kamil şeker
New member
Bir personel, 7 Aralık 2022'de İngiltere'nin Crewe kentindeki fabrikasındaki Bentley üretim hattında bir Bentayga SUV'u kontrol ediyor.
Phil Noble | Reuters
Bentley Motors, en az 2035 yılına kadar şarj edilebilir hibrit elektrikli araçlara yönelmeye devam etmeyi planlayarak, yalnızca tamamen elektrikli araçlar sunma hedefini bir kez daha geri çekiyor.
İngiliz ultra lüks performans otomobilleri üreticisi Perşembe günü yaptığı açıklamada, “2035'ten itibaren yalnızca tamamen elektrikli otomobiller üretme hedefine” sahip olmaya devam ettiğini, ancak değişen pazar koşulları nedeniyle ayarlama yapılması gerektiğini söyledi.
Bentley Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Frank-Steffen Walliser, mevcut müşterilerden elektrikli araçlara yönelik “çok fazla talep olmadığını” söyledi. Ancak otomobil üreticisinin mevzuata uyması ve yeni nesil müşterilere hazır olması gerektiğini söyledi..
Walliser Perşembe günü çevrimiçi bir medya etkinliğinde, “Mevzuat elbette elektrifikasyonu teşvik ediyor ama aynı zamanda rekabeti de tetikliyor” dedi. “Dürüst olmalıyız, çok fazla talep yok.”
volkswagensahibi olduğu otomobil üreticisi ilk olarak 2020 yılında bu on yılın sonuna kadar tamamen elektrikli araçları sunmayı planladığını söyledi. Eski CEO Adrian Hallmark şirketten ayrılmadan günler önce bu planların birkaç yıl erteleneceğini söyledi ancak belirli bir zaman çerçevesi vermedi.
Kingfisher'da Bentley Continental GTC Hızı
Adam Jeffrey | CNBC
Bentley, 2026'da “Lüks Kentsel SUV” olan ilk EV'sinden başlayarak 2035 yılına kadar her yıl yeni bir EV veya plug-in hibrit elektrikli araç sunmayı planladığını söyledi. EV'nin başlangıçta gelecek yıldan itibaren üretilmesi bekleniyordu.
Bentley'in araştırma ve geliştirme başkanı Matthias Rabe Perşembe günkü brifingde, “Pazarlar ve müşteriler talep ettiği sürece PHEV'ler üretmek istiyoruz” dedi.
Rabe, Bentley'nin önümüzdeki yıllarda geleneksel içten yanmalı motorlara sahip araçları piyasaya sürmeye devam edebileceğini söyledi.
Temmuz ayında Hallmark'ın yerini alan Walliser, otomobil üreticisinin ilk EV'sinin, mevcut Bentayga SUV'u da dahil olmak üzere geleneksel araçlarından daha küçük olacağını söyledi.
Hallmark daha önce Bentley'in ilk tamamen elektrikli aracındaki gecikmenin yazılım sorunlarının yanı sıra aracın mimarisini Bentley standartlarına göre geliştirmedeki zorluktan kaynaklandığını söylemişti. EV planlarını ertelemenin ardındaki temel etkenin, değişen pazar koşullarından ziyade bu zorluklar olduğunu söylemişti.
Walliser yaptığı bir açıklamada, “Bentley'in Beyond100 stratejisini ilk kez özetlediği günden neredeyse dört yıl sonra, yarın için büyük bir dönüşüm aşamasını başlatmak üzere bugünün ekonomik, pazar ve yasama ortamına uyum sağlıyoruz.” dedi.
Değişikliklerin yanı sıra Bentley, iş stratejisinin adını da asırlık otomobil üreticisine selam niteliğindeki Beyond100'den “Beyond100+” olarak değiştiriyor.
Bentley, özel veya özel sürüm modeller için milyonlarca dolara mal olabilen, 12 ve 8 silindirli motorlara sahip lüks, büyük ve güçlü araçlarla tanınıyor. Ancak otomobil üreticisi, 8 ve 6 silindirli motorlara sahip PHEV'lere odaklandığı için ünlü “W12” motorunun üretimini bu yılın başlarında sonlandırdı.
PHEV'ler, hibrit sistemle birleştirilmiş içten yanmalı bir motora sahiptir ve geleneksel hibrit araçlara göre daha büyük bir aküye ve aracın aküsünü şarj etmek için bir fişe sahiptir. Tipik olarak, arabaya veya kamyona güç sağlamak için motora ihtiyaç duyulmadan önce sürücülerin aküyü kullanarak belirli sayıda mil kat etmelerine izin verirler.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Phil Noble | Reuters
Bentley Motors, en az 2035 yılına kadar şarj edilebilir hibrit elektrikli araçlara yönelmeye devam etmeyi planlayarak, yalnızca tamamen elektrikli araçlar sunma hedefini bir kez daha geri çekiyor.
İngiliz ultra lüks performans otomobilleri üreticisi Perşembe günü yaptığı açıklamada, “2035'ten itibaren yalnızca tamamen elektrikli otomobiller üretme hedefine” sahip olmaya devam ettiğini, ancak değişen pazar koşulları nedeniyle ayarlama yapılması gerektiğini söyledi.
Bentley Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Frank-Steffen Walliser, mevcut müşterilerden elektrikli araçlara yönelik “çok fazla talep olmadığını” söyledi. Ancak otomobil üreticisinin mevzuata uyması ve yeni nesil müşterilere hazır olması gerektiğini söyledi..
Walliser Perşembe günü çevrimiçi bir medya etkinliğinde, “Mevzuat elbette elektrifikasyonu teşvik ediyor ama aynı zamanda rekabeti de tetikliyor” dedi. “Dürüst olmalıyız, çok fazla talep yok.”
volkswagensahibi olduğu otomobil üreticisi ilk olarak 2020 yılında bu on yılın sonuna kadar tamamen elektrikli araçları sunmayı planladığını söyledi. Eski CEO Adrian Hallmark şirketten ayrılmadan günler önce bu planların birkaç yıl erteleneceğini söyledi ancak belirli bir zaman çerçevesi vermedi.
Kingfisher'da Bentley Continental GTC Hızı
Adam Jeffrey | CNBC
Bentley, 2026'da “Lüks Kentsel SUV” olan ilk EV'sinden başlayarak 2035 yılına kadar her yıl yeni bir EV veya plug-in hibrit elektrikli araç sunmayı planladığını söyledi. EV'nin başlangıçta gelecek yıldan itibaren üretilmesi bekleniyordu.
Bentley'in araştırma ve geliştirme başkanı Matthias Rabe Perşembe günkü brifingde, “Pazarlar ve müşteriler talep ettiği sürece PHEV'ler üretmek istiyoruz” dedi.
Rabe, Bentley'nin önümüzdeki yıllarda geleneksel içten yanmalı motorlara sahip araçları piyasaya sürmeye devam edebileceğini söyledi.
Temmuz ayında Hallmark'ın yerini alan Walliser, otomobil üreticisinin ilk EV'sinin, mevcut Bentayga SUV'u da dahil olmak üzere geleneksel araçlarından daha küçük olacağını söyledi.
Hallmark daha önce Bentley'in ilk tamamen elektrikli aracındaki gecikmenin yazılım sorunlarının yanı sıra aracın mimarisini Bentley standartlarına göre geliştirmedeki zorluktan kaynaklandığını söylemişti. EV planlarını ertelemenin ardındaki temel etkenin, değişen pazar koşullarından ziyade bu zorluklar olduğunu söylemişti.
Walliser yaptığı bir açıklamada, “Bentley'in Beyond100 stratejisini ilk kez özetlediği günden neredeyse dört yıl sonra, yarın için büyük bir dönüşüm aşamasını başlatmak üzere bugünün ekonomik, pazar ve yasama ortamına uyum sağlıyoruz.” dedi.
Değişikliklerin yanı sıra Bentley, iş stratejisinin adını da asırlık otomobil üreticisine selam niteliğindeki Beyond100'den “Beyond100+” olarak değiştiriyor.
Bentley, özel veya özel sürüm modeller için milyonlarca dolara mal olabilen, 12 ve 8 silindirli motorlara sahip lüks, büyük ve güçlü araçlarla tanınıyor. Ancak otomobil üreticisi, 8 ve 6 silindirli motorlara sahip PHEV'lere odaklandığı için ünlü “W12” motorunun üretimini bu yılın başlarında sonlandırdı.
PHEV'ler, hibrit sistemle birleştirilmiş içten yanmalı bir motora sahiptir ve geleneksel hibrit araçlara göre daha büyük bir aküye ve aracın aküsünü şarj etmek için bir fişe sahiptir. Tipik olarak, arabaya veya kamyona güç sağlamak için motora ihtiyaç duyulmadan önce sürücülerin aküyü kullanarak belirli sayıda mil kat etmelerine izin verirler.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın