kamil şeker
New member
14 Eylül 2023, Detroit, Michigan'daki Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nın Basın Günü'nde bir Cadillac All-Electric 2025 Escalade IQ Luxury SUV sergileniyor.
Rebecca Cook | Reuters
DETROIT-Cadillac'ın genişleyen tamamen elektrikli araç serisi, bu yılki bir artış da dahil olmak üzere Amerikan lüks markasına önemli sayıda yeni alıcı çekiyor. Tesla sahipleri EV'lerinde ticaret yapıyor.
. Genel Motorlar Marka raporları Cadillac EV satın alan her 10 müşteriden yaklaşık 8'i Cadillac için yenidir ve bu müşterilerin yaklaşık% 10'u bir Tesla'da işlem görür. Bu, bu yıl bir Tesla'da bir Cadillac Lyriq SUV için ticaret yapan müşterilerin yaklaşık% 25'ini, önceki seviyelerden yaklaşık% 10 ila% 15 arasında yer alıyor.
Cadillac küresel pazarlama direktörü Brad Franz, CNBC'ye, markanın ABD showroomlarına çarpması için en son EV olan Vistiq üç sıralı SUV için bir etkinlik sırasında “Kesinlikle Tesla için fetih oranını artırma fırsatını görüyoruz.” Dedi.
Müşteri fetihindeki artış, endüstrinin ifade ettiği gibi, Cadillac'ın nispeten tam bir EV serisi sunduğu ve Tesla'nın bu yıl CEO'su Elon Musk'un Başkan Donald Trump'a verdiği destek ve eylemleri hükümet verimliliği veya DOGE'nin bir parçası olarak eylemleri arasında düşüş ve boykotlarla karşı karşıya olduğu gibi geliyor.
Cadillac, Musk'un siyasetinin Tesla sahiplerinin düşüncesine girip girmediğini, otomobil üreticisinin “ürünlerin esası hakkında diğer markalardan müşterileri fetheden büyük Cadillacs inşa ettiğini” söyleyerek spekülasyon yapmayı reddetti.
Cadillac'ın mevcut EV serisi, Optiq, orta ölçekli Lyriq SUV, Vistiq, Escalade IQ tam boyutlu SUV ve yakında 300.000 dolarlık ısmarlama Celestiq otomobili adı verilen giriş seviyesi bir crossover içerir. Ayrıca Lyriq'in performans varyantını ve Escalade IQ'nun daha büyük bir versiyonunu sunar.
2026 Cadillac Vistiq Ev.
Cadillac
“Portföy anahtardır,” dedi Franz. “Tesla müşterileriyle her zaman iyi etkileşimimiz oldu, ancak geçmişte bu% 10 ila% 15 aralığındaydı [for Lyriq]. Kesinlikle, fetih oranında iyi bir sıçrama görüyoruz. “
Cadillac'ın Tesla sahiplerini çekerken şansları olsa da, hala iyileştirme için yer var.
Edmunds.com'a göre, son altı ay içinde herhangi bir çapraz alışveriş Cadillac EV'nin ilk 10'unda Tesla aracı yok, yani bu müşterilerin çoğunluğu Teslas'ı bir Cadillac'a karşı aramıyor. Tüketici Araç Araştırma ve Veri Firması, Cadillacs için web sitesindeki en üst çapraz alışveriş araçlarının büyük ölçüde diğer Cadillac EV'leri ve diğer yerli isim plakaları olduğunu bildiriyor.
Edmunds'un tüketici içgörü analisti Joseph Yoon'a göre, bunun potansiyel bir nedeni Tesla sahiplerinin aslında araçlarına karşı çapraz alışveriş yapmamaları olabilir, sadece yeni bir tane bulmaya çalışıyorlar.
“İnsanlar şimdi Tesla arabalarından ayrılıyor, bence, o arabadan çıkmak için çok kasıtlı bir seçim yapıyorlar” dedi. “Eğer önceliğiniz Tesla'nın en kısa süresinden çıkmaksa, teknik olarak, bir sonraki arabaları için Tesla'yı çapraz alışveriş yapmazlar.”
Yoon, aynı markalardan gelen araçların oldukça çapraz alışveriş yapmasının yaygın olduğunu ve verilerin web sitesinden olduğunu ve bayi ticaretini temsil etmediğini söyledi.
Edmunds, Cadillac Lyriq-markanın EV Satış Lideri-Cadillac Optiq, Acura ZDX, en üst çapraz alışveriş araçlarını rapor ediyor. Ford Mustang Mach-e ve BMW 1X. Onları Kia EV9 ve Chevrolet Blazer ve Equinox EV'ler takip ediyor.
Tesla modelleri için Edmunds, diğer Tesla modellerinin en iyi tüketicilerin çapraz alışveriş aramalarının yanı sıra birçok Honda, Hyundai ve Kia aracı olduğunu bildiriyor. Chevrolet Equinox EV, GMC Hummer EV ve Ford Mustang Mach-E, modele bağlı olarak karışımda da.
Yoon ayrıca, Tesla ve Cadillac'ın benzer fiyat noktalarında araçlar sunabilmesine rağmen, Tesla'nın en çok satan modelleri-Model 3 ve Model Y-lüksden daha ana otomobiller olduğunu belirtti.
Cadillac'ın bu yıl hedefi, Tesla'yı içermeyen en çok satan lüks EV markası olmak, ancak daha pahalı model S ve Model X'in lüks araçlar olduğu konusunda geçerli bir argüman var.
Vistiq etkinliği sırasında Franz, “Cadillac EV serimizle öncülük ediyor,” dedi. “Gerçekten başarı için hazırız. Bu portföyü alacağız, şimdi Vistiq SUV portföyünü tamamlıyor ve 1 numaralı bire-One EV lüks markası olacak.”
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Rebecca Cook | Reuters
DETROIT-Cadillac'ın genişleyen tamamen elektrikli araç serisi, bu yılki bir artış da dahil olmak üzere Amerikan lüks markasına önemli sayıda yeni alıcı çekiyor. Tesla sahipleri EV'lerinde ticaret yapıyor.
. Genel Motorlar Marka raporları Cadillac EV satın alan her 10 müşteriden yaklaşık 8'i Cadillac için yenidir ve bu müşterilerin yaklaşık% 10'u bir Tesla'da işlem görür. Bu, bu yıl bir Tesla'da bir Cadillac Lyriq SUV için ticaret yapan müşterilerin yaklaşık% 25'ini, önceki seviyelerden yaklaşık% 10 ila% 15 arasında yer alıyor.
Cadillac küresel pazarlama direktörü Brad Franz, CNBC'ye, markanın ABD showroomlarına çarpması için en son EV olan Vistiq üç sıralı SUV için bir etkinlik sırasında “Kesinlikle Tesla için fetih oranını artırma fırsatını görüyoruz.” Dedi.
Müşteri fetihindeki artış, endüstrinin ifade ettiği gibi, Cadillac'ın nispeten tam bir EV serisi sunduğu ve Tesla'nın bu yıl CEO'su Elon Musk'un Başkan Donald Trump'a verdiği destek ve eylemleri hükümet verimliliği veya DOGE'nin bir parçası olarak eylemleri arasında düşüş ve boykotlarla karşı karşıya olduğu gibi geliyor.
Cadillac, Musk'un siyasetinin Tesla sahiplerinin düşüncesine girip girmediğini, otomobil üreticisinin “ürünlerin esası hakkında diğer markalardan müşterileri fetheden büyük Cadillacs inşa ettiğini” söyleyerek spekülasyon yapmayı reddetti.
Cadillac'ın mevcut EV serisi, Optiq, orta ölçekli Lyriq SUV, Vistiq, Escalade IQ tam boyutlu SUV ve yakında 300.000 dolarlık ısmarlama Celestiq otomobili adı verilen giriş seviyesi bir crossover içerir. Ayrıca Lyriq'in performans varyantını ve Escalade IQ'nun daha büyük bir versiyonunu sunar.
2026 Cadillac Vistiq Ev.
Cadillac
“Portföy anahtardır,” dedi Franz. “Tesla müşterileriyle her zaman iyi etkileşimimiz oldu, ancak geçmişte bu% 10 ila% 15 aralığındaydı [for Lyriq]. Kesinlikle, fetih oranında iyi bir sıçrama görüyoruz. “
Cadillac'ın Tesla sahiplerini çekerken şansları olsa da, hala iyileştirme için yer var.
Edmunds.com'a göre, son altı ay içinde herhangi bir çapraz alışveriş Cadillac EV'nin ilk 10'unda Tesla aracı yok, yani bu müşterilerin çoğunluğu Teslas'ı bir Cadillac'a karşı aramıyor. Tüketici Araç Araştırma ve Veri Firması, Cadillacs için web sitesindeki en üst çapraz alışveriş araçlarının büyük ölçüde diğer Cadillac EV'leri ve diğer yerli isim plakaları olduğunu bildiriyor.
Edmunds'un tüketici içgörü analisti Joseph Yoon'a göre, bunun potansiyel bir nedeni Tesla sahiplerinin aslında araçlarına karşı çapraz alışveriş yapmamaları olabilir, sadece yeni bir tane bulmaya çalışıyorlar.
“İnsanlar şimdi Tesla arabalarından ayrılıyor, bence, o arabadan çıkmak için çok kasıtlı bir seçim yapıyorlar” dedi. “Eğer önceliğiniz Tesla'nın en kısa süresinden çıkmaksa, teknik olarak, bir sonraki arabaları için Tesla'yı çapraz alışveriş yapmazlar.”
Yoon, aynı markalardan gelen araçların oldukça çapraz alışveriş yapmasının yaygın olduğunu ve verilerin web sitesinden olduğunu ve bayi ticaretini temsil etmediğini söyledi.
Edmunds, Cadillac Lyriq-markanın EV Satış Lideri-Cadillac Optiq, Acura ZDX, en üst çapraz alışveriş araçlarını rapor ediyor. Ford Mustang Mach-e ve BMW 1X. Onları Kia EV9 ve Chevrolet Blazer ve Equinox EV'ler takip ediyor.
Tesla modelleri için Edmunds, diğer Tesla modellerinin en iyi tüketicilerin çapraz alışveriş aramalarının yanı sıra birçok Honda, Hyundai ve Kia aracı olduğunu bildiriyor. Chevrolet Equinox EV, GMC Hummer EV ve Ford Mustang Mach-E, modele bağlı olarak karışımda da.
Yoon ayrıca, Tesla ve Cadillac'ın benzer fiyat noktalarında araçlar sunabilmesine rağmen, Tesla'nın en çok satan modelleri-Model 3 ve Model Y-lüksden daha ana otomobiller olduğunu belirtti.
Cadillac'ın bu yıl hedefi, Tesla'yı içermeyen en çok satan lüks EV markası olmak, ancak daha pahalı model S ve Model X'in lüks araçlar olduğu konusunda geçerli bir argüman var.
Vistiq etkinliği sırasında Franz, “Cadillac EV serimizle öncülük ediyor,” dedi. “Gerçekten başarı için hazırız. Bu portföyü alacağız, şimdi Vistiq SUV portföyünü tamamlıyor ve 1 numaralı bire-One EV lüks markası olacak.”
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın