Avrupa'nın önde gelen otomobil üreticilerinin hisseleri, dizel kapağına ilişkin dava raporları nedeniyle düştü

kamil şeker

New member
Bir VW Golf GTI, Wolfsburg'daki VW fabrikasının arazisindeki marka kulesinin görüş alanı içindeki bir otoparkta duruyor.

Resim İttifakı | Resim İttifakı | Getty Images


Avrupalı otomobil üreticilerinin hisseleri, dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden bazılarının emisyon testlerinde hile yaptığı iddiasıyla İngiltere'de olası davalarla karşı karşıya olduğuna dair bir raporun ardından Çarşamba günü düştü.

Alman otomobil üreticisinin hisseleri Porsche Londra saatiyle 11:40 civarında %6'nın üzerinde düşüş yaşadı ve pan-Avrupa borsalarında kayıplara yol açtı Stoxx 600 indeks.

BMW dahil Alman otomobil üreticileri, volkswagen Ve mercedes benz tamamı %1'den fazla düşüşle işlem görürken, İsveç'in Volvo Cars'ı %2,7 düştü. Fransa'nın Valeo ve Fiat'ın sahibi Stellantis sırasıyla %1,6 ve %0,3 düştü.

Bu, Avrupa Birliği'nin Çin'in elektrikli araçlarına ithalat tarifeleri uygulaması ve Reuters'in Salı günü otomobil üreticilerinin Britanya'da onlara en az 6 milyar₤ (7,65 milyar dolar) maliyete mal olabilecek 1,5 milyon “dizel kapısı” davasıyla karşı karşıya olduğunu bildirmesinin ardından geldi.

Mercedes-Benz ve ABD'li otomobil üreticisi dahil üreticiler Ford Salı günü Londra Yüksek Mahkemesi'ndeki davacıların avukatlarına dayandırılan raporda, bazı araçların nitrojen oksit emisyon standartlarına uygunluğu konusunda müşterileri yanılttıklarının iddia edildiği belirtildi.

Ford'un bir sözcüsü CNBC'ye iddialarda “hiçbir haklılık” görmediklerini ve otomobil üreticisinin “bu iddialara karşı güçlü bir savunma yaptığını” söyledi. Şunları eklediler: “Araçlarımız ve motorlarımız geçerli tüm emisyon gerekliliklerini karşılıyor.”

Çarşamba sabahı CNBC ile iletişime geçtiğinde Mercedes-Benz'in bir sözcüsü yorum yapmak için hemen müsait değildi.

“Dieselgate” emisyon skandalı, ilk kez 2015 yılında ortaya çıkan ve Volkswagen'in ABD'deki emisyon testlerinde hile yaparken yakalandığı yönündeki raporlara atıfta bulunuyor. Volkswagen, test sırasında dizel araçların emisyon seviyelerini değiştirmek için sözde “yenilgi cihazları” taktığını kabul etti.

Volkswagen, 2020 yılında skandalın şirkete 31 milyar avrodan (33,3 milyar dolar) fazla para cezasına ve tazminata mal olduğunu söyledi.