kamil şeker
New member
TOPSHOT – İnsanlar 27 Mart 2024'te Nonthaburi'deki Bangkok Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Çinli elektrikli araç (EV) üreticisi BYD Auto'nun BYD Martı arabasına bakıyor. (Fotoğraf: Lillian SUWANRUMPHA / AFP) (Fotoğraf: LILLIAN SUWANRUMPHA/AFP, Getty aracılığıyla) Görüntüler)
Lillian Suwanrumpha | Afp | Getty Images
Blok düşük fiyatlı, sübvansiyonlu ithalatlara karşı sıkı önlemler alırken, Avrupa Birliği'nin bu hafta Çin elektrikli araçlarına yönelik tarife oranı planını açıklaması bekleniyor.
AB'nin ithal elektrikli araçlara yönelik standart %10'luk bir vergisi var ancak 4 Temmuz'dan itibaren Çin elektrikli araçları için bu ücretleri geçici olarak artırmaya hazırlanıyor.
Pazartesi günü Citi analistleri, tarife oranının “şu anda %10'dan %25-30'a çıkarılabileceğini, risk senaryomuzun (%40 olasılık) tarife oranının %30-50'ye yükseltilmesini öngördüğünü” söyledi.
KraneShares'in kıdemli yatırım stratejisti Anthony Sassine Salı günü yaptığı açıklamada, tarife oranlarının “yüzde 10 ile yüzde 20 arasında” olmasını beklediğini ancak geçen hafta yapılan Avrupa Parlamentosu seçimlerinden sonra “bunun yüzde 20'nin üst sınırında görülebileceğini” söyledi.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, partisi Avrupa Halk Partisi'nin Pazar günü sandalye kazandığını gördü. Von der Leyen, Pekin'den “riski azaltma” yaklaşımı talep etti.
Avrupa Komisyonu, Çin'deki EV üreticilerine verilen sübvansiyonlara ilişkin ilk olarak Ekim ayında bir soruşturma başlattı. AB, bu tür sübvansiyonlu ithalatların “AB'nin elektrikli araç endüstrisi için ekonomik bir tehdit oluşturduğunu” iddia etti.
Sassine, CNBC'ye şöyle konuştu: “Ancak Çinli üreticiler o kadar verimli ve çağın o kadar ilerisinde ki, bu tür tarifelerin buradaki fiyatlandırmayı çok fazla etkileyeceğini düşünmüyorum. Yine de AB'deki emsallerinden daha rekabetçi olacaklar.” Squawk Box Asia” Salı günü.
Çin'in elektrikli araç endüstrisi, Çin hükümetinin teşvikleri ve desteği sayesinde patlama yaşadı ve bu da ABD ve Avrupa'daki yetkililerin aşırı kapasite endişelerini artırdı.
ABD Enerji Bakanı Jennifer Granholm Mart ayında, Başkan Joe Biden'ın benzer endişeleri dile getirmesinin ardından Çin'in ABD elektrikli araç pazarını tekliflerle doldurabileceği konusunda uyarmıştı. ABD zaten mayıs ayında yeni katı tarifeler açıklamıştı. Biden yönetimi, Çin'den elektrikli araç ithalatına yönelik tarifeleri %25'ten %100'e yükseltti.
Türkiye'nin 8 Haziran'da Çin'den yapılan araç ithalatına %40 ek vergi uygulayacağını açıkladığı bildirildi.
Avrupa'da genişliyoruz
Geçen ay, Xpeng ve BYD'nin de aralarında bulunduğu Çinli EV üreticileri modellerini Avrupa'da sergilerken Nio, devam eden AB soruşturmasına rağmen Amsterdam'da yeni bir showroom açtı.
BYD Aralık ayında Macaristan'da yeni bir fabrika kuracağını açıklarken, Chery Nisan ayında yeni EV'ler geliştirmek için İspanyol Ebro-EV Motors ile ortak girişime girdi.
ESSEC Business School'da jeopolitik profesörü Cedomir Nestoroviç, “çok sayıda Çinli üretici artık AB'yi gözetliyor” dedi.
Nestoroviç Pazartesi günü CNBC'nin “Sokak Tabelaları Asya”ya verdiği demeçte “Her türlü tarifeden kaçınacaklar veya kaçınmaya çalışacaklar” dedi.
KraneShares'ten Sassine, “Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa'da fabrikalar kurduğunu görüyoruz. Nio da Macaristan'a bakıyor. Yani burada seçenekler var ve eminim burada arka kanallar da oluyor” dedi.
Sassine, “Bunun Avrupa için çok büyük bir sorun olmayacağını düşünüyorum. ABD'de ise durum farklı” dedi.
Lillian Suwanrumpha | Afp | Getty Images
Blok düşük fiyatlı, sübvansiyonlu ithalatlara karşı sıkı önlemler alırken, Avrupa Birliği'nin bu hafta Çin elektrikli araçlarına yönelik tarife oranı planını açıklaması bekleniyor.
AB'nin ithal elektrikli araçlara yönelik standart %10'luk bir vergisi var ancak 4 Temmuz'dan itibaren Çin elektrikli araçları için bu ücretleri geçici olarak artırmaya hazırlanıyor.
Pazartesi günü Citi analistleri, tarife oranının “şu anda %10'dan %25-30'a çıkarılabileceğini, risk senaryomuzun (%40 olasılık) tarife oranının %30-50'ye yükseltilmesini öngördüğünü” söyledi.
KraneShares'in kıdemli yatırım stratejisti Anthony Sassine Salı günü yaptığı açıklamada, tarife oranlarının “yüzde 10 ile yüzde 20 arasında” olmasını beklediğini ancak geçen hafta yapılan Avrupa Parlamentosu seçimlerinden sonra “bunun yüzde 20'nin üst sınırında görülebileceğini” söyledi.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, partisi Avrupa Halk Partisi'nin Pazar günü sandalye kazandığını gördü. Von der Leyen, Pekin'den “riski azaltma” yaklaşımı talep etti.
Avrupa Komisyonu, Çin'deki EV üreticilerine verilen sübvansiyonlara ilişkin ilk olarak Ekim ayında bir soruşturma başlattı. AB, bu tür sübvansiyonlu ithalatların “AB'nin elektrikli araç endüstrisi için ekonomik bir tehdit oluşturduğunu” iddia etti.
Sassine, CNBC'ye şöyle konuştu: “Ancak Çinli üreticiler o kadar verimli ve çağın o kadar ilerisinde ki, bu tür tarifelerin buradaki fiyatlandırmayı çok fazla etkileyeceğini düşünmüyorum. Yine de AB'deki emsallerinden daha rekabetçi olacaklar.” Squawk Box Asia” Salı günü.
Çin'in elektrikli araç endüstrisi, Çin hükümetinin teşvikleri ve desteği sayesinde patlama yaşadı ve bu da ABD ve Avrupa'daki yetkililerin aşırı kapasite endişelerini artırdı.
ABD Enerji Bakanı Jennifer Granholm Mart ayında, Başkan Joe Biden'ın benzer endişeleri dile getirmesinin ardından Çin'in ABD elektrikli araç pazarını tekliflerle doldurabileceği konusunda uyarmıştı. ABD zaten mayıs ayında yeni katı tarifeler açıklamıştı. Biden yönetimi, Çin'den elektrikli araç ithalatına yönelik tarifeleri %25'ten %100'e yükseltti.
Türkiye'nin 8 Haziran'da Çin'den yapılan araç ithalatına %40 ek vergi uygulayacağını açıkladığı bildirildi.
Avrupa'da genişliyoruz
Geçen ay, Xpeng ve BYD'nin de aralarında bulunduğu Çinli EV üreticileri modellerini Avrupa'da sergilerken Nio, devam eden AB soruşturmasına rağmen Amsterdam'da yeni bir showroom açtı.
BYD Aralık ayında Macaristan'da yeni bir fabrika kuracağını açıklarken, Chery Nisan ayında yeni EV'ler geliştirmek için İspanyol Ebro-EV Motors ile ortak girişime girdi.
ESSEC Business School'da jeopolitik profesörü Cedomir Nestoroviç, “çok sayıda Çinli üretici artık AB'yi gözetliyor” dedi.
Nestoroviç Pazartesi günü CNBC'nin “Sokak Tabelaları Asya”ya verdiği demeçte “Her türlü tarifeden kaçınacaklar veya kaçınmaya çalışacaklar” dedi.
KraneShares'ten Sassine, “Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa'da fabrikalar kurduğunu görüyoruz. Nio da Macaristan'a bakıyor. Yani burada seçenekler var ve eminim burada arka kanallar da oluyor” dedi.
Sassine, “Bunun Avrupa için çok büyük bir sorun olmayacağını düşünüyorum. ABD'de ise durum farklı” dedi.