Araba sigortası maliyetleri neden hızla artıyor, bu da daha yüksek enflasyona yol açıyor?

kamil şeker

New member
RobertCrum | Getty Images


DETROIT – Hızla artan otomobil sigortası maliyetleri, Mart ayında enflasyonun beklenenden daha hızlı artmasına katkıda bulundu ve ABD'li araç sahipleri için her zamankinden daha pahalı olan maliyetleri artırıyor.

Çarşamba günü açıklanan verilere göre, tüketici fiyat endeksi kapsamında otomobil sigortası fiyatları aylık bazda düzeltilmemiş bir şekilde %2,7 artarken, yıllık bazda %22,2 arttı. Endeks önemli bir enflasyon göstergesi ve ekonomideki mal ve hizmetlerin maliyetinin geniş bir ölçüsüdür.

Otomobil sigortası maliyetleri bir süredir artıyor ve Aralık 2021'den bu yana endeksin bir parçası olarak her ay artıyor. ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu'na göre, o zamandan bu yana maliyetler %45,8 arttı. Ancak otomobil sigortası %2,85'lik ağırlıkla TÜFE'nin küçük bir kısmını oluşturuyor.

Artış, yeni ve ikinci el araçlarda koronavirüs pandemisinden bu yana tarihsel olarak yüksek olan fiyatların üzerine geldi. Tedarik zincirindeki eksiklikler, mekanik ücret artışları ve araçlardaki mikroişlemciler, kameralar ve diğer sensörler gibi ek teknolojiler nedeniyle araçları onarmak da giderek daha pahalı hale geliyor. bunların tümü daha yüksek araç ve sigorta maliyetlerine katkıda bulunur.


Sean Tucker, “Tek bir faktör yok, ancak bence en büyük faktör yeni arabaların ve daha pahalıların birleşimidir, bu nedenle arabanızı toplarsanız değiştirme maliyeti gerçekten yüksektir ve çamurluk bükücü şu anda çok pahalıdır” dedi. Araç değerleme ve otomotiv araştırma şirketi Kelley Blue Book'ta kıdemli editör. “Arabalardaki teknoloji çok özel bir sorun.”

Birçok araçtaki plastik veya çelik tamponu değiştirmek yerine, basit bir çamurluk bükücü artık kameralara, yakınlık sensörlerine ve hız sabitleyici, park etme ve acil frenleme gibi daha yeni güvenlik özellikleri ve araçları için kullanılan çeşitli diğer teknolojilere zarar verebilir.

Amerikan Mülk Kaza Sigortası Birliği'nin CEO'su ve başkanı David Sampson, CNBC'ye şöyle konuştu: “Otomobil sigortasına giren maliyetlerin artması nedeniyle primler artıyor.” “Trendlerin ortaya çıkması ile şirketlerin bu kayıp trendlerinin mevcut olduğunu görmeleri arasında uzun bir gecikme süresi var. Daha sonra bunu oran başvuru dosyalarına dahil etmeleri zaman alıyor.”

Bu yılın başlarında Sampson, mülkündeki 2024 model bir kamyonetin tamponunda hafif hasar gördü ve tamir veya değiştirmenin kendisine 1.800 dolara mal olacağını söyledi.

Organizasyonu ev, otomobil ve iş sigortacıları için birincil ulusal ticaret birliği olan Sampson, “Güvendiğimiz tüm teknoloji, bu araçların değiştirilmesini veya onarılmasını gerçekten çok maliyetli hale getiriyor” dedi.


Enflasyona ilişkin sigorta maliyetlerindeki artışlar, Biden yönetiminin Ocak 2022'de enflasyonu yukarı itmek için büyük ölçüde kullanılmış araba fiyatlarını suçlamasından iki yıldan fazla bir süre sonra geldi.

Çarpışma onarımı ve otomobil sigortası sektörlerinde uzmanlaşmış bir otomotiv yazılım sağlayıcısı olan Mitchell, onarım maliyetlerinin, koronavirüs pandemisinden önce yıllık yaklaşık %3,5 ila %5 oranında arttığını söyledi. 2022 itibarıyla artışlar %10 veya üzerinde gerçekleşti ve bir araç için ortalama tamir edilebilir tahmin 2023'te 4.721 dolardı.

Tüketiciler ve şirketler artışlardan memnun değil. Haziran ayında JD Power, otomobil sigortacılarının 2022'de topladıkları her bir dolar primde ortalama 12 sent kaybettiklerini bildirdi; bu, 20 yılı aşkın sürenin en kötü performansıydı ve müşteri memnuniyeti pahasına oranları artırmalarına yol açtı.

Sampson, “İnsanlara her zaman hatırlattığım şey, sigortanın aktüerya bilimine dayandığıdır, dolayısıyla bu, sigortacıların sadece primleri artırmak istediklerine karar vermeleri ile ilgili bir durum değildir” dedi. “Başvuruların her eyaletteki oran başvurularındaki aktüeryal kayıp eğilimlerine dayanması gerekiyor.”

Araç sigortası maliyeti hemen hemen her eyalette zorunludur; sağlayıcıya, sürücüye, kapsama alanına ve konuma göre değişir. Neredeyse tüm eyaletlerin sorumluluk kapsamı için minimum gereksinimleri var, ancak sigorta sağlayıcısı Progressive'e göre belirli bir eyalette gerekli olabilecek veya olmayabilecek başka teminatlar da var.

İsteğe bağlı ve zorunlu teminat alanlarının listesi sürücüler için oldukça uzun ve pahalı olabilir; bu da birçok sigorta şirketinin, poliçenin maliyetini telematik verilerini kullanarak sürücünün davranışlarına dayandıran kullanıma dayalı sigorta veya UBI programları sunmasına yol açmıştır.


JD Power'ın Haziran ayındaki ABD Otomobil Sigortası Araştırmasına göre, sigortacıya yeni başlayan müşterilerin UBI katılım oranı %26'dır.

Çalışma, 24. yılındabu Yıl, UBI kullanımının 2016'dan 2023'e iki kattan fazla arttığını ve otomobil sigortası müşterilerinin %17'sinin bu tür programlara katıldığını buldu. JD Power'a göre, bu programlara katılan müşterilerin fiyat memnuniyeti, katılmayanlara göre ortalama 59 puan daha yüksek.

Sigorta şirketlerine göre, bu tür programların kullanımının yalnızca maliyetler arttıkça ve sigorta şirketleri daha güvenli sürücüler için indirimler veya özel fiyatlar sundukça artması bekleniyor.

JD Power'ın anketine göre Geico, Progressive, State Farm ve Liberty Mutual'ın UBI programları müşteriler tarafından ortalamanın üzerinde derecelendirildi. Ordunun tüm branşlarına ve ailelerine hizmet veren USAA en üst sırada yer aldı.

JD Power'ın araştırması aynı zamanda maliyet artışlarının otomobil sigorta şirketlerinde müşteri memnuniyetinde 20 yıldan fazla bir sürenin en düşük seviyesine yol açtığını da ortaya çıkardı.

JD Power Sigorta İstihbaratı Direktörü Mark Garrett, Haziran ayında yaptığı açıklamada, “Sigortacılar ve sürücüler ekonominin gerçekleriyle yüz yüze geldikçe, otomobil sigortacılarından genel müşteri memnuniyeti bu yıl düştü.” dedi.

— CNBC'ler Robert Ferris Ve Jeff Cox bu makaleye katkıda bulunmuştur.

CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın