kamil şeker
New member
Yeni elektrikli araçlar, 11 Ocak 2025'te Çin'in doğusundaki Jiangsu eyaletindeki Taicang şehrindeki bir limandan Belçika'ya doğru yola çıkacak.
Gelecek Yayıncılık | Gelecek Yayıncılık | Getty Images
PEKİN — Analist tahminlerine göre Çin'in elektrikli otomobil pazarı 2025'te keskin bir yavaşlamaya doğru gidiyor ve bu da hayatta kalmaya çalışan şirketler üzerindeki baskıyı artırıyor.
Çin Binek Araç Birliği'ne göre, yalnızca akülü ve hibrit motorlu arabaları içeren bir kategori olan yeni enerji araçlarının satışları geçen yıl %42 artışla yaklaşık 11 milyon adede yükseldi. Pazar lideri BYDNEV satışları hızla yükseldi; geçen yıl %40'ın üzerinde bir artışla yaklaşık 4,3 milyon adede ulaştı; bu, 2023'ten itibaren en az %20 büyüme yönündeki dahili hedefinin çok üzerindeydi.
Ancak ileriye bakıldığında HSBC analistleri, artan sektör konsolidasyonuyla birlikte Çin'in yeni enerji aracı satışlarında bu yıl yalnızca %20'lik bir artış öngörüyor. BYD birim satış büyümesinin yaklaşık %14 olacağını tahmin ediyorlar.
HSBC'nin Çin otomobil araştırması başkanı Yuqian Ding geçen hafta hazırladığı bir raporda, güçlü satış hacimlerinin “zorlananların ve başıboş kalanların” düşen marjlara rağmen dayanmalarını sağladığını söyledi. Sadece şunu belirtti BYD, Tesla'nın Ve Li Oto 2023 yılında kar elde etti.
Ding, “Bizim görüşümüze göre bu durum sürdürülemez ve endüstri konsolidasyonunun hızının hızla artmasını bekliyoruz.” dedi.
Çin'in sübvansiyonlar ve tüketici satın alma teşvikleri karışımı, son yıllarda yeni enerji araçlarının hızlı büyümesini destekledi.
Shenzhen merkezli lazer ekran şirketi Appotronics'in, geçen yılın başlarında Çin'de teslimatlara başlayan araç içi projektör ekranı üretmeye başlayana kadar bir otomobil işi bile yoktu. Şirket geçen yıl 170.000'den fazla ünite sevk etti.
Ancak Appotronics Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Li Yi geçen hafta CNBC'ye verdiği demeçte, değişen pazarın bir işareti olarak şirketin 2025'te yalnızca benzer hacimler beklediğini söyledi. Piyasanın 2026 yılına kadar toparlanmayacağını öngördü.
Li, aşırı kapasite sorunlarına da dikkat çekerek, “Birçok müşteri, otomobil üreticileri, mali durumları iyi değil. Ar-Ge bütçesini kestiler. Bunun bu sektör üzerinde kesinlikle olumsuz bir etkisi olacak” dedi.
Otomobil üreticileri Çin'in hızla büyüyen elektrikli otomobil pazarına akın ederken müşteri çekmek amacıyla fiyat savaşı başlattılar. Akıllı telefon şirketi Xiaomi, geçen yıl SU7 elektrikli sedanını Tesla'nın Model 3'ünden 4.000 $ daha ucuza ve daha uzun sürüş menzili iddialarıyla piyasaya sürdü.
HSBC'den Ding, “BYD ve Tesla fiyatları düşürdüğünde, çoğu rakibin de aynı yolu izlemekten başka seçeneği kalmıyor. Bu durum, özellikle de EV'lerin tüm ivmeyi yakaladığı şu anda, otomotiv endüstrisindeki genel kar havuzunu açıkça daralttı” dedi ve BYD'nin bir avantaja sahip olduğunu belirtti. net kar marjı yalnızca %5'ti; bu, geleneksel fosil yakıtlı otomobillerin zirvede olduğu dönemde önde gelen otomobil üreticilerinin düşük onlu yaşlarından daha azdı.
Dernek verilerine göre, satılan yeni arabaların NEV penetrasyonu yılın ikinci yarısında %50'yi aştı.
Fitch Bohua analisti Wenyu Zhou ve ekibine göre, yüksek penetrasyon oranı nedeniyle yeni NEV otomobil satışlarının büyüme hızı 2025'te muhtemelen %15 ila %20'ye yavaşlayacak. Akıllı özelliklerin giderek daha önemli bir rekabet noktası haline gelmesini bekliyorlar.
Çin'deki otomobil üreticileri, araçlarını öne çıkarmanın yolları olarak giderek daha fazla araç içi eğlence özelliklerine ve sürücü destek teknolojisine yöneliyor.
Li, elektrikli otomobil pazarının büyümesini yavaşlatırken, Appotronics'in bu yıl Çin'deki otomobillere daha iyi kontrast ve gizlilik özelliklerine sahip bir ekranın yanı sıra 4K çözünürlüklü bir projektör getirmeyi planladığını söyledi.
Li, uzun vadede şirketin önümüzdeki iki ila üç yılı otomobil farları için yeni, lazer tabanlı kullanımlar geliştirmeye harcamayı planladığını söyledi. Şirketin yeni nesil bir araçta projektör tipi bir ürün için Tesla ile görüşmelerde bulunduğunu ancak gizlilik anlaşması nedeniyle daha fazlasını söyleyemediğini ekledi.
Gelecek Yayıncılık | Gelecek Yayıncılık | Getty Images
PEKİN — Analist tahminlerine göre Çin'in elektrikli otomobil pazarı 2025'te keskin bir yavaşlamaya doğru gidiyor ve bu da hayatta kalmaya çalışan şirketler üzerindeki baskıyı artırıyor.
Çin Binek Araç Birliği'ne göre, yalnızca akülü ve hibrit motorlu arabaları içeren bir kategori olan yeni enerji araçlarının satışları geçen yıl %42 artışla yaklaşık 11 milyon adede yükseldi. Pazar lideri BYDNEV satışları hızla yükseldi; geçen yıl %40'ın üzerinde bir artışla yaklaşık 4,3 milyon adede ulaştı; bu, 2023'ten itibaren en az %20 büyüme yönündeki dahili hedefinin çok üzerindeydi.
Ancak ileriye bakıldığında HSBC analistleri, artan sektör konsolidasyonuyla birlikte Çin'in yeni enerji aracı satışlarında bu yıl yalnızca %20'lik bir artış öngörüyor. BYD birim satış büyümesinin yaklaşık %14 olacağını tahmin ediyorlar.
HSBC'nin Çin otomobil araştırması başkanı Yuqian Ding geçen hafta hazırladığı bir raporda, güçlü satış hacimlerinin “zorlananların ve başıboş kalanların” düşen marjlara rağmen dayanmalarını sağladığını söyledi. Sadece şunu belirtti BYD, Tesla'nın Ve Li Oto 2023 yılında kar elde etti.
Ding, “Bizim görüşümüze göre bu durum sürdürülemez ve endüstri konsolidasyonunun hızının hızla artmasını bekliyoruz.” dedi.
Çin'in sübvansiyonlar ve tüketici satın alma teşvikleri karışımı, son yıllarda yeni enerji araçlarının hızlı büyümesini destekledi.
Shenzhen merkezli lazer ekran şirketi Appotronics'in, geçen yılın başlarında Çin'de teslimatlara başlayan araç içi projektör ekranı üretmeye başlayana kadar bir otomobil işi bile yoktu. Şirket geçen yıl 170.000'den fazla ünite sevk etti.
Ancak Appotronics Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Li Yi geçen hafta CNBC'ye verdiği demeçte, değişen pazarın bir işareti olarak şirketin 2025'te yalnızca benzer hacimler beklediğini söyledi. Piyasanın 2026 yılına kadar toparlanmayacağını öngördü.
Li, aşırı kapasite sorunlarına da dikkat çekerek, “Birçok müşteri, otomobil üreticileri, mali durumları iyi değil. Ar-Ge bütçesini kestiler. Bunun bu sektör üzerinde kesinlikle olumsuz bir etkisi olacak” dedi.
Otomobil üreticileri Çin'in hızla büyüyen elektrikli otomobil pazarına akın ederken müşteri çekmek amacıyla fiyat savaşı başlattılar. Akıllı telefon şirketi Xiaomi, geçen yıl SU7 elektrikli sedanını Tesla'nın Model 3'ünden 4.000 $ daha ucuza ve daha uzun sürüş menzili iddialarıyla piyasaya sürdü.
HSBC'den Ding, “BYD ve Tesla fiyatları düşürdüğünde, çoğu rakibin de aynı yolu izlemekten başka seçeneği kalmıyor. Bu durum, özellikle de EV'lerin tüm ivmeyi yakaladığı şu anda, otomotiv endüstrisindeki genel kar havuzunu açıkça daralttı” dedi ve BYD'nin bir avantaja sahip olduğunu belirtti. net kar marjı yalnızca %5'ti; bu, geleneksel fosil yakıtlı otomobillerin zirvede olduğu dönemde önde gelen otomobil üreticilerinin düşük onlu yaşlarından daha azdı.
Dernek verilerine göre, satılan yeni arabaların NEV penetrasyonu yılın ikinci yarısında %50'yi aştı.
Fitch Bohua analisti Wenyu Zhou ve ekibine göre, yüksek penetrasyon oranı nedeniyle yeni NEV otomobil satışlarının büyüme hızı 2025'te muhtemelen %15 ila %20'ye yavaşlayacak. Akıllı özelliklerin giderek daha önemli bir rekabet noktası haline gelmesini bekliyorlar.
Çin'deki otomobil üreticileri, araçlarını öne çıkarmanın yolları olarak giderek daha fazla araç içi eğlence özelliklerine ve sürücü destek teknolojisine yöneliyor.
Li, elektrikli otomobil pazarının büyümesini yavaşlatırken, Appotronics'in bu yıl Çin'deki otomobillere daha iyi kontrast ve gizlilik özelliklerine sahip bir ekranın yanı sıra 4K çözünürlüklü bir projektör getirmeyi planladığını söyledi.
Li, uzun vadede şirketin önümüzdeki iki ila üç yılı otomobil farları için yeni, lazer tabanlı kullanımlar geliştirmeye harcamayı planladığını söyledi. Şirketin yeni nesil bir araçta projektör tipi bir ürün için Tesla ile görüşmelerde bulunduğunu ancak gizlilik anlaşması nedeniyle daha fazlasını söyleyemediğini ekledi.