kamil şeker
New member
Montaj hattındaki çalışanlar, 6 Nisan 2005 tarihinde Çin'in Hainan Eyaleti, Haikou kentinde bulunan China First Automobile Works (FAW) Group Haima Automobile Co., Ltd.'de Mazda'nın “Aile” araç serisinde araba üretiyorlar.
Çin Resimleri | Getty Images
DETROIT – Geleneksel Detroit otomobil üreticileri – Genel motorlar, Ford Motorlu Ve Stellantis Bank of America'nın baş otomotiv analisti Salı günü yaptığı açıklamada, – Çin pazarından “mümkün olan en kısa sürede” çıkmaları gerektiğini söyledi.
BofA Securities araştırma analisti John Murphy'nin uyarısı, dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de benzeri görülmemiş bir rekabetin olduğu ve ülkenin hem Çinli tüketiciler hem de küresel ihracat için araç üretimini önemli ölçüde artırdığı bir dönemde geldi.
Daha önce General Motors'a piyasadan çekilmesini isteyen Murphy, “D3” otomobil üreticilerinin ana ürünlerine ve daha karlı bölgelere odaklanması gerektiğini söyledi.
Salı günü, Detroit banliyösünde BofA'nın yıllık “Araba Savaşları” raporunu tartışmak üzere düzenlenen Otomotiv Basın Birliği etkinliği sırasında “D3'ün Çin'den çıkışını mümkün olan en kısa sürede görmeniz gerektiğini düşünüyorum” dedi. “Çin artık GM, Ford veya Stellantis'in çekirdeği değil” dedi.
Bu sadece birkaç yıl önce otomobil üreticileri, özellikle de GM için düşünülemez bir olasılıktı, ancak yerel Çinli otomobil üreticilerinin yükselişi, örneğin BYD Ve Geelyşirketler üzerinde giderek artan bir baskı oluşturdu.
GM'nin ortak girişimleri de dahil olmak üzere Çin'deki pazar payı, 2015 gibi yakın bir tarihte kabaca %15'ten geçen yıl %8,6'ya düştü; 2003'ten bu yana ilk kez %9'un altına düştü. GM'nin operasyonlardan elde ettiği kazanç da %78,5 düşüşle düştü. Mevzuat başvurularına göre 2014'teki zirveden bu yana %.
GM yöneticileri, büyük ölçüde yeni elektrikli araçların yardımıyla operasyonları tersine çevirebileceklerine ve Çin'deki pazar payını yeniden kazanabileceklerine inandıklarını söyledi.
Çin'de faaliyet gösteren ABD şirketleri için de jeopolitik riskler ve belirsizlikler mevcut. Başkan Joe Biden geçen ay yönetiminin Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik gümrük vergilerini dört katına çıkaracağını açıklamıştı.
Detroitli otomobil üreticilerinin Çin'de iş yapma şekillerini yeniden düşünmeleri gerekirken Murphy, ABD'li elektrikli araç lideri için durumun biraz farklı olduğunu söyledi. Tesla'nın.
Murphy, Tesla'nın geleneksel Detroit otomobil üreticilerine kıyasla EV bileşenlerinde yaklaşık 17.000 $ maliyet avantajına sahip olduğunu ve şirkete Çin pazarında yardımcı olduğunu ve bunun “çalışması için daha fazla alana” sahip olduğunu söyledi.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
Çin Resimleri | Getty Images
DETROIT – Geleneksel Detroit otomobil üreticileri – Genel motorlar, Ford Motorlu Ve Stellantis Bank of America'nın baş otomotiv analisti Salı günü yaptığı açıklamada, – Çin pazarından “mümkün olan en kısa sürede” çıkmaları gerektiğini söyledi.
BofA Securities araştırma analisti John Murphy'nin uyarısı, dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de benzeri görülmemiş bir rekabetin olduğu ve ülkenin hem Çinli tüketiciler hem de küresel ihracat için araç üretimini önemli ölçüde artırdığı bir dönemde geldi.
Daha önce General Motors'a piyasadan çekilmesini isteyen Murphy, “D3” otomobil üreticilerinin ana ürünlerine ve daha karlı bölgelere odaklanması gerektiğini söyledi.
Salı günü, Detroit banliyösünde BofA'nın yıllık “Araba Savaşları” raporunu tartışmak üzere düzenlenen Otomotiv Basın Birliği etkinliği sırasında “D3'ün Çin'den çıkışını mümkün olan en kısa sürede görmeniz gerektiğini düşünüyorum” dedi. “Çin artık GM, Ford veya Stellantis'in çekirdeği değil” dedi.
Bu sadece birkaç yıl önce otomobil üreticileri, özellikle de GM için düşünülemez bir olasılıktı, ancak yerel Çinli otomobil üreticilerinin yükselişi, örneğin BYD Ve Geelyşirketler üzerinde giderek artan bir baskı oluşturdu.
GM'nin ortak girişimleri de dahil olmak üzere Çin'deki pazar payı, 2015 gibi yakın bir tarihte kabaca %15'ten geçen yıl %8,6'ya düştü; 2003'ten bu yana ilk kez %9'un altına düştü. GM'nin operasyonlardan elde ettiği kazanç da %78,5 düşüşle düştü. Mevzuat başvurularına göre 2014'teki zirveden bu yana %.
GM yöneticileri, büyük ölçüde yeni elektrikli araçların yardımıyla operasyonları tersine çevirebileceklerine ve Çin'deki pazar payını yeniden kazanabileceklerine inandıklarını söyledi.
Çin'de faaliyet gösteren ABD şirketleri için de jeopolitik riskler ve belirsizlikler mevcut. Başkan Joe Biden geçen ay yönetiminin Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik gümrük vergilerini dört katına çıkaracağını açıklamıştı.
Detroitli otomobil üreticilerinin Çin'de iş yapma şekillerini yeniden düşünmeleri gerekirken Murphy, ABD'li elektrikli araç lideri için durumun biraz farklı olduğunu söyledi. Tesla'nın.
Murphy, Tesla'nın geleneksel Detroit otomobil üreticilerine kıyasla EV bileşenlerinde yaklaşık 17.000 $ maliyet avantajına sahip olduğunu ve şirkete Çin pazarında yardımcı olduğunu ve bunun “çalışması için daha fazla alana” sahip olduğunu söyledi.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın