kamil şeker
New member
PEKİN — Üç yıl içinde Çin'in başkenti Pekin, robotaksilerin şehir merkezine daha yakın çalışmasına yönelik hızlı adımlar attı.
Bu ay şehir, büyük bir hızlı tren istasyonu ile güneyindeki bir banliyö bölgesi arasındaki 40 dakikalık rotayı çalıştırmak için içeride insan personelinin bulunduğu robotaksi testlerine izin vermeye başladı.
Pony.ai başkan yardımcısı ve Pekin araştırma ve geliştirme merkezi başkanı Ning Zhang, CNBC'ye yaptığı açıklamada, Pekin Güney Tren İstasyonu ile Yizhuang banliyösü arasındaki rotanın önümüzdeki veya iki hafta içinde halka açık bir robotaksi hizmeti açmaya hazırlandığını söyledi. Perşembe günü özel bir röportajda. Bekleyen hükümet izinlerine değindi.
Zhang, bu yılın sonunda ya da gelecek yılın başlarında tren istasyonu güzergahının tamamen sürücüsüz olmasını ve içinde hiçbir personelin olmayacağını öngörüyor.
En son rota, robotaksi operasyonunun Pekin'in eteklerinden şehir merkezine doğru önemli bir genişlemesine işaret ediyor. Başkent, şehir merkezi çevresinde eşmerkezli daireler halinde “halkalar” olarak adlandırılan otoyollarla düzenlenmiştir.
Yizhuang banliyösü beşinci çevre yolunun dışında. Pekin Güney Tren İstasyonu üçüncü çevre yolunun içindedir.
Zhang, Pekin'in robotaksın beşinci çevre yolundan geçmesine izin vermeyeceği yönünde bir algının bulunduğunu söyledi.
“Artık bu sınırı aşıyoruz” dedi.
“Bu büyük bir ilerleme ve Pekin bu kadar büyük bir hamle yapmaya istekli olduğu için bu, tüm Çin için çok iyi bir örnek, bir vitrin olacak” dedi.
Kasım 2021'de Pekin şehri, robotaksi operatörleri Pony.ai ve Baidu'nun Apollo Go'sunun, sürücünün maliyetini ortadan kaldırmaya yönelik ilk adım olarak Yizhuang'da halka açık yolculuklar için ücret toplamasına izin verdi.
İki yıldan kısa bir süre sonra Pekin yetkilileri, robotaksi şirketlerinin halka açık bazı arabalardan insan personelini çıkarmasına ve yine de ücret talep etmesine izin verdi. Kullanıcılar belirlenen uygulamaları kullanarak taksileri çağırabilir.
Pekin yetkilileri Şubat ayı sonlarında personelli, halka açık robotaksilerin operasyonel alanını Yizhuang yakınlarındaki Daxing Uluslararası Havaalanı'na kadar genişletti. Hükümetten yapılan açıklamaya göre Pony.ai ve Baidu'nun yanı sıra AutoX ve WeRide da işletme izinlerini aldı.
Robotaxi operatörü Pony.ai, Pekin'in bir banliyösü ile büyük bir yüksek hızlı tren istasyonu arasında insan personeliyle sürüşleri test etmeye başladı.
CNBC | Evelyn Cheng
Zhang, bu yılın sonuna kadar şehrin Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı'nın kuzeyindeki robotaksi operasyonuna izin vermesini bekliyor. Daha sonraki genişlemenin şehrin diğer dört tren istasyonunu da kapsayacak şekilde planlandığını söyledi.
Pony.ai, bu yılın sonuna kadar Pekin'de 50'den fazla tamamen sürücüsüz taksinin faaliyet göstereceğini öngörüyor.
Önümüzdeki iki yıl içinde Pekin'in, şehir bölgesi ne olursa olsun robotaksın altıncı ve dördüncü çevre yolları arasında çalışmasına izin vermesini bekliyor. Bunun için Pony.ai'nin 2025 yılı sonuna kadar 1.000 araçlık bir robotaksi filosu için hazır hale gelmesi gerektiğini ifade eden Pony.ai, startup'ın şu anda üzerinde çalıştığını belirtti: toyota arabaların seri üretimini yapmak.
Zhang, bir şehirde 500 ila 1000 arası robotaks olduğunda operasyonun başa baş olabileceğini söyledi. Ölçekle birlikte iş büyümesinin “sonraki yıllarda katlanarak hızlı olmasını” bekliyor.
Bu aynı zamanda düzenleyici desteğin hızına da bağlıdır. Zhang, üç ila beş yıl içinde Pekin'in şehir genelinde robotaksilere izin vermesini bekliyor.
ABD'de robotaksi
Bu arada Alphabet'in Waymo'su ile robotaksiye küresel ilgi arttı Batı Yakası'ndaki operasyonlarını genişletiyor.
Nisan ayında Elon Musk şunu duyurdu: Tesla'nın irade [URL='https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368']robotaksisini 8 Ağustos'ta tanıtacak.
Musk'un planları sorulduğunda Zhang, Pony.ai'nin Tesla'nın sektöre katılımının taşımacılığı “yeniden şekillendirmeye” yardımcı olabileceğini umduğunu söyledi. Ancak kendi görüşüne göre Tesla'nın Tam Kendi Kendine Sürüş teknolojisinin, tamamen sürücüsüz bir sistem yerine destekli sürüş için daha iyi olduğunu söyledi.
Diğer Çinli robotaksi operatörlerine gelince, Zhang önümüzdeki birkaç yıl için şiddetli bir rekabet beklemiyor, çünkü yeni oluşan endüstri hala ivme kazanma sürecinde.
Baidu, Apollo Go'nun ilk çeyrekte yaklaşık 826.000 yolculuk gerçekleştirdiğini, bu rakamın bir önceki yıldaki 660.000 yolculuk olduğunu söyledi. 19 Nisan itibarıyla toplam yolculuk sayısı 6 milyonu aştı.
Baidu'nun son kazanç açıklaması sırasında CEO Robin Li, FactSet transkriptine göre şirketin robotaksi işinin yılın geri kalanında zararlarını azaltmasını beklediğini söyledi. Baidu'nun en yeni robotaksi aracının pil hariç maliyetinin 30.000 dolardan daha az olduğunu ekledi.
[/URL]
Mayıs 2024'te Pekin şehir yönetimi, şehrin güneyindeki büyük bir yüksek hızlı tren istasyonunda robotaksi testlerine izin vermeye başladı.
CNBC | Evelyn Cheng
Bu ay şehir, büyük bir hızlı tren istasyonu ile güneyindeki bir banliyö bölgesi arasındaki 40 dakikalık rotayı çalıştırmak için içeride insan personelinin bulunduğu robotaksi testlerine izin vermeye başladı.
Pony.ai başkan yardımcısı ve Pekin araştırma ve geliştirme merkezi başkanı Ning Zhang, CNBC'ye yaptığı açıklamada, Pekin Güney Tren İstasyonu ile Yizhuang banliyösü arasındaki rotanın önümüzdeki veya iki hafta içinde halka açık bir robotaksi hizmeti açmaya hazırlandığını söyledi. Perşembe günü özel bir röportajda. Bekleyen hükümet izinlerine değindi.
Zhang, bu yılın sonunda ya da gelecek yılın başlarında tren istasyonu güzergahının tamamen sürücüsüz olmasını ve içinde hiçbir personelin olmayacağını öngörüyor.
En son rota, robotaksi operasyonunun Pekin'in eteklerinden şehir merkezine doğru önemli bir genişlemesine işaret ediyor. Başkent, şehir merkezi çevresinde eşmerkezli daireler halinde “halkalar” olarak adlandırılan otoyollarla düzenlenmiştir.
Yizhuang banliyösü beşinci çevre yolunun dışında. Pekin Güney Tren İstasyonu üçüncü çevre yolunun içindedir.
Zhang, Pekin'in robotaksın beşinci çevre yolundan geçmesine izin vermeyeceği yönünde bir algının bulunduğunu söyledi.
“Artık bu sınırı aşıyoruz” dedi.
“Bu büyük bir ilerleme ve Pekin bu kadar büyük bir hamle yapmaya istekli olduğu için bu, tüm Çin için çok iyi bir örnek, bir vitrin olacak” dedi.
Kasım 2021'de Pekin şehri, robotaksi operatörleri Pony.ai ve Baidu'nun Apollo Go'sunun, sürücünün maliyetini ortadan kaldırmaya yönelik ilk adım olarak Yizhuang'da halka açık yolculuklar için ücret toplamasına izin verdi.
İki yıldan kısa bir süre sonra Pekin yetkilileri, robotaksi şirketlerinin halka açık bazı arabalardan insan personelini çıkarmasına ve yine de ücret talep etmesine izin verdi. Kullanıcılar belirlenen uygulamaları kullanarak taksileri çağırabilir.
Pekin yetkilileri Şubat ayı sonlarında personelli, halka açık robotaksilerin operasyonel alanını Yizhuang yakınlarındaki Daxing Uluslararası Havaalanı'na kadar genişletti. Hükümetten yapılan açıklamaya göre Pony.ai ve Baidu'nun yanı sıra AutoX ve WeRide da işletme izinlerini aldı.
Robotaxi operatörü Pony.ai, Pekin'in bir banliyösü ile büyük bir yüksek hızlı tren istasyonu arasında insan personeliyle sürüşleri test etmeye başladı.
CNBC | Evelyn Cheng
Zhang, bu yılın sonuna kadar şehrin Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı'nın kuzeyindeki robotaksi operasyonuna izin vermesini bekliyor. Daha sonraki genişlemenin şehrin diğer dört tren istasyonunu da kapsayacak şekilde planlandığını söyledi.
Pony.ai, bu yılın sonuna kadar Pekin'de 50'den fazla tamamen sürücüsüz taksinin faaliyet göstereceğini öngörüyor.
Önümüzdeki iki yıl içinde Pekin'in, şehir bölgesi ne olursa olsun robotaksın altıncı ve dördüncü çevre yolları arasında çalışmasına izin vermesini bekliyor. Bunun için Pony.ai'nin 2025 yılı sonuna kadar 1.000 araçlık bir robotaksi filosu için hazır hale gelmesi gerektiğini ifade eden Pony.ai, startup'ın şu anda üzerinde çalıştığını belirtti: toyota arabaların seri üretimini yapmak.
Zhang, bir şehirde 500 ila 1000 arası robotaks olduğunda operasyonun başa baş olabileceğini söyledi. Ölçekle birlikte iş büyümesinin “sonraki yıllarda katlanarak hızlı olmasını” bekliyor.
Bu aynı zamanda düzenleyici desteğin hızına da bağlıdır. Zhang, üç ila beş yıl içinde Pekin'in şehir genelinde robotaksilere izin vermesini bekliyor.
ABD'de robotaksi
Bu arada Alphabet'in Waymo'su ile robotaksiye küresel ilgi arttı Batı Yakası'ndaki operasyonlarını genişletiyor.
Nisan ayında Elon Musk şunu duyurdu: Tesla'nın irade [URL='https://twitter.com/elonmusk/status/1776351450542768368']robotaksisini 8 Ağustos'ta tanıtacak.
Musk'un planları sorulduğunda Zhang, Pony.ai'nin Tesla'nın sektöre katılımının taşımacılığı “yeniden şekillendirmeye” yardımcı olabileceğini umduğunu söyledi. Ancak kendi görüşüne göre Tesla'nın Tam Kendi Kendine Sürüş teknolojisinin, tamamen sürücüsüz bir sistem yerine destekli sürüş için daha iyi olduğunu söyledi.
Diğer Çinli robotaksi operatörlerine gelince, Zhang önümüzdeki birkaç yıl için şiddetli bir rekabet beklemiyor, çünkü yeni oluşan endüstri hala ivme kazanma sürecinde.
Baidu, Apollo Go'nun ilk çeyrekte yaklaşık 826.000 yolculuk gerçekleştirdiğini, bu rakamın bir önceki yıldaki 660.000 yolculuk olduğunu söyledi. 19 Nisan itibarıyla toplam yolculuk sayısı 6 milyonu aştı.
Baidu'nun son kazanç açıklaması sırasında CEO Robin Li, FactSet transkriptine göre şirketin robotaksi işinin yılın geri kalanında zararlarını azaltmasını beklediğini söyledi. Baidu'nun en yeni robotaksi aracının pil hariç maliyetinin 30.000 dolardan daha az olduğunu ekledi.
[/URL]
Mayıs 2024'te Pekin şehir yönetimi, şehrin güneyindeki büyük bir yüksek hızlı tren istasyonunda robotaksi testlerine izin vermeye başladı.
CNBC | Evelyn Cheng