kamil şeker
New member
ABD Başkanı Joe Biden, 14 Mayıs 2024'te Washington DC'deki Beyaz Saray'ın Gül Bahçesi'nde Amerikan yatırımlarını ve istihdamını teşvik etmek amacıyla Çin ürünlerine yönelik tarifelerin artırılacağını duyurdu.
Mcnamee'yi Kazanın | Getty Images
DETROIT — Başkan Joe Biden'ın Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik gümrük vergilerini dört katına çıkarma planının, ABD'deki otomobil satış pazarında daha fazla Çin arabasının yer alması tehdidini ortadan kaldırması pek olası değil
Salı günü açıklanan ve mevcut ithalat vergisinin yaklaşık %25'i olan %100'lük tarife, Çin'den ithal edilen elektrikli araçları kapsıyor ancak yine de genellikle ucuz olan Çin modellerinin yurt içi fiyatları düşürmesi için yer bırakabilir ve Çinli otomobil üreticilerinin diğer ülkelerden yaptığı ithalatlar için boşluklar bırakabilir. Komşu Meksika gibi ülkeler. Ayrıca Komünist ülkeden ABD'ye ithal edilen mevcut veya gelecekteki gazla çalışan araçlarla ilgili hiçbir şey yapmıyor
Otomotiv ve ticaret uzmanları, artan tarifelerin, Çinli otomobil üreticilerinin ABD'ye elektrikli araçlarla gelmesini geciktirebilecek ancak durdurmayabilecek kısa vadeli bir korumacılık eylemi olduğunu söylüyor.
AlixPartners danışmanlık firmasının otomotiv ve endüstriyel uygulamalardan sorumlu Amerika kıtası eş lideri Dan Hearsch, “Onlar burada olacak. Bu kaçınılmaz. Bu sadece bir zaman meselesi” dedi. “Batılı otomobil üreticileri ve Batılı tedarikçiler gerçekten oyunlarını geliştirmeli ve bunu üstlenmeye veya onlarla oynamaya hazırlanmalı. Ya biri ya da diğeri.”
Pil malzemelerine ilişkin diğer artışlar da dahil olmak üzere EV tarifeleri, 18 milyar dolar değerindeki Çin ithalatına yönelik yeni tarife oranları arasında yer aldı.
Çin rekabeti
Onlarca yıldır Çinli otomobil şirketleri ABD'de kendi markalarıyla araç satmaya başlayacaklarını söylüyordu ancak hiçbiri başarılı olamadı.
Pekin'in yerli üretimi artırma operasyonlarını sübvanse etmesiyle Çinli otomobil üreticilerinin araçlarının kalitesi son yıllarda önemli ölçüde iyileşti. Yerli otomobil üreticilerinin sayısındaki artış, küresel otomobil üreticilerinin ülkedeki pazar payının hızla bozulmasına yol açtı. Genel motorlar.
Küresel oyuncular son yıllarda ABD pazarında daha fazla ilerleme kaydetti. ABD'nin Üç Büyük otomobil üreticisi olarak adlandırılan GM, Ford Motorlu ve Chrysler artık sahibi olduğu Stellantis – endüstri verilerine göre ülkedeki pazar paylarının 1984'teki %75'ten 2023'te yaklaşık %40'a düştüğünü gördüler.
GM ve diğerleri, elektrikli araçlar da dahil olmak üzere bütçeye uygun ve ana akım Çin araçlarıyla rekabet etmekte zorlandılar. Örneğin, Warren Buffett destekli BYD'nin Seagull adlı küçük bir EV'si yaklaşık 10.000 dolardan başlıyor ve bildirildiğine göre, nüfuzu giderek artan Çinli otomobil üreticisi için kâr sağlıyor.
Martı henüz ABD topraklarında satılmamış olsa da, BYD araçlarını dünya çapında genişletiyor ve bazıları ABD'ye daha fazla Çin yapımı aracın gelmesinin an meselesi olduğuna inanıyor
Yeni %100 tarifeyle bile fiyatı muhtemelen ABD'de şu anda satışta olan birçok elektrikli araçla aynı seviyede veya onlardan daha iyi olacaktır.
Morgan Stanley analisti Tim Hsiao, “Sonuçta, Batı'dan gelen korumacılığın, hızlı küresel büyümeyi hedefleyen Çinli EV/parça üreticileri için kısa vadede bir engel olarak kalabileceğini düşünüyoruz, ancak bunun Çin'in EV atılımını uzun vadede durdurmasının pek olası olmadığını düşünüyoruz.” bu hafta bir yatırımcı notunda söyledi.
Çin elektrikli araçları hakkında daha fazla CNBC haberini okuyun
Her ne kadar bazı otomobil üreticileri şu anda Çin'den ABD'ye gazla çalışan araçlar ithal etse de rakamlar az. Çin Otomobil Üreticileri Birliği'ne atıfta bulunan Wall Street analistleri, geçen yıl ABD'ye 75.000'den az aracın ithal edildiğini bildirdi.
Çin'de üretilen ve şu anda ABD'de satılan araçlar arasında GM'nin gazla çalışan Buick Envision'ı, Ford'un Lincoln Nautilus'u ve Geely'nin sahibi olduğu Volvo'dan ve onun yan EV girişiminden iki tamamen elektrikli araç yer alıyor. Kutup Yıldızı.
Küçük bir araç serisine sahip olan Polestar, özellikle Çin ithalatına bağımlı durumda. Şirket yaptığı açıklamada, “şu anda Biden Yönetimi'nin tarife artışları duyurusunu değerlendirdiğini” belirterek, “elektrikli araçların benimsenmesinin artması yoluyla daha sürdürülebilir mobiliteye geçişi hızlandırmak için serbest ticaretin gerekli olduğuna” inandığını söyledi.
Yeşil hedefler
Biden'ın Çin yapımı elektrikli araçlara odaklanması ve gazla çalışan araçların daha yüksek vergilere dahil edilmemesi, Beyaz Saray'ın elektrikli araç üretimi ve benimsenmesinin yanı sıra gelişmiş ABD şarj altyapısına vurgu yapan temiz enerji gündemiyle de örtüşüyor.
“Tarifeleri yerleştirme konusunda odaklandığımız yer elektrikli araçlardır, çünkü orası yüz milyarlarca dolarlık kamu yatırımı yaptığımız yer. Bu yatırımları temiz teknoloji tedarik zincirlerimizde dayanıklılık oluşturmak için yaptık. İşte bizim amacımız da bu.” Buraya odaklanın”, üst düzey bir yönetim yetkilisi bu hafta gazetecilere söyledi.
ABD'li yetkililerin, Çinli otomobil üreticilerinin pazarları hızla gaz tasarruflu EV'lerle doldurduğu ve yerli otomobil üreticilerinin fiyatlarını düşürdüğü Avrupa'dan bir uyarı işareti alması mümkün.
Avrupa Birliği Ekim 2023'te yaptığı açıklamada, Çinli şirketlerin Eylül ayı itibarıyla Avrupa'nın tüm elektrikli araç satışlarının %8'ini oluşturduğunu ve paylarını 2025 yılına kadar %15'e çıkarabileceklerini söyledi. AB, Çinli elektrikli araçların yerel modellerin fiyatlarını yaklaşık %20 oranında düşürdüğüne inanıyor %.
ING Group'un ESG araştırmalarından sorumlu başkan yardımcısı Coco Zhang'a göre, Biden yönetiminin yeni EV tarifeleri, Çin ihracatını durdurmada başarılı olmaları halinde, Avrupa da dahil olmak üzere diğer ülkeler üzerinde dalgalanma etkisi yaratabilir.
Kendisi, başka yerlerdeki benzer tarifelerin Çinli şirketleri, ihracat maliyetlerini düşürmek amacıyla yerel üretim operasyonları veya diğer şirketlerle ortak girişimler kurmaya daha hızlı hareket etmeye zorlayabileceğini söyledi.
Zhang, “Çin'in bakış açısına göre, eğer tedarik veya başka türden ortaklıklar olabilirse, ABD pazarına girmenin yolunu hâlâ bulabilirler” dedi.
Bu tür hamleler, Toyota Motor ve Nissan Motor gibi Japon otomobil üreticilerinin yanı sıra Kia Motors dahil Güney Koreli Hyundai Motor'un son yıllarda ABD pazarına nasıl girdiğini hatırlatacak.
– CNBC'den Rebecca Picciotto ve Michael Bloom bu rapora katkıda bulundular.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
Mcnamee'yi Kazanın | Getty Images
DETROIT — Başkan Joe Biden'ın Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik gümrük vergilerini dört katına çıkarma planının, ABD'deki otomobil satış pazarında daha fazla Çin arabasının yer alması tehdidini ortadan kaldırması pek olası değil
Salı günü açıklanan ve mevcut ithalat vergisinin yaklaşık %25'i olan %100'lük tarife, Çin'den ithal edilen elektrikli araçları kapsıyor ancak yine de genellikle ucuz olan Çin modellerinin yurt içi fiyatları düşürmesi için yer bırakabilir ve Çinli otomobil üreticilerinin diğer ülkelerden yaptığı ithalatlar için boşluklar bırakabilir. Komşu Meksika gibi ülkeler. Ayrıca Komünist ülkeden ABD'ye ithal edilen mevcut veya gelecekteki gazla çalışan araçlarla ilgili hiçbir şey yapmıyor
Otomotiv ve ticaret uzmanları, artan tarifelerin, Çinli otomobil üreticilerinin ABD'ye elektrikli araçlarla gelmesini geciktirebilecek ancak durdurmayabilecek kısa vadeli bir korumacılık eylemi olduğunu söylüyor.
AlixPartners danışmanlık firmasının otomotiv ve endüstriyel uygulamalardan sorumlu Amerika kıtası eş lideri Dan Hearsch, “Onlar burada olacak. Bu kaçınılmaz. Bu sadece bir zaman meselesi” dedi. “Batılı otomobil üreticileri ve Batılı tedarikçiler gerçekten oyunlarını geliştirmeli ve bunu üstlenmeye veya onlarla oynamaya hazırlanmalı. Ya biri ya da diğeri.”
Pil malzemelerine ilişkin diğer artışlar da dahil olmak üzere EV tarifeleri, 18 milyar dolar değerindeki Çin ithalatına yönelik yeni tarife oranları arasında yer aldı.
Çin rekabeti
Onlarca yıldır Çinli otomobil şirketleri ABD'de kendi markalarıyla araç satmaya başlayacaklarını söylüyordu ancak hiçbiri başarılı olamadı.
Pekin'in yerli üretimi artırma operasyonlarını sübvanse etmesiyle Çinli otomobil üreticilerinin araçlarının kalitesi son yıllarda önemli ölçüde iyileşti. Yerli otomobil üreticilerinin sayısındaki artış, küresel otomobil üreticilerinin ülkedeki pazar payının hızla bozulmasına yol açtı. Genel motorlar.
Küresel oyuncular son yıllarda ABD pazarında daha fazla ilerleme kaydetti. ABD'nin Üç Büyük otomobil üreticisi olarak adlandırılan GM, Ford Motorlu ve Chrysler artık sahibi olduğu Stellantis – endüstri verilerine göre ülkedeki pazar paylarının 1984'teki %75'ten 2023'te yaklaşık %40'a düştüğünü gördüler.
GM ve diğerleri, elektrikli araçlar da dahil olmak üzere bütçeye uygun ve ana akım Çin araçlarıyla rekabet etmekte zorlandılar. Örneğin, Warren Buffett destekli BYD'nin Seagull adlı küçük bir EV'si yaklaşık 10.000 dolardan başlıyor ve bildirildiğine göre, nüfuzu giderek artan Çinli otomobil üreticisi için kâr sağlıyor.
Martı henüz ABD topraklarında satılmamış olsa da, BYD araçlarını dünya çapında genişletiyor ve bazıları ABD'ye daha fazla Çin yapımı aracın gelmesinin an meselesi olduğuna inanıyor
Yeni %100 tarifeyle bile fiyatı muhtemelen ABD'de şu anda satışta olan birçok elektrikli araçla aynı seviyede veya onlardan daha iyi olacaktır.
Morgan Stanley analisti Tim Hsiao, “Sonuçta, Batı'dan gelen korumacılığın, hızlı küresel büyümeyi hedefleyen Çinli EV/parça üreticileri için kısa vadede bir engel olarak kalabileceğini düşünüyoruz, ancak bunun Çin'in EV atılımını uzun vadede durdurmasının pek olası olmadığını düşünüyoruz.” bu hafta bir yatırımcı notunda söyledi.
Çin elektrikli araçları hakkında daha fazla CNBC haberini okuyun
Her ne kadar bazı otomobil üreticileri şu anda Çin'den ABD'ye gazla çalışan araçlar ithal etse de rakamlar az. Çin Otomobil Üreticileri Birliği'ne atıfta bulunan Wall Street analistleri, geçen yıl ABD'ye 75.000'den az aracın ithal edildiğini bildirdi.
Çin'de üretilen ve şu anda ABD'de satılan araçlar arasında GM'nin gazla çalışan Buick Envision'ı, Ford'un Lincoln Nautilus'u ve Geely'nin sahibi olduğu Volvo'dan ve onun yan EV girişiminden iki tamamen elektrikli araç yer alıyor. Kutup Yıldızı.
Küçük bir araç serisine sahip olan Polestar, özellikle Çin ithalatına bağımlı durumda. Şirket yaptığı açıklamada, “şu anda Biden Yönetimi'nin tarife artışları duyurusunu değerlendirdiğini” belirterek, “elektrikli araçların benimsenmesinin artması yoluyla daha sürdürülebilir mobiliteye geçişi hızlandırmak için serbest ticaretin gerekli olduğuna” inandığını söyledi.
Yeşil hedefler
Biden'ın Çin yapımı elektrikli araçlara odaklanması ve gazla çalışan araçların daha yüksek vergilere dahil edilmemesi, Beyaz Saray'ın elektrikli araç üretimi ve benimsenmesinin yanı sıra gelişmiş ABD şarj altyapısına vurgu yapan temiz enerji gündemiyle de örtüşüyor.
“Tarifeleri yerleştirme konusunda odaklandığımız yer elektrikli araçlardır, çünkü orası yüz milyarlarca dolarlık kamu yatırımı yaptığımız yer. Bu yatırımları temiz teknoloji tedarik zincirlerimizde dayanıklılık oluşturmak için yaptık. İşte bizim amacımız da bu.” Buraya odaklanın”, üst düzey bir yönetim yetkilisi bu hafta gazetecilere söyledi.
ABD'li yetkililerin, Çinli otomobil üreticilerinin pazarları hızla gaz tasarruflu EV'lerle doldurduğu ve yerli otomobil üreticilerinin fiyatlarını düşürdüğü Avrupa'dan bir uyarı işareti alması mümkün.
Avrupa Birliği Ekim 2023'te yaptığı açıklamada, Çinli şirketlerin Eylül ayı itibarıyla Avrupa'nın tüm elektrikli araç satışlarının %8'ini oluşturduğunu ve paylarını 2025 yılına kadar %15'e çıkarabileceklerini söyledi. AB, Çinli elektrikli araçların yerel modellerin fiyatlarını yaklaşık %20 oranında düşürdüğüne inanıyor %.
ING Group'un ESG araştırmalarından sorumlu başkan yardımcısı Coco Zhang'a göre, Biden yönetiminin yeni EV tarifeleri, Çin ihracatını durdurmada başarılı olmaları halinde, Avrupa da dahil olmak üzere diğer ülkeler üzerinde dalgalanma etkisi yaratabilir.
Kendisi, başka yerlerdeki benzer tarifelerin Çinli şirketleri, ihracat maliyetlerini düşürmek amacıyla yerel üretim operasyonları veya diğer şirketlerle ortak girişimler kurmaya daha hızlı hareket etmeye zorlayabileceğini söyledi.
Zhang, “Çin'in bakış açısına göre, eğer tedarik veya başka türden ortaklıklar olabilirse, ABD pazarına girmenin yolunu hâlâ bulabilirler” dedi.
Bu tür hamleler, Toyota Motor ve Nissan Motor gibi Japon otomobil üreticilerinin yanı sıra Kia Motors dahil Güney Koreli Hyundai Motor'un son yıllarda ABD pazarına nasıl girdiğini hatırlatacak.
– CNBC'den Rebecca Picciotto ve Michael Bloom bu rapora katkıda bulundular.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın