kamil şeker
New member
Volkswagen ID.7 Elektrikli otomobiller, 18 Şubat 2025, Emden, Almanya'daki Volkswagen (VW) elektrikli filo kurşun tesisinde görülüyor.
Carmen Jaspersen | Reuters
Otomobil üreticileri Volkswagen ve Stellantis Kuzey Amerika'da yapılan araçlarının ABD Başkanı Donald Trump'ın yeni açılan% 25 tarifelerden muaf olacağını doğruladı. BMW Avrupalı otomobil üreticileri yeni ticaret kurallarıyla boğuştukça, vergilerle karşılaşacağını söylüyor.
Yeni iade edilen Beyaz Saray lideri uzun zamandır Kanada, Meksika ve AB dahil olmak üzere büyük ABD ticaret ortaklarına tarifeleri tokatlamakla tehdit ediyor. Geçen hafta, Meksika, Kanada ve Çin'den gelen mallara yönelik yeni görevler yürürlüğe girdi.
İthalat tarifeleri tehdidi Avrupa'da alarm zilleri yükseltti, çünkü araçlar ve makineler Avrupa Birliği'nin ABD'ye en büyük ihracatı. 2023'te AB, Makine ve ABD ile araçlarda 102 milyar Euro (110.6 milyar $) ticaret fazlası vardı ve kategori Amerika'ya ihracatının% 41'ini oluşturdu.
Bununla birlikte, bölgenin bazı otomobil develeri – en azından geçici olarak – yeni görevlerin etrafında etek yapabilir. Geçen hafta, Beyaz Saray, araçları ABD-Meksika-Canada anlaşmasına uygun otomobil üreticilerine veya üç ülke arasında bir ticaret anlaşması olan USMCA'ya bir aylık tarife gecikmesi verdi. Şartları uyarınca, bir aracın parçalarının en az% 75'i Kuzey Amerika'dan kaynaklanıyorsa, Kanada ve Meksika'dan ithalata uygulanan yeni tarifelerden muaf tutulabilir.
Bir Volkswagen sözcüsü e-postayla yapılan bir açıklamada, “Kuzey Amerika toplanan VW markalı araçlarımız USMCA menşe kurallarını karşılıyor ve% 25 tarifelerden muaf tutuluyor.” Dedi.
“Küresel bir otomotiv üreticisi olarak, Kuzey Amerika'daki gelişmeleri çok yakından izliyoruz ve ABD, Kanada, Meksika ve Avrupa Birliği için açıklanan tarifeler sonucunda otomotiv endüstrisi ve şirketimiz üzerindeki potansiyel etkileri değerlendiriyoruz.”
Amiral gemisi markasının yanı sıra Volkswagen, Skoda, Audi ve Bentley gibi çeşitli büyük araç markalarına sahiptir.
CNBC'ye verdiği demeçte, “İşçiler, işletmeler ve tüketiciler için ekonomik fırsatları korurken ABD endüstrisini destekleyen çözümler bulmak için politika yapıcılarla çalışmaya hazırız.”
Bu arada, Jeep ve Dodge araçlarıyla bilinen Stellantis, Cuma günü yaptığı açıklamada USMCA muafiyetini verdiği için Trump'a teşekkür etti ve ABD operasyonlarını büyütme sözü verdi. Otomobil üreticisi, 2 Nisan'da yürürlüğe giren karşılıklı tarifeler öncesinde, vergilerden bir aylık muafiyet verilen büyük şirketlerden biriydi.
Firma, “Başkanın daha fazla Amerikan arabası inşa etme ve kalıcı Amerikan işleri yaratma hedefini paylaşıyoruz.” Dedi. “Onunla ve ekibiyle çalışmayı dört gözle bekliyoruz.”
Meksika'da birden fazla bitki bulunan Stellantis hisseleri, Trump'ın geçen hafta otomobil üreticileri için muafiyetlerini açıkladıktan sonra ortaya çıktı. Hisse senedi Pazartesi öğleden sonra Londra'da% 2'den fazla arttı.
'Değişken ve karmaşık' durum
Öte yandan, Alman otomobil devi BMW, USMCA düzenlemesi kalırsa, bunun vergilere tabi olacağını söyledi.
BMW e -postayla gönderilen bir açıklamada, “Kuzey Amerika'da ithalat tarifelerinin piyasaya sürülmesine ilişkin mevcut durum çok değişken ve karmaşık.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “İthalat tarifesinin USMCA kurallarına uyumu ile bağlantısı en son duyurudur. Bu düzenleme yürürlüğe girerse, BMW grubu etkilenen şirketlerden biri olacaktır.”
Şirket, “Konumumuz değişmedi: BMW grubu için her zaman yol gösterici bir ilke olan serbest ticaret dünya çapında büyük önem taşıyor.” Diyerek şöyle devam etti: “Bu, büyüme ve ilerlemenin en önemli itici güçlerinden biridir. Öte yandan tarifeler, serbest ticareti engeller, yeniliği yavaşlatır ve hareket halinde olumsuz bir spiral oluştururlar. Sonuçta, ürünleri daha pahalı ve daha az yenilikçi hale getirerek müşteriler için zararlıdırlar.”
Cuma günü müşterilere bir not olarak, UBS analistleri BMW için ABD birim satışlarının% 10'unun büyük ölçüde şirketin 2 ve 3 serisi modelleri için Meksika'dan oldukça düşük bir fiyat etiketi ile ithal edildiğini tahmin etti.
“BMW'nin Meksika'dan ithalatının daha önce bir tarife tabi olduğunu vurgulamakta değer” dedi. “Artımlı tarife, her şey eşit olarak, bir grup bağlamında (%4) nispeten küçük olan ~ 400 milyon € (fiyat artışlarından önce) ile sonuçlanmalıdır. BMW ve diğer Alman OEM'leri için daha büyük potansiyel tehdit, 2 Nisan'da bir son tarih karşılaşan AB yapımı otomobiller üzerindeki potansiyel tarifedir.”
Trump'ın birçok küresel otomobil üreticisinin üretim tesislerine sahip olduğu Kanada ve Meksika'ya yönelik tarifelerin sunulması ve tersine çevrilmesi, bölgesel otomobil stoklarının değişken ticaretine yol açtı. Geçen ay, cumhurbaşkanı 30 günlük bir gecikme duyurduktan sonra, küresel pazarlar otomobil hisselerinin büyük bir satışını gördü ve değerlemeler keskin bir şekilde düştü.
Carmen Jaspersen | Reuters
Otomobil üreticileri Volkswagen ve Stellantis Kuzey Amerika'da yapılan araçlarının ABD Başkanı Donald Trump'ın yeni açılan% 25 tarifelerden muaf olacağını doğruladı. BMW Avrupalı otomobil üreticileri yeni ticaret kurallarıyla boğuştukça, vergilerle karşılaşacağını söylüyor.
Yeni iade edilen Beyaz Saray lideri uzun zamandır Kanada, Meksika ve AB dahil olmak üzere büyük ABD ticaret ortaklarına tarifeleri tokatlamakla tehdit ediyor. Geçen hafta, Meksika, Kanada ve Çin'den gelen mallara yönelik yeni görevler yürürlüğe girdi.
İthalat tarifeleri tehdidi Avrupa'da alarm zilleri yükseltti, çünkü araçlar ve makineler Avrupa Birliği'nin ABD'ye en büyük ihracatı. 2023'te AB, Makine ve ABD ile araçlarda 102 milyar Euro (110.6 milyar $) ticaret fazlası vardı ve kategori Amerika'ya ihracatının% 41'ini oluşturdu.
Bununla birlikte, bölgenin bazı otomobil develeri – en azından geçici olarak – yeni görevlerin etrafında etek yapabilir. Geçen hafta, Beyaz Saray, araçları ABD-Meksika-Canada anlaşmasına uygun otomobil üreticilerine veya üç ülke arasında bir ticaret anlaşması olan USMCA'ya bir aylık tarife gecikmesi verdi. Şartları uyarınca, bir aracın parçalarının en az% 75'i Kuzey Amerika'dan kaynaklanıyorsa, Kanada ve Meksika'dan ithalata uygulanan yeni tarifelerden muaf tutulabilir.
Bir Volkswagen sözcüsü e-postayla yapılan bir açıklamada, “Kuzey Amerika toplanan VW markalı araçlarımız USMCA menşe kurallarını karşılıyor ve% 25 tarifelerden muaf tutuluyor.” Dedi.
“Küresel bir otomotiv üreticisi olarak, Kuzey Amerika'daki gelişmeleri çok yakından izliyoruz ve ABD, Kanada, Meksika ve Avrupa Birliği için açıklanan tarifeler sonucunda otomotiv endüstrisi ve şirketimiz üzerindeki potansiyel etkileri değerlendiriyoruz.”
Amiral gemisi markasının yanı sıra Volkswagen, Skoda, Audi ve Bentley gibi çeşitli büyük araç markalarına sahiptir.
CNBC'ye verdiği demeçte, “İşçiler, işletmeler ve tüketiciler için ekonomik fırsatları korurken ABD endüstrisini destekleyen çözümler bulmak için politika yapıcılarla çalışmaya hazırız.”
Bu arada, Jeep ve Dodge araçlarıyla bilinen Stellantis, Cuma günü yaptığı açıklamada USMCA muafiyetini verdiği için Trump'a teşekkür etti ve ABD operasyonlarını büyütme sözü verdi. Otomobil üreticisi, 2 Nisan'da yürürlüğe giren karşılıklı tarifeler öncesinde, vergilerden bir aylık muafiyet verilen büyük şirketlerden biriydi.
Firma, “Başkanın daha fazla Amerikan arabası inşa etme ve kalıcı Amerikan işleri yaratma hedefini paylaşıyoruz.” Dedi. “Onunla ve ekibiyle çalışmayı dört gözle bekliyoruz.”
Meksika'da birden fazla bitki bulunan Stellantis hisseleri, Trump'ın geçen hafta otomobil üreticileri için muafiyetlerini açıkladıktan sonra ortaya çıktı. Hisse senedi Pazartesi öğleden sonra Londra'da% 2'den fazla arttı.
'Değişken ve karmaşık' durum
Öte yandan, Alman otomobil devi BMW, USMCA düzenlemesi kalırsa, bunun vergilere tabi olacağını söyledi.
BMW e -postayla gönderilen bir açıklamada, “Kuzey Amerika'da ithalat tarifelerinin piyasaya sürülmesine ilişkin mevcut durum çok değişken ve karmaşık.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “İthalat tarifesinin USMCA kurallarına uyumu ile bağlantısı en son duyurudur. Bu düzenleme yürürlüğe girerse, BMW grubu etkilenen şirketlerden biri olacaktır.”
Şirket, “Konumumuz değişmedi: BMW grubu için her zaman yol gösterici bir ilke olan serbest ticaret dünya çapında büyük önem taşıyor.” Diyerek şöyle devam etti: “Bu, büyüme ve ilerlemenin en önemli itici güçlerinden biridir. Öte yandan tarifeler, serbest ticareti engeller, yeniliği yavaşlatır ve hareket halinde olumsuz bir spiral oluştururlar. Sonuçta, ürünleri daha pahalı ve daha az yenilikçi hale getirerek müşteriler için zararlıdırlar.”
Cuma günü müşterilere bir not olarak, UBS analistleri BMW için ABD birim satışlarının% 10'unun büyük ölçüde şirketin 2 ve 3 serisi modelleri için Meksika'dan oldukça düşük bir fiyat etiketi ile ithal edildiğini tahmin etti.
“BMW'nin Meksika'dan ithalatının daha önce bir tarife tabi olduğunu vurgulamakta değer” dedi. “Artımlı tarife, her şey eşit olarak, bir grup bağlamında (%4) nispeten küçük olan ~ 400 milyon € (fiyat artışlarından önce) ile sonuçlanmalıdır. BMW ve diğer Alman OEM'leri için daha büyük potansiyel tehdit, 2 Nisan'da bir son tarih karşılaşan AB yapımı otomobiller üzerindeki potansiyel tarifedir.”
Trump'ın birçok küresel otomobil üreticisinin üretim tesislerine sahip olduğu Kanada ve Meksika'ya yönelik tarifelerin sunulması ve tersine çevrilmesi, bölgesel otomobil stoklarının değişken ticaretine yol açtı. Geçen ay, cumhurbaşkanı 30 günlük bir gecikme duyurduktan sonra, küresel pazarlar otomobil hisselerinin büyük bir satışını gördü ve değerlemeler keskin bir şekilde düştü.