kamil şeker
New member
Zwickau'daki Volkswagen fabrikasının bir çalışanı, 28 Ekim 2024'te Almanya'nın doğusundaki Zwickau'daki Volkswagen Saksonya İş Konseyi tarafından düzenlenen bir bilgilendirme etkinliği sırasında fabrika binasındaki VW logosunun yanında duruyor.
Jens Schlueter | Afp | Getty Images
Analistler, Avrupa otomobil endüstrisi için mükemmel bir zorluk fırtınasının pes etme belirtisi göstermediğini söylüyor.
Otomobil üreticileri, uygun fiyatlı modellerin eksikliği, şarj noktalarının beklenenden daha yavaş kullanıma sunulması, Çin'den gelen yoğun rekabet, daha sıkı karbon düzenlemeleri ve hedeflenen hedeflenen performans beklentisi de dahil olmak üzere, tam elektrifikasyona giden yolda bir dizi olumsuzlukla başa çıkmakta zorlanıyor. ABD tarifeleri.
Analistler, bu çerçevede sektörün gelecek yıl inişli çıkışlı bir yolculuğa hazırlanacağını söylüyor.
Taşımacılık ve Çevre kampanya grubunun araçlar ve e-mobilite tedarik zincirlerinden sorumlu kıdemli yöneticisi Julia Poliscanova, Avrupalı otomobil üreticilerinin görünümünü “oldukça kasvetli” olarak nitelendirdi.
Poliscanova, CNBC'ye görüntülü görüşme yoluyla şunları söyledi: “Elektrifikasyon konusunda gerideler, ürünleri Çin'in zorlu rekabeti kadar iyi değil ve bu, otomobil üreticileri dışında kimsenin hatası değil.”
Poliscanova, sektörün yüksek faiz oranlarıyla başa çıkma mücadelesini sürdürmesi nedeniyle Avrupa'da otomobil satışlarının Kovid-19 öncesi seviyelerin altında kaldığına dikkat çekti.
Avrupa'nın orijinal ekipman üreticilerinden (OEM'ler) bazıları, özellikle elektrikli araç talebinin azalması nedeniyle, karbon düzenlemelerinin bir sonraki sıkılaştırılmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi.
Avrupa Birliği'nin yeni araç satışlarından kaynaklanan ortalama emisyon üst sınırının gelecek yıldan itibaren kilometre başına 93,6 gram CO2'ye (g/km) düşmesi bekleniyor; bu, 2021'deki 110,1 g/km'lik temel değere göre %15'lik bir düşüşü yansıtıyor.
2019'da kabul edilen ve 27 ülkeden oluşan bloğun 2050 yılına kadar iklim nötrlüğüne ulaşma hedefinin bir parçasını oluşturan bu sınırların aşılması, ağır para cezalarıyla sonuçlanabilir.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB'yi “yeşil hareketlilik dönüşümünü sağlam bir şekilde yolunda tutarken” 2025 uyum maliyetlerini hafifletmeye çağırdı.
BMW, Ferrari, Renault, Volkswagen ve Volvo gibi firmaları temsil eden otomobil lobisi grubu, Kasım ayı sonlarında, durgun EV talebini ve kötüleşen ekonomik ortamı gerekçe göstererek sektörü daha fazla desteklemek için harekete geçmenin gerekli olduğunu söyledi.
Bir Avrupa Komisyonu sözcüsü, otomobil üreticilerine düzenleyici yardım sağlanması yönündeki çağrılar hakkında yorum yapmak için hemen müsait olmadı. Bir AB sözcüsü daha önce CNBC'ye bloğun yürütme kolunun sektörün “karşılaştığı zorluklara karşı duyarlı” olduğunu söylemişti.
Avrupa'nın otomobil devlerini sırada ne bekliyor?
Ulaştırma ve Çevre'den Poliscanova, bazılarının Avrupa Komisyonu'na karbon düzenlemelerini yumuşatması yönünde çağrıda bulunmasının “gerçekten sinir bozucu” olduğunu söyledi.
“Benim için bu bağlantılı değil… Araba CO2 hedefi Çin'de onlara yardımcı olmayacak veya daha fazla araba satmayacak, mesele bu değil. Ancak araç CO2 hedefi onları daha rekabetçi hale getirme ve geçiş yapma konusunda kritik öneme sahip Daha hızlı,” dedi Poliscanova.
“Dolayısıyla, kısa vadede yüksek kar marjlarının bir kısmına zarar verecek olsa bile, onları gelecekte uygulanabilir ürünler üretmeye itiyor” diye ekledi.
Poliscanova, cezaların ertelenmesinin, düzenlemenin tamamen iptal edilmesiyle aynı anlama geleceğini söyleyerek, bunun yalnızca “Avrupa endüstrisinin ölümü olan” kaçınılmaz olanı geciktireceği konusunda uyardı.
“Elektrifikasyonda gerideyiz. Peki, hedefi geciktirmek ve bizi daha da geride bırakmak sektöre nasıl yardımcı oluyor? Anlamıyorum. Sadece geçmek zorunda oldukları geçişe nasıl yardımcı olduğunu anlamıyorum Poliscanova, “dedi.
Avrupa otomotiv endüstrisinin “beş büyük” olarak adlandırılan Volkswagen'in hisseleri mercedesBMW, Stellantis ve Renault – Fransa'nın Renault'su dikkate değer bir istisna olsa da, bu yıl genel olarak düşüş yaşadı.
Bu arada Renault, otomobil üreticisinin Çin ve ABD pazarlarındaki nispeten sınırlı varlığı nedeniyle rakiplerinden daha iyi durumda olabileceği umutları arasında %19 oranında kazanç elde etti.
'Fazla bir gelişme beklemiyorum'
Deutsche Bank'taki analistler 9 Aralık'ta yayınlanan bir araştırma notunda “Otomotiv hisseleri küresel olarak zor zamanlar geçiriyor” dedi.
“Maalesef sektörün bölgeler arasında değişkenlik ve dalgalanmalarla dolu bir yıla daha gireceğine inanıyoruz. ABD'deki potansiyel politika sonuçlarına ilişkin daha fazla gürültünün, Avrupa'da daha fazla yeniden yapılanma duyurusunun, Çin dışındaki talebin azalmasının ve fiyatların yumuşamasını bekliyoruz.” eklendi.
28 Haziran 2024'te çekilen bu havadan fotoğraf, Çin'in kuzeydoğusundaki Liaoning eyaletindeki Shenyang'daki bir fabrikaya park edilmiş yeni üretilmiş BMW otomobillerini gösteriyor.
Cadde | Afp | Getty Images
Hollanda bankası ING'de taşımacılık ve lojistikten sorumlu kıdemli sektör ekonomisti Rico Luman, Avrupa'daki OEM'lerin görünümüne ilişkin kötümser bir görüş paylaştı.
“Mali açıdan bakıldığında korkarım daha iyi olmayacak çünkü [EVs] Luman, CNBC'ye görüntülü görüşme yoluyla yaptığı açıklamada, “Sonuçta daha az karlı modellerdir” dedi.
“Karlılık nedeniyle geleneksel hibritlere ve ayrıca fişli hibritlere daha fazla odaklanma eğilimindeler. Dolayısıyla, elektrikli araçları doldurmak için daha fazla vites değiştirmeye zorlanırlarsa bu karlılığı etkileyecektir. Yani finansal açıdan bakıldığında ben öyle düşünmüyorum. Bu noktada çok fazla gelişme bekliyorum” diye ekledi.
'İnsanların ihtiyacı olan şey daha ucuz elektrikli araçlar'
Avrupa'nın en büyük otomobil üreticilerinden bazıları, Ekim ayındaki Paris Otomobil Fuarı'nda düşük maliyetli elektrikli araçlarını tanıtarak, talepteki düşüşü hızlı bir şekilde başlatmak ve şu anda Çinli markaların elinde bulunan pazar payının bir kısmını yeniden ele geçirmek istiyorlardı.
O zamanlar yeni modellerin bölgenin otomotiv endüstrisi için bir dönüm noktası olabileceği umuluyordu.
Bank of America'nın Avrupa otomotiv araştırma başkanı Horst Schneider, şirketlerin yeni karbon düzenlemelerine hazırlanmak için yılları olmasına rağmen, gelecek yıl otomobil üreticilerini desteklemek için Avrupalı yasa yapıcılara biraz hareket alanı verilmesi gerekebileceğini söyledi.
“Belki BMW ve Stellantis dışında çoğu otomobil üreticisi geride kalıyor. Volkswagen en büyük farka sahip çünkü aynı zamanda en büyük otomobil üreticisi ve en fazla riske maruz kalan da o.” [Internal Combustion Engines]. Schneider, 6 Aralık'ta CNBC'nin “Sokak Tabelaları Avrupa”ya verdiği demeçte, EV lansmanları bir nevi başarısızlıkla sonuçlandı, ancak Renault da baskı altında” dedi.
Schneider, “Dolayısıyla, tüm kitlesel pazardaki otomobil üreticilerinin (Stellantis'i de bekliyoruz) baskı altında olduğunu söyleyebilirim, çünkü EV fiyatları hala içten yanmalı motor fiyatlarının çok üzerinde duruyor, bu da %20 veya %25 gibi bir şey.” dedi.
“İnsanların ihtiyacı olan şey daha ucuz EV'ler. Bunlar 2025 yılı içerisinde piyasaya sürülecek, dolayısıyla bazı otomobil üreticileri hedefleri düşürmeye gerçekten gerek olmadığını söylüyor; ancak genel olarak otomobil üreticilerine daha fazla zaman vermenin iyi olduğunu düşünüyorum çünkü kabul Tüketici tarafı henüz orada değil” diye ekledi.
Jens Schlueter | Afp | Getty Images
Analistler, Avrupa otomobil endüstrisi için mükemmel bir zorluk fırtınasının pes etme belirtisi göstermediğini söylüyor.
Otomobil üreticileri, uygun fiyatlı modellerin eksikliği, şarj noktalarının beklenenden daha yavaş kullanıma sunulması, Çin'den gelen yoğun rekabet, daha sıkı karbon düzenlemeleri ve hedeflenen hedeflenen performans beklentisi de dahil olmak üzere, tam elektrifikasyona giden yolda bir dizi olumsuzlukla başa çıkmakta zorlanıyor. ABD tarifeleri.
Analistler, bu çerçevede sektörün gelecek yıl inişli çıkışlı bir yolculuğa hazırlanacağını söylüyor.
Taşımacılık ve Çevre kampanya grubunun araçlar ve e-mobilite tedarik zincirlerinden sorumlu kıdemli yöneticisi Julia Poliscanova, Avrupalı otomobil üreticilerinin görünümünü “oldukça kasvetli” olarak nitelendirdi.
Poliscanova, CNBC'ye görüntülü görüşme yoluyla şunları söyledi: “Elektrifikasyon konusunda gerideler, ürünleri Çin'in zorlu rekabeti kadar iyi değil ve bu, otomobil üreticileri dışında kimsenin hatası değil.”
Poliscanova, sektörün yüksek faiz oranlarıyla başa çıkma mücadelesini sürdürmesi nedeniyle Avrupa'da otomobil satışlarının Kovid-19 öncesi seviyelerin altında kaldığına dikkat çekti.
Avrupa'nın orijinal ekipman üreticilerinden (OEM'ler) bazıları, özellikle elektrikli araç talebinin azalması nedeniyle, karbon düzenlemelerinin bir sonraki sıkılaştırılmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi.
Avrupa Birliği'nin yeni araç satışlarından kaynaklanan ortalama emisyon üst sınırının gelecek yıldan itibaren kilometre başına 93,6 gram CO2'ye (g/km) düşmesi bekleniyor; bu, 2021'deki 110,1 g/km'lik temel değere göre %15'lik bir düşüşü yansıtıyor.
2019'da kabul edilen ve 27 ülkeden oluşan bloğun 2050 yılına kadar iklim nötrlüğüne ulaşma hedefinin bir parçasını oluşturan bu sınırların aşılması, ağır para cezalarıyla sonuçlanabilir.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB'yi “yeşil hareketlilik dönüşümünü sağlam bir şekilde yolunda tutarken” 2025 uyum maliyetlerini hafifletmeye çağırdı.
BMW, Ferrari, Renault, Volkswagen ve Volvo gibi firmaları temsil eden otomobil lobisi grubu, Kasım ayı sonlarında, durgun EV talebini ve kötüleşen ekonomik ortamı gerekçe göstererek sektörü daha fazla desteklemek için harekete geçmenin gerekli olduğunu söyledi.
Bir Avrupa Komisyonu sözcüsü, otomobil üreticilerine düzenleyici yardım sağlanması yönündeki çağrılar hakkında yorum yapmak için hemen müsait olmadı. Bir AB sözcüsü daha önce CNBC'ye bloğun yürütme kolunun sektörün “karşılaştığı zorluklara karşı duyarlı” olduğunu söylemişti.
Avrupa'nın otomobil devlerini sırada ne bekliyor?
Ulaştırma ve Çevre'den Poliscanova, bazılarının Avrupa Komisyonu'na karbon düzenlemelerini yumuşatması yönünde çağrıda bulunmasının “gerçekten sinir bozucu” olduğunu söyledi.
“Benim için bu bağlantılı değil… Araba CO2 hedefi Çin'de onlara yardımcı olmayacak veya daha fazla araba satmayacak, mesele bu değil. Ancak araç CO2 hedefi onları daha rekabetçi hale getirme ve geçiş yapma konusunda kritik öneme sahip Daha hızlı,” dedi Poliscanova.
“Dolayısıyla, kısa vadede yüksek kar marjlarının bir kısmına zarar verecek olsa bile, onları gelecekte uygulanabilir ürünler üretmeye itiyor” diye ekledi.
Poliscanova, cezaların ertelenmesinin, düzenlemenin tamamen iptal edilmesiyle aynı anlama geleceğini söyleyerek, bunun yalnızca “Avrupa endüstrisinin ölümü olan” kaçınılmaz olanı geciktireceği konusunda uyardı.
“Elektrifikasyonda gerideyiz. Peki, hedefi geciktirmek ve bizi daha da geride bırakmak sektöre nasıl yardımcı oluyor? Anlamıyorum. Sadece geçmek zorunda oldukları geçişe nasıl yardımcı olduğunu anlamıyorum Poliscanova, “dedi.
Avrupa otomotiv endüstrisinin “beş büyük” olarak adlandırılan Volkswagen'in hisseleri mercedesBMW, Stellantis ve Renault – Fransa'nın Renault'su dikkate değer bir istisna olsa da, bu yıl genel olarak düşüş yaşadı.
Milano'da listelenen Stellantis, yılbaşından bugüne yüzde 37 düşüşle kayıplara öncülük ederken, Almanya'nın krizden etkilenen Volkswagen'i yüzde 23 ve Münih merkezli BMW aynı dönemde yüzde 21 düştü.Finansal açıdan bakıldığında bu noktada fazla bir gelişme beklemiyorum.
Rico Luman
ING'de taşımacılık ve lojistikten sorumlu kıdemli sektör ekonomisti
Bu arada Renault, otomobil üreticisinin Çin ve ABD pazarlarındaki nispeten sınırlı varlığı nedeniyle rakiplerinden daha iyi durumda olabileceği umutları arasında %19 oranında kazanç elde etti.
'Fazla bir gelişme beklemiyorum'
Deutsche Bank'taki analistler 9 Aralık'ta yayınlanan bir araştırma notunda “Otomotiv hisseleri küresel olarak zor zamanlar geçiriyor” dedi.
“Maalesef sektörün bölgeler arasında değişkenlik ve dalgalanmalarla dolu bir yıla daha gireceğine inanıyoruz. ABD'deki potansiyel politika sonuçlarına ilişkin daha fazla gürültünün, Avrupa'da daha fazla yeniden yapılanma duyurusunun, Çin dışındaki talebin azalmasının ve fiyatların yumuşamasını bekliyoruz.” eklendi.
28 Haziran 2024'te çekilen bu havadan fotoğraf, Çin'in kuzeydoğusundaki Liaoning eyaletindeki Shenyang'daki bir fabrikaya park edilmiş yeni üretilmiş BMW otomobillerini gösteriyor.
Cadde | Afp | Getty Images
Hollanda bankası ING'de taşımacılık ve lojistikten sorumlu kıdemli sektör ekonomisti Rico Luman, Avrupa'daki OEM'lerin görünümüne ilişkin kötümser bir görüş paylaştı.
“Mali açıdan bakıldığında korkarım daha iyi olmayacak çünkü [EVs] Luman, CNBC'ye görüntülü görüşme yoluyla yaptığı açıklamada, “Sonuçta daha az karlı modellerdir” dedi.
“Karlılık nedeniyle geleneksel hibritlere ve ayrıca fişli hibritlere daha fazla odaklanma eğilimindeler. Dolayısıyla, elektrikli araçları doldurmak için daha fazla vites değiştirmeye zorlanırlarsa bu karlılığı etkileyecektir. Yani finansal açıdan bakıldığında ben öyle düşünmüyorum. Bu noktada çok fazla gelişme bekliyorum” diye ekledi.
'İnsanların ihtiyacı olan şey daha ucuz elektrikli araçlar'
Avrupa'nın en büyük otomobil üreticilerinden bazıları, Ekim ayındaki Paris Otomobil Fuarı'nda düşük maliyetli elektrikli araçlarını tanıtarak, talepteki düşüşü hızlı bir şekilde başlatmak ve şu anda Çinli markaların elinde bulunan pazar payının bir kısmını yeniden ele geçirmek istiyorlardı.
O zamanlar yeni modellerin bölgenin otomotiv endüstrisi için bir dönüm noktası olabileceği umuluyordu.
Bank of America'nın Avrupa otomotiv araştırma başkanı Horst Schneider, şirketlerin yeni karbon düzenlemelerine hazırlanmak için yılları olmasına rağmen, gelecek yıl otomobil üreticilerini desteklemek için Avrupalı yasa yapıcılara biraz hareket alanı verilmesi gerekebileceğini söyledi.
“Belki BMW ve Stellantis dışında çoğu otomobil üreticisi geride kalıyor. Volkswagen en büyük farka sahip çünkü aynı zamanda en büyük otomobil üreticisi ve en fazla riske maruz kalan da o.” [Internal Combustion Engines]. Schneider, 6 Aralık'ta CNBC'nin “Sokak Tabelaları Avrupa”ya verdiği demeçte, EV lansmanları bir nevi başarısızlıkla sonuçlandı, ancak Renault da baskı altında” dedi.
Schneider, “Dolayısıyla, tüm kitlesel pazardaki otomobil üreticilerinin (Stellantis'i de bekliyoruz) baskı altında olduğunu söyleyebilirim, çünkü EV fiyatları hala içten yanmalı motor fiyatlarının çok üzerinde duruyor, bu da %20 veya %25 gibi bir şey.” dedi.
“İnsanların ihtiyacı olan şey daha ucuz EV'ler. Bunlar 2025 yılı içerisinde piyasaya sürülecek, dolayısıyla bazı otomobil üreticileri hedefleri düşürmeye gerçekten gerek olmadığını söylüyor; ancak genel olarak otomobil üreticilerine daha fazla zaman vermenin iyi olduğunu düşünüyorum çünkü kabul Tüketici tarafı henüz orada değil” diye ekledi.