Çinli EV şirketleri Zeekr ve Nio, Haziran ayında rekor teslimatlar bildirdi

kamil şeker

New member
Geely'nin otomobiller için geliştirdiği SEA mimarisi, farklı boyutlardaki araçların aynı fabrikada üretilmesine olanak sağlıyor.

CNBC | Evelyn Cheng


PEKİN — Çinli elektrikli otomobil şirketi Zeekr Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Haziran ayında rekor sayıda araç teslim ettiğini ve yılın ilk yarısındaki teslimatlarının yalnızca elektrikli otomobil satan ABD'de listelenen Çinli şirketler arasında en büyüğü olduğunu söyledi.

Geely-şirketine ait Zeekr, geçen ay 20.106 araç teslim etti ve yıl başından bu yana teslimatları 87.870'e çıkardı.

Bu biraz daha fazla NioNio, yılın başlarındaki durgun performansından kurtulmaya devam etse de, Haziran ayında rekor kıran 21.209 teslimatla 2024 yılının ilk altı ayında 87.426 teslimat gerçekleştirdi.

Xpeng Yılın ilk altı ayında toplam 52 bin 28 adet araç teslim edilirken, Haziran ayında 10 bin 668 araç teslim edildi.

Hibrit araçlar dahil edildiğinde, Li Oto açık ara lider kaldı. Haziran ayında 47.774 araç teslim etti ve ilk yarıda toplam 188.981 araç üretti. Şirketin araçlarının çoğu, bataryanın sürüş menzilini uzatmak için bir yakıt deposuyla birlikte gelir.


Zeekr hisseleri ABD işlemlerinde gece boyunca %3,2 düşerken, Li Auto ve Nio hisseleri %6'dan fazla yükseldi. Xpeng hisseleri ise yaklaşık %5,2 arttı.

Hibrit araçlar da sunan Huawei'nin, otomobil üreticisi Seres ile ortak geliştirdiği Aito markası, yılın ilk altı ayında 184 bin 286 araç teslim etti.

Akıllı telefon ve ev aletleri şirketi Xiaomi Hong Kong borsasında işlem gören şirketin elektrikli SU7 modelini Mart ayı sonunda piyasaya sürmesinden bu yana toplam teslimatının 25.000'i aştığını ve Haziran ayında 10.000'den fazla araç teslim ettiğini duyurdu.

Yanımda Yılın ilk yarısında 1,6 milyon yeni enerjili yolcu aracı teslim etti, bu bir yıl öncesine göre yaklaşık %29'luk bir artış anlamına geliyor. Şarj edilebilir hibrit otomobiller, akülü elektrikli araçlardan biraz daha büyük bir paya sahipti ve yalnızca akülü otomobiller için %17,7'ye kıyasla %39,5 ile daha hızlı bir büyüme gördü.

Bu durum, Çin'deki yeni enerjili araç satışlarının büyük bir kısmının, tamamen pille çalışan araçlar yerine hibrit araçlar tarafından gerçekleştirildiğini gösteriyor. Zira menzil kaygısı, Çin'deki tüketiciler için hâlâ en büyük endişe kaynağı.

Çin'in elektrikli otomobil stratejisinin öncüsü olarak kabul edilen Wan Gang, geçen hafta düzenlenen bir konferansta, otomobil şirketlerinin pil şarj sürecini iyileştirmeleri gerektiğini söyledi.

Çin'in yeni enerjili araç satışları, Çin Yolcu Arabaları Derneği'nin bir önceki ayın ortasındaki rakamlarını sağlayan verilerine göre, bu yıl Mayıs ayında satılan tüm binek araçların %47'sini oluşturarak yükseldi. Bu, yıl başındaki %32'lik penetrasyondan daha yüksek.

Tüketimi artırma çabalarının bir parçası olarak Çin bu yıl yeni enerjili araç satışlarını teşvik etmek için bir takas politikası başlattı. Birçok şirket rekabetçi kalmak için fiyatları düşürdü ve 5 Mayıs'ta sona eren Pekin otomobil fuarında yeni arabaları tanıttı.