kamil şeker
New member
Yeni lansmanı yapılan BYD Seal, Çin yapımı BYD markasının 18 Ocak 2024 tarihinde Jakarta'daki lansmanı sırasında sergilenirken, aynı zamanda 2024'te satışa sunulacak diğer 2 tip pille çalışan araç (EV, elektrikli araç) da tanıtıldı. Endonezya, 1,3 milyar dolarlık yatırımla. (Fotoğraf: BAY ISMOYO / AFP) (Fotoğraf: BAY ISMOYO/AFP, Getty Images aracılığıyla)
Bay Ismoyo | Afp | Getty Images
Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao, ülkenin elektrikli araç firmalarının hızlı yükselişinin sübvansiyonlar nedeniyle değil, “sürekli yenilikler” nedeniyle olduğunu söyledi.
Çin Ticaret Bakanlığı Pazartesi günü yaptığı açıklamada, ABD ve Avrupa'nın “fazla kapasite” iddialarının yersiz olduğunu söyledi. Wang ayrıca Çin'in elektrikli araç üstünlüğünü “köklü tedarik zinciri sistemi ve pazar rekabetine” bağladı.
Ticaret bakanlığından yapılan bir açıklamaya göre Wang, Pazar günü Paris'te EV üreticileri Geely ve BYD'nin yanı sıra EV pil üreticisi CATL dahil 10'dan fazla Çinli şirketin temsilcileriyle bir yuvarlak masa toplantısında konuştu.
Açıklamaya göre, yuvarlak masa tartışması diğer konuların yanı sıra AB'nin Çin'den elektrikli araç ithalatına yönelik sübvansiyon karşıtı soruşturması etrafında yoğunlaştı.
Wang, Çin elektrikli araç endüstrisinin “iklim değişikliğine küresel tepkinin yanı sıra yeşil ve düşük karbonlu dönüşüme de önemli bir katkı sağladığını” belirtti. Kendisi ayrıca Çin hükümetinin Çinli firmaların “meşru hak ve çıkarlarını” koruyacağını söyledi.
AB, ithalattaki önemli artışın ardından “devlet sübvansiyonlarını dengelemek ve oyun alanını eşitlemek için” Çin'den yapılan pilli EV ithalatına gümrük vergisi uygulayıp uygulamayacağını belirlemek amacıyla Ekim ayında bir soruşturma başlattı.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen Eylül ayında “küresel pazarın daha ucuz elektrikli araçlarla dolup taştığını” ve “devasa devlet sübvansiyonları” nedeniyle fiyatların “yapay olarak düşük tutulduğunu” söyledi.
ABD Hazine Bakanı Janet Yellen Cumartesi günü yaptığı açıklamada, Çin'in endüstriyel kapasite fazlasının ABD ekonomisi üzerindeki etkisinden “özellikle endişe duyduğunu” söyledi.
Yellen şu anda ABD ile Çin arasındaki ikili ekonomik ilişkilerin yönetilmesi ve Amerikan çıkarlarının ilerletilmesi gibi konularda görüşmelerde bulunmak üzere Çin'de bulunuyor.
Yellen Cumartesi günü Çin Başbakan Yardımcısı He Lifeng ile yaptığı görüşmenin ardından yaptığı açıklamada, Washington ve Pekin'in “makroekonomik dengesizlikler ve bunların aşırı kapasiteyle olan bağlantıları hakkında tartışmayı kolaylaştıracak” “yoğun temaslarda bulunacağını” söyledi.
“Bu fırsatı Amerikalı işçiler ve firmalar için eşit şartlar yaratılmasını savunmak için kullanmayı planlıyorum” dedi ve “kapasite fazlasını teşvik eden politikalardan uzaklaşmanın Amerika, Çin ve küresel ekonomilere fayda sağlayacağını” ekledi.
Bay Ismoyo | Afp | Getty Images
Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao, ülkenin elektrikli araç firmalarının hızlı yükselişinin sübvansiyonlar nedeniyle değil, “sürekli yenilikler” nedeniyle olduğunu söyledi.
Çin Ticaret Bakanlığı Pazartesi günü yaptığı açıklamada, ABD ve Avrupa'nın “fazla kapasite” iddialarının yersiz olduğunu söyledi. Wang ayrıca Çin'in elektrikli araç üstünlüğünü “köklü tedarik zinciri sistemi ve pazar rekabetine” bağladı.
Ticaret bakanlığından yapılan bir açıklamaya göre Wang, Pazar günü Paris'te EV üreticileri Geely ve BYD'nin yanı sıra EV pil üreticisi CATL dahil 10'dan fazla Çinli şirketin temsilcileriyle bir yuvarlak masa toplantısında konuştu.
Açıklamaya göre, yuvarlak masa tartışması diğer konuların yanı sıra AB'nin Çin'den elektrikli araç ithalatına yönelik sübvansiyon karşıtı soruşturması etrafında yoğunlaştı.
Wang, Çin elektrikli araç endüstrisinin “iklim değişikliğine küresel tepkinin yanı sıra yeşil ve düşük karbonlu dönüşüme de önemli bir katkı sağladığını” belirtti. Kendisi ayrıca Çin hükümetinin Çinli firmaların “meşru hak ve çıkarlarını” koruyacağını söyledi.
AB, ithalattaki önemli artışın ardından “devlet sübvansiyonlarını dengelemek ve oyun alanını eşitlemek için” Çin'den yapılan pilli EV ithalatına gümrük vergisi uygulayıp uygulamayacağını belirlemek amacıyla Ekim ayında bir soruşturma başlattı.
Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen Eylül ayında “küresel pazarın daha ucuz elektrikli araçlarla dolup taştığını” ve “devasa devlet sübvansiyonları” nedeniyle fiyatların “yapay olarak düşük tutulduğunu” söyledi.
ABD Hazine Bakanı Janet Yellen Cumartesi günü yaptığı açıklamada, Çin'in endüstriyel kapasite fazlasının ABD ekonomisi üzerindeki etkisinden “özellikle endişe duyduğunu” söyledi.
Yellen şu anda ABD ile Çin arasındaki ikili ekonomik ilişkilerin yönetilmesi ve Amerikan çıkarlarının ilerletilmesi gibi konularda görüşmelerde bulunmak üzere Çin'de bulunuyor.
Yellen Cumartesi günü Çin Başbakan Yardımcısı He Lifeng ile yaptığı görüşmenin ardından yaptığı açıklamada, Washington ve Pekin'in “makroekonomik dengesizlikler ve bunların aşırı kapasiteyle olan bağlantıları hakkında tartışmayı kolaylaştıracak” “yoğun temaslarda bulunacağını” söyledi.
“Bu fırsatı Amerikalı işçiler ve firmalar için eşit şartlar yaratılmasını savunmak için kullanmayı planlıyorum” dedi ve “kapasite fazlasını teşvik eden politikalardan uzaklaşmanın Amerika, Çin ve küresel ekonomilere fayda sağlayacağını” ekledi.