleri için netlik ister.
Tarife, ithalat vergisi veya ABD'ye getirilen yabancı mallardır. Malları ithal eden şirketler tarifeleri ödüyor ve bazıları şirketlerin tüketicilere ek maliyetleri aktaracağından korkuyorlar – araçların maliyetini artırıyor ve talebi potansiyel olarak azaltıyor.
Ticaretle ilgili belirsizlik, otomobil üreticisinin hisselerinin Wall Street'in 2025 rehberliği ve dördüncü çeyrek için en üst ve alt çizgisini yendikten sonra bile yıllar içinde en kötü günlerinden birine sahip olduğu Salı günü GM'ye zarar verdi.
“GM'nin 4Q'su'ndan anahtar almamız [earnings] Sonuç, GM için fırsat oldukça zorlayıcı olsa da, ABD politika belirsizliğinin şimdilik gezinmesi gerektiğidir. “Dedi.
Stok Grafik simgesi
Gm stoku
GM, CFO Paul Jacobson'un Kuzey Amerika malları hakkında hiçbir görev uygulanmadığı için “temkinli” bir yaklaşım olarak tanımladığı rehberliğinde potansiyel tarifeleri açıklamamıştır.
Hem Jacobson hem de GM CEO'su Mary Barra, şirketin herhangi bir eylem için beklenmedik durum planları olduğunu, ancak endişeli yatırımcıları yatıştırmak için yeterli olmadığını söyledi.
“Çok fazla gürültü var,” dedi Jacobson, Salı günü yatırımcılara açılış ve Kaliforniya orman yangınlarına atıfta bulunarak diğer sorunların ve etkinliklerin yanı sıra. Diyerek şöyle devam etti: “Sadece Ocak çok gürültülü olduğu için pazardan biraz daha pürüzsüz veri alana kadar temkinli oluyoruz.”
'Büyük etki'
Tarifelerin küresel otomotiv endüstrisi üzerinde büyük bir etkisi olabilir ve Kuzey Amerika'da önemli üretim operasyonlarına sahip GM gibi şirketler için kazançları azaltabilir.
S&P Global Mobility bu hafta bir raporda, “Zamanlamadan bağımsız olarak, bu battaniye tarifelerinin otomobil endüstrisi üzerinde büyük bir etkisi olacak.” Dedi. “Neredeyse hayır [automaker] Ya da rapora göre “Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren tedarikçi bağışık olurdu.
Blackstone CEO'su Stephen Schwarzman (L) ve General Motors CEO'su Mary Barra (R) tarafından kuşatılan ABD Başkanı Donald Trump, 3 Şubat 2017'de Washington'daki Beyaz Saray'daki büyük ABD şirketlerinin baş yöneticileri ile bir strateji ve politika forumu düzenliyor.
Kevin Lamarque | Reuters
Çoğu büyük otomobil üreticisinin ABD'de fabrikaları vardır, ancak Amerikan tüketici talebini karşılamak için Meksika da dahil olmak üzere diğer ülkelerden ithalatlara hala güvenmektedirler.
ABD'de faaliyet gösteren neredeyse her büyük otomobil üreticisi, 2024'te ABD satışlarının% 70'inden fazlasını oluşturan en çok satan altı otomobil üreticisi de dahil olmak üzere Meksika'da en az bir tesis var.
Uluslararası Ticaret İdaresi'ne göre, endüstri ülkeler arasında derinden entegre olmuştur, Meksika ABD'den tüm otomobil parçalarının% 49,4'ünü ABD'ye ihraç ediyor.
Wells Fargo, Meksika ve Kanada ithalatındaki% 25 tarifelerin geleneksel Detroit otomobil üreticisine milyarlarca dolara mal olacağını tahmin ediyor. Firma, GM üzerindeki% 5,% 10 ve% 25 tarifelerin etkisini tahmin ediyor. Ford Motor ve Chrysler ebeveyn Stellantis Toplu olarak 13 milyar dolar, 25 milyar dolar ve 56 milyar dolar olacaktı.
Eskiden IHS Markit olan S&P Global Mobility, Kanada veya Meksika'dan 25.000 dolarlık bir araca% 25 görevinin maliyetine 6.250 dolar ekleyeceğini tahmin ediyor – bunların çoğu tüketiciye aktarılabilecek olsa da.
En çok risk altında olan otomobil üreticileri
Kanada ve Meksika'daki S&P hareketlilik raporları, yaklaşık% 70 – yaklaşık 4 milyon – ABD'ye göre yaklaşık% 70 – yaklaşık 5,3 milyon araç üretiyor
Meksika, beş otomobil üreticisi – Ford, GM, Stellantis olarak bu araçların çoğunluğunu açıkladı. Toyota Motoru ve Honda-Kanada Üretim Kâr Amacı Gütmeyen Araştırma Grubuna göre, Kanada'da 2024 yılında sadece ABD pazarı için sadece 1,3 milyon hafif hizmet aracı üretti.
Bu otomobil üreticilerinin bazıları da Meksika'daki üretime güveniyor, ancak tüm üreticiler aynı aksamalarla karşılaşmayacaktı. Satış bazında, Alman otomobil üreticisi Volkswagen Meksika'daki tarife riskine en çok maruz kalan ve ardından Nissan Motor ve Stellantis, S&P Global Mobility raporları.
“Açıkçası senaryolarda çalışıyoruz,” dedi Stellantis'in Kuzey Amerika operasyonları başkanı Antonio Filosa 10 Ocak. “Ama evet, kararlarını beklememiz gerekiyor ve Bay Trump ve yönetiminin kararından sonra, biz buna göre çalışacak. “
İşte ABD satışlarının sınırının güneyinde üretilen yüzdesine dayanarak, Meksika'dan ithal edilen araçlardaki tarifelere en çok maruz kalan otomobil üreticileri:
- Volkswagen:% 43
- Nissan:% 27
- Stellantis:% 23
- GM:% 22
- Ford:% 15
- Honda:% 13
- Toyota:% 8
- Hyundai:% 8