kamil şeker
New member
US Nikola'nın logosu, CNH'nin yeni tam elektrikli ve hidrojen yakıt hücresi pil kamyonlarını 3 Aralık 2019'da İtalya'nın Turin'deki Nikola etkinliğiyle ortaklaşa sunmak için düzenlenen bir etkinlikte resmedilmiştir.
Massimo Pinca | Reuters
Detroit – Nikola Corp. – Bir zamanlar Wall Street analistlerinin ve perakende yatırımcıların favorisi olan bir otomatik girişim – bir alıcıyı güvence altına almadıktan veya operasyonları sürdürmek için ek fonlar topladıktan sonra iflas koruması için başvurdu.
Nikola Çarşamba günü yaptığı açıklamada, mahkeme onayını bekleyen varlıklarının açık artırma ve satış sürecini sürdürmeyi planladığını söyledi. Şirket, iflas faaliyetlerini finanse etmek, satış sürecini uygulamak ve Bölüm 11'den çıkmanın yaklaşık 47 milyon dolar nakit olduğunu söyledi.
Nikola CEO'su Steve Girsky, “Elektrikli araç endüstrisindeki diğer şirketler gibi, faaliyet gösterme yeteneğimizi etkileyen çeşitli pazar ve makroekonomik faktörlerle karşılaştık.” Dedi. “Ne yazık ki, en iyi çabalarımız bu önemli zorlukların üstesinden gelmek için yeterli değildi ve Kurul, Bölüm 11'in şirket ve paydaşları için koşullar altında mümkün olan en iyi yolu temsil ettiğini belirledi.”
Önerilen teklif prosedürleri, mahkeme tarafından onaylanırsa, ilgili tarafların Nikola'nın varlıklarını satın almak için bağlayıcı teklifler sunmalarına izin verecek, Nikola'nın borçluluğu ve belirli yükümlülüklerinden ücretsiz olarak satın alınmıştır.
Dosyalama, Phoenix merkezli şirketin yıl boyunca Grace'den düşüşün finalini işaret ediyor. 2020'de zirvesinde Nikola, Ford Motor 30 milyar dolarlık, multibilyon dolarlık bir anlaşma imzaladı Genel Motorlarve ters birleşme ve özel amaçlı satın alma şirketleri aracılığıyla halka açılan otomobil girişimlerinin zirvesi olarak kabul edildi.
Nikola Corp.'un kurucusu Trevor Milton, 12 Eylül 2022 Pazartesi günü New York'taki mahkemeye geliyor.
Victor J. Blue | Bloomberg | Getty Images
Şirketin çöküşü yıllar boyunca, kurucusu ve eski başkan ve CEO'su Trevor Milton'ı içeren skandallar ve yalanlar tarafından ateşlendi. Hızlı konuşan, enerjik, rezil yönetici, 2022'de Nikola'nın operasyonları ve sıfır emisyon teknolojisi hakkında yanıltıcı yatırımcılardan dolayı tel sahtekarlığı ve menkul kıymet sahtekarlığından hüküm giydi.
Tartışmalar, GM ile yapılan anlaşmadan sonra, Detroit otomobil üreticisinin başlangıçta 2 milyar dolarlık bir hisse almasını içeren kısa satıcı Hindenburg araştırması tarafından halka açıldı.
Nikola'nın çekirdek ürünleri, 2022'de üretmeye başladığı tamamen elektrikli ve yakıt hücresi elektrikli semitrucks. Geçen yılın üçüncü çeyreğinden itibaren şirket o zamandan beri sadece 600 araç üretmişti. Bu araçların çoğu, otomobil üreticisine on milyonlarca dolara mal olan kusurlar nedeniyle geri çağrıldı.
2023 yılında Başkan'dan CEO'ya taşındığından beri Girsky, sıfır emisyonlu kamyon üretimi de dahil olmak üzere Nikola'yı ilerletmeye devam etti, ancak şirketin başkenti azalıyor.
Nikola, yatırımcıları üçüncü çeyrek konferans görüşmesinde, şirketin işini 2025'in ilk çeyreğine kadar desteklemek için yeterli paraya sahip olduğu, ancak ötesinde olmadığını söyledi. Nikola, üçüncü çeyreği sona erdirmek için 198 milyon dolar nakit bildirdi.
Stok Grafik simgesi
Nikola'nın Stoku
Ekim ayında yapılan çağrıya Girsky, Nikola'nın “yaptığımıza değer veren ve inşa ettiğimize değer veren birçok potansiyel farklı ortakla aktif olarak konuştuğunu” söyledi.
Eski bir banka analisti ve GM yöneticisi olan Girsky, Nikola'yı Haziran 2020'de SPAC aracılığıyla halka aldı. Daha fazla EV şirketinin SPAC'lerle halka açılması bir katalizördü.
Nikola'ya benzer şekilde, çoğu olmasa da çoğu, ilk beklentilerini karşılayamadı. Birçoğu federal soruşturmalar, skandallar ve yürütme ayaklarının merkeziydi.
Nikola'nın hisseleri Aralık ayının başından beri hisse başına 2 doların altında işlem gördü. Geçen yıl 30'a 1 ters stok bölünmesi ile FactSet, Nikola'nın tüm zamanların kapanış fiyatının Haziran 2020'de yaklaşık 80 $ olduğunu bildirdi.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Massimo Pinca | Reuters
Detroit – Nikola Corp. – Bir zamanlar Wall Street analistlerinin ve perakende yatırımcıların favorisi olan bir otomatik girişim – bir alıcıyı güvence altına almadıktan veya operasyonları sürdürmek için ek fonlar topladıktan sonra iflas koruması için başvurdu.
Nikola Çarşamba günü yaptığı açıklamada, mahkeme onayını bekleyen varlıklarının açık artırma ve satış sürecini sürdürmeyi planladığını söyledi. Şirket, iflas faaliyetlerini finanse etmek, satış sürecini uygulamak ve Bölüm 11'den çıkmanın yaklaşık 47 milyon dolar nakit olduğunu söyledi.
Nikola CEO'su Steve Girsky, “Elektrikli araç endüstrisindeki diğer şirketler gibi, faaliyet gösterme yeteneğimizi etkileyen çeşitli pazar ve makroekonomik faktörlerle karşılaştık.” Dedi. “Ne yazık ki, en iyi çabalarımız bu önemli zorlukların üstesinden gelmek için yeterli değildi ve Kurul, Bölüm 11'in şirket ve paydaşları için koşullar altında mümkün olan en iyi yolu temsil ettiğini belirledi.”
Önerilen teklif prosedürleri, mahkeme tarafından onaylanırsa, ilgili tarafların Nikola'nın varlıklarını satın almak için bağlayıcı teklifler sunmalarına izin verecek, Nikola'nın borçluluğu ve belirli yükümlülüklerinden ücretsiz olarak satın alınmıştır.
Dosyalama, Phoenix merkezli şirketin yıl boyunca Grace'den düşüşün finalini işaret ediyor. 2020'de zirvesinde Nikola, Ford Motor 30 milyar dolarlık, multibilyon dolarlık bir anlaşma imzaladı Genel Motorlarve ters birleşme ve özel amaçlı satın alma şirketleri aracılığıyla halka açılan otomobil girişimlerinin zirvesi olarak kabul edildi.
Nikola Corp.'un kurucusu Trevor Milton, 12 Eylül 2022 Pazartesi günü New York'taki mahkemeye geliyor.
Victor J. Blue | Bloomberg | Getty Images
Şirketin çöküşü yıllar boyunca, kurucusu ve eski başkan ve CEO'su Trevor Milton'ı içeren skandallar ve yalanlar tarafından ateşlendi. Hızlı konuşan, enerjik, rezil yönetici, 2022'de Nikola'nın operasyonları ve sıfır emisyon teknolojisi hakkında yanıltıcı yatırımcılardan dolayı tel sahtekarlığı ve menkul kıymet sahtekarlığından hüküm giydi.
Tartışmalar, GM ile yapılan anlaşmadan sonra, Detroit otomobil üreticisinin başlangıçta 2 milyar dolarlık bir hisse almasını içeren kısa satıcı Hindenburg araştırması tarafından halka açıldı.
Nikola'nın çekirdek ürünleri, 2022'de üretmeye başladığı tamamen elektrikli ve yakıt hücresi elektrikli semitrucks. Geçen yılın üçüncü çeyreğinden itibaren şirket o zamandan beri sadece 600 araç üretmişti. Bu araçların çoğu, otomobil üreticisine on milyonlarca dolara mal olan kusurlar nedeniyle geri çağrıldı.
2023 yılında Başkan'dan CEO'ya taşındığından beri Girsky, sıfır emisyonlu kamyon üretimi de dahil olmak üzere Nikola'yı ilerletmeye devam etti, ancak şirketin başkenti azalıyor.
Nikola, yatırımcıları üçüncü çeyrek konferans görüşmesinde, şirketin işini 2025'in ilk çeyreğine kadar desteklemek için yeterli paraya sahip olduğu, ancak ötesinde olmadığını söyledi. Nikola, üçüncü çeyreği sona erdirmek için 198 milyon dolar nakit bildirdi.
Stok Grafik simgesi
Nikola'nın Stoku
Ekim ayında yapılan çağrıya Girsky, Nikola'nın “yaptığımıza değer veren ve inşa ettiğimize değer veren birçok potansiyel farklı ortakla aktif olarak konuştuğunu” söyledi.
Eski bir banka analisti ve GM yöneticisi olan Girsky, Nikola'yı Haziran 2020'de SPAC aracılığıyla halka aldı. Daha fazla EV şirketinin SPAC'lerle halka açılması bir katalizördü.
Nikola'ya benzer şekilde, çoğu olmasa da çoğu, ilk beklentilerini karşılayamadı. Birçoğu federal soruşturmalar, skandallar ve yürütme ayaklarının merkeziydi.
Nikola'nın hisseleri Aralık ayının başından beri hisse başına 2 doların altında işlem gördü. Geçen yıl 30'a 1 ters stok bölünmesi ile FactSet, Nikola'nın tüm zamanların kapanış fiyatının Haziran 2020'de yaklaşık 80 $ olduğunu bildirdi.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın