kamil şeker
New member
25 Nisan 2024'te Çin'in Jiangsu Eyaleti, Lianyungang Limanı'nda ihracata yönelik yeni enerji araçları.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
Çin'deki otomotiv şirketleri geçen yıl ilk kez ABD'li rakiplerinden daha fazla otomobil sattı. BYD Araştırmacı Jato Dynamics, Perşembe günü yayınlanan bir raporda, gelişmekte olan pazarlardaki büyümenin ve büyümenin arttığını söyledi.
Veriler, Shenzhen merkezli BYD liderliğindeki Çinli markaların geçen yıl 13,4 milyon yeni araç sattığını, Amerikan markalarının ise yaklaşık 11,9 milyon yeni araç sattığını gösterdi. Japon markaları 23,59 milyon satışla başı çekti.
Rapora göre, Çin'in satış büyümesi de ABD'yi geride bırakarak önceki yıla göre %23 artış gösterdi. ABD'de bu oran %9'du.
Jato kıdemli analisti Felipe Munoz raporda, “Eski otomobil üreticilerinin ihmali, otomobil fiyatlarının sürekli olarak yüksek olmasına yol açarak tüketicileri istemeden de olsa daha uygun fiyatlı Çin alternatiflerine yöneltti” dedi.
Önde gelen otomobil markası BYD gibi Çinli otomobil üreticileri de, ülke içindeki elektrikli araç fiyat savaşının fiyatları düşürmesi ve kar marjlarını olumsuz etkilemesi nedeniyle küresel olarak genişledi.
Çin'den gelen markalar gelişmekte olan ekonomilerde özellikle ilerleme kaydetti; Jato, geçen yıl küresel talebin arttığı bir ortamda beş yeni otomobil satışından birinin yapıldığını söyledi.
Munoz, “2023 yılında gelişmekte olan ekonomilerde 17,5 milyondan fazla yeni otomobil satıldı. Bu, yıl içinde ABD veya Avrupa'daki toplam satışlardan daha fazla” dedi.
Raporda, Çinli otomobil üreticilerinin Orta Doğu, Avrasya ve Afrika'da önemli bir pazar payı elde ederken, Latin Amerika ve Güneydoğu Asya'da da büyüme kaydettiği belirtildi.
Bu arada bazı Çinli markalar da Avrupa, Avustralya, Yeni Zelanda ve İsrail gibi gelişmiş ekonomilerden pay aldı.
Munoz, büyümenin Çin ile Batı arasındaki artan ticari düşmanlığa ve Avrupa'daki çatışmalar, yüksek faiz oranları ve yüksek araç fiyatları gibi diğer faktörlere rağmen gerçekleştiğini söyledi.
Rapora göre satışlar Afrika hariç tüm bölgelerde artarken, Türkiye'de artan talep nedeniyle en hızlı büyüyen Avrupa oldu.
Ancak sektör, 2024'te artan ticari olumsuzluklarla karşı karşıya kalacak ve giderek daha fazla ülke, yerel sanayiyi ucuz Çin ihracatından korumak için önlemler alacak.
Bu hafta AB, Çin elektrikli araçlarına yönelik tarifelerde %38'e kadar artış olduğunu duyurdu. Bu, ABD'nin Çin elektrikli araçlarına yönelik gümrük vergilerini dört katına çıkararak %100'e çıkarmasından sonra geldi.
Türkiye'nin ayrıca Cumartesi günü Çin'den gelen araçlara %40 ek vergi uygulayacağını duyurması, bazı gelişmekte olan piyasaların da bu uygulamayı takip edebileceğinin sinyalini verdi.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
Çin'deki otomotiv şirketleri geçen yıl ilk kez ABD'li rakiplerinden daha fazla otomobil sattı. BYD Araştırmacı Jato Dynamics, Perşembe günü yayınlanan bir raporda, gelişmekte olan pazarlardaki büyümenin ve büyümenin arttığını söyledi.
Veriler, Shenzhen merkezli BYD liderliğindeki Çinli markaların geçen yıl 13,4 milyon yeni araç sattığını, Amerikan markalarının ise yaklaşık 11,9 milyon yeni araç sattığını gösterdi. Japon markaları 23,59 milyon satışla başı çekti.
Rapora göre, Çin'in satış büyümesi de ABD'yi geride bırakarak önceki yıla göre %23 artış gösterdi. ABD'de bu oran %9'du.
Jato kıdemli analisti Felipe Munoz raporda, “Eski otomobil üreticilerinin ihmali, otomobil fiyatlarının sürekli olarak yüksek olmasına yol açarak tüketicileri istemeden de olsa daha uygun fiyatlı Çin alternatiflerine yöneltti” dedi.
Önde gelen otomobil markası BYD gibi Çinli otomobil üreticileri de, ülke içindeki elektrikli araç fiyat savaşının fiyatları düşürmesi ve kar marjlarını olumsuz etkilemesi nedeniyle küresel olarak genişledi.
Çin'den gelen markalar gelişmekte olan ekonomilerde özellikle ilerleme kaydetti; Jato, geçen yıl küresel talebin arttığı bir ortamda beş yeni otomobil satışından birinin yapıldığını söyledi.
Munoz, “2023 yılında gelişmekte olan ekonomilerde 17,5 milyondan fazla yeni otomobil satıldı. Bu, yıl içinde ABD veya Avrupa'daki toplam satışlardan daha fazla” dedi.
Raporda, Çinli otomobil üreticilerinin Orta Doğu, Avrasya ve Afrika'da önemli bir pazar payı elde ederken, Latin Amerika ve Güneydoğu Asya'da da büyüme kaydettiği belirtildi.
Bu arada bazı Çinli markalar da Avrupa, Avustralya, Yeni Zelanda ve İsrail gibi gelişmiş ekonomilerden pay aldı.
Munoz, büyümenin Çin ile Batı arasındaki artan ticari düşmanlığa ve Avrupa'daki çatışmalar, yüksek faiz oranları ve yüksek araç fiyatları gibi diğer faktörlere rağmen gerçekleştiğini söyledi.
Rapora göre satışlar Afrika hariç tüm bölgelerde artarken, Türkiye'de artan talep nedeniyle en hızlı büyüyen Avrupa oldu.
Ancak sektör, 2024'te artan ticari olumsuzluklarla karşı karşıya kalacak ve giderek daha fazla ülke, yerel sanayiyi ucuz Çin ihracatından korumak için önlemler alacak.
Bu hafta AB, Çin elektrikli araçlarına yönelik tarifelerde %38'e kadar artış olduğunu duyurdu. Bu, ABD'nin Çin elektrikli araçlarına yönelik gümrük vergilerini dört katına çıkararak %100'e çıkarmasından sonra geldi.
Türkiye'nin ayrıca Cumartesi günü Çin'den gelen araçlara %40 ek vergi uygulayacağını duyurması, bazı gelişmekte olan piyasaların da bu uygulamayı takip edebileceğinin sinyalini verdi.