Çin dünyanın dört bir yanındaki otomobil fabrikalarını nasıl kapatabilir?

kamil şeker

New member
Çin'in küresel tedarik zincirine hakimiyeti otomobil üreticilerine zarar vermeye başlıyor.

4 Nisan'da ülke, “Heavy Nadir Dünya Elementleri” adlı bir mineral sınıfının ihracatını kesti ve küresel otomobil endüstrisini paniğe gönderdi.

Nadir topraklar, her türlü uygulamada vazgeçilmez hale gelen 17 unsurdan oluşan bir sınıftır – savaş uçları ve denizaltılardan akıllı telefonlara ve aletlere kadar her şey. Onları tenis raketleri ve beyzbol sopaları gibi spor ekipmanlarında bile bulabilirsiniz.

Ayrıca elbette modern otomobil için gereklidir. Gaz yakan arabalar, bunları aracın katalitik konvertöründen kirliliği filtrelemek için kullanır. Elektrikli araçlar bunları motorlarda ve pillerde kullanır.

Stratejik ve Uluslararası Araştırmalar Merkezi'ndeki Kritik Mineraller Güvenlik Programı Direktörü Gracelin Baskaran, “Nadir Earth'ler sadece elektrikli araçlar için değil, sadece elektrikli araçlar için değil,” dedi. “Emniyet kemerinizde, direksiyon jantlarınızda, elektrik bileşenlerinizin çeşitli kısımları. Nadir toprakları olmayan bir araba üretmeyeceksiniz.”

Nadir topraklar, atom ağırlıklarına göre başka kategorilere ayrılır. Işık nadir dünyaların kaynaklanması daha kolaydır. Çin'in tamamen tekelleştiği orta ve ağır olanlar. Çin, dünyanın nadir toprak mayınlarının yaklaşık% 70'ini kontrol ediyor. Ama gerçekten hakim olduğu yer işleme.

“Nadir toprak öğeleri” adı biraz yanıltıcıdır – unsurların kendileri doğada o kadar da nadir değildir. Onları “nadir” yapan şey, onları gömüldükleri kayadan ve birbirlerinden ayırmanın karmaşık ve zor sürecidir. Çin, dünyanın nadir toprak işlemesinin yaklaşık% 90'ını kontrol ediyor ve ağır nadir dünyaların işlenmesi konusunda toplam bir tekele sahip.

Baskaran, en az 2023'ten bu yana Çin, dünya için sağladığı önemli kritik minerallerin birkaçını sıkıştırdığını söyledi.

Yine de, 4 Nisan ihracat kısıtlamaları otomotiv dünyasını şok etti.

Alixpartners genel müdürü Dan Hearresch, “Hiçbir yerden çıktı,” dedi. “Kimsenin buna tepki vermesi için zamanı yoktu. Yani, birkaç hafta içinde boru hattındaki tüm malzemeler çıktı.”

Avrupalı otomobil üreticileri fabrikaları kapattı. Ford Popüler kaşif SUV'nin üretimini boşa harcamak zorunda kaldı.

Bu ay Çin, bazı otomobil üreticilerine parça tedarik eden şirketlere bazı erişime izin vermeye başladı. Ve bu hafta Trump yönetimi, ABD'ye nadir toprak ve mıknatıs gönderilerini hızlandırmak için bir anlaşmaya vardığını söyledi.

Yine de bu anlaşmaların ne kadar dayanıklı olacağı belli değil.

Baskaran, “Henüz ormandan çıkmadık,” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “ABD-Çin ilişkisinde tarifeler ve mineral kısıtlamaları arasında çok fazla oynaklık var. Çin'in iki yıl boyunca kısıtlamaları artırdığını gördük. Nadir dünyalar sadece en yenisi.”

Çin tekrar erişimi keserse daha uzun vadeli çözümler vardır: örneğin, geri dönüşüm, diğer kaynaklar ve yeniliği geliştirmek. Bu kriz, endüstriyi Çin'e olan bağımlılığı azaltan harekete geçmeye bile teşvik edebilir.

Ancak bu nadir toprak krizi, son birkaç yılda bir dizi arz kesintisinin en sonuncusudur. Hearsch muhtemelen daha da kötüleşeceğini söyledi.

“Bugün nadir dünyalar,” dedi Heresch. “Ama yarın belki de düşünmediğimiz başka bir şey olabilir ve olacak, belki de o kadar değerli ve aniden bile olmayacak.”

Daha fazla bilgi edinmek için videoyu izleyin