Aston Martin, Formula 1 ve yeni modellerden destek alıyor

kamil şeker

New member
İcra Kurulu Başkanı Lawrence Stroll'a göre spor otomobil üreticisi Aston Martin, yeni modellerin geçit töreni ve Formula 1'den gelen pazarlama rüzgarıyla bu yıl nakit akışının pozitif olmasını bekliyor.

Stroll, CNBC'ye “Şu anda bu şirket için bir dönüm noktası olan gerçekten bir geçiş anındayız” dedi. “Ben devraldıktan sonra, son dört yıldır onları tasarlayıp ürettikten sonra nihayet tüm ürünlerimizi tanıtıyoruz. İleriye dönük olarak, artık geçmişte gördüğümüz hokey sopaları gibi değil, normal bir çeyreklik üretime sahip olacağız. ancak daha geleneksel olan, sürekli olarak pazara çıkan yeni araçların üç aylık akışıdır.”

Stroll, yıllardır para kaybeden şirketin üçüncü çeyrekten itibaren nakit akışının pozitif hale gelmesini ve dördüncü çeyrek ve sonrasında da bu durumun devam etmesini beklediğini söyledi.

Bu, hem James Bond filmlerindeki rolüyle hem de finansal iniş ve çıkışlarla dolu geçmişiyle tanınan ünlü İngiliz otomobil üreticisi için dramatik bir dönüşe işaret edecek. 2020'de Aston Martin'in yönetim kurulu başkanı olarak göreve gelen milyarder eski moda kralı Stroll, markanın parlaklığını ve kârını yeniden sağlamak için kapsamlı bir plan dayattı.

Aston Martin üretimi elden geçirdi ve geliştirdi, geleceğe yatırım yapmak için mali durumunu güçlendirdi ve şimdi yüksek performanslı ve lüks kaplamalarla tanımlanan yeni ürünlerden oluşan bir filoyu piyasaya sürüyor.


Aston Martin F1 Takımı'nın sahibi Lawrence Stroll (sağda), 05 Mayıs 2024'te Miami, Florida'da Miami Uluslararası Autodrome'da düzenlenecek Miami F1 Grand Prix'si öncesinde gridde Ferrari Takım Patronu Frederic Vasseur ile el sıkışıyor.

Chris Graythen | Getty Images


Yine de ilk çeyrekte üretim düştü ve vergi öncesi kayıplar bir önceki yıla göre ikiye katlanarak şirketin hisseleri 2022'den bu yana en düşük seviyesine geriledi. Stroll, üretim düşüşünün ve ikinci çeyrekte beklenen düşüşün kasıtlı bir planın parçası olduğunu söyledi. eski modelleri aşamalı olarak kaldırmak ve önümüzdeki aylarda artacak yeni modellere yer açmak.

“Bazı modellerde tüm üretimi durdurmak için bilinçli bir karar aldık” dedi. “Tüm markamızı piyasaya sürerken bayi ağlarında eski arabaların birikmesini önlemek için toptan üretim hacmini azalttık” yeni araçlar.”

Yeni araçlar arasında 656 beygir gücünde ve 191.000 $ başlangıç fiyatıyla önden motorlu, arkadan çekişli bir spor otomobil olan yeni Vantage yer alıyor.

Otomobil üreticisi ayrıca, 0 mil/saatten 60 mil/saat hıza 3,1 saniyede çıkabilen ve en yüksek 200 mil/saat hıza çıkabilen yüksek güçlü SUV'si yeni DBX707'yi de tanıttı. Şirket ayrıca DB12'nin DB12 Volante adı verilen üstü açık bir versiyonunu da tanıttı.

Aston Martin, bu yılın sonuna doğru Vanquish olarak adlandırılması beklenen yeni süper güçlü V-12'nin tanıtımını yaptı.

Ayrıca Valhalla adı verilen 800.000 dolarlık hibrit süper otomobilinin teslimatlarına bu yılın sonunda veya 2025'in başlarında başlaması bekleniyor.


800.000 dolarlık Aston Martin hibrit Valhalla.

Nezaket: Aston Martin


Aston Martin, yeni modellerin yanı sıra kişiselleştirme programında da büyümenin devam edeceğine inanıyor. Müşterilerin arabalarını kendi boya renkleri, iç kumaşları, dikişleri ve diğer detaylarıyla kişiselleştirmelerine olanak tanıyan “Q New York” showroom'unu açtıktan bir yıl sonra şirket, Londra, Miami ve Kaliforniya'da Q lokasyonları planlıyor.

Stroll, bazı müşterilerin son derece özelleştirilmiş kişiselleştirme için araçlarının etiket fiyatının ötesinde 100.000 ila 200.000 ABD Doları arasında ek bir ödeme yaptığını söyledi. Hatta bir müşterinin iç kısımda kürk istediğini söyledi.

Kişiselleştirme programı, bir Aston Martin'in ortalama satış fiyatının son iki yılda %35 oranında artarak 294.0000 dolara yükselmesine yardımcı oldu.

Stroll, “Gerçekten ama gerçekten tam bir sayı oldu” dedi. “Sadece mali açıdan değil. İnsanlar geliyor [to Q New York] ve Aston Martin'in ne demek olduğunu anlıyorlar. 'Tamam anladım' diyorlar. Biliyorsunuz, bu bir gösteri, bu bir duygu.”

Aston Martin, büyük ölçüde Stroll'ün sahibi olduğu Formula 1 takımı sayesinde daha genç bir alıcının da ilgisini çekiyor. Stroll, Aston Martin müşterisinin ortalama yaşının dört yıl önce 55 iken şimdi 42 olduğunu söyledi.

“Marka gerçekten yanıyor ve bunun büyük kısmı Formula 1 ile ilgili.” dedi. “Son üç yılda Formula 1'de olmak markayı ve ayrıca tüm yeni ürün portföyümüzü gerçekten önemli ölçüde canlandırdı.”

Stroll, otomobil şirketinin finansmanına yardımcı olmak için Aston Martin Formula 1 takımının azınlık hissesini satmayı planladığı yönündeki haberleri yalanladı.

Kesinlikle sermaye artırmamıza gerek yok” dedi. “8.000, 9.000 araç üretmeye başladığınızda [a year]Nakit akışımız son derece olumlu hale geliyor. … Yani hayır, faiz veya artış zorunluluğu yok” dedi.

Şirketin elektrikli araç geleceği hakkında Stroll, şirketin tamamen elektrikli Aston Martin'in lansmanını 2025'ten 2026'ya ertelediğini söyledi. Şirket aynı platformu temel alan dört EV tasarladı ancak Aston Martin müşterileri yeterli talep göstermiyor.

“Nehire doğru yüzmek istemiyoruz” dedi. “Tüketicimiz, en azından Aston Martin müşterisi, yüksek performanslı müşteri, bize elektrikli bir araca hazır olmadığımızı söylüyor, en azından bizden değil. Yani bunu yüksek sesle ve net bir şekilde duyuyoruz.”

CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın