BYD, daha yüksek tarifelere rağmen Avrupa EV satışlarında Tesla'yı yener: Rapor

kamil şeker

New member
Jato Dynamics'in küresel otomotiv analisti Felipe Munoz, iki markanın aylık satış toplamları arasındaki fark nispeten küçük olmasına rağmen, Tesla'yı yenmenin etkileri “muazzam” diyor.

JAAP Arriens | Nurphoto | Getty Images


Daha yüksek bir tarife oranı olmasına rağmen TeslaJato Dynamics'in bir raporuna göre, Çinli elektrikli araç üreticisi Byd, geçen ay ilk kez Avrupa'da daha saf pil elektrikli araç sattı – bölgenin otomobil pazarı için bir “havza anı”.

Otomotiv istihbarat firmasından yeni otomobil kayıtları verileri, şirket küresel genişleme çabalarını sürdürdüğü için BYD'nin Avrupa hacimlerinin geçen yıla göre Nisan ayında% 359 arttığını gösteriyor.

Aynı dönemde Tesla, toplam ciltlerin%49 düştüğü bir aylık düşüş bildirdi. Bu, CEO Elon Musk ve bölgedeki şirkete karşı protestoları takip ediyor. Jato'nun verileri 28 Avrupa ülkesinden geliyor.

BYD'nin AB'deki başarısı, ekonomik bloğun geçen Ekim ayında Çin'de yapılan pil EV'lerine cezai tarifeler uygulanmasına rağmen geliyor. AB, hareketi haksız ticaret uygulamalarına bağladı.

Cezalandırıcı tarifeler Tesla'ya elverişli görünüyordu ve Çinli araçlarını BYD'nin% 17'sine kıyasla% 7,8'lik bir görev atadı. Diğer Çinli EV üreticilerine yaklaşık%35 kadar yüksek tarifeler verildi. AB ayrıca standart% 10 otomobil ithalat vergisine sahiptir.

Ortaya çıkan savaş alanı


Jato'nun küresel otomotiv analisti Felipe Munoz, iki EV üreticisinin Nisan satışları arasındaki farkın nispeten küçük olduğunu, ancak Tesla'yı yenmenin etkilerinin “muazzam olduğunu” söyledi.

Jato, BYD'nin bölgede iyi kurulmuş Avrupa otomobil markalarını dövdüğünü, örneğin Fiat ve koltuğun üstesinden geldiğini de sözlerine ekledi.

Munoz, “Bu, özellikle Tesla'nın Avrupa Bev pazarına yıllarca liderlik ettiğini düşündüğünüzde, Avrupa'nın otomobil pazarı için bir havza anıdır, BYD sadece 2022'nin sonlarında Norveç ve Hollanda'nın ötesindeki operasyonlara resmi olarak başladı.” Dedi.

BYD'nin büyümesi, üretim, Avrupa üretim operasyonlarının merkezi olması beklenen Macaristan'daki yeni tesisinde başlamadan önce bile geliyor.

CNBC'ye verdiği demeçte, “Avrupa BYD ve Tesla arasında merkezi bir savaş alanı olarak ortaya çıkıyor.” Dedi. Yetkili, bölgenin bu yıl zaten yüksek EV penetrasyonuna sahip olan Çin'den daha yüksek elektrikli araç pazar büyümesi yaşaması beklendiğini de sözlerine ekledi.

Lee'ye göre, tarifeler BYD gibi Çinli EV üreticileri için bölgedeki üretimi yerelleştirmeleri için daha fazla itici güç sağladı. Tesla'nın ayrıca Almanya'daki üretim üssünü genişletme planları üzerinde çalıştığı bildiriliyor.

Jato'nun raporu, tarifelerin Çinli otomobil üreticilerinin satışları üzerinde ilk etkisi olsa da, şirketlerin plug-in hibritlerinin tanıtımı ile Avrupa dizilerini genişleterek ve çeşitlendirerek onu hafiflettiğini söyledi.

Munoz, “Çin sadece BEV'lerde dünya lideri değil, otomobil üreticileri de eklenti hibrid araçlarda küresel liderlerdir.” Dedi.

Pil EV'ler tamamen elektrik üzerinde çalışırken, hibrid araçlar elektrik pilini içten yanmalı bir motorla birleştirir. Hibrit araçlar henüz AB tarifeleri tarafından hedef alınmamıştır.

Bu arada, bölgenin EV segmentinde artan talep var, JATO verileri, içten yanmalı motor araçları arasındaki düşüşlere rağmen, pil EV'leri ve plug-in hibrid elektrikli araçların kayıtlarının sırasıyla% 28 ve% 31 arttığını gösteriyor.

Rapora göre, Çinli otomobil üreticileri tarafından Nisan ayında yapılan tüm elektrikli araçların kayıtlarının Nisan ayında% 59 oranında arttığını ve Nisan ayında yaklaşık 15.300 adıma ulaştığını da sözlerine ekledi.

AB'nin geçen yıl tarife kararından önce, Rhodium, tarifelerin Avrupa pazarının Çinli EV ihracatçıları için çekici olmaması için% 55 kadar yüksek olması gerektiğini öngörmüştü.

Mart ayında, sadece saf pil araçları satan Tesla'nın toplam yıllık satışlarda BYD'nin arkasına düştüğü ortaya çıktı.

Tesla'nın hisseleri, Musk'ın ABD Başkanı Donald Trump'ın yönetimine katılımından kaynaklanan geri dönüşler nedeniyle aynı dönemde% 10'un üzerine düştü. CEO yakın zamanda önümüzdeki beş yıl boyunca Tesla'nın önde gelen Tesla'yı taahhüt etti.

BYD hisseleri Cuma günü Hong Kong ticaretinde% 3,9 arttı ve bugüne kadar yaklaşık% 78 arttı.