kamil şeker
New member
Chrysler'in altın çağı çoktan geride kalmış gibi görünüyor.
Bir dizi birleşme, bir zamanlar her yerde bulunan Chrysler Corporation'ı daha büyük Avrupalı-Amerikalı otomobil üreticisinin bir parçası haline getirdi Stellantis. Bir zamanlar sedanlar, SUV'lar ve hatta üstü açık bir araba ile nispeten çeşitlendirilmiş bir marka olan Chrysler'in artık yalnızca iki modeli var ve her ikisi de aynı minivanın farklı versiyonları.
Chrysler markası 2005 yılında yaklaşık 600.000 araç sattı. 2024'te ise 125.000'den az araç sattı; yirmi yıl içinde %80'lik bir düşüş.
Bir otomotiv pazarlama araştırması ve ürün danışmanlık firması olan AutoPacific'in başkanı ve baş analisti Ed Kim, “Chrysler'e bir marka olarak uzun yıllardan beri çok ama çok az yatırım yapılıyor” dedi.
Temmuz 2024'te Stellantis, para kazanamayan markaları kapatmayı düşüneceğini söyledi.
Bu durum, şirketi 1925'te kuran Walter P. Chrysler'in soyundan gelen Frank Rhodes Jr.'ı alarma geçirdi.
Rhodes, “CEO, muhtemelen performans göstermeyen bazı markaları satacaklarını söyledi” dedi. “Bunu daha önce de duymuştum ve 'Yeter artık' dedim.”
Ağustos ayında Rhodes, Chrysler ve Dodge markalarını Stellantis'ten satın almak için bir yatırımcı grubu oluşturmayı önerdi.
Ancak şirket, markalarından hiçbirinin satılık olmadığını söyledi.
“Sanırım o bir tohum ekiyordu ya da niyetin Chrysler ya da Dodge'a gelecekte yatırım yapmamak olması halinde, belki başka bir yolun da bir yatırımcı grubunun bu markaları Stellantis'ten satın alması ve onların hayatta kalmalarını sağlaması olabileceği yönünde bir öneride bulunuyordu. gelecek için” dedi Chrysler marka CEO'su Christine Feuell. “Fakat sizi temin ederim ki her iki markanın da Stellantis portföyünde gerçekten parlak bir geleceği var.”
Chrysler'in ölümüyle ilgili söylentiler ilk kez ortaya çıkmıyor. Markanın iflasa sürüklendiği yönündeki haberler daha önce de birçok kez ortaya çıkmıştı.
Feuell, “Chrysler markası burada kalacak” dedi. “İyi yatırım yapılıyor. Markanın ortadan kaldırılması söz konusu değil ve çok parlak bir geleceği var.”
Bu gelecek, Ocak 2025 itibarıyla iki isim altında satılan tek aracı olan minivanın yeni bir versiyonunu da içeriyor. Voyager daha düşük fiyatlı bir modeldir ve Pacifica daha premium bir seçenektir. Yenilenmiş bir Pacifica'nın 2026'da yeni dış tasarımı ve yeni güç aktarma organı seçenekleriyle sunulması planlanıyor.
Chrysler ayrıca 2024'te tanıttığı Halcyon konseptini temel alan büyük bir SUV ve bir coupe veya sedan modeli piyasaya sürmeyi planlıyor.
Rhodes da dahil olmak üzere markanın hayranları için yeterince yakın zamanda gelemez.
“Dışarda bu markayı geri getirmek isteyenlerin olduğunu biliyorum ve onların kurtarılması gerekiyor” dedi. “Bu bizim Amerikan mirasımızın bir parçası.”
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.
Bir dizi birleşme, bir zamanlar her yerde bulunan Chrysler Corporation'ı daha büyük Avrupalı-Amerikalı otomobil üreticisinin bir parçası haline getirdi Stellantis. Bir zamanlar sedanlar, SUV'lar ve hatta üstü açık bir araba ile nispeten çeşitlendirilmiş bir marka olan Chrysler'in artık yalnızca iki modeli var ve her ikisi de aynı minivanın farklı versiyonları.
Chrysler markası 2005 yılında yaklaşık 600.000 araç sattı. 2024'te ise 125.000'den az araç sattı; yirmi yıl içinde %80'lik bir düşüş.
Bir otomotiv pazarlama araştırması ve ürün danışmanlık firması olan AutoPacific'in başkanı ve baş analisti Ed Kim, “Chrysler'e bir marka olarak uzun yıllardan beri çok ama çok az yatırım yapılıyor” dedi.
Temmuz 2024'te Stellantis, para kazanamayan markaları kapatmayı düşüneceğini söyledi.
Bu durum, şirketi 1925'te kuran Walter P. Chrysler'in soyundan gelen Frank Rhodes Jr.'ı alarma geçirdi.
Rhodes, “CEO, muhtemelen performans göstermeyen bazı markaları satacaklarını söyledi” dedi. “Bunu daha önce de duymuştum ve 'Yeter artık' dedim.”
Ağustos ayında Rhodes, Chrysler ve Dodge markalarını Stellantis'ten satın almak için bir yatırımcı grubu oluşturmayı önerdi.
Ancak şirket, markalarından hiçbirinin satılık olmadığını söyledi.
“Sanırım o bir tohum ekiyordu ya da niyetin Chrysler ya da Dodge'a gelecekte yatırım yapmamak olması halinde, belki başka bir yolun da bir yatırımcı grubunun bu markaları Stellantis'ten satın alması ve onların hayatta kalmalarını sağlaması olabileceği yönünde bir öneride bulunuyordu. gelecek için” dedi Chrysler marka CEO'su Christine Feuell. “Fakat sizi temin ederim ki her iki markanın da Stellantis portföyünde gerçekten parlak bir geleceği var.”
Chrysler'in ölümüyle ilgili söylentiler ilk kez ortaya çıkmıyor. Markanın iflasa sürüklendiği yönündeki haberler daha önce de birçok kez ortaya çıkmıştı.
Feuell, “Chrysler markası burada kalacak” dedi. “İyi yatırım yapılıyor. Markanın ortadan kaldırılması söz konusu değil ve çok parlak bir geleceği var.”
Bu gelecek, Ocak 2025 itibarıyla iki isim altında satılan tek aracı olan minivanın yeni bir versiyonunu da içeriyor. Voyager daha düşük fiyatlı bir modeldir ve Pacifica daha premium bir seçenektir. Yenilenmiş bir Pacifica'nın 2026'da yeni dış tasarımı ve yeni güç aktarma organı seçenekleriyle sunulması planlanıyor.
Chrysler ayrıca 2024'te tanıttığı Halcyon konseptini temel alan büyük bir SUV ve bir coupe veya sedan modeli piyasaya sürmeyi planlıyor.
Rhodes da dahil olmak üzere markanın hayranları için yeterince yakın zamanda gelemez.
“Dışarda bu markayı geri getirmek isteyenlerin olduğunu biliyorum ve onların kurtarılması gerekiyor” dedi. “Bu bizim Amerikan mirasımızın bir parçası.”
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.