ABD'de% 100 'yapılan bir araç maliyeti olabilir

kamil şeker

New member
Otomobil üreticisinin Kentucky Truck Fabrikası'nda bronz trim ile 2025 Ford Seferi, 30 Nisan 2025.

Michael Wayland | CNBC


LOUISVILLE, Ky. – Bronz dış kaplamalı beyaz bir 2025 Ford Expedition SUV, montaj hattından çıktı Ford MotorKentucky kamyon tesisi. Fabrikadaki Amerikalı işçiler tarafından – çerçevesinden tamamlanmaya kadar – toplandı. Ama bu tamamen “ABD'de üretilmeden” çok uzak.

Ana parçalarının çoğunluğu – bir pencere çıkartmasında belirtildiği gibi en az% 58 – Meksika'dan% 22'si de dahil olmak üzere ülke dışında yapıldı. Buna, aracın kalbi olan Ford tarafından mühendislik, 3.5 litrelik çift turboşarjlı V-6 EcoBoost motorunu da içeriyor.

Popüler büyük SUV, küresel otomotiv tedarik zincirinin ne kadar karmaşık olduğunun en iyi örneğidir ve ABD montaj hatlarını bile ford gibi Amerikan şirketlerinden gelen ABD montaj hatlarını yuvarladığı gerçeğinin altını çizmektedir.

Expedition'ı inşa eden 9.000'den fazla insanı olan devasa Kentucky Meclisi tesisi, F Serisi kamyonet ve Lincoln Navigator SUV, tam olarak Başkan Donald Trump'ın otomobil üreticilerinin agresif tarifeler kullanılarak ABD'de inşa etmeleri için baskı yaptığı türden bir tür.

Trump, ithal araçlara ve birçok otomotiv parçasına% 25 tarife koyduktan sonra, otomobil üreticileri ABD yatırımlarını yapmak ve tedarik zincirlerini mümkün olduğunca yerelleştirmeye başladı. Ancak, tüm otomobil parçaları ABD'de tedarik edilip üretilirse ülke işlerden ve ekonomik üretimden yararlanırken, uzmanlar bunun mümkün olmadığını söylüyor.

Berylls Strategy Advisors USA uzun zamandır tedarikçi ve ortağı Martin French, “Offforize edilmiş bazı bölümler, uygulanan tarifelerin bazılarında bile ABD yerine ABD yerine bu yerlerde üretmek için daha ucuz olacak.” Dedi.

Çelik, alüminyum ve yarı iletken yongalar gibi, özellikle otomobiller için kullanılan daha yaşlı olanlar ve platin ve palladyum gibi hammaddeler için işleme ve üretim tesisleri, yeni bitkiler veya madenler kurmadan ABD'de yeterince yaygın değildir. Bunlar, uzmanların ölçekte yaratmak için on yıl veya daha fazla süreceğini söyleyen süreçlerdir.

Bunun da ötesinde,% 100 yapımı bir aracın artan maliyetleri, birçok tüketiciyi yeni araç pazarından çıkarabilir. Bu da daha az talep ve muhtemelen daha düşük üretime yol açabilir.

Ford CEO'su Jim Farley geçen hafta CNBC'nin “Squawk Box” da “Her şeyi ABD'ye taşıyabiliriz, ancak her Ford 50.000 dolarsa, şirket olarak kazanmayacağız.” Dedi. “Bu her dengeleme eylemi [automaker] en Amerikan şirketi bile yapmak zorunda kalacak. “


Farley, metalaştırılmış araç parçalarının% 15 ila% 20'sinin, şu anda küçük bağlantı elemanları, emek yoğun kablo demetleri ve araç başına yaklaşık 5.000 dolar gibi şeyleri içeren, şu anda büyük ölçüde Asya'dan kaynaklanan kaynakların kaynaklanması imkansız olmasa da zor olduğunu söyledi.

S&P Global Mobility, bir araçta fındık ve cıvatalarına kadar yırtıldığında ortalama 20.000 parça olduğunu bildiriyor. Parçalar 50 ila 120 ülkede herhangi bir yerde olabilir.

Örneğin, bir mühendislik kıyaslama ve danışmanlık firması olan Caresoft'a göre, bir platformu ve bazı bölümleri keşif ve bazı bölümleri keşif ile paylaşan Ford F-150, sadece ABD'de toplanıyor, ancak birçok küçük parçayı hariç tutan yaklaşık 2.700 ana faturalandırılabilir parçaya sahip.

Trump yönetimi, Trump'ın daha önce ortadan kaldırmaya söz verdiği 7.500 dolara kadar elektrikli araç kredisi gibi vergi indirimleri veya tüketici teşvikleri sunarak Amerikan yapımı bir araç için daha yüksek fiyatları hafifletebilir.

Ancak% 100 Amerikan yapımı bir aracın maliyetleri, ilk allıkta göründüğünden çok daha büyük ve daha karmaşıktır. Otomobil üreticilerinin Kanada ve ABD içeriğinin birleşik yüzdesini sadece ABD içeriğinde değil, bir araçta bildirmeleri gerektiğinden, ABD'den gelenleri izlemek bile zor.

Çeşitli otomotiv analistleri ve yöneticileri CNBC'ye göre, imalat yatırımları hariç, tek başına malzeme maliyetleri, bir aracın fiyat noktasına binlerce dolar ekleyecek ve bu da otomobil üreticileri için karları ve tüketiciler için güç fiyat artışlarını artıracak.

Özgürce konuşabilmeleri için anonimlik verilen insanlar,% 100 ABD ve Kanada parçalarına yaklaşmak için attığınız her adımda binlerce dolar ekleyeceğini tahmin etti.

% 100 ABD yapımı araç


Danışmanlık firması Alixpartners'da bir ortak ve küresel otomotiv pazarı liderliği olan Mark Wakefield, zamanla hiçbir şeyin imkansız olmadığını söyledi, ancak bizim ve Kanada tedarik ve ek maliyetler için gereken yatırımın katlanarak artırılması, bir şirketin% 100 “ında” aracı olarak yaklaştıkça yaklaştıkça artacaktır.

Wakefield, “Maliyet kuantum bir şekilde daha fazla …%100'e yaklaşırsanız,” dedi. “% 90'ın üzerinde olmak pahalı hale geliyor ve yaklaşık% 95 almak gerçekten pahalı olacak ve sadece uzun zaman almanız gereken şeylere girmeye başlıyorsunuz [to do]. “


30 Nisan 2025'te Ford'un Kentucky Truck fabrikasında bir işçi.

Michael Wayland | CNBC


Wakefield'ın son% 5 ila% 10 ila% 10'u elde etmek için, Wakefield'ın “gerçekten pahalı olmaya” başlayacağını ve bazı parçaların hammadde tedarikini ve yeniden üretim üretimini kurmak için on yıl veya daha fazla süreceğini söyledi.

“Bunu, şu anda ortalama% 95'ten daha fazla yapabileceğinizi sanmıyorum, çünkü şu anda, sadece uzun zaman alacak birçok şey inşa etmeniz gerektiği için.” Dedi. “İşleme ve hammadde malzemeleri, gerçekten uzun zaman alıyor, çünkü bunlar onu işleyen çoklu milyon dolarlık tesisler.”

Otomatik tedarikçilerdeki iki yönetici, CNBC'ye, bir şirketin şu anda% 100 ABD yapımı bir araç kurmasının imkansız olmasa bile “gerçekçi olmayan” olacağını söyledi. Bir otomobil üreticisindeki başka bir yönetici, Amerikan monte edilmiş bir ABD tam boyutlu pikap için ortalama maliyet artışının, şu anda ABD ve Kanada'dan mümkün olduğunca çok sayıda bileşeni kaynağına en az 7.000 dolar atlayacağını tahmin etti.

Maliyetleri genelleştiren bir uzman, şu anda% 70 ABD/Kanada parçasının altında olan bir araca% 75 veya% 80'e ulaşmanın 5.000 dolara daha pahalıya mal olabileceğini söyledi; %90'a ulaşması için 5.000 ila 10.000 dolar daha; ve binlerce daha fazla yüzde daha yüksek.

Cox Automotive'e göre, ABD'deki yeni bir aracın ortalama işlem fiyatı şu anda 48.000 dolar civarında. Aracın malzeme ve parçalarda 30.000 $ 'dan oluştuğunu varsayalım. Yukarıdaki maliyetleri ekleyerek, şirketler için kabaca 10.000 ila 20.000 dolar daha çıkacaktır.

Cars.com, ABD'nin bir araç üretmek için açık ara en pahalı ülke olduğunu bildiriyor. Verilerine göre, ABD montajlı bir aracın ortalama yeni araç fiyatı 53.200 dolardan fazla. Bu, Meksika'da yaklaşık 40.700 dolar, Kanada'da 46.148 dolar ve Çin'de yaklaşık 51.000 dolar ile karşılaştırılıyor.

Hammaddeler hariç, birisi teorik olarak yeni bir otomobil şirketi başlatabilir – buna ABD motorları diyelim – sıfırdan. ABD motorları, yeni fabrikalar inşa etmek ve münhasıran bir Amerikan tedarik zinciri kurmak için milyarlarca dolar harcayabilir, ancak üreteceği araç muhtemelen düşük hacimli ve aşırı pahalı olacaktır.


Düşünmek Ferrari: İkonik otomobil üreticisinden gelen her araba, şirketin anavatanından mümkün olduğunca çok bileşenle İtalya'dan geliyor.

Ancak Ferrari'nin multimilyon dolarlık spor otomobilleri bile hava yastıkları, frenler, lastikler, piller ve İtalyan olmayan tedarikçilerden ve tesislerden gelen daha fazlası gibi parçalar veya hammaddeler var.

Wakefield, “Gerçekten düşük hacimde yaptıysanız ve araçla son derece yenilikçi ve farklıysanız, tüm Amerikalı olan 300.000-400.000 dolarlık araç yapabilirsiniz.” Dedi. “Ölçekte yapmak için 10-15 olurdu [years] Ve bunu yapmak için 100 milyar dolar. “

Daha gerçekçi olan nedir?


Wakefield,% 75 ABD ve Kanada bölümüne ve ABD'deki son montajı, ABD'deki ABD'deki son montajı ve son montajı, birkaç aracın bugün bu standardı karşıladığını belirterek, “ekonomik olmayan şeyler yapmaya zorlanmayan” çok daha ulaşılabilir bir hedef.

Ancak bu eşiğe daha büyük bir ölçekte ulaşmak bile, üretimi yerelleştirmek için otomobil üreticilerinden ve tedarikçilerden yeni yatırımlarda milyarlarca dolar alacaktır. Bazı otomobil üreticileri hareketi daha kolay hale getirebilirken, diğerleri tedarik ve üretimde büyük değişimler gerektirir.

2025 model yılı için% 75 ABD/Kanada Parça standardını karşılayan araçlar arasında KIA EV6, iki versiyonu var. Tesla Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'nin gerektirdiği en son araç içerik verilerine göre Model 3 ve Honda Ridgeline AWD Trail Sport. Yaklaşık 20 kişi% 70 veya daha yüksekken, bazı araçların hala verilere eklenmesi gerekmektedir.

Bu, GM ve Ford'un en iyi 16 aracının% 90 veya daha fazla ABD ve Kanada içeriğine sahip olduğu 2007 model yılı NHTSA verileriyle karşılaştırılıyor. Ford'un o zamanki keşif gezisi%95'lik en yüksek arasındaydı, ancak bu, büyük durgunluktan sonra otomobil endüstrisi tedarik zincirinin genişletilmiş küreselleşmesinden önceydi – ve otomobillerdeki birkaç önemli teknolojik ilerleme yeni parçaları ve malzemeleri daha önemli hale getirdi.

Amerikan Üniversitesi Kogod İşletme Okulu'na göre, onlarca yıldır, tedarik zincirlerinin küreselleşmesi ve Meksika'nın parça ve bileşen kaynağı olarak kullanımındaki artış nedeniyle daha az ABD/Kanada içeriği için bir eğilim oldu.

En çok ABD ve Kanada kısımlarına sahip en iyi 10 araç, 2019'dan 2024 model yıllarına göre bu ülkelerden% 63,6 ila% 69,2 parça içeriğine sahiptir. Cars.com.

Birçok lüks markanın, özellikle de Alman üreticilerin yanı sıra Toyota's Lexus'tan ithal araçlar, ABD'nin çok az içeriğine sahip. Federal verilere göre birçoğunun hiçbiri veya%1'i yok.

1992 tarihli Amerikan Otomobil Etiketleme Yasası uyarınca ABD/Kanada yüzdeleri, her bir araçtan ziyade “Carline” esasına göre hesaplanır ve en yakın%5'e yuvarlanabilir. Otomobil üreticileri tarafından hesaplanırlar ve hükümete rapor edilirler.

Bununla birlikte, Kuzey Amerika parçalarının yüksek bir eşiği, örneğin 2024 Toyota RAV4'ün% 70 ABD/Kanada parçasına sahip olduğu ve Kanada'da inşa edildiği bildirildiği bildiriliyor.

Cars.com'un “Amerikan yapımı endeksi” baş araştırmacısı Patrick Masterson, “Teorik olarak, teorik olarak, ancak sadece% 1 parça, içeriği olan bir aracınız olabilir,” dedi.


Cars.com'un en iyi ABD araçlarının yıllık endeksi araç montajını, parçalarını ve diğer faktörleri dikkate alır. Ford'dan araç yok veya Genel Motorlar İlk 10'u yaptı, iki Teslas, iki Hondas ve bir Volkswagen ilk beş noktayı aldı.

Çalışma, 2020 baskısından bu yana kullanıldığı beş kriterle değerlendirilen 100 aracı sıralamaktadır: montaj yeri, parça içeriği, motor orijin, şanzıman menşe ve ABD üretim işgücü. Listedeki 100 aracı nitelendirmek için 400'den fazla model yılı 2024 vintage aracı analiz edildi.

Kentucky'deki montaj hattını yakın zamanda başlatan Beyaz 2025 Ford Seferinin, yurtiçi içerikteki bir artış nedeniyle 78. sırada yer alan önceki model yılından daha yüksek puan alması bekleniyor.

Masterson, Trump'ın tarife politikaları ve milliyetçiliği arasında bu yıl “Amerikan yapımı endeks” için artan ilgi ve popülerlik olduğunu söyledi.

“Bu yıl 'Amerikan yapımı endeks' trafiği yol, yükseliyor. … İnsanlar bundan endişe duyuyor, belki de her zamankinden daha fazla,” dedi Masterson, ” [vehicle]. “