Çin neden otonom araç teknolojisini ABD'de test ediyor?

kamil şeker

New member
Çinli şirketler agresif bir şekilde otonom araçlar geliştiriyor. Ağustos ayında Çin, sürücüsüz araçlar için 16.000 test lisansı verdiğini ve otonom araç testleri için ülke çapında yaklaşık 20.000 mil yol açtığını duyurdu.

Ancak Çinli otonom araç şirketleri de teknolojilerini ABD sokaklarında sessizce test ediyor.

Baidu, Didi, WeRide, Pony.ai ve AutoX'in hepsinin Kuzey Kaliforniya'da ofisleri var ve ABD'deki pek çok otonom araç firmasının yanı sıra. Eyalette otonom arabaları test etmeyi amaçlayan şirketlere test lisansları vermekten sorumlu Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Departmanı'nın verilerine göre, bu beş şirket 2017 ile 2023 yılları arasında Kaliforniya yollarında 1,6 milyon test milinin üzerinde yol kat etti. DMV'nin web sitesine göre, bu beş şirket arasında artık aktif bir AV test iznine sahip olmayan tek şirket Didi'dir.

Danışmanlık firması Dunne Insights'ın CEO'su ve kurucusu Michael Dunne, CNBC'ye, Kaliforniya'da AV'leri test etme konusunda Çin'in “tam yetkiye” sahip olduğunu söyledi.

Dunne, “Silikon Vadisi'nin otonom araç teknolojisinin beşiği olduğunun farkına vardılar” dedi ve ekledi: “Daha önce Apple, Tesla, Waymo veya Cruise için çalışmış birçok kişiyi işe aldılar ve 'Hadi en iyi yetenekleri işe alalım' dediler.” Finansmanımız var ve birinci sınıf bir şirket kurmak istiyoruz, bunu Çin'e geri getirelim, onu devasa iç pazarımıza uygulayalım ve yola koyulalım.'”

Ancak şimdi, bu arabalar tarafından toplanan büyük miktarda veri ve ulusal güvenliğe olası etkileri konusundaki endişeler, ABD hükümetinin Çin bağlantılı araçların yasaklanmasını önermesine yol açtı.

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'nin eski kıdemli güvenlik danışmanı Missy Cummings, CNBC'ye yasağın iyi bir başlangıç olduğunu söyledi.

Cummings, “Bu araçlar büyük ölçüde gözetleme makineleridir” dedi. “Her şeye birçok farklı açıdan bakan birden fazla kameraları var ve test kisvesi altında her gün aynı modeli tekrar tekrar yapabiliyorlar.”

Cummings, araçların “yaşam kalıpları, belirli tesislere giren ve çıkan araçlar, tedarik zincirlerini gerçekte nasıl yaptığımız hakkında gizli görünmeyebilecek ama kesinlikle hassas olan kritik bilgileri” topladığını ekledi.

Teksas Temsilcisi Marc Veasey CNBC'ye kendisinin de endişeli olduğunu söyledi. Geçen yıl kendisi ve diğer üç temsilci, Biden yönetimine, ABD'de faaliyet gösteren Çin otonom araçlarının ulusal güvenliğe ve rekabet gücüne tehdit oluşturduğu yönündeki korkularını ayrıntılarıyla anlatan bir mektup yazdı.

Artan incelemeyi hisseden Çinli otonom otomobil şirketleri ABD'den geri çekiliyor

Çin AV testinin zirvesindeyken Dunne, CNBC'ye Kaliforniya, Nevada ve Utah'ta araçlarını test eden 14'ten fazla şirketin bulunduğunu söyledi, ancak bugün Dunne “Çinli otonom araç üreticileri arasında ürünleri piyasaya sürmek için çok az kanıt veya niyet” gördüğünü söyledi. Amerika Birleşik Devletleri.”

“Bir tanıma var” dedi. “'Ah, Amerika Birleşik Devletleri'nde iyi bir performans sergiledik. Çok şey öğrendik. Bundan sonra belki Çin'de kendi inovasyonumuzu oluşturabilecek kadar bilgiye sahibiz.”

Bu AV şirketlerinin araçlarını Kaliforniya yollarında nasıl test ettikleri ve Çin'deki bağlantılı araçlara yönelik artan incelemelerin gelecekte sektör için ne anlama gelebileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için videoyu izleyin.