kamil şeker
New member
Çinli elektrikli otomobil devi BYD, 10 Şubat 2025'te Deepseek'i yeni sürücü yardım teknolojisine güç veren yapay zeka modeline entegre edeceğini duyurdu.
Ekran görüntüsü
Pekin – Çin Elektrikli Araba Devi BYD Hisse senetleri, daha önce otonom sürüş teknolojisi konusunda daha temkinli bir yaklaşım yaptıktan sonra, şirketin Deepseek'in yardımıyla sürücü yardımına gireceğini söyledikten sonra Salı günü Hong Kong ticaretinde rekor kırdı.
Hisse senetleri, kazanç kazanmadan önce Salı sabahı% 4'ten fazla 345 Hong Kong doları (44.24 $) seviyesine yükseldi. Hisse senedi, 10 Şubat'ta BYD'nin etkinliği beklentisiyle geçen hafta yaklaşık% 21 oranında yükselmişti.
BYD'nin kurucusu ve başkanı Wang Chuanfu, Pazartesi günü geç saatlerde Çin odaklı bir lansman etkinliğinde, gelişmiş akıllı sürüşün emniyet kemerleri ve hava yastıklarına benzer standart bir güvenlik özelliği olacağını söyledi.
Otomobil üreticisi, 69.800 yuan (9.555 $) düşük maliyetli bir araç içeren otomobil yelpazesinde “dipilot” destekli bir sürüş sistemi yayınladığını duyurdu.
Nomura analistleri Salı notunda, BYD'yi 70.000 yuan'ın altındaki bir araç için bu tür gelişmiş sürücü yardım yetenekleri sunan ilk otomobil üreticisi haline getiriyor. Analistler, “BYD, rekabet stratejisini geçen yıl fiyat kesiminden 2025'te işlevlerin yükseltmesine değiştiriyor.” Dedi.
Byd ayrıca yapay zekayı Çin girişiminden Deepseek'ten en azından yeni sürücü yardım sisteminin en gelişmiş versiyonuna entegre ettiğini söyledi. Bu tür sistemler, bir aracı kontrol etmek için yazılım, yapay zeka ve kameralar veya diğer sensörlerin bir kombinasyonunu kullanır ve insan müdahalesine duyulan ihtiyacı en aza indirir.
Stok Grafik simgesi
BYD
Sino Auto Insights'ın kurucusu ve genel müdürü Tu Le, “Deepseek entegrasyonu çok önemlidir” dedi.
Şirketin daha önce Çinli rakiplerini geciktirdiğine dikkat çeken, “Bu, teknolojik özelliklerin hızını dikte eden sürücü koltuğuna sıkıca geri koyuyor” dedi.
İki yıldan fazla bir süre önce, Çinli otomobil üreticileri, Çin'in son derece rekabetçi elektrikli otomobil pazarında öne çıkmanın bir yolu olarak sürücü yardım özellikleri sunmaya başlamıştı. Ancak BYD yönetimi, Mart 2023'te yatırımcılara “akıllı sürüş” söz konusu olduğunda, otonom araçlarla ilgili bir kaza durumunda sorumluluk belirlemenin zor olduğunu söyledi. Ancak gelişmiş destekli sürüş teknolojisinin genel güvenliği artırma potansiyeline sahip olduğunu not ettiler.
Pazartesi günü BYD, akıllı araçların yol koşullarını izleyerek ve tehlikelerden kaçınarak yol güvenliğini artırabileceğini, büyük veri ve AI modellerinin teknolojiyi zamanla geliştireceğini söyledi.
BYD'nin yeni sürücü yardım teknolojisi ile 20'den fazla model Pazartesi günü piyasaya sürüldü. Yurtdışında hızla genişleyen otomobil üreticisi, küresel kullanılabilirlik hakkında hiçbir şey söylemedi.
Tesla hala onay bekliyor
Çin'deki sürücü yardımı sunumu, artan sayıda yerel otorite daha fazla otomobilin sıkışık şehir sokaklarında yardımlı sürüş yazılımı kullanmasına izin vermesine rağmen, düzenleyici kısıtlamalarla karşılaştı.
Çince girişim Xpeng erken bir taşıyıcıydı, ilk olarak Eylül 2022'de memleketi Guangzhou'daki kentsel yollar için sürücü yardımcısıydı, 2023 yılının başlarında Shenzhen ve Şangay'a genişlemeden önce. Şubat 2024'e kadar Xpeng, özelliğin Çin'in çoğunda kullanılabilir olduğunu söyledi. Şirketin kitlesel pazar markası Mona, ilk otomobilini Ağustos ayında bazı sürücü yardım yetenekleriyle başlattı.
Li Auto, Huawei Partners, Nio ve Xiaomi'den rakip otomobiller, otomatik otopark gibi bazı sürücü yardım işlevleri sunduğunu iddia ediyor. Otomobil üreticilerinin birçoğu otomobiller için Nvidia'nın cipslerini kullanıyor.
Tesla“Tam Benlik Sürüşü” olarak adlandırılan Driver Yardımının en gelişmiş versiyonu, Elon Musk'un 2024'ün sonunda Çin'de mevcut olabileceği tekrarlanan ifadelerine rağmen Pekin'in onayını almadı. Ocak ayında bir kazanç çağrısında Musk, gecikmeyi ABD'ye ve Tesla'nın sürücü yardım yazılımının yerel olarak uyumlu bir versiyonunu hızla geliştirmesini engelleyen Çin kısıtlamalarına bağladı.
Deepseek entegrasyonu BYD'nin rekabet avantajını geliştirse de, Stansberry Research'teki bir analist olan Brian Tycangco, işbirliğinin “BYD araçlarının ulusal güvenlik nedenlerinden dolayı ABD gibi Batı pazarlarına girmede daha fazla zorluklarla karşılaşma olasılığını artırdığını” söyledi.
– CNBC'den Bernice OOI bu rapora katkıda bulundu.
Ekran görüntüsü
Pekin – Çin Elektrikli Araba Devi BYD Hisse senetleri, daha önce otonom sürüş teknolojisi konusunda daha temkinli bir yaklaşım yaptıktan sonra, şirketin Deepseek'in yardımıyla sürücü yardımına gireceğini söyledikten sonra Salı günü Hong Kong ticaretinde rekor kırdı.
Hisse senetleri, kazanç kazanmadan önce Salı sabahı% 4'ten fazla 345 Hong Kong doları (44.24 $) seviyesine yükseldi. Hisse senedi, 10 Şubat'ta BYD'nin etkinliği beklentisiyle geçen hafta yaklaşık% 21 oranında yükselmişti.
BYD'nin kurucusu ve başkanı Wang Chuanfu, Pazartesi günü geç saatlerde Çin odaklı bir lansman etkinliğinde, gelişmiş akıllı sürüşün emniyet kemerleri ve hava yastıklarına benzer standart bir güvenlik özelliği olacağını söyledi.
Otomobil üreticisi, 69.800 yuan (9.555 $) düşük maliyetli bir araç içeren otomobil yelpazesinde “dipilot” destekli bir sürüş sistemi yayınladığını duyurdu.
Nomura analistleri Salı notunda, BYD'yi 70.000 yuan'ın altındaki bir araç için bu tür gelişmiş sürücü yardım yetenekleri sunan ilk otomobil üreticisi haline getiriyor. Analistler, “BYD, rekabet stratejisini geçen yıl fiyat kesiminden 2025'te işlevlerin yükseltmesine değiştiriyor.” Dedi.
Byd ayrıca yapay zekayı Çin girişiminden Deepseek'ten en azından yeni sürücü yardım sisteminin en gelişmiş versiyonuna entegre ettiğini söyledi. Bu tür sistemler, bir aracı kontrol etmek için yazılım, yapay zeka ve kameralar veya diğer sensörlerin bir kombinasyonunu kullanır ve insan müdahalesine duyulan ihtiyacı en aza indirir.
Stok Grafik simgesi
BYD
Sino Auto Insights'ın kurucusu ve genel müdürü Tu Le, “Deepseek entegrasyonu çok önemlidir” dedi.
Şirketin daha önce Çinli rakiplerini geciktirdiğine dikkat çeken, “Bu, teknolojik özelliklerin hızını dikte eden sürücü koltuğuna sıkıca geri koyuyor” dedi.
İki yıldan fazla bir süre önce, Çinli otomobil üreticileri, Çin'in son derece rekabetçi elektrikli otomobil pazarında öne çıkmanın bir yolu olarak sürücü yardım özellikleri sunmaya başlamıştı. Ancak BYD yönetimi, Mart 2023'te yatırımcılara “akıllı sürüş” söz konusu olduğunda, otonom araçlarla ilgili bir kaza durumunda sorumluluk belirlemenin zor olduğunu söyledi. Ancak gelişmiş destekli sürüş teknolojisinin genel güvenliği artırma potansiyeline sahip olduğunu not ettiler.
Pazartesi günü BYD, akıllı araçların yol koşullarını izleyerek ve tehlikelerden kaçınarak yol güvenliğini artırabileceğini, büyük veri ve AI modellerinin teknolojiyi zamanla geliştireceğini söyledi.
BYD'nin yeni sürücü yardım teknolojisi ile 20'den fazla model Pazartesi günü piyasaya sürüldü. Yurtdışında hızla genişleyen otomobil üreticisi, küresel kullanılabilirlik hakkında hiçbir şey söylemedi.
Tesla hala onay bekliyor
Çin'deki sürücü yardımı sunumu, artan sayıda yerel otorite daha fazla otomobilin sıkışık şehir sokaklarında yardımlı sürüş yazılımı kullanmasına izin vermesine rağmen, düzenleyici kısıtlamalarla karşılaştı.
Çince girişim Xpeng erken bir taşıyıcıydı, ilk olarak Eylül 2022'de memleketi Guangzhou'daki kentsel yollar için sürücü yardımcısıydı, 2023 yılının başlarında Shenzhen ve Şangay'a genişlemeden önce. Şubat 2024'e kadar Xpeng, özelliğin Çin'in çoğunda kullanılabilir olduğunu söyledi. Şirketin kitlesel pazar markası Mona, ilk otomobilini Ağustos ayında bazı sürücü yardım yetenekleriyle başlattı.
Li Auto, Huawei Partners, Nio ve Xiaomi'den rakip otomobiller, otomatik otopark gibi bazı sürücü yardım işlevleri sunduğunu iddia ediyor. Otomobil üreticilerinin birçoğu otomobiller için Nvidia'nın cipslerini kullanıyor.
Tesla“Tam Benlik Sürüşü” olarak adlandırılan Driver Yardımının en gelişmiş versiyonu, Elon Musk'un 2024'ün sonunda Çin'de mevcut olabileceği tekrarlanan ifadelerine rağmen Pekin'in onayını almadı. Ocak ayında bir kazanç çağrısında Musk, gecikmeyi ABD'ye ve Tesla'nın sürücü yardım yazılımının yerel olarak uyumlu bir versiyonunu hızla geliştirmesini engelleyen Çin kısıtlamalarına bağladı.
Deepseek entegrasyonu BYD'nin rekabet avantajını geliştirse de, Stansberry Research'teki bir analist olan Brian Tycangco, işbirliğinin “BYD araçlarının ulusal güvenlik nedenlerinden dolayı ABD gibi Batı pazarlarına girmede daha fazla zorluklarla karşılaşma olasılığını artırdığını” söyledi.
– CNBC'den Bernice OOI bu rapora katkıda bulundu.