Bezos tarafından desteklenen Stealth EV üretim tesisinin içinde

kamil şeker

New member
Michigan Lake Orion Township'teki girişimin beta üretim tesisinde Slate Auto Elektrikli Araçlar.

Slate Auto


LAKE ORION TOWNSHIP, Mich. – Banliyö Detroit'teki olmayan bir tedarikçi parkında, bir elektrikli araç girişimi tarafından desteklendi Amazon Kurucu Jeff Bezos, Amerika'nın en yeni otomobil üreticisi olmasını umduğu şeyi inşa ediyor.

Tesis düzinelerce prototip, kaza test edilmiş araç, tellerle süslenmiş bir ham laboratuvar araç iskeleti ve en önemlisi, başlangıç için Aralık ayından bu yana elektrikli araçlar inşa eden yoğun bir “beta” montaj hattı, Slate Auto ile doludur.

Arduvaz yeri kullanıyor – bir taş atımı büyük bir Genel Motorlar Montaj Tesisi – İç test, sertifika ve bir şirketin Amerika Birleşik Devletleri'nde araç üretmeye ve satmaya hazırlanması gereken her şey için 70'den fazla araç üretmek için.

Beta üretim hattında, araç kapıları, bagaj kapağı ve ön uçlar gibi, çöp kapakları veya tahta ve çelik parçalardan yapılmış yüzey alanlarında oturan şeyler için kabaca bir düzine etiketli istasyona sahiptir.

Çalışanlar, Whitney Houston'ın “Tüm Sevgimi Tasarrufu” ve Pat Benatar'ın “Aşk Bir Savaş alanı” yankısı gibi şarkılar gibi şarkılar, masalar ve montaj hattı arasında ileri geri hareket ediyor.

Yapılan büyük ölçüde elle inşa edilmiş araçlar, beş koltuklu bir fastback gibi farklı vücut stillerine veya bir Jeep Wrangler gibi bir kare görünümüne dönüştürülebilen çıplak kemikler, iki koltuklu, iki kapılı elektrikli kamyonetlerdir.


Bir Slate Auto çalışanı, 16 Mayıs'ta Michigan Gölü'ndeki Lake Orion Township'te girişimin “Beta” üretim tesisine girer.

Michael Wayland / CNBC


Araçlar kalıplanmış kompozit dış mekanlar, krank pencereleri, bilgi-eğlence sistemi ve bir yapım seçeneği enjekte etti. Plan, herhangi bir ek özellik veya farklı kapak/üstler eklemeden önce, karmaşıklığı azaltmak için aynı olan her araç için.

Otomatik yöneticiler, bağlantı ve satın alınabilirlik endişelerinin artması nedeniyle böyle modüler, soyulmuş bir araç fikrini attılar, ancak şimdiye kadar zorluklar potansiyel fırsatlardan daha ağır bastı veya şirketler fiyatları düşük tutmak için mücadele etti.

Slate, basitleştirilmiş üretim ve daha düşük maliyetler yoluyla başkalarının başarısız olduğu yerlerde başarılı olabileceğine inanıyor – son yıllarda diğer EV girişimlerinin başarısız olduğu iki alan.

Bir otomobil gazisi ve Slate'nin mühendislik başkanı Eric Keipper, şirketin üretim tesisinin turundan sonra CNBC'ye verdiği demeçte, “Bu birkaç nedenden dolayı farklı olacak.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Basics'e geri döndük, sadece zorunlu yaklaşımları aldık ve gerçekten tamamen yeni bir ürün kategorisi oluşturuyoruz.”

Slate, Nisan ayı sonlarında “Stealth modundan”, gelecek yıl sonuna kadar teslimatlara başlamayı beklediği ilk araçlarını-birkaç iki kapılı elektrikli kamyonet ve dönüştürülmüş SUV'lar-ortaya çıkararak çıktı. Indiana, Varşova'daki eski bir baskı tesisinde tam bir üretim tesisi inşa etme sürecinde, yılda 150.000 araca kadar kapasiteye sahip olmayı bekliyor.

Diğer şeylerin yanı sıra, tedarik zincirlerini, üretim süreçlerini ve işgücünü kuran yeni bir başlangıç yapmasına rağmen, yerleşik bir otomobil üreticisi için bile göz korkutucu bir zaman dilimi. Küçük bir tesiste el yapımı araçlar bir şeydir; Onları toplu olarak üreten başka bir şey.

Slate CEO'su Chris Barman, CNBC'ye verdiği demeçte, “Gerçekten sağlam bir plan hazırladık ve plana ulaşmak için çalışıyoruz.” Diyerek şöyle devam etti: “Bu, planı tam olarak takip ettiğimiz anlamına gelmiyor. Farklı bilgiler geldiğinde dönmeliyiz, ancak sonuçta tüm gereksinimlerimizi karşılayan araçlara sahip olmak için ne yapmamız gerektiğini anlıyoruz.”


Arduvaz kamyonu.

Nezaket: Slate Auto


Slate, isimsiz aracını (şirket müşterilere kendilerini adlandırmasını söylüyor) kayda değer bir fanfare için açıkladı ve 50 dolarlık bir depozito gerektiren 100.000'den fazla rezervasyon çekti. Bununla birlikte, diğer şirketler için, araç rezervasyonları gerçek satışların önemli ölçüde yetersiz kalmıştır.

Şirket, ilk iki finansman turunda 700 milyon dolar topladıktan sonra C Serisi finansman turu yürüttüğünü söyledi. TechCrunch ilk olarak 2023'teki A turunun Bezos da dahil olmak üzere 16 yatırımcıdan 111 milyon dolar topladığını bildirdi.

Diğer EV girişimleri önemli ölçüde daha fazla finansmana ihtiyaç duydular ve yıllık olarak milyarlarca dolarlık bir aracı üretmeye çalıştı. Ancak Slate, aracın mühendisliği ve üretimi sayesinde çok daha az sermaye yoğun olabileceğine inanıyor.

24 Nisan ilk çıkışında Barman, “Uzun zamandır vaat edilen ancak hiç teslim edilmeyen uygun fiyatlı aracı inşa ediyoruz.” Dedi. “Ama bir bükülme ile, insanların aslında seveceği ve sahip olmaktan gurur duyacağı bir araç.”

Şirket, Indiana tesisine yüz milyonlarca dolar yatırmayı planlaması dışında, satış ve karlılık gibi gelecekteki hedefleri ve beklenen sermaye gereksinimlerini tartışmayı reddetti.

'Boş bir arduvaz'


Barman ve Keipper – Gaziler Stellantis Selefi Fiat Chrysler, diğer şirketlerin yanı sıra – yaklaşık üç yıl önce aracı ve Slate'in iş planını başlangıç çalışanı olarak tartışmak için bir araya geldi.

“Boş bir sayfa ile başladı,” dedi Keipper. “CEO ve ben 2022'de beş Temmuz'da birlikte oturduk ve boş bir beyaz tahtaya baktık ve doldurdum. Dedim ki, 'İşte plan. Bunu yapalım.' '


Slate Auto CEO'su Chris Barman.

Nezaket: Slate


Açıklama sırasında şirket kendini ve aracını “radikal olarak basit, radikal olarak uygun fiyatlı, radikal olarak kişiselleştirilebilir bir araba” olarak konumlandırdı.

7.500 EV kredisine kadar 20.000 $ 'ın altında hedeflenen bir başlangıç fiyatına sahip olan araç, tedarikçilerin birçok “raftan” parçasını içeriyor ve maliyetleri düşürüyor. Vücudu ayrıca sadece çelik veya alüminyum yerine kalıplanmış kompozit enjekte edilir, maliyeti ve ağırlığı düşürür.

Modem veya büyük ekranlar gibi herhangi bir “bağlantı” bulunmaz, sadece küçük bir sürücü bilgi ekranı. Bir merkez bilgi -eğlence sistemi yerine, sürücüler navigasyon ve müzik için akıllı telefon veya tablet gibi kendi cihazlarını kullanabilirler. Konuşmacılar da isteğe bağlıdır.

Arduvaz araçlarının dış mekanları da boyanmayacak. Şirket, otomobil üreticileri için büyük bir yatırım olan pahalı bir boya dükkanına olan ihtiyacı ortadan kaldırarak vinil bir filmle sarılmanın tasarlandığını söyledi.

Şirketin temeli, tüketicilerin aracı kolayca değiştirebilmeleri veya cıvataların kaldırılması veya eklenmesi yoluyla satın aldıktan sonra istediklerini eklemeleridir. Şirket, araç ambalajı gibi bazı hizmetler sunmayı planlıyor, ancak müşterilerin bunları kayrak yoluyla yapmaları gerekmiyor ve daha sonra eklentiler satın alabiliyor.

Slate, kamyonu söylüyor-iki kapılı bir uzunluğun uzunluğu Ford BRONCO – Son montaj için sadece 500 ila 700 “son öğe” veya parçalar dahil olmak üzere tipik bir araca kıyasla kabaca beşinci daha az parçaya sahiptir. Bu, diğer rakipler ve binlerce daha genel parça için 2.500 uçlu madde parçasının bir arduvaz tahmini ile karşılaştırılır.

Eskiden Karma Automotive ve Beta montaj hattının yanında duran Stellantis/Fiat Chrysler ile birlikte Jamie Standring, “Temel olarak, yeni bir teknoloji yok çünkü teknolojinin gelişmesi için paraya mal oluyor” dedi.

Standring, ilk fikrin aracın çerçevesinin, bir boya dükkanı kullanmamaya çalıştığı gibi, tam bir vücut dükkanına olan ihtiyacı ortadan kaldırmak için – neredeyse bir ertor seti gibi – birlikte cıvatalanmış olması olduğunu söyledi. Ancak dezavantajlar sonunda faydalardan daha ağır bastı.

Slate kamyonunun tahmini yaklaşık 150 mil aralığında standart 52.7 kWh pil veya 240 mil menzil olan 84.3-kWh'lik bir paketle gönderilmesi bekleniyor. Şirkete göre pil tedarikçisi SK. En yüksek hızı saatte sadece 90 mil.

Barman, “Takımla kutudan gerçekten nasıl düşündükleri için gurur duyuyorum.” Dedi. “Kitlerimiz olacak ve bunu da yalın bir şekilde yapıyoruz, ama insanlara birçok seçenek sunmak istiyoruz.”

Önemli engeller kaldı


Ancak tüketiciler için daha fazla seçenek daha fazla karmaşıklık anlamına geliyor.

Şirketin web sitesinde, müşterilerin birleşik 160 seçeneği ile özelleştirmeleri için, sargılar için özelleştirilebilir dış renkler hariç 11 kategori vardır. Bu, bir müşterinin seçmesi ve bir şirketin depolanması ve sunulması için düzinelerce çıkartmadan aydınlatma, ses ve lastikler ve tekerleklere kadar birçok seçenek.

Slate yöneticileri, özelleştirmenin noktasının, müşterilerin aracı kendileri yapabilmeleri ve istedikleri zaman kolayca yükseltebilmeleri veya değiştirebilmeleri olduğunu söylüyor, ancak otomatik analistler bunu birçok potansiyel sorun alanından biri olarak görüyor.


Slate Auto Reveal.

Nezaket: Slate


Sermaye, karlılık ve ölçeklendirme gibi geleneksel başlangıç zorluklarına ek olarak, diğer engeller şunlardır: iki kapılı araçlar için sınırlı bir pazar, EV'lerin beklenenden daha yavaş benimsenmesi ve Slate'in diğer şeylerin yanı sıra aracın satın alınabilirliği için dayandığı federal vergi kredileri ile ilgili düzenleyici belirsizlik.

“İlginç bir fikirleri var,” dedi S&P Global Mobility'de Outointelligence Direktörü Stephanie Brinley. “Soru şu ki, kaç kişi bu kadar çok şey yapmak istiyor ve adreslenebilir pazar ne kadar büyük?”

Slate'in ilk aracı gibi iki kapılı normal taksi kamyonetlerinin satışı, 2024'te sadece 90.400'den az kayıt oluşturdu.

Slate'in Kaliforniya'daki açıklama etkinliğine katılan Brinley, şirketin sürdürülebilir olmak istiyorsa, ürün serisini platformun destekleyebildiği dört kapılı modellere ve gelecekte ek araçlara genişletmesi gerektiğini söyledi.

Brinley, “Tıpkı ondan önceki diğer tüm girişimler gibi, sürdürülebilirlikleri ilk altı aydaki ilk ürün tarafından belirlenmeyecek.” Dedi. “İlk ürün sizi kapıdan geçiriyor.”

Lordstown Motors, Electric Last Mile Solutions, Fisker, Canoo ve Nikola gibi bir avuç otomatik girişim bunu çeşitli üretim biçimlerine dönüştürdü, ancak iflas etti. Daha iyi büyük harflerle yazılmış EV girişimleri Rivian Otomotivi Ve Lucid Grubu ayakta kalmak için sürekli olarak sermaye toplamak zorunda kaldı.

Endüstri içeriden gelenler, müşteriler seçenekler veya cıvatalar kullanılarak kurulabilen ve kaldırılabilen yeni bir SUV üstü ekledikten sonra Slate'in aracının satın alınabilirliği hakkında endişeleri artırdılar.


Arduvaz kamyon iç.

Nezaket: Slate Auto


Stellantis'in ram kamyon markasının CEO'su Tim Kuniskis, “Sanırım çok ilginç. Bunun arkasındaki fikir, bu fikir hakkında milyonlarca kez konuştuk.” Dedi. “Şimdi, piyasada gerçekte işlem yapacak … İnsanlar onları seçmeye başladığında, 20.000 dolar olmayacak. 35.000 dolar olacak ve 35.000 dolara ulaştığınızda, orta ölçekli kamyon bölgesindesiniz.”

Slate, Başkan Donald Trump altında tehlikede olan federal vergi kredisi olmadan aracın özelleştirmeleri veya tam fiyatlandırma için fiyatlandırmayı açıklamamıştır.

Iseecars.com ile deneyimli bir otomobil analisti Karl Brauer, “Slate ucuz bir EV üretmenin neden ve ne kadar zor olduğuna bir örnek” dedi. “Sadece iki koltuk, 140 mil menzilli, manuel pencereler, dokunmatik ekran yok ve hala 27.500 dolar… bana göre, bu noktada rekabetçi bir araç değil.”

Brauer, bu fiyata yakın başka EV'lerin yanı sıra, tüketiciler için daha iyi bir satın alma olabilecek çok daha fazla özelliğe sahip Ford Maverick Hybrid gibi daha küçük pikapların olduğunu söyledi.

Hem Brauer hem de Brinley, yeni bir şey denemek ve uygun fiyatlı endişeleri ele almaya çalışmak için Slate kredisi verdiler, ancak otomobil endüstrisi, boş bir kayraktan başlarken bile girmek kolay bir şekilde girmekle meşgul değil.

“Modüler. Harika. Bu gerçekten akıllı bir fikir,” dedi Brinley. “Benim için soru kaç kişinin bunu yapmak istediğine geliyor? Ve öğreneceğiz, ama bunun düşündükleri kadar yüksek olduğunu bilmiyorum.”