kamil şeker
New member
BYD Seal U elektrikli otomobili, 6 Eylül 2023'te Almanya'nın Münih kentinde düzenlenen IAA Mobility 2023 uluslararası otomobil fuarında.
Leonhard Simon | Getty Images Haberleri | Getty Images
Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, pazar payını artırma yolunda Tesla Counterpoint Research raporuna göre, bu yıl bataryalı elektrikli araç satışlarında lider konumda olan şirketin BEV pazar payının artması bekleniyor.
Counterpoint analistleri Salı günü yayınladıkları raporda, “Bu değişim, küresel EV pazarının dinamik yapısını vurguluyor” dedi.
CNBC'nin hesaplamalarına göre, BYD'nin ikinci çeyrek pilli EV satışları bir önceki yıla göre yaklaşık %21 artarak 426.039 adede yükseldi. Tesla'nın ikinci çeyrek teslimatları ise %4,8 düşüşle 443.956 araca geriledi.
Geçtiğimiz yıl, sadece pille çalışan otomobillerin yanı sıra hibrit otomobillerden de oluşan BYD'nin toplam üretimi 3 milyonu aştı ve Tesla'nın 1,84 milyon otomobil üretimini üst üste ikinci kez geride bıraktı.
BYD ise 1,6 milyon adet sadece pille çalışan binek otomobil ve 1,4 milyon adet hibrit araç üreterek Tesla'yı BEV üretiminde zirveye taşıdı.
BYD ayrıca ilk çeyrekte en büyük EV tedarikçisi konumunu da ABD'li EV devine kaptırdı.
Counterpoint, Çin'in “BEV pazarında baskın bir güç olmaya devam ettiğini” ve BYD'nin öncülük ettiğini söyledi. Araştırma şirketi, Çin'in BEV satışlarının 2024'te Kuzey Amerika'nın dört katı olacağının tahmin edildiğini söyledi.
Counterpoint'e göre, Çin 2027 yılına kadar küresel BEV satışlarının %50'sinden fazlasını elinde tutmaya devam edecek ve Çin'in BEV satışlarının 2030 yılında Kuzey Amerika ve Avrupa'nın toplam satışlarını geçmesi bekleniyor.
Avrupa Birliği, geçen ay, “AB endüstrisine yönelik açıkça öngörülebilir ve yakın bir zarar tehdidi” ile mücadele etmek için Çinli elektrikli araç firmalarına ek tarifeler uygulayacağını duyurdu.
BYD %17,4 ek tarifelere tabi olacak, Geely %20 ek vergi talep edecek. SAIC, üçü arasında en yükseği olan %38,1 ek vergi ödemek zorunda kalacak. Bu, ithal EV'lere halihazırda uygulanan standart %10 vergiye ek.
Komisyon, 12 Haziran'da yaptığı açıklamada, vergilerin şimdilik geçici olduğunu, ancak Çinli yetkililerle yapılan görüşmelerin bir çözüme ulaşmaması halinde 4 Temmuz'dan itibaren uygulamaya konulacağını belirtti.
Counterpoint Research'ün yardımcı direktörü Liz Lee, “AB'nin Çin'in elektrikli araçlarına uyguladığı yeni gümrük vergileri, düşük fiyatlı Çin ithalatlarıyla rekabet etmekte zorlanan Avrupalı elektrikli araç üreticileri için rekabet koşullarını eşitlemeyi amaçlıyor” dedi.
Lee, “Bu tarifeler Çinli otomobil üreticilerini Orta Doğu ve Afrika, Latin Amerika, Güneydoğu Asya, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi gelişmekte olan pazarlara yöneltebilir” dedi.
Raporda, küresel BEV satışlarının 2024'te 10 milyona ulaşmasının öngörüldüğü ve bunun içten yanmalı motorlu araçların sürekli düşüşüyle aynı zamana denk geldiği belirtildi. Büyüme, EV'ler ve EV pilleri için maliyet verimliliğini ve karşılanabilirliği iyileştirmeyi amaçlayan çabalarla desteklenecek.
– CNBC'den Evelyn Cheng bu habere katkıda bulundu.
Leonhard Simon | Getty Images Haberleri | Getty Images
Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, pazar payını artırma yolunda Tesla Counterpoint Research raporuna göre, bu yıl bataryalı elektrikli araç satışlarında lider konumda olan şirketin BEV pazar payının artması bekleniyor.
Counterpoint analistleri Salı günü yayınladıkları raporda, “Bu değişim, küresel EV pazarının dinamik yapısını vurguluyor” dedi.
CNBC'nin hesaplamalarına göre, BYD'nin ikinci çeyrek pilli EV satışları bir önceki yıla göre yaklaşık %21 artarak 426.039 adede yükseldi. Tesla'nın ikinci çeyrek teslimatları ise %4,8 düşüşle 443.956 araca geriledi.
Geçtiğimiz yıl, sadece pille çalışan otomobillerin yanı sıra hibrit otomobillerden de oluşan BYD'nin toplam üretimi 3 milyonu aştı ve Tesla'nın 1,84 milyon otomobil üretimini üst üste ikinci kez geride bıraktı.
BYD ise 1,6 milyon adet sadece pille çalışan binek otomobil ve 1,4 milyon adet hibrit araç üreterek Tesla'yı BEV üretiminde zirveye taşıdı.
BYD ayrıca ilk çeyrekte en büyük EV tedarikçisi konumunu da ABD'li EV devine kaptırdı.
Counterpoint, Çin'in “BEV pazarında baskın bir güç olmaya devam ettiğini” ve BYD'nin öncülük ettiğini söyledi. Araştırma şirketi, Çin'in BEV satışlarının 2024'te Kuzey Amerika'nın dört katı olacağının tahmin edildiğini söyledi.
Counterpoint'e göre, Çin 2027 yılına kadar küresel BEV satışlarının %50'sinden fazlasını elinde tutmaya devam edecek ve Çin'in BEV satışlarının 2030 yılında Kuzey Amerika ve Avrupa'nın toplam satışlarını geçmesi bekleniyor.
Avrupa Birliği, geçen ay, “AB endüstrisine yönelik açıkça öngörülebilir ve yakın bir zarar tehdidi” ile mücadele etmek için Çinli elektrikli araç firmalarına ek tarifeler uygulayacağını duyurdu.
BYD %17,4 ek tarifelere tabi olacak, Geely %20 ek vergi talep edecek. SAIC, üçü arasında en yükseği olan %38,1 ek vergi ödemek zorunda kalacak. Bu, ithal EV'lere halihazırda uygulanan standart %10 vergiye ek.
Komisyon, 12 Haziran'da yaptığı açıklamada, vergilerin şimdilik geçici olduğunu, ancak Çinli yetkililerle yapılan görüşmelerin bir çözüme ulaşmaması halinde 4 Temmuz'dan itibaren uygulamaya konulacağını belirtti.
Counterpoint Research'ün yardımcı direktörü Liz Lee, “AB'nin Çin'in elektrikli araçlarına uyguladığı yeni gümrük vergileri, düşük fiyatlı Çin ithalatlarıyla rekabet etmekte zorlanan Avrupalı elektrikli araç üreticileri için rekabet koşullarını eşitlemeyi amaçlıyor” dedi.
Lee, “Bu tarifeler Çinli otomobil üreticilerini Orta Doğu ve Afrika, Latin Amerika, Güneydoğu Asya, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi gelişmekte olan pazarlara yöneltebilir” dedi.
Raporda, küresel BEV satışlarının 2024'te 10 milyona ulaşmasının öngörüldüğü ve bunun içten yanmalı motorlu araçların sürekli düşüşüyle aynı zamana denk geldiği belirtildi. Büyüme, EV'ler ve EV pilleri için maliyet verimliliğini ve karşılanabilirliği iyileştirmeyi amaçlayan çabalarla desteklenecek.
– CNBC'den Evelyn Cheng bu habere katkıda bulundu.