kamil şeker
New member
Wan Gang, yıllar önce Çin'in elektrikli otomobil stratejisine öncülük ettiği için geniş çapta itibar görüyor.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
HEFEI, Çin — Çin'in elektrikli otomobil stratejisine öncülük eden adam Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Çin'in Avrupa elektrikli otomobil endüstrisine yaptığı yatırımın, ticari gerilimlerin ortasında her iki taraf için de ileriye yönelik bir yol olabileceğini söyledi.
“İnanıyorum ki hükümetler [of China and the European Union] Şimdi Çin Bilim ve Teknoloji Derneği'nin başkanı olan Wan Gang, müzakereler yoluyla yatırımı emtia ticaretiyle nasıl birleştirebileceklerini düşünüyor” dedi.
Wan, Çin'in Dalian kentinde düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu'nun “Yaz Davos” toplantısındaki bir panelin canlı yayınında resmi İngilizce çevirisi aracılığıyla konuşuyordu. CNBC tarafından arandığında Çin Dışişleri Bakanlığı ve Avrupa Komisyonu sözcülerine hemen ulaşılamadı.
Çin Ticaret Bakanlığı hafta sonu, bloğun Çin elektrikli otomobillerindeki sübvansiyonların rolüne ilişkin soruşturması hakkında AB ile istişareler başlattığını söyledi. AB, bu ayın başlarında araçların ithalatına yönelik tarifeleri artıracağını söyledi.
“Çok sayıda elektrikli araç ihraç etmiyor olsak da belki Çinli şirketler Avrupa'ya yatırım yapmayı deneyebilirler” diyen Wan, bu tür fonların yerel istihdam yaratabileceğini kaydetti.
Wan, 2007 civarında Çin'in bilim ve teknoloji bakanı oldu ve ülkenin elektrikli otomobillere yönelik erken hamlesine öncülük etmesiyle tanınıyor.
Çin, 2001 yılında Dünya Ticaret Örgütü'ne katıldığında, Audi de dahil olmak üzere Almanya'da yaklaşık 15 yıldır çalıştığını ve birkaç dönem petrol fiyatlarında dalgalanmalar yaşadığını söyledi.
Wan, 2001 yılının aynı zamanda Çin hükümetinin “orta düzeyde müreffeh bir toplum” geliştirme hedefini belirlediği yıl olduğunu, bunun da yakında her ailenin kendi arabasına sahip olacağı anlamına geldiğini ekledi.
Ancak Wan, o zamanlar yakıtla çalışan araçların, tüketicilere istikrarlı bir gaz tedariki sağlamak için Pekin üzerinde baskı oluşturacağını ve kirliliğin artacağını tahmin ediyordu.
Çin'in elektrikli otomobil stratejisini geliştirirken kimseyle rekabet etmeyi düşünmediğini, bunun yerine kendi hayatta kalmayı düşündüğünü iddia etti.
Bu yıl ABD, Pekin'in politikasının yerli oyuncuları yabancı şirketlere aşırı derecede kayırdığına yönelik artan eleştirilerin ortasında, Çin'den elektrikli otomobil ithalatına yönelik gümrük vergilerini de artırdı.
Wan, Çin'in kendisinden 20 yıldan fazla bir süre önce Almanya'dan dönmesini ve elektrikli arabaları araştırmaya başlamasını istediğini söyledi. 2010 yılı civarında Çin şehirlerinin aşırı hava kirliliği sorunlarıyla karşı karşıya olduğunu, bunun da otobüs ve taksilerden başlayarak yerel elektriğe geçiş çabalarını teşvik ettiğini söyledi.
Yerel yolcu derneği verilerine göre, bu yıl, akülü ve hibrit motorlu arabaları içeren bir kategori olan yeni enerji araçları, Çin'de satılan yeni binek arabaların üçte birinden fazlasına ulaştı.
Ancak Wan, elektrikli otomobil üreticilerinin sürücülerin menzil kaygısını azaltmak için (araçların ne zaman ve nerede otomatik olarak şarj edileceğini bilmesini sağlamak gibi) ve sürücü destek teknolojisi aracılığıyla yol güvenliğini artırmak için hala daha fazlasını yapması gerektiğini söyledi.
Elektrikli otomobil geliştirmenin dünya için “geri döndürülemez bir eğilim” olduğunu belirterek, “Değişkenlere rağmen yolumuza devam etmeye tamamen kararlı olmamız gerektiğini” belirtti.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
HEFEI, Çin — Çin'in elektrikli otomobil stratejisine öncülük eden adam Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Çin'in Avrupa elektrikli otomobil endüstrisine yaptığı yatırımın, ticari gerilimlerin ortasında her iki taraf için de ileriye yönelik bir yol olabileceğini söyledi.
“İnanıyorum ki hükümetler [of China and the European Union] Şimdi Çin Bilim ve Teknoloji Derneği'nin başkanı olan Wan Gang, müzakereler yoluyla yatırımı emtia ticaretiyle nasıl birleştirebileceklerini düşünüyor” dedi.
Wan, Çin'in Dalian kentinde düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu'nun “Yaz Davos” toplantısındaki bir panelin canlı yayınında resmi İngilizce çevirisi aracılığıyla konuşuyordu. CNBC tarafından arandığında Çin Dışişleri Bakanlığı ve Avrupa Komisyonu sözcülerine hemen ulaşılamadı.
Çin Ticaret Bakanlığı hafta sonu, bloğun Çin elektrikli otomobillerindeki sübvansiyonların rolüne ilişkin soruşturması hakkında AB ile istişareler başlattığını söyledi. AB, bu ayın başlarında araçların ithalatına yönelik tarifeleri artıracağını söyledi.
“Çok sayıda elektrikli araç ihraç etmiyor olsak da belki Çinli şirketler Avrupa'ya yatırım yapmayı deneyebilirler” diyen Wan, bu tür fonların yerel istihdam yaratabileceğini kaydetti.
Wan, 2007 civarında Çin'in bilim ve teknoloji bakanı oldu ve ülkenin elektrikli otomobillere yönelik erken hamlesine öncülük etmesiyle tanınıyor.
Çin, 2001 yılında Dünya Ticaret Örgütü'ne katıldığında, Audi de dahil olmak üzere Almanya'da yaklaşık 15 yıldır çalıştığını ve birkaç dönem petrol fiyatlarında dalgalanmalar yaşadığını söyledi.
Wan, 2001 yılının aynı zamanda Çin hükümetinin “orta düzeyde müreffeh bir toplum” geliştirme hedefini belirlediği yıl olduğunu, bunun da yakında her ailenin kendi arabasına sahip olacağı anlamına geldiğini ekledi.
Ancak Wan, o zamanlar yakıtla çalışan araçların, tüketicilere istikrarlı bir gaz tedariki sağlamak için Pekin üzerinde baskı oluşturacağını ve kirliliğin artacağını tahmin ediyordu.
Çin'in elektrikli otomobil stratejisini geliştirirken kimseyle rekabet etmeyi düşünmediğini, bunun yerine kendi hayatta kalmayı düşündüğünü iddia etti.
Bu yıl ABD, Pekin'in politikasının yerli oyuncuları yabancı şirketlere aşırı derecede kayırdığına yönelik artan eleştirilerin ortasında, Çin'den elektrikli otomobil ithalatına yönelik gümrük vergilerini de artırdı.
Wan, Çin'in kendisinden 20 yıldan fazla bir süre önce Almanya'dan dönmesini ve elektrikli arabaları araştırmaya başlamasını istediğini söyledi. 2010 yılı civarında Çin şehirlerinin aşırı hava kirliliği sorunlarıyla karşı karşıya olduğunu, bunun da otobüs ve taksilerden başlayarak yerel elektriğe geçiş çabalarını teşvik ettiğini söyledi.
Yerel yolcu derneği verilerine göre, bu yıl, akülü ve hibrit motorlu arabaları içeren bir kategori olan yeni enerji araçları, Çin'de satılan yeni binek arabaların üçte birinden fazlasına ulaştı.
Ancak Wan, elektrikli otomobil üreticilerinin sürücülerin menzil kaygısını azaltmak için (araçların ne zaman ve nerede otomatik olarak şarj edileceğini bilmesini sağlamak gibi) ve sürücü destek teknolojisi aracılığıyla yol güvenliğini artırmak için hala daha fazlasını yapması gerektiğini söyledi.
Elektrikli otomobil geliştirmenin dünya için “geri döndürülemez bir eğilim” olduğunu belirterek, “Değişkenlere rağmen yolumuza devam etmeye tamamen kararlı olmamız gerektiğini” belirtti.