kamil şeker
New member
“Factory 56” üretim salonunda çeşitli Mercedes-Benz araçlarının montajı yapılıyor.
Resim İttifakı | Resim İttifakı | Getty Images
Otomobil üreticilerinin Avrupa Birliği'nin daha katı emisyon hedeflerinin etkisini hafifletmek için çeşitli yolları var, ancak analistler tüm seçeneklerin muhtemelen önemli bir maliyete sahip olacağını söylüyor.
Bloğun yeni emisyon standartlarına uymama nedeniyle yüksek cezalar verilmesi ihtimali, özellikle sektörün şu anda bu yılki hedefe ulaşma yolunda olmadığı göz önüne alındığında, otomobil endüstrisinde hararetli bir tartışmayı ateşledi.
Tam elektrifikasyona giden yolda yaşanan mükemmel zorluklar, büyük orijinal ekipman üreticilerinin (OEM'ler) 2024'te zorlu bir dönem geçirmesini sağladı ve çok az kişi 2025'in çok daha iyi olmasını bekliyor.
Avrupa Birliği'nin yeni araç satışlarından kaynaklanan ortalama emisyon üst sınırı 2025'te kilometre başına 93,6 gram karbondioksite (g/km) düşüyor; bu, 2021'deki temel değer olan 110,1 g/km'den %15'lik bir düşüşü yansıtıyor.
2019'da kabul edilen ve 27 ülkeden oluşan bloğun 2050 yılına kadar iklim nötrlüğüne ulaşma hedefinin bir parçasını oluşturan bu sınırların aşılması, birkaç milyar avroya varan para cezalarıyla sonuçlanabilir.
Hollanda bankası ING'nin ulaştırma ve lojistikten sorumlu kıdemli sektör ekonomisti Rico Luman, CNBC'ye video görüşmesi yoluyla “Herkes bu soru hakkında karanlıkta” dedi.
Luman, “Bu çok büyük bir olay çünkü VW'de son birkaç hafta ve ay boyunca organizasyonu yeni dünyaya ayarlarken gördüğümüz gibi, hâlâ değişim ve yeniden yapılanma konusunda mücadele ediyorlar.” söz konusu.
“Rakiplere ayak uydurma konusunda uzun vadeli bir ilgi var. Yani seyahatin yönü oldukça açık. Yani sonuçta bunu başarmaları gerekecek, ancak kısa vadede bu o kadar da çekici değil” çünkü bu onları birçok yönden incitiyor” diye ekledi.
Hangi önlem alınabilir?
ING'den Luman, Avrupa'nın en büyük otomobil devlerinin çoğunun şu anda AB'nin yeni CO2 hedefine ulaşmaktan çok uzakta olduğunu, bunun da mali cezaların etkisini hafifletmek için harekete geçilmesi gerektiği anlamına geldiğini söyledi.
Masadaki seçeneklerden bazıları arasında, daha uygun fiyatlı modeller sunarak ve fiyatları düşürerek akülü elektrikli araç (EV) satışlarını artırmak, geleneksel içten yanmalı motor (ICE) üretimini şarj edilebilir EV'ler ve hibrit modeller lehine azaltmak ve “havuzda tutmak” yer alıyor. Hedefe zaten uyum sağlayan rakiplerle. Alternatif olarak otomobil firmaları da cezayı ödeyebilir.
Havuzlama, otomobil üreticilerinin bir CO2 emisyon hedefine göre performanslarını hesaplarken tek bir varlık olarak değerlendirilmek üzere bir araya geldikleri süreci ifade eder.
Şu anda İsveçli Volvo'nun, ABD'li EV üreticisiyle birlikte hedefe uymayı başaran tek büyük otomobil üreticisi olduğu düşünülüyor. Tesla'nın ve bazı Çinli şirketler.
Volvo amblemi, 04 Eylül 2024 tarihinde Austin, Teksas'taki Volvo Cars of Austin bayiliğinde bir aracın ön tamponunda görülüyor.
Brandon Bell | Getty Images
Bernstein'ın Avrupa Otomotiv Araştırması Başkanı Stephen Reitman, Avrupa'da faaliyet gösteren otomobil üreticilerinin, AB düzenlemelerinin sıkılaştırılması göz önüne alındığında bu yıl “büyük bir emisyon uçurumuyla” karşı karşıya olduğunu söyledi.
“Artık sera kredisi fazla olan şirketlerle bir araya gelerek bu sorunu hafifletebilirler. Ancak bu şirketlerden biri Tesla, diğeri ise Volvo'nun sahibi olduğu Volvo. [China’s] Geely,” Reitman Perşembe günü CNBC'nin “Squawk Box Europe” programına söyledi.
“Ve Tesla'nın sera kredilerini üreten Avrupa'da sattığı arabaların çoğu Çin'den geliyor. Yani, temel olarak Avrupalı otomobil üreticilerinin Çinli kuruluşlara veya menşeli işletmelere para transferini görüyorsunuz. Çin'de bu belki de AB ve ulusal hükümetler için en iyi görünüm olmayabilir” diye ekledi.
Hararetli bir tartışma
Avrupalı OEM'lerden bazıları, özellikle elektrikli araç talebinin azalması nedeniyle Avrupa'da karbon düzenlemelerinin sıkılaştırılmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi.
Bir endüstri lobi grubu olan Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Avrupa Komisyonu'nu yeni kurallarla ilgili “acil hafifletici önlemler” sağlamaya çağırırken, Almanya Başbakanı Olaf Scholz, bu kuralları yerine getirmeyen otomobil şirketlerine ceza verilmemesi gerektiğini söyledi. yeni standartlara uymak.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, Avrupa Konseyi Başkanı Antonio Costa ve Macaristan Başbakanı Viktor Orban'ın, Avrupa Konseyi Zirvesi'nin sona ermesinin ardından AB liderlerinin Avrupa Birliği genel merkezinde yaptığı ortak basın toplantısı 19 Aralık 2024'te Brüksel, Belçika'da.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
Bazıları için, AB'nin daha katı karbon kurallarını yumuşatmaya veya geciktirmeye yönelik herhangi bir adım, düzenlemenin tamamen iptal edilmesiyle aynı anlama gelecektir.
Taşımacılık ve Çevre kampanya grubunun araçlar ve e-mobilite tedarik zincirlerinden sorumlu kıdemli yöneticisi Julia Poliscanova, geçen ay CNBC'ye verdiği demeçte, kuralların otomobil üreticilerini daha rekabetçi hale getirmeye yardımcı olmak için tasarlandığını söyledi; yakın vadede kar marjları
“Elektrifikasyonda gerideyiz. Peki, hedefi geciktirmek ve bizi daha da geride bırakmak sektöre nasıl yardımcı olur? Anlamıyorum. Sadece gitmeleri gereken geçişe nasıl yardımcı olduğunu anlamıyorum. sayesinde” dedi Poliscanova.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen geçen yılın sonlarında Avrupa otomotiv endüstrisinin geleceği konusunda stratejik bir diyalog toplayacağını söyledi.
Bu ay resmi olarak başlatılması planlanan diyalog, sektörün acilen ihtiyaç duyduğu tedbirlerin hızla hayata geçirilmesini amaçlıyor.
Resim İttifakı | Resim İttifakı | Getty Images
Otomobil üreticilerinin Avrupa Birliği'nin daha katı emisyon hedeflerinin etkisini hafifletmek için çeşitli yolları var, ancak analistler tüm seçeneklerin muhtemelen önemli bir maliyete sahip olacağını söylüyor.
Bloğun yeni emisyon standartlarına uymama nedeniyle yüksek cezalar verilmesi ihtimali, özellikle sektörün şu anda bu yılki hedefe ulaşma yolunda olmadığı göz önüne alındığında, otomobil endüstrisinde hararetli bir tartışmayı ateşledi.
Tam elektrifikasyona giden yolda yaşanan mükemmel zorluklar, büyük orijinal ekipman üreticilerinin (OEM'ler) 2024'te zorlu bir dönem geçirmesini sağladı ve çok az kişi 2025'in çok daha iyi olmasını bekliyor.
Avrupa Birliği'nin yeni araç satışlarından kaynaklanan ortalama emisyon üst sınırı 2025'te kilometre başına 93,6 gram karbondioksite (g/km) düşüyor; bu, 2021'deki temel değer olan 110,1 g/km'den %15'lik bir düşüşü yansıtıyor.
2019'da kabul edilen ve 27 ülkeden oluşan bloğun 2050 yılına kadar iklim nötrlüğüne ulaşma hedefinin bir parçasını oluşturan bu sınırların aşılması, birkaç milyar avroya varan para cezalarıyla sonuçlanabilir.
Hollanda bankası ING'nin ulaştırma ve lojistikten sorumlu kıdemli sektör ekonomisti Rico Luman, CNBC'ye video görüşmesi yoluyla “Herkes bu soru hakkında karanlıkta” dedi.
Luman, “Bu çok büyük bir olay çünkü VW'de son birkaç hafta ve ay boyunca organizasyonu yeni dünyaya ayarlarken gördüğümüz gibi, hâlâ değişim ve yeniden yapılanma konusunda mücadele ediyorlar.” söz konusu.
“Rakiplere ayak uydurma konusunda uzun vadeli bir ilgi var. Yani seyahatin yönü oldukça açık. Yani sonuçta bunu başarmaları gerekecek, ancak kısa vadede bu o kadar da çekici değil” çünkü bu onları birçok yönden incitiyor” diye ekledi.
Hangi önlem alınabilir?
ING'den Luman, Avrupa'nın en büyük otomobil devlerinin çoğunun şu anda AB'nin yeni CO2 hedefine ulaşmaktan çok uzakta olduğunu, bunun da mali cezaların etkisini hafifletmek için harekete geçilmesi gerektiği anlamına geldiğini söyledi.
Masadaki seçeneklerden bazıları arasında, daha uygun fiyatlı modeller sunarak ve fiyatları düşürerek akülü elektrikli araç (EV) satışlarını artırmak, geleneksel içten yanmalı motor (ICE) üretimini şarj edilebilir EV'ler ve hibrit modeller lehine azaltmak ve “havuzda tutmak” yer alıyor. Hedefe zaten uyum sağlayan rakiplerle. Alternatif olarak otomobil firmaları da cezayı ödeyebilir.
Havuzlama, otomobil üreticilerinin bir CO2 emisyon hedefine göre performanslarını hesaplarken tek bir varlık olarak değerlendirilmek üzere bir araya geldikleri süreci ifade eder.
Şu anda İsveçli Volvo'nun, ABD'li EV üreticisiyle birlikte hedefe uymayı başaran tek büyük otomobil üreticisi olduğu düşünülüyor. Tesla'nın ve bazı Çinli şirketler.
Volvo amblemi, 04 Eylül 2024 tarihinde Austin, Teksas'taki Volvo Cars of Austin bayiliğinde bir aracın ön tamponunda görülüyor.
Brandon Bell | Getty Images
Bernstein'ın Avrupa Otomotiv Araştırması Başkanı Stephen Reitman, Avrupa'da faaliyet gösteren otomobil üreticilerinin, AB düzenlemelerinin sıkılaştırılması göz önüne alındığında bu yıl “büyük bir emisyon uçurumuyla” karşı karşıya olduğunu söyledi.
“Artık sera kredisi fazla olan şirketlerle bir araya gelerek bu sorunu hafifletebilirler. Ancak bu şirketlerden biri Tesla, diğeri ise Volvo'nun sahibi olduğu Volvo. [China’s] Geely,” Reitman Perşembe günü CNBC'nin “Squawk Box Europe” programına söyledi.
“Ve Tesla'nın sera kredilerini üreten Avrupa'da sattığı arabaların çoğu Çin'den geliyor. Yani, temel olarak Avrupalı otomobil üreticilerinin Çinli kuruluşlara veya menşeli işletmelere para transferini görüyorsunuz. Çin'de bu belki de AB ve ulusal hükümetler için en iyi görünüm olmayabilir” diye ekledi.
Hararetli bir tartışma
Avrupalı OEM'lerden bazıları, özellikle elektrikli araç talebinin azalması nedeniyle Avrupa'da karbon düzenlemelerinin sıkılaştırılmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi.
Bir endüstri lobi grubu olan Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Avrupa Komisyonu'nu yeni kurallarla ilgili “acil hafifletici önlemler” sağlamaya çağırırken, Almanya Başbakanı Olaf Scholz, bu kuralları yerine getirmeyen otomobil şirketlerine ceza verilmemesi gerektiğini söyledi. yeni standartlara uymak.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, Avrupa Konseyi Başkanı Antonio Costa ve Macaristan Başbakanı Viktor Orban'ın, Avrupa Konseyi Zirvesi'nin sona ermesinin ardından AB liderlerinin Avrupa Birliği genel merkezinde yaptığı ortak basın toplantısı 19 Aralık 2024'te Brüksel, Belçika'da.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
Bazıları için, AB'nin daha katı karbon kurallarını yumuşatmaya veya geciktirmeye yönelik herhangi bir adım, düzenlemenin tamamen iptal edilmesiyle aynı anlama gelecektir.
Taşımacılık ve Çevre kampanya grubunun araçlar ve e-mobilite tedarik zincirlerinden sorumlu kıdemli yöneticisi Julia Poliscanova, geçen ay CNBC'ye verdiği demeçte, kuralların otomobil üreticilerini daha rekabetçi hale getirmeye yardımcı olmak için tasarlandığını söyledi; yakın vadede kar marjları
“Elektrifikasyonda gerideyiz. Peki, hedefi geciktirmek ve bizi daha da geride bırakmak sektöre nasıl yardımcı olur? Anlamıyorum. Sadece gitmeleri gereken geçişe nasıl yardımcı olduğunu anlamıyorum. sayesinde” dedi Poliscanova.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen geçen yılın sonlarında Avrupa otomotiv endüstrisinin geleceği konusunda stratejik bir diyalog toplayacağını söyledi.
Bu ay resmi olarak başlatılması planlanan diyalog, sektörün acilen ihtiyaç duyduğu tedbirlerin hızla hayata geçirilmesini amaçlıyor.