kamil şeker
New member
Arabalar, 20 Haziran 2024'te Chicago, Illinois'deki bir Chevrolet bayisinin park yerinde duruyor. Bayilerin satış ve servisi yönetmesine yardımcı olan bir yazılım sağlayıcısı olan CDK Global'e yapılan bir siber saldırı, Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada genelindeki yaklaşık 15.000 bayinin iş akışını felç etti.
Scott Olson | Getty Images
DETROIT — ABD'de yılın ilk yarısında otomobil satışlarının bir önceki yıla göre %2,9 artması bekleniyor, ancak otomotiv endüstrisinin yıl sonuna kadar bu ivmeyi sürdüremeyebileceği yönünde endişeler var.
Cox Automotive'e göre araç stok seviyeleri artıyor, teşvikler artıyor ve ekonomi, faiz oranları ve ABD başkanlık seçimleriyle ilgili belirsizlikler artıyor.
Otomotiv veri ve araştırma firması, önümüzdeki altı ayda satış büyümesinin 2023'e göre yaklaşık %1,3 artışla 15,7 milyon adede düşmesini bekliyor. Ayrıca, son yıllardan farklı olarak büyüme, daha karlı tüketici satışlarından ziyade ticari satışlardan geliyor.
Cox'un baş ekonomisti Jonathan Smoke Salı günü yapılan yıl ortası değerlendirme toplantısında “Genel olarak önümüzdeki birkaç ayda bir miktar zayıflık bekliyoruz” dedi. “Temelde, gördüğümüz hızı tam olarak koruyamayacağımıza dair bazı varsayımlarda bulunuyoruz. Ancak bir çöküş de beklemiyoruz.”
Tüketiciler için iyi
Bu tür koşullar, koronavirüs salgını sırasında görülmemiş miktarda yeni araç arzı ve rekor fiyatlar nedeniyle yıllardır yeni bir araç satın almayı bekleyen tüketiciler için büyük ölçüde olumlu.
Ancak bu koşullar, küresel sağlık krizi sırasında yeni araçların yüksek talebi ve düşük bulunabilirliği nedeniyle rekor karlar elde eden birçok otomobil üreticisi için bir engel teşkil ediyor. Wall Street, son yıllardaki rekor veya rekora yakın seviyelere kıyasla çoğu otomobil üreticisi için araç fiyatlandırmasında ve kârında zorluklar öngörüyor.
Yepyeni Tesla arabaları, 31 Mayıs 2024'te Corte Madera, Kaliforniya'daki bir Tesla bayisinde park edilmiş durumda.
Justin Sullivan | Getty Images
Brifing sırasında Cox'un kıdemli ekonomisti Charlie Chesbrough, “Önümüzde çok fazla belirsizlik var ve bu durum son satış başarılarının üzerine inşa edilmesini zorlaştırabilir” dedi. “Yılın ikinci yarısında şu ana kadar gördüğümüz büyümeyi sürdüremeyeceğinden endişe duyuyoruz.”
Kiralama, ticari ve leasing sektörleri çift haneli büyüme belirtileri gösterirken, Cox, perakendenin toplam sektördeki payının 2021'e göre dokuz puan düşerek yaklaşık %79'a gerilemesini bekliyor.
Kazananlar ve kaybedenler
İlk yarıdaki satış “kazananlarının” şunlar olması bekleniyor: Genel motorlar, Toyota Motorlu Ve honda motoru, Cox'a göre.
Chesbrough, Toyota'nın büyümeye devam etmesi durumunda GM'yi bir kez daha ABD'de en çok satan otomobil üreticisi sıralamasında zorlayabileceğini söyledi. Japon şirket, 2021'de ilk kez diğer tüm otomobil üreticilerinin önüne geçti.
Düşük performans gösterenler dahil Teslasatışların %14,3 oranında düşmesi tahmin ediliyor ve YıldızlıHaziran ayına kadar %16,5 oranında düşüş göstermesi bekleniyor. Honda, ilk yarıda ABD satışlarında Stellantis'i yenerek Chrysler ve Jeep ana şirketini satışlarda son 4'üncü sıradan 6'ncı sıraya itti.
Stellantis CEO'su Carlos Tavares bu ayın başlarında şirketin kendisinin ve şirketin ABD operasyonlarında yaptığı, satış düşüşlerine, stokların şişmesine ve yatırımcıların endişelerine yol açan “kibirli” olarak tanımladığı hataları düzelttiğini söyledi.
Smoke, “Daha yüksek arz, son dört yılı tanımlayan satıcı pazarına resmen veda ettiğimiz anlamına geliyor… Bu da yeni araç brüt satışlarında ve bayi kârlılığında daha fazla bozulma anlamına geliyor” dedi.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Scott Olson | Getty Images
DETROIT — ABD'de yılın ilk yarısında otomobil satışlarının bir önceki yıla göre %2,9 artması bekleniyor, ancak otomotiv endüstrisinin yıl sonuna kadar bu ivmeyi sürdüremeyebileceği yönünde endişeler var.
Cox Automotive'e göre araç stok seviyeleri artıyor, teşvikler artıyor ve ekonomi, faiz oranları ve ABD başkanlık seçimleriyle ilgili belirsizlikler artıyor.
Otomotiv veri ve araştırma firması, önümüzdeki altı ayda satış büyümesinin 2023'e göre yaklaşık %1,3 artışla 15,7 milyon adede düşmesini bekliyor. Ayrıca, son yıllardan farklı olarak büyüme, daha karlı tüketici satışlarından ziyade ticari satışlardan geliyor.
Cox'un baş ekonomisti Jonathan Smoke Salı günü yapılan yıl ortası değerlendirme toplantısında “Genel olarak önümüzdeki birkaç ayda bir miktar zayıflık bekliyoruz” dedi. “Temelde, gördüğümüz hızı tam olarak koruyamayacağımıza dair bazı varsayımlarda bulunuyoruz. Ancak bir çöküş de beklemiyoruz.”
Tüketiciler için iyi
Bu tür koşullar, koronavirüs salgını sırasında görülmemiş miktarda yeni araç arzı ve rekor fiyatlar nedeniyle yıllardır yeni bir araç satın almayı bekleyen tüketiciler için büyük ölçüde olumlu.
Ancak bu koşullar, küresel sağlık krizi sırasında yeni araçların yüksek talebi ve düşük bulunabilirliği nedeniyle rekor karlar elde eden birçok otomobil üreticisi için bir engel teşkil ediyor. Wall Street, son yıllardaki rekor veya rekora yakın seviyelere kıyasla çoğu otomobil üreticisi için araç fiyatlandırmasında ve kârında zorluklar öngörüyor.
Yepyeni Tesla arabaları, 31 Mayıs 2024'te Corte Madera, Kaliforniya'daki bir Tesla bayisinde park edilmiş durumda.
Justin Sullivan | Getty Images
Brifing sırasında Cox'un kıdemli ekonomisti Charlie Chesbrough, “Önümüzde çok fazla belirsizlik var ve bu durum son satış başarılarının üzerine inşa edilmesini zorlaştırabilir” dedi. “Yılın ikinci yarısında şu ana kadar gördüğümüz büyümeyi sürdüremeyeceğinden endişe duyuyoruz.”
Kiralama, ticari ve leasing sektörleri çift haneli büyüme belirtileri gösterirken, Cox, perakendenin toplam sektördeki payının 2021'e göre dokuz puan düşerek yaklaşık %79'a gerilemesini bekliyor.
Kazananlar ve kaybedenler
İlk yarıdaki satış “kazananlarının” şunlar olması bekleniyor: Genel motorlar, Toyota Motorlu Ve honda motoru, Cox'a göre.
Chesbrough, Toyota'nın büyümeye devam etmesi durumunda GM'yi bir kez daha ABD'de en çok satan otomobil üreticisi sıralamasında zorlayabileceğini söyledi. Japon şirket, 2021'de ilk kez diğer tüm otomobil üreticilerinin önüne geçti.
Düşük performans gösterenler dahil Teslasatışların %14,3 oranında düşmesi tahmin ediliyor ve YıldızlıHaziran ayına kadar %16,5 oranında düşüş göstermesi bekleniyor. Honda, ilk yarıda ABD satışlarında Stellantis'i yenerek Chrysler ve Jeep ana şirketini satışlarda son 4'üncü sıradan 6'ncı sıraya itti.
Stellantis CEO'su Carlos Tavares bu ayın başlarında şirketin kendisinin ve şirketin ABD operasyonlarında yaptığı, satış düşüşlerine, stokların şişmesine ve yatırımcıların endişelerine yol açan “kibirli” olarak tanımladığı hataları düzelttiğini söyledi.
Smoke, “Daha yüksek arz, son dört yılı tanımlayan satıcı pazarına resmen veda ettiğimiz anlamına geliyor… Bu da yeni araç brüt satışlarında ve bayi kârlılığında daha fazla bozulma anlamına geliyor” dedi.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın