kamil şeker
New member
6 Haziran 2022'de Tennessee'deki Nissan'ın Smyrna Araç Montaj Fabrikası'ndaki otomatik çalışanlar. Bitki binlerce insanı istihdam ediyor ve yaprak EV ve Rogue crossover dahil olmak üzere çeşitli araçlar üretiyor.
Michael Wayland / CNBC
Salı günü Beyaz Saray, Trump yönetiminin otomotiv tarifelerinin etkisini yumuşatma planlarını doğruladı, çünkü otomobil endüstrisi düzenleyici belirsizlik ve vergiler nedeniyle ek maliyetlerle boğuşuyor.
Bir Beyaz Saray yetkilisi Haberler'e verdiği demeçte, ABD'ye ithal araçlarda mevcut% 25 tarifeler devam edecek, ancak yeni önlemler çelik ve alüminyum üzerindeki ek% 25'lik tarifeler gibi diğer bitişik vergilerleri diğerlerinin üstüne “istiflemeden” önleyecek.
Yetkili, 3 Mayıs'a kadar beklenen otomobil parçalarında% 25'lik ek tarifelerin hala yürürlüğe girmesi planlanıyor, ancak bazı geri ödemeler için bir yetenek olacağını söyledi.
Otomobil parçaları tarifeleri üzerindeki geri ödemeler, bir yıl boyunca ABD yapımı bir otomobilin değerinin% 3,75'ine eşit bir miktara kadar, ardından otomobilin değerinin% 2,5'ini ikinci bir yılda ve daha sonra Pazartesi gecesi beklenen değişiklikleri bildiren The Wall Street Journal'a göre içeriyordu.
Beyaz Saray Basın Sekreteri Karoline Leavitt Medyaya Salı sabahı söyledi.
CNBC Tarifeleri Kapsamı Daha Fazla Oku
Beklenen hamleler, otomotiv endüstrisinde istifleyen tarifelerde biraz rahatlama için Trump yönetimini lobi yapan otomobil üreticilerini ve otomobil politika gruplarını takip ediyor.
Geçen hafta, ABD otomotiv endüstrisini temsil eden en büyük politika gruplarından altısı, çoğu büyük otomotayı temsil eden otomotiv inovasyonu ittifakı da dahil olmak üzere, Trump yönetimini otomobil parçalarında yaklaşan tarifeleri uygulamaya yönelik karakteristik olmayan bir şekilde birleştirdi.
Gruplar Trump yetkililerine bir mektupta, “Başkan Trump, yönetimin ithal otomotiv parçaları üzerindeki yüzde 25 tarifelerini yeniden gözden geçirmeye açıklık gösterdi – son zamanlarda tüketici elektroniği ve yarı iletkenler için onaylanan tarife yardımına benzer.
Franchise satıcılarını, tedarikçileri ve neredeyse tüm büyük otomobil üreticilerini temsil eden gruplar, yaklaşan vergilerin ABD otomotiv üretimini tehlikeye atabileceğini ve birçok otomatik tedarikçinin zaten “sıkıntı içinde” olduğunu ve daha geniş endüstri sorunlarına yol açarak ek maliyet artışlarını karşılayamayacağını söyledi.
Şirket, Salı günü ilk çeyrek sonuçlarını bildiren, Genel Motorlar CFO Paul Jacobson gazetecilere verdiği demeçte “tarifelerin gelecekteki etkilerinin önemli olabileceğini” söyledi.
Düzenleyici belirsizlik ve beklenen maliyet artışlarına yanıt olarak GM, tarifeleri dikkate almayan 2025 rehberliğini bıraktı; askıya alınmış stok geri alımları; ve üç aylık yatırımcı çağrısını Perşembe gününe kadar iki gün geciktirdi.
Otomobil üreticileri beklenen değişikliklerden dolayı takdir ettiler, ancak önemli maliyet artışlarıyla karşılaşmaya devam ediyor.
Diyerek şöyle devam etti: “Ford, tarifelerin otomobil üreticileri, tedarikçileri ve tüketiciler üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı olacak Başkan Trump tarafından bu kararları memnuniyetle karşılıyor ve takdir ediyor” Ford CEO Jim Farley e -postayla gönderilen bir açıklamada.
Stellantis Başkanı John Elkann bu açıklamaları tekrarladı: “Stellantis, Başkan Trump tarafından kararlaştırılan tarife yardım önlemlerini takdir ediyor. Tarife politikalarının Kuzey Amerika operasyonlarımız üzerindeki etkisini daha da değerlendirirken, ABD yönetimi ile rekabetçi bir Amerikan otomobil endüstrisini güçlendirmek ve ihracatları teşvik etmek için devam eden işbirliğini dört gözle bekliyoruz.”
GM CEO'su Mary Barra da Trump'a teşekkür etti ve “GM gibi şirketler için oyun alanını dengelemeye ve ABD ekonomisine daha fazla yatırım yapmamıza izin verdiğini söyledi.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Michael Wayland / CNBC
Salı günü Beyaz Saray, Trump yönetiminin otomotiv tarifelerinin etkisini yumuşatma planlarını doğruladı, çünkü otomobil endüstrisi düzenleyici belirsizlik ve vergiler nedeniyle ek maliyetlerle boğuşuyor.
Bir Beyaz Saray yetkilisi Haberler'e verdiği demeçte, ABD'ye ithal araçlarda mevcut% 25 tarifeler devam edecek, ancak yeni önlemler çelik ve alüminyum üzerindeki ek% 25'lik tarifeler gibi diğer bitişik vergilerleri diğerlerinin üstüne “istiflemeden” önleyecek.
Yetkili, 3 Mayıs'a kadar beklenen otomobil parçalarında% 25'lik ek tarifelerin hala yürürlüğe girmesi planlanıyor, ancak bazı geri ödemeler için bir yetenek olacağını söyledi.
Otomobil parçaları tarifeleri üzerindeki geri ödemeler, bir yıl boyunca ABD yapımı bir otomobilin değerinin% 3,75'ine eşit bir miktara kadar, ardından otomobilin değerinin% 2,5'ini ikinci bir yılda ve daha sonra Pazartesi gecesi beklenen değişiklikleri bildiren The Wall Street Journal'a göre içeriyordu.
Beyaz Saray Basın Sekreteri Karoline Leavitt Medyaya Salı sabahı söyledi.
CNBC Tarifeleri Kapsamı Daha Fazla Oku
Beklenen hamleler, otomotiv endüstrisinde istifleyen tarifelerde biraz rahatlama için Trump yönetimini lobi yapan otomobil üreticilerini ve otomobil politika gruplarını takip ediyor.
Geçen hafta, ABD otomotiv endüstrisini temsil eden en büyük politika gruplarından altısı, çoğu büyük otomotayı temsil eden otomotiv inovasyonu ittifakı da dahil olmak üzere, Trump yönetimini otomobil parçalarında yaklaşan tarifeleri uygulamaya yönelik karakteristik olmayan bir şekilde birleştirdi.
Gruplar Trump yetkililerine bir mektupta, “Başkan Trump, yönetimin ithal otomotiv parçaları üzerindeki yüzde 25 tarifelerini yeniden gözden geçirmeye açıklık gösterdi – son zamanlarda tüketici elektroniği ve yarı iletkenler için onaylanan tarife yardımına benzer.
Franchise satıcılarını, tedarikçileri ve neredeyse tüm büyük otomobil üreticilerini temsil eden gruplar, yaklaşan vergilerin ABD otomotiv üretimini tehlikeye atabileceğini ve birçok otomatik tedarikçinin zaten “sıkıntı içinde” olduğunu ve daha geniş endüstri sorunlarına yol açarak ek maliyet artışlarını karşılayamayacağını söyledi.
Şirket, Salı günü ilk çeyrek sonuçlarını bildiren, Genel Motorlar CFO Paul Jacobson gazetecilere verdiği demeçte “tarifelerin gelecekteki etkilerinin önemli olabileceğini” söyledi.
Düzenleyici belirsizlik ve beklenen maliyet artışlarına yanıt olarak GM, tarifeleri dikkate almayan 2025 rehberliğini bıraktı; askıya alınmış stok geri alımları; ve üç aylık yatırımcı çağrısını Perşembe gününe kadar iki gün geciktirdi.
Otomobil üreticileri beklenen değişikliklerden dolayı takdir ettiler, ancak önemli maliyet artışlarıyla karşılaşmaya devam ediyor.
Diyerek şöyle devam etti: “Ford, tarifelerin otomobil üreticileri, tedarikçileri ve tüketiciler üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı olacak Başkan Trump tarafından bu kararları memnuniyetle karşılıyor ve takdir ediyor” Ford CEO Jim Farley e -postayla gönderilen bir açıklamada.
Stellantis Başkanı John Elkann bu açıklamaları tekrarladı: “Stellantis, Başkan Trump tarafından kararlaştırılan tarife yardım önlemlerini takdir ediyor. Tarife politikalarının Kuzey Amerika operasyonlarımız üzerindeki etkisini daha da değerlendirirken, ABD yönetimi ile rekabetçi bir Amerikan otomobil endüstrisini güçlendirmek ve ihracatları teşvik etmek için devam eden işbirliğini dört gözle bekliyoruz.”
GM CEO'su Mary Barra da Trump'a teşekkür etti ve “GM gibi şirketler için oyun alanını dengelemeye ve ABD ekonomisine daha fazla yatırım yapmamıza izin verdiğini söyledi.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın