kamil şeker
New member
Waymo otonom sürücüsüz Jaguar taksisi, 14 Mart 2024'te Los Angeles, Kaliforniya'da bir cadde boyunca ilerliyor.
Mario Tama | Getty Images
Waymo, robotaksi hizmetini bugün faaliyet gösterdiği Los Angeles, San Francisco ve Phoenix'in içinde ve ötesinde genişletmek için 5,6 milyar dolarlık bir finansman turunu tamamladı.
Otonom araç girişimi, Andreessen Horowitz (a16z), Fidelity, Perry Creek, Silver Lake, Tiger Global ve T. Rowe Price gibi daha önceki destekçilerin yanı sıra Waymo'daki C serisi yatırımına öncülük eden Google ana şirketi Alphabet'e ait.
Waymo'nun eş CEO'ları Tekedra Mawakana ve Dmitri Dolgov, CNBC'ye yaptıkları açıklamada, finansmanın iş uygulamaları için Waymo Sürücüsünü genişletmeye ve geliştirmeye yönelik olacağını söyledi.
“Bu son yatırımla, Uber ile genişletilmiş ortaklığımız aracılığıyla San Francisco, Phoenix ve Los Angeles'taki ve Austin ve Atlanta'daki Waymo One araç çağırma hizmetimize daha fazla yolcuyu davet etmeye devam edeceğiz” diye yazdılar.
C serisi finansman, Waymo'nun toplam sermayesini, önceki iki turda 3,2 milyar dolar ve 2,5 milyar dolar topladıktan sonra 11 milyar doların üzerine çıkardı. Alphabet CFO'su Ruth Porat, Temmuz ayında ana şirketin Waymo'ya 5 milyar dolara kadar çok yıllı bir yatırım taahhüdünde bulunacağını duyurdu.
Wayve gibi iyi finanse edilen yeni başlayanlar da dahil olmak üzere pek çok şirket ABD'deki halka açık yollarda otonom araçları veya AV'leri test ederken, Waymo birçok büyük metropol bölgesinde ticari bir robotaksi hizmeti işleten tek şirkettir.
Hizmet, bilinmeyen insan sürücülerle yolculuk yapma konusunda güvenlik endişeleri olan bazı kadınlar tarafından benimsendi. Hatta diğer toplu taşıma seçeneklerinin daha az güvenli veya uygun olduğu durumlarda ebeveynler tarafından gençlerini okula göndermek için bile kullanıldı.
Waymo şu anda Los Angeles, Phoenix ve San Francisco'daki yolcular için robotaksilerini Waymo One uygulaması aracılığıyla selamlayabilen 100.000'den fazla haftalık yolculuk gerçekleştiriyor. Yakın zamanda Waymo, robotaksi hizmetini, olası rakip Tesla'nın genel merkezinin bulunduğu Austin, Teksas'ta başlatmak için Uber ile ortaklık kurdu.
Tesla CEO'su Elon Musk, on yılı aşkın süredir sürücüsüz otomobiller konusunda vaatlerde bulunuyordu. Bu hafta, Tesla'nın mevcut araçlarındaki kısmen otomatik sistemleri geliştirdikten sonra gelecek yıl Teksas ve Kaliforniya'da sürücüsüz bir araç çağırma hizmeti sunacağını ve bugün hala bir insan sürücüye ihtiyaç duyulacağını söyledi.
GM'nin sahibi olduğu Cruise, Ekim 2023'te San Francisco'da bir yayanın başka bir arabadaki bir insan sürücü tarafından çarpılmasının ardından Cruise AV tarafından 20 metre sürüklendiği bir olayın ardından operasyonları duraklatana kadar Waymo'nun ABD'deki en yakın rakibi olmuştu. Cruise, hizmetini eski durumuna getirmek için çalışıyor ve ayrıca Uber ile ortaklık kurmayı planlıyor.
ABD'deki sürücüsüz araç üreticilerinin, teknolojilerini kullanmanın taksilerden ve insan sürücülü kamyonlardan daha güvenli olduğunu hâlâ kanıtlaması gerekiyor. CNBC'nin daha önce bildirdiği gibi, Pew Araştırma Merkezi anketine katılan ABD'lilerin neredeyse üçte ikisi, fırsatları olsa sürücüsüz bir binek araca binmek istemeyeceklerini söyledi.
Understanding AI yazarı Timothy B. Lee'nin analizine göre, Waymo'nun kendi bildirdiği veriler, araçlarının “kamuya açık yollarda insan sürücülerden çok daha az sıklıkta” kaza yaptığını gösteriyor.
Yine de Waymo, kendi kendine sürüş sistemlerinin güvenliğini artırmak için yazılım geri çağırmalarını başlattı ve AV'leri bazen trafiği engelledi, caddede yanlış yöne gitti veya çarpışmalara karıştı, ancak hiçbiri bilinen bir ölümle veya ciddi yaralanmayla sonuçlanmadı. .
Waymo'nun yeni nesil robotaksisi, özel sensörleri ve yapay zeka “Sürücüsü” ile donatılmış bir Geely Zeekr'dir. Waymo ayrıca yakın zamanda Hyundai ile Güney Koreli otomobil üreticisinin Ioniq 5 elektrikli aracını robotaksi filosuna ekleyecek çok yıllık bir stratejik ortaklığa da karar verdi.
Ağustos ayında Waymo, sürücüsüz araçlarını, güneş kuşağının ötesinde ve sonunda uluslararası alanda robotaksi hizmetleri sunma umuduyla Kuzey Kaliforniya, New York'un kuzey bölgesi ve Michigan dahil olmak üzere daha sert kış koşullarında da test edeceğini söyledi.
Mario Tama | Getty Images
Waymo, robotaksi hizmetini bugün faaliyet gösterdiği Los Angeles, San Francisco ve Phoenix'in içinde ve ötesinde genişletmek için 5,6 milyar dolarlık bir finansman turunu tamamladı.
Otonom araç girişimi, Andreessen Horowitz (a16z), Fidelity, Perry Creek, Silver Lake, Tiger Global ve T. Rowe Price gibi daha önceki destekçilerin yanı sıra Waymo'daki C serisi yatırımına öncülük eden Google ana şirketi Alphabet'e ait.
Waymo'nun eş CEO'ları Tekedra Mawakana ve Dmitri Dolgov, CNBC'ye yaptıkları açıklamada, finansmanın iş uygulamaları için Waymo Sürücüsünü genişletmeye ve geliştirmeye yönelik olacağını söyledi.
“Bu son yatırımla, Uber ile genişletilmiş ortaklığımız aracılığıyla San Francisco, Phoenix ve Los Angeles'taki ve Austin ve Atlanta'daki Waymo One araç çağırma hizmetimize daha fazla yolcuyu davet etmeye devam edeceğiz” diye yazdılar.
C serisi finansman, Waymo'nun toplam sermayesini, önceki iki turda 3,2 milyar dolar ve 2,5 milyar dolar topladıktan sonra 11 milyar doların üzerine çıkardı. Alphabet CFO'su Ruth Porat, Temmuz ayında ana şirketin Waymo'ya 5 milyar dolara kadar çok yıllı bir yatırım taahhüdünde bulunacağını duyurdu.
Wayve gibi iyi finanse edilen yeni başlayanlar da dahil olmak üzere pek çok şirket ABD'deki halka açık yollarda otonom araçları veya AV'leri test ederken, Waymo birçok büyük metropol bölgesinde ticari bir robotaksi hizmeti işleten tek şirkettir.
Hizmet, bilinmeyen insan sürücülerle yolculuk yapma konusunda güvenlik endişeleri olan bazı kadınlar tarafından benimsendi. Hatta diğer toplu taşıma seçeneklerinin daha az güvenli veya uygun olduğu durumlarda ebeveynler tarafından gençlerini okula göndermek için bile kullanıldı.
Waymo şu anda Los Angeles, Phoenix ve San Francisco'daki yolcular için robotaksilerini Waymo One uygulaması aracılığıyla selamlayabilen 100.000'den fazla haftalık yolculuk gerçekleştiriyor. Yakın zamanda Waymo, robotaksi hizmetini, olası rakip Tesla'nın genel merkezinin bulunduğu Austin, Teksas'ta başlatmak için Uber ile ortaklık kurdu.
Tesla CEO'su Elon Musk, on yılı aşkın süredir sürücüsüz otomobiller konusunda vaatlerde bulunuyordu. Bu hafta, Tesla'nın mevcut araçlarındaki kısmen otomatik sistemleri geliştirdikten sonra gelecek yıl Teksas ve Kaliforniya'da sürücüsüz bir araç çağırma hizmeti sunacağını ve bugün hala bir insan sürücüye ihtiyaç duyulacağını söyledi.
GM'nin sahibi olduğu Cruise, Ekim 2023'te San Francisco'da bir yayanın başka bir arabadaki bir insan sürücü tarafından çarpılmasının ardından Cruise AV tarafından 20 metre sürüklendiği bir olayın ardından operasyonları duraklatana kadar Waymo'nun ABD'deki en yakın rakibi olmuştu. Cruise, hizmetini eski durumuna getirmek için çalışıyor ve ayrıca Uber ile ortaklık kurmayı planlıyor.
ABD'deki sürücüsüz araç üreticilerinin, teknolojilerini kullanmanın taksilerden ve insan sürücülü kamyonlardan daha güvenli olduğunu hâlâ kanıtlaması gerekiyor. CNBC'nin daha önce bildirdiği gibi, Pew Araştırma Merkezi anketine katılan ABD'lilerin neredeyse üçte ikisi, fırsatları olsa sürücüsüz bir binek araca binmek istemeyeceklerini söyledi.
Understanding AI yazarı Timothy B. Lee'nin analizine göre, Waymo'nun kendi bildirdiği veriler, araçlarının “kamuya açık yollarda insan sürücülerden çok daha az sıklıkta” kaza yaptığını gösteriyor.
Yine de Waymo, kendi kendine sürüş sistemlerinin güvenliğini artırmak için yazılım geri çağırmalarını başlattı ve AV'leri bazen trafiği engelledi, caddede yanlış yöne gitti veya çarpışmalara karıştı, ancak hiçbiri bilinen bir ölümle veya ciddi yaralanmayla sonuçlanmadı. .
Waymo'nun yeni nesil robotaksisi, özel sensörleri ve yapay zeka “Sürücüsü” ile donatılmış bir Geely Zeekr'dir. Waymo ayrıca yakın zamanda Hyundai ile Güney Koreli otomobil üreticisinin Ioniq 5 elektrikli aracını robotaksi filosuna ekleyecek çok yıllık bir stratejik ortaklığa da karar verdi.
Ağustos ayında Waymo, sürücüsüz araçlarını, güneş kuşağının ötesinde ve sonunda uluslararası alanda robotaksi hizmetleri sunma umuduyla Kuzey Kaliforniya, New York'un kuzey bölgesi ve Michigan dahil olmak üzere daha sert kış koşullarında da test edeceğini söyledi.