Bir yolculuk için araba kiralayın veya kendi aracınızı kullanın? Dikkate alınması gereken 5 şey

kamil şeker

New member
Patchareeporn Sakoolchai | An | Getty Images


Yaz, yolculuk mevsimidir.

4 Temmuz'da rekor sayıda 70,9 milyon Amerikalının araba ile seyahat etmesi bekleniyorinci AAA'ya göre sadece tatil haftası.

Uzmanlar, bazı araç sahipleri için kendi araçlarını kullanmaktansa yolculuk için araç kiralamanın finansal açıdan daha mantıklı olabileceğini söyledi.

AAA'nın otomotiv mühendisliği araştırmaları direktörü Greg Brannon, “Bu, birçok faktöre bağlı olacak.” dedi.

Toyota'ya göre bu faktörler arasında mevcut aracınızın yakıt tüketimi, gideceğiniz mesafe, ne kadar süreyle uzakta olacağınız, kiralık mı yoksa kendi aracınız mı olduğu ve aracınızın büyüklüğü gibi şeyler yer alıyor.

İşte bazı önemli hususlar.

Arabanın özellikleri


Araba alışveriş sitesi Autotrader'ın genel yayın yönetmeni Brian Moody, araç kiralamaya karar verirken araç kapasitesinin “çok önemli” olduğunu söyledi.

Moody, “Beş kişilik bir arabam var ve sekiz kişi seyahate çıkacak” demenin en kolayı olduğunu söyledi.

Sürücülerin ayrıca iki tekerlekten çekişli mi yoksa dört tekerlekten çekişli mi bir arabanın gerekliliği gibi özellikleri ve bagaj ve ekipman için depolama alanını da karşılaştırması gerekebilir.

İşletme maliyetleri


İşte burada hesaplamalar biraz daha çetrefilli hale geliyor. Birçok finansal maliyet var, bazıları bariz, bazıları ise daha az bariz.

Sürücülerin, günlük kiralama ücreti ve sigorta gibi olası ek masraflar dahil toplam kiralama maliyetlerini, kendi araçlarını kullanmanın maliyetleriyle karşılaştırması gerekecektir.

Brannon, “Çoğu insan, bir arabaya sahip olmanın ve onu kullanmanın gerçek maliyetini duyduğunda şok oluyor” dedi.


Yakıt maliyetleri (yani benzin veya elektrikli şarj) hem kiralayanlar hem de araç sahipleri için finansal bir husustur.

Daha yakıt tasarruflu bir araç kiralayıp paradan tasarruf etmek mümkün olabilir. Örneğin, galon başına 40 mil yapan bir araba kiralamak, halihazırda sahip olunan ve 20 mpg yapan bir arabaya kıyasla, diğer her şey eşit olduğunda, yakıt maliyetlerini yarı yarıya azaltacaktır.

Moody, “Yakıt açısından verimsiz eski bir aracınız varsa, bir şey kiralamak mantıklı olabilir” dedi.

Kiralama maliyetleri


Seyahat sitesi Hopper'a göre, 2024'ün 2. çeyreğinde ortalama günlük kiralama maliyeti 42 dolardı ve çoğu gezgin dört günlük kiralamalar arıyordu.

Günlük ücret, kiralama şirketi, araç türü ve teslim alma ve bırakma konumu gibi faktörlere bağlı olarak daha yüksek veya daha düşük olabilir.

Allianz Travel'ın MarketWatch verilerine göre, kiralık araç sigortasının maliyeti, sigorta türüne bağlı olarak günlük ücrete 30 ila 61 dolar ekleyebiliyor.

Kişisel Finans'tan daha fazlası:
Enflasyon Biden'ın mı, Trump'ın mı suçu?
Romantik dolandırıcılıklar tüketicilere 2023'te 1,14 milyar dolara mal oldu
FAFSA sorunları öğrencileri zor seçimler yapmaya zorluyor

Araba sigortası isteyen kiracıların, kiralama şirketinden ek teminat satın almasına gerek olmayabilir.

Brannon, araç sahiplerinin kendi araç sigorta poliçeleri aracılığıyla kiralama sırasında tam kapsamlı teminata sahip olabileceklerini veya kredi kartı avantajlarıyla belirli bir teminata sahip olabileceklerini söyledi.

“Sigorta acentenizi arayın ve kapsamınızı iki kez kontrol edin,” dedi. “Gerekmiyorsa aracınızı iki kez sigortalatmayarak kendinize bir sürü para kazandırabilirsiniz.”

Kiralamalarda amortisman ve kilometre sınırlamaları


Alistair Berg | Digitalvision | Getty Images


Ek olarak, araç kiralayan araç sahipleri uzun bir yolculuğa çıkmadan önce kilometre sınırlamaları gibi faktörleri göz önünde bulundurmalıdır. Örneğin, Kelley Blue Book'a göre, tipik kiralama, araçlarına yılda 12.000 milden fazla yol yapan sürücülere mali cezalar uygular.

KBB, bu sınırı aşmanın maliyetinin genellikle mil başına 20 ila 30 sent olduğunu söyledi. (30 sentte, bir sürücü kilometre sınırını aşan her 1.000 mil için 300 dolar ödeyecek.)

Ayrıca amortisman maliyetlerini de hesaba katmak gerekir.

Amortisman, bir arabanın zamanla değer kaybetmesine neden olur. Brannon, arabaların, partiden çıktıktan sonra değerlerinin yaklaşık %10 ila %15'ini kaybettiğini söyledi.


Brannon, amortismanın “bir araca sahip olmanın en büyük masrafı” olduğunu söyledi. Ve bu yüzden yolculuklar için önemli olduğunu söylüyor.

Brannon, “Bir araca ne kadar çok kilometre yaparsanız, değeri de o kadar düşer” dedi.

Allianz'a göre her kilometre, motorda, lastiklerde ve diğer hareketli parçalarda aşınma ve yıpranmaya neden oluyor.

Amortisman tüm arabaları farklı şekilde etkiler. Toyota'ya göre ortalama bir araba mil başına yaklaşık 20 sent değer kaybeder.

Autotrader'dan Moody, daha kısa yolculuklar için (örneğin, belirli bir yılda 1.000 ila 1.500 mil) amortismanın kiralama fiyatlarına göre büyük bir sorun olmayabileceğini söyledi.

Amortisman genellikle sadece gelecekte aracını satmayı veya takas etmeyi planlayan kişiler için önemlidir.

Aracın durumu


Brannon, AAA verilerine atıfta bulunarak, öngörülemeyen onarımların maliyetli olabileceğini söyledi: Yollardaki ortalama onarım siparişinin, çekme masrafları hariç “500 doların çok üzerinde” olduğunu söyledi.

Moody, genellikle daha yeni modeller olan kiralık arabalarda arızalanma olasılığının daha düşük olduğunu söyledi. Yollardaki ortalama kullanılmış arabanın yaklaşık 12 yaşında olduğunu açıkladı.


Moody, mekanik bir sorunun yolculuğa çıkan herkes için rahatsız edici olabileceğini ancak kiracıların (kusurlu olmadıklarını varsayarsak) mali açıdan sorumlu tutulmayacağını söyledi.

Brannon, sürücülerin sorması gereken bazı sorulara işaret ediyor: Arabamın bakımını iyi yaptım mı? Uzun yol günlerine dayanabiliyor mu? Lastikler iyi durumda mı? Mekanik olarak sağlam mı? Kaç yaşında? Araçta hangi güvenlik teknolojileri var?