Berlin trafik politikası: Tamamlanan bisiklet yolu kapatıldı – CDU bisiklet yollarını teste tabi tutuyor

kamil şeker

New member
MBerlin’in kuzeyindeki Ollenhauerstraße’deki bisikletlerin beyaz piktogramlarının üzerine sarı haçlar yapıştırılmıştır: Burada bisiklet sürmek yasaktır. Bunun yerine araçlar yol kenarlarına park ediliyor. Reinickendorf bölgesi henüz bisiklet yolunu açmadı ve belki de asla yapmayacak.

Berlin’de tekrarlanan seçimlerin ardından Manja Schreiner (CDU), daha önce Yeşiller tarafından yönetilen ulaşım departmanını devraldı. Selefi Bettina Jarasch (Yeşiller), her şeye rağmen Friedrichstrasse’den arabaları yasaklamaya çalıştı. Şimdi Schreiner, Jarasch’a benzer bir şey yapıyor: Schreiner, yeni planlanan tüm bisiklet yollarını durdurmak için bir e-posta gönderdi. Bisikletçilerin öfkesi çok büyük, üzerine yapıştırılan piktogramlar, Berlin’in ulaşım politikasında 180 derecelik bir dönüşün görüntüsü oldu. Bisiklet yolu ile Schreiner’in kendi Friedrichstraße’si vardır.

CDU’nun bisiklete karşı mücadelesi aslında Yeşiller arasında arabaya karşı mücadeleyi takip ediyor mu? Her şey başta bunu gösteriyordu. Bir hafta önce Cuma günü bir e-posta ile Senato Ulaştırma İdaresi, Berlin’in on iki bölgesindeki tüm sorumlu ulaşım belediye meclis üyelerine seslendi. Posta, şeritler veya park yerleri ortadan kaldırılırsa bisiklet yollarının planlanması ve inşası için geçici olarak durma talebinde bulundu – “park yerinin atlanması yeterlidir” deniyor mektupta.


ayrıca oku




Korumacılar tarafından şikayet






Schreiner bilgileri Çarşamba günü düzeltti. Bisiklet yolları, kaza komisyonu kararlarına göre gerekliyse veya okul yolunda güvenliği artırıyorsa planlanmaya ve inşa edilmeye devam edilmelidir. Şerit olmaması veya yalnızca birkaç park yeri olması durumunda bile (“500 m içinde en fazla on park yeri”), trafik yönetimi yeşil ışık yaktı. Yapımı devam eden bisiklet yolları da tamamlanacak. Ollenhauerstrasse’deki bisiklet yolunun bulunduğu CDU liderliğindeki Reinickendorf bölgesi, hala yolu engelliyor. İnceleme mantıklı çünkü bölge sakinleri bisiklet yolunu başından beri eleştirdi.

Berlin’deki ulaşım politikasındaki – sözde ya da gerçek – geri dönüş hakkındaki öfke günlerdir çok büyük. Politik olarak Yeşiller, Solcular ve bisikletçilerle değil, aynı zamanda bisiklet yollarının planlanmasından sorumlu olan ilçelerde. Başkentteki ulaşım departmanı CDU tarafından işgal edilmiş durumda, ancak yeniden seçimden bu yana on iki ilçe belediye başkanından altısı Yeşiller’den. Başkentte idarenin başı ve aynı zamanda siyasetçidirler. Tempelhof-Schoeneberg Belediye Başkanı Jörn Oltmann’ın (Yeşiller), her iki açıdan da CDU’nun hamlesinden kazanacağı çok az şey var.

Milyonlarca fon risk altında


Oltmann WELT, “Nakliye politikası hakkında ne düşündüğünüz önemli değil: devam eden projelere müdahale etmiyorsunuz” diyor. Önceki hükümetler de devam eden inşaat projelerine bağlı kalmışlardı. Çünkü aynı zamanda süresi dolmuş ve hatta geri ödenmesi gereken sübvansiyonlarla ilgili. Schöneberg’de, federal hükümet tarafından 1,5 milyon avro ile finanse edilen iki bisiklet yolu eşiğinde. İlçeye göre, yolların yapımı kısa sürede ihaleye çıkarılmazsa bu fonlar kaybedilecek.

Yeşil politikacı Oltmann Senato’ya kızgın: “Siyahlar ve kırmızılar, iklimin korunması için özel bir fon kurmak istiyor, ancak aynı zamanda bir hareketlilik dönüşüne hiç ilgi duymuyor. Katılmıyor” diyor. CDU’nun bisiklet yollarını kontrol etme argümanını reddediyor, böylece daha sonra örneğin otobüsler ve tramvaylar da trafik sıkışıklığına takılıp kalmıyor. Bu düşünceler, önceki hükümetlerin planlarında zaten yapılmıştı. Ayrıca yerel sakinler veya Sanayi ve Ticaret Odası (IHK) dahil oldu.


Değişen Şehirler gösterimi




Cuma günü, bisikletçiler Senato Ulaştırma İdaresi önünde öfkelerini dile getirdiler. Daha fazla demo planlanıyor

Kaynak: dpa/Jörg Carstensen


Her durumda, Berlin’deki bisiklet yollarının genişletilmesi yavaş ilerliyor. 2018’de o zamanki Senato, bisiklet ağının ve toplu taşımanın genişletilmesini teşvik etmeyi amaçlayan Almanya’daki ilk hareketlilik yasasını kabul etti. 2030 yılına kadar 2.700 kilometrelik güvenli bisiklet yolu oluşturulacak – yılın başında 113 kilometre inşa edilmişti. Özellikle bu devasa görev için kurulan devlete ait InfraVelo GmbH, 339 projeyi yönetiyor. Şu anda geçici olarak durdurulan bisiklet yolları, Mitte semtindeki Beusselstrasse ve Pankow semtindeki Schönhauser Allee gibi, halihazırda çok sayıda yolcunun şehre geldiği ana yollara önemli bağlantıları içeriyor.

Bölge Belediye Başkanı Oltmann, planlamanın donmasının bir sonucu olarak hareketlilikteki bu dönüşü tehlikede görüyor. “Büyük değişiklikler asla alkışlanmaz” diyor. Ayrıca varoşların şehir merkezinden farklı ele alınması gerektiği de açıktır. Ancak Berlin’de her yıl daha fazla otomobilin tescil edildiği trendi devam edemez. “Mobilitede geri dönüşte başarılı olursak, o zaman şehirde daha iyi bir yaşam kalitesine sahip olacağız” diye inanıyor.

Wegner: “İnsanların kasıtlı olarak arabaları yavaşlatmak için kullandıkları bisiklet yolları istemiyorum”


Berlin’in Belediye Başkanı Kai Wegner (CDU) “Spiegel” de planlamanın dondurulmasını savundu. Hükümetinin ulaşım politikasında U dönüşü yaptığı izlenimini düzeltmeye çalıştı. Wegner, önlemin bir “inceleme ve önceliklendirme” olduğunu söyledi. “Haksız yere abartılıyor.” Koalisyon anlaşması, yeni Senato’nun kırmızı-kırmızı-yeşilden çok daha fazla bisiklet yolu inşa etmek istediğini belirtiyor. “İstemediğim şey, kasıtlı olarak arabaları yavaşlatmak için kullanılan bisiklet şeritleri” diye ekledi.

Elbette, Berlin’de on yıl öncesine göre daha fazla insanın bisiklete bindiğini kabul ediyor. “Bu, bisikletçilerin de şehirde daha fazla alana ihtiyaç duyduğu anlamına geliyor. Bu tartışılmaz. Ve evet, bazen arabadan bir şerit ayırmanız gerekir. Ama bir anlamı olmalı,” dedi Wegner. Her şeyden önce, geçiş alanlarının daha güvenli hale getirilmesi gerekiyor. Wegner’e göre otomobiller için “üç, dört, beş park yeri” de ortadan kaldırılabilir.


Berlin CDU’dan daha fazlası


Kai Wegner (CDU), Berlin Belediye Başkanı






Koalisyon ortağı SPD söz konusu olduğunda, parti ve hizip lideri Raed Saleh bir “iletişim felaketinden” bahsediyor, ancak CDU’nun yanında yer alıyor. Saleh Cuma günü yaptığı açıklamada, “Berlin’de daha fazla ve daha güvenli bisiklet yolları inşa etmek ve bu süreçleri hızlandırmak istiyoruz ve yapacağız” dedi. Koalisyonda 50’den fazla projeden hangisinin önümüzdeki üç yıl içinde tamamlanabileceğine öncelik verme konusunda anlaştık.”

SPD’li siyasetçinin bakış açısından amaç, bisiklet yollarının inşasına ilişkin talepleri azaltmak değil: “Hareketlilik Yasası uygulanmaya devam ediyor ve yalnızca yol güvenliğini artırma ve yerel koşullara uyum sağlama açısından kontrol ediliyor. dedi. “Bisiklet planlaması ve inşaatında bir duraklamadan söz edilemez.”


Berlin’den daha fazlası


Yeşil kale Kreuzberg: Graefekiez'deki bazı sokaklarda yazdan itibaren kendi arabanız için park yeri bulunmamalıdır.






Bisiklet yollarının yapımıyla ilgili anlaşmazlık önümüzdeki haftalarda da devam edecek. Senato Ulaşım İdaresi, Çarşamba günü ilçelerden 27 Haziran’a kadar hangi bisiklet yollarının geçici planlama durağı kriterlerinden etkilendiğini ve kaç şerit veya park yerinin ortadan kaldırılacağını listelemelerini istedi. Ardından durdurulan projeler hakkında karar verilecek.

Bisiklet girişimleri, Pazartesi günü Schönhauser Allee’de “rahat bir şekilde sağ şeritte” gösteriler yapılmasını istiyor. Ollenhauerstraße’de, bisiklet yolunda, üzerine piktogramların yapıştırıldığı protestolar da yapılmalı.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



Yeni WELT podcast’i “Das Denk Deutschland”da Forsa Genel Müdürü Thorsten Thierhoff ve WELT Genel Yayın Yönetmeni Ulf Poschardt her hafta güncel tartışmalar hakkında konuşuyor – kamu ve yayınlanmış görüş arasında. Ve bu ampirik anket verilerine dayanarak. abonelikPodcast’i Spotify, Apple, Google, Deezer’a veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla yükleyin.