kamil şeker
New member
Çinli elektrikli otomobil şirketi Nio, düşük maliyetli markası Onvo'yu 15 Mayıs 2024 Çarşamba günü Çin'in Şangay kentinde piyasaya sürdü.
CNBC | Evelyn Cheng
PEKİN — Çinli elektrikli otomobil şirketi Nio Rakiplerin küresel ayak izlerini arttırırken, Perşembe günü yapılan kazanç açıklamasında CEO William Li, bu yıl Orta Doğu'ya genişlemeyi planladıklarını söyledi.
Li, yaklaşık 10 yıllık şirketin aynı zamanda en düşük maliyetli markası Firefly'ı da önümüzdeki yılın ilk yarısında sevk etmeye başlayacağını söyledi.
Yakın zamanda Ortadoğu merkezli yatırımcılardan finansman alan Nio, Mayıs ayında 20.544 araçlık rekor düzeyde teslimat gerçekleştirdi.
FactSet transkriptine göre Li, ABD'de listelenen ve zararına faaliyet gösteren Çinli şirketin, bu yılın sonuna kadar Birleşik Arap Emirlikleri'nde ürün ve hizmetlerini sunmaya başlamayı planladığını söyledi.
Nio, üst düzey pazara odaklanarak öncelikle Çin'de ve Avrupa'nın bazı bölgelerinde satış yapıyor. Li, aylık satışların 30.000 araca ulaşması halinde bile markanın kırılmaya uğrayabileceğini söyledi.
Rakip BYD Birleşik Arap Emirlikleri'ni de Orta Doğu'ya giriş noktası haline getirdi. Batarya ve elektrikli otomobil devi, Kasım ayında Al-Futtaim Electric Mobility Company ile işbirliğinin bir parçası olarak Dubai Festival City'de bir showroom açtığını söyledi.
Çin elektrikli otomobil pazarındaki rekabet yoğunlaşırken Nio, Mayıs ayında Onvo adında daha düşük fiyatlı bir markayı piyasaya sürdü. Eylül ayında teslimatlara başlaması planlanan Onvo L60 SUV, 219.900 yuan'dan (30.349 $) başlıyor. Tesla'nın Model Y'nin fiyatı 249.900 yuan.
Li, Perşembe günü L60'ın fiyatının nihai fiyat değil, yalnızca ön satışlar için olduğunu söyledi.
Nomura analistleri Cuma günü bir notta, “Onvo L60'ın NIO'nun 2Y24'teki potansiyel görünümünü etkileyen temel faktör olacağına inanmaya devam ediyoruz” dedi. Hisse senedini nötr olarak değerlendiriyorlar.
Nio'nun üçüncü otomobil markası
Nio'dan Li, daha da düşük fiyatlı bir marka olan Firefly'ın da yapım aşamasında olduğunu söyledi.
Perşembe günü yatırımcılara Firefly'ın ilk arabasını gelecek yılın ilk yarısında teslim edeceğini ve fiyatı 100.000 yuan ile 200.000 yuan arasında olacağını söyledi.
Firefly'ın Nio markalı otomobillerle aynı satış noktasını paylaşacağını söyleyen Li, bunun MINI ve BMW tarafından kullanılan satış modeline benzer olacağını belirtti.
BYD'nin stratejisinin bir kısmı farklı pazar segmentleri için araçlar ve alt markalar piyasaya sürmek olmuştur. EV başlangıcı Xpeng ayrıca bu ay daha düşük fiyatlı bir marka olan Mona'yı piyasaya sürmeyi ve üçüncü çeyrekte toplu teslimatlara başlamayı planlıyor.
Nio, ilk çeyrekte araştırma ve geliştirme harcamalarının bir önceki döneme göre %6,9 düşüşle 2,86 milyar yuan olduğunu söyledi.
İlk çeyrekte operasyonlardan kaynaklanan zarar, bir önceki yıla göre %5,5 artışla 5,39 milyar yuan oldu.
Onvo mağaza genişletmesi
Nio'dan ayrı bir satış kanalına sahip olan Onvo'nun Çin'de yaklaşık 100 mağaza açmayı planladığını söyleyen Li, her bir lokasyonun yaklaşık 1 milyon yuan ile 2 milyon yuan arasında bir yatırım gerektireceğini ekledi.
Li, “ONVO segmentindeki rekabetin NIO'dan daha yoğun olduğunu da anlıyoruz” dedi. “Bu durumda hacim ile marj arasında da bir denge kuracağız. Araç marjımız pahasına satış hacmini artırmayacağız.”
Onvo'nun ayda yaklaşık 20.000 ila 30.000 araç satışıyla başabaş yapmasının beklendiğini söyledi.
Li, şirketin ayrıca eski pil değiştirme istasyonlarının her birini Onvo arabalarıyla uyumlu hale getirmek için yaklaşık 200.000 yuan ila 300.000 yuan harcamayı planladığını söyledi.
Şirket, Mayıs ayının sonlarında yaptığı açıklamada, Nio'nun enerji yan kuruluşunun Çin'in Wuhan şehri tarafından desteklenen bir fondan 1,5 milyar yuan'a kadar yeni yatırım alacağını söyledi.
CNBC | Evelyn Cheng
PEKİN — Çinli elektrikli otomobil şirketi Nio Rakiplerin küresel ayak izlerini arttırırken, Perşembe günü yapılan kazanç açıklamasında CEO William Li, bu yıl Orta Doğu'ya genişlemeyi planladıklarını söyledi.
Li, yaklaşık 10 yıllık şirketin aynı zamanda en düşük maliyetli markası Firefly'ı da önümüzdeki yılın ilk yarısında sevk etmeye başlayacağını söyledi.
Yakın zamanda Ortadoğu merkezli yatırımcılardan finansman alan Nio, Mayıs ayında 20.544 araçlık rekor düzeyde teslimat gerçekleştirdi.
FactSet transkriptine göre Li, ABD'de listelenen ve zararına faaliyet gösteren Çinli şirketin, bu yılın sonuna kadar Birleşik Arap Emirlikleri'nde ürün ve hizmetlerini sunmaya başlamayı planladığını söyledi.
Nio, üst düzey pazara odaklanarak öncelikle Çin'de ve Avrupa'nın bazı bölgelerinde satış yapıyor. Li, aylık satışların 30.000 araca ulaşması halinde bile markanın kırılmaya uğrayabileceğini söyledi.
Rakip BYD Birleşik Arap Emirlikleri'ni de Orta Doğu'ya giriş noktası haline getirdi. Batarya ve elektrikli otomobil devi, Kasım ayında Al-Futtaim Electric Mobility Company ile işbirliğinin bir parçası olarak Dubai Festival City'de bir showroom açtığını söyledi.
Çin elektrikli otomobil pazarındaki rekabet yoğunlaşırken Nio, Mayıs ayında Onvo adında daha düşük fiyatlı bir markayı piyasaya sürdü. Eylül ayında teslimatlara başlaması planlanan Onvo L60 SUV, 219.900 yuan'dan (30.349 $) başlıyor. Tesla'nın Model Y'nin fiyatı 249.900 yuan.
Li, Perşembe günü L60'ın fiyatının nihai fiyat değil, yalnızca ön satışlar için olduğunu söyledi.
Nomura analistleri Cuma günü bir notta, “Onvo L60'ın NIO'nun 2Y24'teki potansiyel görünümünü etkileyen temel faktör olacağına inanmaya devam ediyoruz” dedi. Hisse senedini nötr olarak değerlendiriyorlar.
Nio'nun üçüncü otomobil markası
Nio'dan Li, daha da düşük fiyatlı bir marka olan Firefly'ın da yapım aşamasında olduğunu söyledi.
Perşembe günü yatırımcılara Firefly'ın ilk arabasını gelecek yılın ilk yarısında teslim edeceğini ve fiyatı 100.000 yuan ile 200.000 yuan arasında olacağını söyledi.
Firefly'ın Nio markalı otomobillerle aynı satış noktasını paylaşacağını söyleyen Li, bunun MINI ve BMW tarafından kullanılan satış modeline benzer olacağını belirtti.
BYD'nin stratejisinin bir kısmı farklı pazar segmentleri için araçlar ve alt markalar piyasaya sürmek olmuştur. EV başlangıcı Xpeng ayrıca bu ay daha düşük fiyatlı bir marka olan Mona'yı piyasaya sürmeyi ve üçüncü çeyrekte toplu teslimatlara başlamayı planlıyor.
Nio, ilk çeyrekte araştırma ve geliştirme harcamalarının bir önceki döneme göre %6,9 düşüşle 2,86 milyar yuan olduğunu söyledi.
İlk çeyrekte operasyonlardan kaynaklanan zarar, bir önceki yıla göre %5,5 artışla 5,39 milyar yuan oldu.
Onvo mağaza genişletmesi
Nio'dan ayrı bir satış kanalına sahip olan Onvo'nun Çin'de yaklaşık 100 mağaza açmayı planladığını söyleyen Li, her bir lokasyonun yaklaşık 1 milyon yuan ile 2 milyon yuan arasında bir yatırım gerektireceğini ekledi.
Li, “ONVO segmentindeki rekabetin NIO'dan daha yoğun olduğunu da anlıyoruz” dedi. “Bu durumda hacim ile marj arasında da bir denge kuracağız. Araç marjımız pahasına satış hacmini artırmayacağız.”
Onvo'nun ayda yaklaşık 20.000 ila 30.000 araç satışıyla başabaş yapmasının beklendiğini söyledi.
Li, şirketin ayrıca eski pil değiştirme istasyonlarının her birini Onvo arabalarıyla uyumlu hale getirmek için yaklaşık 200.000 yuan ila 300.000 yuan harcamayı planladığını söyledi.
Şirket, Mayıs ayının sonlarında yaptığı açıklamada, Nio'nun enerji yan kuruluşunun Çin'in Wuhan şehri tarafından desteklenen bir fondan 1,5 milyar yuan'a kadar yeni yatırım alacağını söyledi.