Alman Autobahn nasıl hız sınırları olmadan sona erdi

kamil şeker

New member
Almanya'nın ulusal karayolu sistemi – yaygın olarak Autobahn olarak bilinir – en ünlü özelliği hariç, dünyadaki diğer birçok karayolu sistemine benziyor: yasal olarak izin verildiğiniz, kendi sorumluluğunuzda, arabanızı istediğiniz kadar hızlı sürmek için.

Bu özellik ona dünyadaki otomobil meraklıları arasında bir tür efsanevi üne kavuştu. Arabaları seviyorsanız, Autobahn'ı olabildiğince hızlı sürüyorsa, ölmeden önce yapmak istediğiniz şeylerden biridir.

Bir otomotiv haber çıkışı olan Autopian'ın kurucu ortağı ve genel yayın yönetmeni David Tracy, “Birçok insanın zihnindeki Autobahn bir kova listesi öğesidir” dedi. “Otomobil meraklıları sınırsız bir yol fikrini seviyor. Aracınızı gerçekten test etmek ve gerçekten tam potansiyelini gösterebilmek nihai.”

Bu otoyollardaki en yüksek hızlar saatte 250 milin üzerinde arttı. Tracy'nin kendisi bir zamanlar bir BMW Alpina B7 – özel olarak ayarlanmış bir spor sedan – saatte 170 mil sürdü.

Ancak Almanya'da doğan Tracy, hayatının ilk birkaç yılını orada geçirdi ve ailesini ziyaret etmek için sık sık geziler yapıyor, Autobahn'ın pek çok kişinin hayal ettiğini söyledi.

Bu tür yüksek hızlara izin veren bir otoyolun korunması gerektiği için birçok yerde yapım aşamasındadır. Almanya Avrupa'nın merkezinde olduğu için, aynı zamanda uluslararası ticaret için de önemli bir cadde. Ticari araçlar hız sınırlarına tabi olduğundan, Bu kamyonlar muhtemelen Porsche 911 sahibinden bahçe çeşidi var.

Ve sonra trafik var. Almanya'da geçen yıl yaklaşık 516.000 trafik sıkışıklığı vardı ve Almanların trafikte geçirdiği saat sayısı artıyor. Birkaç otoyol 2024'te 40 milden daha uzun trafik sıkışıklığı vardı.

Autobahn'da sıradan otomobillerin de hız sınırlarını takip etmesi gereken birçok yer var.

Autobahn, Almanya'nın eşsiz ve zor tarihine çok şey borçludur. Sistemin ilk büyük yapısı esasen, ülkeyi fütüristik, ileriye dönük bir toplum olarak tasvir etmek için tasarlanmış bir Nazi propaganda projesiydi, dedi Maryland Üniversitesi'nde konuyu inceleyen ve Autobahn'ın erken tarihi hakkında “Almanya” adlı bir kitap yazan Thomas Zeller.

Nazi döneminde hız sınırları vardı. Hükümet, Liberal, Özgür Batı Almanya'nın kendisini Komünist Doğu'dan ayırt etmesinin bir yolu olarak 1952'de her yoldaki hız sınırlarını ortadan kaldırdı.

Zeller, “Bu, bizim bakış açımızdan tuhaf, Alman milletvekillerinin özgür bir vatandaş, totaliter bir diktatörlükte yaşamayan birinin istedikleri kadar hızlı araba kullanabilmesi gerektiğini iddia ettikleri Soğuk Savaş anı var.” Dedi.

Özgürlük seven birçok Amerikalı ile ilişkili olabilir, ancak Almanya'nın sürüş kültürü ve yasaları, Autobahn'ın neden diğer sanayileşmiş ülkelerdeki karayolu sistemlerinden farklı olduğunu açıklamaya yardımcı olan özelliklere sahiptir.

Daha fazla bilgi edinmek için videoyu izleyin.