kamil şeker
New member
İngiliz işletmeleri, yakın zamanda yetişen İngiltere ticaret anlaşmasının-ilk başkan Donald Trump'ın ilk tarifesi, müzakere rejimi-onlar için ne anlama geldiğini tam olarak ortaya koyuyor. Avrupa Birliği henüz kendi anlaşmasına girmedi. Buna rağmen, Bloc'un en büyük ekonomisinden bir otomobil üreticisi, İngiltere varlığı nedeniyle faydaları görmek üzere. Almanya'nın kuşatılmış otomotiv endüstrisinin bir direği olan BMW, ABD'ye dünyanın dört bir yanındaki otomotiv şirketlerinden büyük bir ihracatçı, mevcut% 2,5'lik bir taban tarifesinin üstünde ithal araçlarda ve araba parçalarında% 25 oranını tokatlayan Trump'ın politikası tarafından zorlandı. İngiltere-ABD anlaşmasının bir parçası olarak, bu oran bir yıl içinde İngiltere otomobil üreticilerinden ithal edilen ilk 100.000 araçta% 10'a ayarlanacak-ancak ek araçlar hala% 27,5 oranında daha yüksek oranla karşılaşacak. Hollanda Bank Ing'in kıdemli sektör ekonomisti Rico Luman, CNBC'ye, Tata Motors'un Jaguar Land Rover, Japonya'nın Nissan ve Lüks markaları Aston Martin ve Bentley'yi de içeren ABD ihracat pazarı için İngiltere'de üreten büyük otomobil üreticileri için bir “rahatlama” olacağını söyledi. Bununla birlikte,% 10 tarife oranının sadece mevcut yıllık ihracat hacminin yaklaşık% 83'ü için geçerli olacağını ekledi “Bu,” Bu, İngiltere'ye İngiltere otomobil endüstrisi ihracatı için yukarı yönlüdür ve aynı zamanda İngiltere'nin ABD'ye ihracat için mevcut AB prodüksiyonunu değiştirmek için bağlantı kuran bir ülke olamayacağı anlamına gelir. “Dedi. “AB'nin Temmuz ayı başından önce ABD ile bir ticaret anlaşması müzakere etmesi bekleniyor. Otomobil endüstrisi için benzer bir düzenleme içeremezse, en azından İngiltere'de mevcut kurulmuş üssün rekabetçi konumunu iyileştirecek” 'önemli yararlanıcı' Pal STAITA, hisse senedi analisti, Almanya'nın Metzler'inde, BMW, Mini ve Rolls Acning'den ” Tarife imtiyazlarının İngiltere operasyonlarında marj dinamiklerini desteklemesi bekleniyor. 9 Mayıs notunda, STIRTA, BMW'nin Oxford, İngiltere'deki Mini için üretim tesislerine işaret etti ve bu da yılda yaklaşık 200.000 adet ürettiğini ve ABD'ye küresel mini satışların yaklaşık% 10-15'i yaklaşık 26.000-30.000 satıldığını söyledi. Grubun ayrıca Rolls-Royce için bir İngiltere fabrikası var ve Kuzey Amerika 2024'te markanın en büyük pazarı oldu. BMW'nin Birmingham, İngiltere yakınlarındaki Hams Salonu'nda her yıl 375.000'den fazla motor üretmekte ve bunların Spartanburg, Güney Carolina'daki tesislerine “anlamlı bir kısmı” gönderiyor, BMW X modellerinde kullanılmak üzere. BMW daha önce tarifelerin etkisiyle mücadele etmek için o tesisteki çıktıyı artırmaya çalışacağını belirtmişti. Ancak, anlaşmadan kaynaklanan bazı karışıklık alanları hala var. İlk okumalar, “yüksek kaliteli İngiltere havacılık bileşenlerine tercihli erişim” sağladığını söylerken, otomobil parçalarından bahsedilmiyor. Ayrıca, düşük tarife oranının ne zaman yürürlüğe gireceği ve 100.000 ithalat kesiminin nasıl çalıştığının ayrıntıları konusunda netlik eksikliği de var. BMW, CNBC'ye ABD-UK anlaşmasının “ticaret engellerini azaltmada hoş bir ilk adım” olduğunu söyledi, ancak iş etkisi hakkında daha fazla yorum yapmadı. Morningstar baş özetleme stratejisti Michael Field, CNBC'ye, BMW'ye İngiltere-ABD ticaret anlaşmasından mali yararın kapsamının ölçülmesi zor olduğunu söyledi. Volkswagen, İngiltere'den parçaların tedarik etmesi ve uzun vadede ABD ile daha pürüzsüz bağlarından dolayı bazı kuyruk rüzgarları da alabilir. Yine de, bu “muhtemelen çok yıllı bir hikaye” dedi. Yetkili, İngiltere satışlarının her iki firma için toplam satışların sadece% 5 ila 7'si arasında olduğu da dikkat çekicidir. Diyerek şöyle devam etti: “Yani ticaret anlaşmasının doğrudan etkisi, en azından kısa vadede iğneyi hareket ettirmeyecek.” Ve ING analisti Rico Luman'ın gözlemlediği gibi: “Sonuç olarak, anlaşma hala otomobil üreticilerinin Trump-Tarife'den önce daha iyi olduğu anlamına geliyor.”