kamil şeker
New member
Arabalar bir zamanlar Amerikan rüyasının temel direği olan hareketliliği ve bağımsızlığı temsil ediyordu. Ancak bunlar lüks bir ürün haline geldi ve müşteriler ile otomobil satıcıları giderek daha fazla hayal kırıklığına uğradı.
Kelley Blue Book'a göre ABD'de bir arabanın ortalama fiyatı son beş yılda %30'a yakın bir artışla yaklaşık 50.000 dolar oldu. Aylık ödemeler de tüm zamanların en yüksek seviyesine yakın. Edmunds'a göre rekor sayıda araç sahibi, aracın değerinden daha fazlasını ödeyerek su altında kalıyor.
2023'teki rekor karlara rağmen otomobil üreticileri zorluklarla karşı karşıya: Yazılım ve elektrifikasyona milyarlarca dolar yatırım yapma ihtiyacının yanı sıra Çinli ve diğer yabancı otomobil üreticilerinin çok daha ucuza otomobil üretebildiği küresel bir ortam.
Araştırma firması AlixPartners'a göre, EV'ler ve plug-in hibritler üreten bazı Çinli girişimler, devlet desteği olmasa bile yerleşik küresel otomobil üreticilerine göre %30'luk bir maliyet avantajına sahip.
ABD'nin Çin araçlarına yönelik mevcut yüzde 100 gümrük vergisine ve Başkan seçilen Donald Trump'ın daha fazla vergi getireceğine ilişkin vaadine rağmen AlixPartners genel müdürü Mark Wakefield, otomobil üreticilerinin maliyetleri düşürmek için korumacılığa güvenemeyeceğini söyledi.
Wakefield, “Savaşmaya hazırlanmalısınız” dedi. “Peki, eğer 'Tamam, savaşmaya nasıl hazırlanacağım' derseniz? O halde, daha hızlı büyüyen adamların ne yaptığına bakalım.”
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.
Kelley Blue Book'a göre ABD'de bir arabanın ortalama fiyatı son beş yılda %30'a yakın bir artışla yaklaşık 50.000 dolar oldu. Aylık ödemeler de tüm zamanların en yüksek seviyesine yakın. Edmunds'a göre rekor sayıda araç sahibi, aracın değerinden daha fazlasını ödeyerek su altında kalıyor.
2023'teki rekor karlara rağmen otomobil üreticileri zorluklarla karşı karşıya: Yazılım ve elektrifikasyona milyarlarca dolar yatırım yapma ihtiyacının yanı sıra Çinli ve diğer yabancı otomobil üreticilerinin çok daha ucuza otomobil üretebildiği küresel bir ortam.
Araştırma firması AlixPartners'a göre, EV'ler ve plug-in hibritler üreten bazı Çinli girişimler, devlet desteği olmasa bile yerleşik küresel otomobil üreticilerine göre %30'luk bir maliyet avantajına sahip.
ABD'nin Çin araçlarına yönelik mevcut yüzde 100 gümrük vergisine ve Başkan seçilen Donald Trump'ın daha fazla vergi getireceğine ilişkin vaadine rağmen AlixPartners genel müdürü Mark Wakefield, otomobil üreticilerinin maliyetleri düşürmek için korumacılığa güvenemeyeceğini söyledi.
Wakefield, “Savaşmaya hazırlanmalısınız” dedi. “Peki, eğer 'Tamam, savaşmaya nasıl hazırlanacağım' derseniz? O halde, daha hızlı büyüyen adamların ne yaptığına bakalım.”
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.