Çinli Nio, EV altyapı avantajı elde etmek için pil değiştirme hizmetlerini genişletecek

kamil şeker

New member
Resimde 9 Mayıs 2023'te Çin'in Hainan eyaletinin Haikou kentindeki bir Nio pil değiştirme istasyonu görülüyor.

Bloomberg | Bloomberg | Getty Images


PEKİN — Çinli elektrikli otomobil şirketi Nio EV ekosisteminin altyapı tarafında avantaj elde etmek amacıyla pil takas ortaklıklarını genişletiyor.

Kasım ayından bu yana Nio, pil değiştirme standartlarını geliştirmek ve Çin'deki ağı genişletmek için en az dört Çinli otomobil üreticisiyle (Changan, Geely, Chery ve JAC) ortaklık kurdu. Nio ayrıca bu yılın başlarında iki yerel pil şirketiyle pil değiştirme hizmetleri konusunda çalışmak üzere anlaşmalar yaptığını duyurdu.

Tüm bu çabalar tüketicilerin sürüş menzili konusundaki endişelerini hafifletmeyi amaçlıyor. Geniş bir pil şarj istasyonu ağına sahip olmak bu endişelerin giderilmesine yardımcı olsa da, pil değişimi yalnızca birkaç dakika sürdüğü için daha hızlı bir yöntemdir.

CLSA'nın araştırma başkan yardımcısı Ding Luo bir röportajda, “Şu anda takas esas olarak Nio tarafından yönlendiriliyor. Elbette Nio bunun bir ekosistem olduğunu öğrendi” dedi. “Eğer tek bir oyuncu tüm ekosistemi kurmaya çalışıyorsa, bu imkansızdır. [them]. Bu yüzden bazı ortakları davet edip edemeyeceklerini düşünüyorlar.”

Kendisi, araba akülerinin standartlaştırılması gerektiğinden akü değişiminin hâlâ ana akım olmadığını ekledi.

Şarj istasyonu tipik bir benzin istasyonunu andırırken, pil değiştirme teknolojisi baraka benzeri bir yapı içinde yer alıyor. Uyumlu araçlarda tükenmiş pilleri önceden şarj edilmiş pillerle otomatik olarak değiştirmek için makineleri kullanır.

Nio, Mart ayının ortasında, halka açık istasyonlarındaki yaklaşık 37 milyon şarja kıyasla 40 milyon pil değişimini tamamladığını söyledi. Nio tüketicileri ayrıca üçüncü taraf şarj istasyonlarına erişebilir veya evlerine bir tane kurabilir.


Nio'nun enerji bölümünden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Shen Fei, CNBC tarafından tercüme edilen Çince olarak, “Bakış açımızın çok basit olduğunu düşünüyorum” dedi. “İlk şey, Nio kullanıcılarına hizmet etmek ve ardından iyi bir pil şarj etme ve değiştirme deneyimi sunmak, şarjı yakıt ikmali yapmaktan daha kolay hale getirmek ve aynı zamanda şirketin daha fazla araba satmasına yardımcı olmaktır.”

Şirket, ücretli pil servis planını tercih etmeleri halinde, pil değişimiyle sürücülerin üç dakika içinde yeni şarj alabileceğini iddia ediyor.

Shen, Nio'nun akü değiştirme ağına daha fazla araba modelinin ekleneceğini söylerken, değiştirmenin sürücülerin akü teknolojisindeki gelişmelere ayak uydurmasına olanak sağlayabileceğini de sözlerine ekledi. Ağına muhtemelen hangi otomobil üreticilerinin ekleneceğini belirtmedi.

Güç hizmetleri ve diğer ürünler Nio'nun toplam gelirinin yalnızca %10'unu oluşturuyor. Şirket, 2023 yılı için “diğer satışlar” kategorisinin %69 artışla 6,36 milyar yuan'a (895,9 milyon $) yükseldiğini söyledi. Nio, takas istasyonu gelirini dağıtmıyor.

Pil değişiminin damalı geçmişi


Pil değiştirme, özellikle ABD'de endüstri tarafından karışık başarıyla denendi

Tesla ve Better Space adlı bir girişim, 10 yıldan fazla bir süre önce takas yapmayı denedi ancak girişim kısa sürede kapandı.

2021'de başka bir girişim olan Ample, San Francisco bölgesinde Nissan Leaf arabasını kullanan Uber sürücülerini hedef alan pil değiştirme istasyonlarını açtı.

Ample'ın ABD'de ne kadar ilerleme kaydettiği belli olmasa da şirket o zamandan bu yana yurtdışındaki ortaklıklarını genişletti. Geçen ay şirket, Japonya'nın Kyoto kentinde kurumsal araç filolarına hizmet vereceğini açıklarken, bu yıl Madrid, İspanya'da akü değişimini başlatmak için Stellantis ile işbirliği yaptı.

Sino Auto Insights danışmanlık başkanı Tu Le, “Çalışmak için geçiş yapmak uygun bir iş olamaz” dedi. “Pil envanteri yatırımı çok büyük, bu nedenle çok sayıda takas nedeniyle amorti edilmesi gerekiyor.”

Ancak Nio'nun ekonominin yürümesini sağlayacak kadar kendi premium fiyatlı arabasını satıp satamayacağı konusunda temkinli davrandı. “Şimdilik hala takas ve şarj kombinasyonunun oldukça çekici bir özellik seti oluşturduğunu düşünüyorum, ancak tek başına takas muhtemelen çok daha fazla araba satmalarına yardımcı olmaz.”

“Çin hükümetinin başkalarını takas konusunda Nio ile güçlerini birleştirmeye teşvik etmek için yaptığı dürtmenin, takası uygulanabilir kılmak için gerekli araç havuzunu yaratabileceğini düşünüyorum” diye ekledi.

Şarj etme işi


Nio, Çin anakarasında ve Avrupa'da kendi araçlarının yanı sıra şarj istasyonlarının yanı sıra pil değiştirme istasyonlarını da piyasaya süren ilk büyük elektrikli otomobil şirketidir.

Şirket 2.300'den fazla pil değiştirme istasyonu kurdu ve bu yıl 1.000 tane daha kurmayı planlıyor.

CEO William Li geçen ay Nio'nun pil değiştirme istasyonlarına yaptığı yatırımın piyasa talebinin yaklaşık iki yıl ilerisinde olduğunu belirterek, Nio'nun işlettiği pil değiştirme istasyonlarının beşte birinden azının günde 60 sipariş işlediğini, bunun muhtemelen bir istasyon için gereken minimum sipariş olduğunu ekledi. dengeyi bozmak için.

Nio'nun pil şarj istasyonları ise şirkete göre geçen yıl kârlılığa ulaştı. Bu yıl 20.000 tane daha inşa etmeyi planlıyor.

Kuzey Amerika merkezli bir özel sermaye fonu olan Mobility Impact Partners'ın ortağı Shay Natarajan'a göre, binek araç aküsü değiştirme istasyonlarının inşası yaklaşık 500.000 dolara mal olabilirken, iki bağlantı noktasına sahip nispeten basit bir şarj istasyonunun maliyeti 200.000 ila 300.000 dolar civarında. toplu taşıma.

CLSA'dan Luo, işletmelerin takas istasyonları yerine normal şarj istasyonlarına yatırım yapmayı tercih ettiğini çünkü bunların daha yüksek getiri sağladığını söyledi. Ancak işletmeler daha hızlı şarj istasyonları kurmak isterlerse elektrik şebekesinde zorluklarla karşılaşabileceklerini söyledi.

CLSA'nın analizi, tek bir konumdaki beş süper şarj cihazı için gereken gücün, normalde 300 ailenin tükettiğinden daha fazla olacağını buldu.

Tesla ayrıca, dünya çapında 50.000'den fazla süper şarj cihazıyla, pil şarjının yaklaşık üçte ikisini 15 dakika içinde geri yüklediğini iddia eden pil şarjı konusunda otomobil üreticileriyle de işbirliği yapıyor.

Şubat ayında Ford, elektrikli otomobillerinin Kuzey Amerika'da Tesla'nın süper şarj cihazlarını kullanmasına izin veren bir anlaşmaya vardı. General Motors geçen yıl benzer bir anlaşma yaptığını açıklamıştı.

Sürdürülebilirlik hususları


Görünürde karbon emisyonlarını azaltmayı amaçlayan elektrikli otomobillerin hızlı gelişimi, pil israfına ilişkin soruları da gündeme getiriyor.

Nio, hibritlerin de aralarında bulunduğu yeni enerji araçlarının son dönemdeki büyümesinin, 2025 ile 2032 arasındaki sekiz yıllık garanti süresinin sonuna yaklaşacak yaklaşık 20 milyon pil anlamına geldiğine dikkat çekti.

Geçtiğimiz ay şirket, pil devi ile ortaklık yaptığını duyurmuştu Çağdaş Amperex Teknolojisi Özellikle takas istasyonlarında kullanılanlar için daha uzun ömürlü piller geliştirmek.

Nio, pil değişimi ve büyük veriyi kullanarak 12 yıllık kullanımdan sonra pil kapasitesinin %80'ini koruyabileceğini iddia etti. Nio ayrıca geçen ay CATL'nin şirket için daha uzun ömürlü piller geliştireceğini de söyledi.

— CNBC'den Lora Kolodny ve Michael Wayland bu rapora katkıda bulundular.