kamil şeker
New member
Cumhuriyetçi Başkan adayı, eski ABD Başkanı Donald Trump, 24 Eylül 2024'te Savannah, Georgia'daki Johnny Mercer Tiyatrosu'nda düzenlenen kampanya mitingi sırasında katılımcılarla konuşuyor.
Brandon Bell | Getty Images
Başkan seçilen Donald Trump'ın ABD'ye gelen tüm mallara genel gümrük vergisi uygulama vaadi, Avrupalı otomobil üreticileri için büyük hasara yol açabilirken, Almanya'nın krizden etkilenen otomotiv sektörünün özellikle savunmasız olduğu düşünülüyor.
Eylül ayı sonlarında kampanya gezisinde konuşan Trump, Almanya'nın otomobil devlerini Amerikan otomobil firmalarına dönüştürme arzusunu açıkladı.
Trump, Savannah, Georgia'da “Alman otomobil şirketlerinin Amerikan otomobil şirketleri haline gelmesini istiyorum. Fabrikalarını burada kurmalarını istiyorum” dedi. Tarife kelimesinin “şimdiye kadar duyduğum en güzel sözlerden biri” ve “kulağıma müzik” geldiğini sözlerine ekledi.
Trump o zamandan beri görevdeki ilk icraatlarından birinde Çin, Kanada ve Meksika'ya yeni tarifeler getirme planlarını duyurdu. Önlemler, ABD'ye gelen tüm Çin ürünlerine yüzde 10, Kanada ve Meksika'dan gelen tüm mallara ise yüzde 25 ek gümrük vergisini içeriyor.
Trump'ın ilk tarife duyurusunda Avrupa'dan bahsedilmedi ancak Avrupa Birliği politika yapıcıları muhtemelen gelecek dönem başkanının dikkatini 27 ülkeden oluşan bloğun otomotiv sektörüne çevirmesinin an meselesi olduğundan endişe duyacak.
Almanya için ABD'nin Avrupa otomobillerine ek vergi getirme ihtimali, önde gelen orijinal ekipman üreticilerinin veya OEM'lerin zaten sarsıldığı bir dönemde ortaya çıkıyor.
Volkswagen, Mercedes-Benz Group ve BMW, son aylarda dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'deki ekonomik zayıflık ve durgun talebi gerekçe göstererek kar uyarıları yayınladı.
Hollanda bankası ING'nin ulaştırma ve lojistikten sorumlu kıdemli sektör ekonomisti Rico Luman, Almanya'nın otomotiv sektörünün Trump'ın tarife tehditlerine önemli ölçüde maruz kaldığını söyledi.
İstatistik kurumu Eurostat ve ING Research tarafından derlenen verilere göre Almanya, geçen yıl 23 milyar avro (24,2 milyar dolar) değerinde ihracat gerçekleştirerek Avrupa'nın ABD'ye açık ara en büyük binek otomobil ihracatçısı oldu. Bu, Almanya'nın ABD'ye yaptığı toplam ihracatın %15'ini temsil ediyor
Luman, Alman otomobil üreticilerine potansiyel vergi uygulanmasının bu nedenle kötü durumu daha da kötüleştireceğini söyledi.
“İmalat sanayinin kalbi burası, değil mi?” Luman, CNBC'ye görüntülü arama yoluyla söyledi. “Dolayısıyla otomotiv endüstrisi eninde sonunda çelik endüstrisi ve kimya endüstrisiyle bağlantılıdır, yani burada tüm tedarik zinciri yer alıyor.”
Bir Alman hükümeti sözcüsü, CNBC ile iletişime geçtiğinde yorum yapmaktan kaçındı.
Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz
Bazı analistler, Trump'ın Alman otomobil firmalarını göründüğü gibi ABD otomobil şirketlerine dönüştürme vaadini dikkate almamayı tercih etse de, ek ABD gümrük vergilerinin küresel otomobil endüstrisinin karşı karşıya olduğu zorlukları yoğunlaştıracağı konusunda uyarıyorlar.
S&P Global Mobility'nin otomotiv danışmanlığı genel müdürü Michael Robinet, “Kampanya yolundaki bir retorikti, ancak ithalat üzerinde bir miktar baskı olacak, bu ister gümrük vergisi isterse başka tek taraflı eylem yoluyla olsun” dedi. Görüntülü görüşme yoluyla CNBC.
“Ben de dahil olmak üzere pek çok ekonomisti hâlâ endişelendiren bir alan, Amerika Birleşik Devletleri'nde hâlâ yüzde 4'lük bir işsizlik oranı civarında dolaştığımız gerçeğidir. sorunlu olabilir” diye ekledi.
Volkswagen'ler, 20 Mart 2024'te Chattanooga, Tennessee'deki Volkswagen otomobil montaj fabrikasının çalışan otoparkında görülüyor.
İlyas Nouvelage | Getty Images Haberleri | Getty Images
Trump'ın Çin, Kanada ve Meksika'ya yönelik önerdiği tarifelerden ayrı olarak, ABD'nin gelecek başkanı, ülkeye gelen tüm mallara yüzde 10 veya yüzde 20'lik genel bir vergi uygulama sözü verdi. Ancak bu taahhüdün ABD politikası haline gelip gelmeyeceği belirsizliğini koruyor.
Volkswagen sözcüsü CNBC'ye e-posta yoluyla “Trump'ın önerdiği tarifeleri değerlendiriyoruz” dedi.
Wolfsburg merkezli şirket, şu anda ABD pazarında sattığı araçların yüzde 90'ından fazlasının Kuzey Amerika'da üretildiğini ve bunların ABD, Kanada ve Meksika arasındaki serbest ticaret anlaşması kapsamındaki gümrüksüz muamele kriterlerini karşıladığını söyledi. USMCA).
Bununla birlikte Trump'ın Kanada ve Meksika'ya yönelik tarife tekliflerinin USMCA'ya son vereceği düşünülüyor.
Bu arada Mercedes-Benz, ABD'de 11.000'den fazla kişiyi istihdam ettiğini ve 12 önemli lokasyonda ağırlıklı olarak binek otomobil ve kamyonet ürettiğini söyledi. Bir sözcü CNBC'ye “ABD'deki yeni yönetimle yapıcı bir diyalog kurmayı sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.
Trump'ın tarife tehditleri olasılığı hakkında yorum yapmaktan kaçınan BMW, Güney Carolina'nın Spartanburg kentindeki dünyanın en büyük tek BMW üretim tesisi de dahil olmak üzere 12 ABD eyaletinde yaklaşık 30 lokasyondan oluşan ülke çapında bir ayak izine sahip.
Volkswagen ve BMW'nin hisseleri bugüne kadar %23 civarında düşerken, Mercedes-Benz Grubu aynı zaman diliminde yaklaşık %13 oranında değer kaybetti.
'Herkesin hazır olması gerekiyor'
Taşımacılık ve Çevre kampanya grubunun araçlar ve e-mobilite tedarik zincirlerinden sorumlu kıdemli yöneticisi Julia Poliscanova, CNBC'ye görüntülü görüşme yoluyla “Trump daha fazla tarife istiyor, bu yüzden herkesin hazır olması gerekiyor” dedi.
“İster Avrupa Yeşil Anlaşması'nda ister elektrifikasyon gündeminde olsun, Avrupa'nın kendi yoluna devam etmesinin önemli olduğunu düşünüyorum. Trump, Amerika'yı bu temiz teknoloji ve elektrikli araçların çoğunda geride bırakma riskiyle karşı karşıya, dolayısıyla bu Avrupa için bir fırsat.” aslında aynı anda hızlanmayı da hedefliyoruz” dedi Poliscanova.
“Bu, örneğin Alman otomobil üreticileri için kısa vadede kötü bir haber olacak, ancak dünyanın bu şekilde olduğunu anlamak önemli. Bizim de Avrupa ve Avrupa'nın endüstriyel çıkarları için en iyi olanı yapmamız gerekiyor. yavaşlamıyor” diye ekledi.
Brandon Bell | Getty Images
Başkan seçilen Donald Trump'ın ABD'ye gelen tüm mallara genel gümrük vergisi uygulama vaadi, Avrupalı otomobil üreticileri için büyük hasara yol açabilirken, Almanya'nın krizden etkilenen otomotiv sektörünün özellikle savunmasız olduğu düşünülüyor.
Eylül ayı sonlarında kampanya gezisinde konuşan Trump, Almanya'nın otomobil devlerini Amerikan otomobil firmalarına dönüştürme arzusunu açıkladı.
Trump, Savannah, Georgia'da “Alman otomobil şirketlerinin Amerikan otomobil şirketleri haline gelmesini istiyorum. Fabrikalarını burada kurmalarını istiyorum” dedi. Tarife kelimesinin “şimdiye kadar duyduğum en güzel sözlerden biri” ve “kulağıma müzik” geldiğini sözlerine ekledi.
Trump o zamandan beri görevdeki ilk icraatlarından birinde Çin, Kanada ve Meksika'ya yeni tarifeler getirme planlarını duyurdu. Önlemler, ABD'ye gelen tüm Çin ürünlerine yüzde 10, Kanada ve Meksika'dan gelen tüm mallara ise yüzde 25 ek gümrük vergisini içeriyor.
Trump'ın ilk tarife duyurusunda Avrupa'dan bahsedilmedi ancak Avrupa Birliği politika yapıcıları muhtemelen gelecek dönem başkanının dikkatini 27 ülkeden oluşan bloğun otomotiv sektörüne çevirmesinin an meselesi olduğundan endişe duyacak.
Almanya için ABD'nin Avrupa otomobillerine ek vergi getirme ihtimali, önde gelen orijinal ekipman üreticilerinin veya OEM'lerin zaten sarsıldığı bir dönemde ortaya çıkıyor.
Volkswagen, Mercedes-Benz Group ve BMW, son aylarda dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'deki ekonomik zayıflık ve durgun talebi gerekçe göstererek kar uyarıları yayınladı.
Hollanda bankası ING'nin ulaştırma ve lojistikten sorumlu kıdemli sektör ekonomisti Rico Luman, Almanya'nın otomotiv sektörünün Trump'ın tarife tehditlerine önemli ölçüde maruz kaldığını söyledi.
İstatistik kurumu Eurostat ve ING Research tarafından derlenen verilere göre Almanya, geçen yıl 23 milyar avro (24,2 milyar dolar) değerinde ihracat gerçekleştirerek Avrupa'nın ABD'ye açık ara en büyük binek otomobil ihracatçısı oldu. Bu, Almanya'nın ABD'ye yaptığı toplam ihracatın %15'ini temsil ediyor
Luman, Alman otomobil üreticilerine potansiyel vergi uygulanmasının bu nedenle kötü durumu daha da kötüleştireceğini söyledi.
“İmalat sanayinin kalbi burası, değil mi?” Luman, CNBC'ye görüntülü arama yoluyla söyledi. “Dolayısıyla otomotiv endüstrisi eninde sonunda çelik endüstrisi ve kimya endüstrisiyle bağlantılıdır, yani burada tüm tedarik zinciri yer alıyor.”
Bir Alman hükümeti sözcüsü, CNBC ile iletişime geçtiğinde yorum yapmaktan kaçındı.
Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz
Bazı analistler, Trump'ın Alman otomobil firmalarını göründüğü gibi ABD otomobil şirketlerine dönüştürme vaadini dikkate almamayı tercih etse de, ek ABD gümrük vergilerinin küresel otomobil endüstrisinin karşı karşıya olduğu zorlukları yoğunlaştıracağı konusunda uyarıyorlar.
S&P Global Mobility'nin otomotiv danışmanlığı genel müdürü Michael Robinet, “Kampanya yolundaki bir retorikti, ancak ithalat üzerinde bir miktar baskı olacak, bu ister gümrük vergisi isterse başka tek taraflı eylem yoluyla olsun” dedi. Görüntülü görüşme yoluyla CNBC.
“Ben de dahil olmak üzere pek çok ekonomisti hâlâ endişelendiren bir alan, Amerika Birleşik Devletleri'nde hâlâ yüzde 4'lük bir işsizlik oranı civarında dolaştığımız gerçeğidir. sorunlu olabilir” diye ekledi.
Volkswagen'ler, 20 Mart 2024'te Chattanooga, Tennessee'deki Volkswagen otomobil montaj fabrikasının çalışan otoparkında görülüyor.
İlyas Nouvelage | Getty Images Haberleri | Getty Images
Trump'ın Çin, Kanada ve Meksika'ya yönelik önerdiği tarifelerden ayrı olarak, ABD'nin gelecek başkanı, ülkeye gelen tüm mallara yüzde 10 veya yüzde 20'lik genel bir vergi uygulama sözü verdi. Ancak bu taahhüdün ABD politikası haline gelip gelmeyeceği belirsizliğini koruyor.
Volkswagen sözcüsü CNBC'ye e-posta yoluyla “Trump'ın önerdiği tarifeleri değerlendiriyoruz” dedi.
Wolfsburg merkezli şirket, şu anda ABD pazarında sattığı araçların yüzde 90'ından fazlasının Kuzey Amerika'da üretildiğini ve bunların ABD, Kanada ve Meksika arasındaki serbest ticaret anlaşması kapsamındaki gümrüksüz muamele kriterlerini karşıladığını söyledi. USMCA).
Bununla birlikte Trump'ın Kanada ve Meksika'ya yönelik tarife tekliflerinin USMCA'ya son vereceği düşünülüyor.
Bu arada Mercedes-Benz, ABD'de 11.000'den fazla kişiyi istihdam ettiğini ve 12 önemli lokasyonda ağırlıklı olarak binek otomobil ve kamyonet ürettiğini söyledi. Bir sözcü CNBC'ye “ABD'deki yeni yönetimle yapıcı bir diyalog kurmayı sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.
Trump'ın tarife tehditleri olasılığı hakkında yorum yapmaktan kaçınan BMW, Güney Carolina'nın Spartanburg kentindeki dünyanın en büyük tek BMW üretim tesisi de dahil olmak üzere 12 ABD eyaletinde yaklaşık 30 lokasyondan oluşan ülke çapında bir ayak izine sahip.
Volkswagen ve BMW'nin hisseleri bugüne kadar %23 civarında düşerken, Mercedes-Benz Grubu aynı zaman diliminde yaklaşık %13 oranında değer kaybetti.
'Herkesin hazır olması gerekiyor'
Taşımacılık ve Çevre kampanya grubunun araçlar ve e-mobilite tedarik zincirlerinden sorumlu kıdemli yöneticisi Julia Poliscanova, CNBC'ye görüntülü görüşme yoluyla “Trump daha fazla tarife istiyor, bu yüzden herkesin hazır olması gerekiyor” dedi.
“İster Avrupa Yeşil Anlaşması'nda ister elektrifikasyon gündeminde olsun, Avrupa'nın kendi yoluna devam etmesinin önemli olduğunu düşünüyorum. Trump, Amerika'yı bu temiz teknoloji ve elektrikli araçların çoğunda geride bırakma riskiyle karşı karşıya, dolayısıyla bu Avrupa için bir fırsat.” aslında aynı anda hızlanmayı da hedefliyoruz” dedi Poliscanova.
“Bu, örneğin Alman otomobil üreticileri için kısa vadede kötü bir haber olacak, ancak dünyanın bu şekilde olduğunu anlamak önemli. Bizim de Avrupa ve Avrupa'nın endüstriyel çıkarları için en iyi olanı yapmamız gerekiyor. yavaşlamıyor” diye ekledi.