Çin EV tarifeleri neden çalışmayabilir?

kamil şeker

New member
Çin otomotiv sektörü, küresel otomobil üreticilerinin ve politikacıların giderek daha fazla kızışmasına neden oluyor.

1980'lerin başında Çin otomobil endüstrisi zar zor mevcuttu. Bugün ülke yılda yaklaşık 40 milyon araç üretme kapasitesine sahip; bu da dünyanın yarısına yetecek kadar.

Çin ve diğer Asya ülkelerindeki otomobil pazarını takip eden Dunne Insights firmasına göre, 2023 yılında ülkede yalnızca 25 milyon otomobil satıldı. Fazlalığı boşaltmak için Çin giderek daha fazla ihracat yapma arayışında. Dunne Insights CEO'su Michael Dunne'a göre şirket geçen yıl 100'den fazla ülkeye araba gönderdi.

Dunne ve içeriden diğer kişiler, Çin markalı arabaların ABD'ye gelmesinin an meselesi olduğunu söylüyor Volvo ve bağlı kuruluşu Polestar gibi birkaç marka, markaların merkezi İsveç'te olmasına rağmen halihazırda Geely adlı Çinli bir şirkete ait. .

Dunne, “Ben ona büyük Godzilla diyorum” dedi. “Dünya daha önce bu büyüklükte ve ölçekte bir otomotiv endüstrisi görmedi.”

Anketler, Amerikalı müşterilerin büyük bir kısmının, özellikle de gençlerin, ortak gizlilik endişelerine rağmen bir Çin arabası satın almaktan mutlu olacağını gösteriyor.

Herkes bu heyecanı paylaşmıyor. Başkan Joe Biden geçen ay Çin elektrikli araçlarına katı tarifeler getirerek liste fiyatını fiilen iki katına çıkardı; aksi halde bu fiyat 11.500 dolar kadar ucuz olabilirdi. Yönetim, Çinli firmaların adil olmayan hükümet desteğinden yararlandığını ve Çin'den elektrikli araç ithalatının Biden yönetiminin elektrikli araçlara yönelik büyük yatırımlarını tehdit ettiğini söylüyor.

Bazı politikacılar daha da ileri gitti. D-Ohio'dan Senatör Sherrod Brown, sosyal medya platformu X'te şunları söyledi: “Tarifeler yeterli değil. Çin elektrikli araçlarını ABD'de yasaklamamız gerekiyor. Nokta.”

Tesla'nın CEO Elon Musk tarifeleri eleştirdi, ancak 2024'ün başlarında ticaret engelleri olmasaydı çoğu Batılı otomobil üreticisinin Çin rekabeti tarafından yıkılacağını söyledi.

Ancak otomotiv endüstrisinden birkaç kişi, gümrük vergilerinin Çin ithalatını uzun süre durdurabileceği konusunda şüpheci. Hatta bazıları yarardan çok zarar verebileceğini söylüyor.

Automobility adlı Şangay merkezli bir danışmanlık şirketini yöneten eski bir Chrysler yöneticisi olan Bill Russo, yakın tarihin tarifelerin sınırlamalarını gösterdiğini söyledi.

Başkan Donald Trump başkanlığında başlatılan ticaret savaşı Pekin'i hedef almış olabilir, ancak parça maliyetlerini artırarak Amerikalı otomobil üreticilerine zarar verdi, dedi Russo. Sonunda, Çinli firmaları gümrük vergilerinden kaçmalarına yardımcı olacak diğer ülkelere yatırım yapmaya zorlayarak küreselleşmelerini de hızlandırmış olabilir.

Videoyu izle daha fazla öğrenmek için.