Baidu'nun robotaksi birimi gelecek yıl kârlı olmayı bekliyor

kamil şeker

New member
Baidu Apollo tarafından geliştirilen sürücüsüz robotaksi otonom araç, Pekin'de bir caddede ilerliyor.

Yeşim Gao | Afp | Getty Images


ŞANGAY — Çinli teknoloji şirketi Baidu Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Apollo Go robotaksi kolunun gelecek yıl kârlı olmayı beklediğini söyledi.

Tahmin, Elon Musk'un gelirdeki düşüş nedeniyle Tesla'nın robotaksi çalışmalarını geliştirme planlarını vurgulamasının ardından geldi.

Baidu, Çin'in yeni oluşan robotaksi pazarındaki en büyük oyunculardan biri ve Kasım 2021'de Pekin şehir bölgesinden ücret almaya başlamak için izin aldı.

Arabaların çoğunda güvenlik için hâlâ bir insan personel bulunurken, aynı Pekin bölgesi, Eylül 2023'te resmi olarak Baidu ve start-up Pony.ai'nin araçta personel olmadan yapılan robotaksi yolculukları için ücret almasına izin verdi.

Baidu'nun son kazanç raporuna göre Apollo Go, 2023'ün son üç ayında yaklaşık 839.000 yolculuk gerçekleştirdi. Şirketin perşembe günü üç aylık sonuçlarını açıklaması bekleniyor.

Şirket, Wuhan'daki siparişlerin yaklaşık %45'inin, önceki çeyreğe göre %40 oranında artış göstererek, dördüncü çeyrekte tamamen sürücüsüz olduğunu belirtti.

Baidu, kullanımı artırmanın ve sürüş başına işçilik maliyetlerini azaltmanın yanı sıra arabaları daha ucuz hale getiriyor.

Baidu Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Apollo'nun 6. nesil robotaksisinin yaklaşık 200.000 yuan'a (28.169 $) mal olacağını, yani önceki nesle göre yarıdan daha az bir fiyata mal olacağını duyurdu.

Bu yıl Baidu, bu 6'ncı nesil robotaksilerden 1000 tanesini, şirketin halihazırda içinde hiçbir insan personeli olmadan çok sayıda aracı işlettiği Wuhan şehrinde konuşlandırmayı planlıyor.

Baidu bir basın açıklamasında, “Maliyetlerin azalması ve siparişlerin artmasıyla birlikte Apollo Go'nun birim ekonomisi (UE) başabaş noktasına yaklaşıyor, 2024'ün dördüncü çeyreğinde dengeye ulaşması ve 2025 yılına kadar kârlı hale gelmesi bekleniyor.” dedi.

Çin Menkul Kıymetler Düzenleme Komisyonu web sitesine göre, Nisan ayı sonlarında rakip robotaxi operatörü Pony.ai, Çin ana karası dışında listelenmeye hazırlanıyor.

Otomobil endüstrisindeki diğerleri, çalışabilmesi için geniş kapsamlı düzenleyici onay gerektiren tamamen sürücüsüz otomobiller konusunda daha şüpheci olmaya devam ediyor.

Xpeng Başkan Yardımcısı Brian Gu geçen ay gazetecilere verdiği demeçte, robotaksinin en az beş yıl boyunca gerçek bir iş olmasını beklemediğini söyledi.