kamil şeker
New member
Bir GAC Aion Hyper SSR elektrikli spor otomobil, 17 Kasım 2023'te Çin'in Guangdong Eyaleti, Guangzhou'daki Çin İthalat ve İhracat Fuarı Pazhou Kompleksi'nde Auto Guangzhou 2023'te sergileniyor.
VCG | Görsel Çin Grubu | Getty Images
Önde gelen danışmanlık şirketi AlixPartners tarafından Perşembe günü yayınlanan yeni bir rapora göre, Çinli otomobil üreticilerinin 2030 yılına kadar küresel otomotiv pazar payının %33'ünü elde etmek için kendi ülkeleri dışında hızla genişlemeye devam etmeleri bekleniyor.
Bu yıl tahmin edilen %21'lik pazar payına göre büyümenin büyük kısmının Çin dışından gelmesi bekleniyor. Çin dışındaki satışların bu yıl 3 milyondan 2030'a kadar 9 milyona çıkması bekleniyor; bu da bu on yılın sonunda pazar payının %3'ten %13'e çıkmasını temsil ediyor.
Çinli otomobil üreticilerinin hızlı büyümesi, küresel çapta eski otomobil üreticileri ve politikacılar için büyüyen bir endişe kaynağı. Pek çok kişi, daha ucuz olan Çin yapımı araçların piyasaları dolduracağından, yerli üretim modellerin, özellikle de tamamen elektrikli araçların değerini düşüreceğinden korkuyor.
AlixPartners, Çin markalarının küresel olarak tüm pazarlarda büyümesini beklediğini söyledi. Ancak firma, araç güvenlik standartlarının daha sıkı olduğu ve ithal Çin EV'lerine %100 gümrük vergisinin açıklandığı ABD de dahil olmak üzere Japonya ve Kuzey Amerika'da çok daha küçük bir genişleme beklediğini de sözlerine ekledi.
Otomotiv ve sanayi sektörünün küresel eş lideri Mark Wakefield, “Çin, sektörün yeni öncüsü; pazarlanması daha hızlı, satın alınması daha ucuz, teknoloji ve tasarım açısından gelişmiş ve üretimi daha verimli, sahip olunması gereken araçları yaratma yeteneğine sahip.” AlixPartners'ta pratik yaptığı bir açıklamada belirtildi.
Kuzey Amerika'da Çinli otomobil üreticilerinin, büyük ölçüde Meksika'da olmak üzere yalnızca %3'lük bir pazar payı elde edecekleri tahmin ediliyor; burada 2030 yılına kadar beş araçtan birinin Çin markası olması bekleniyor. AlixPartners, dünyanın diğer büyük bölgelerinin çoğunda pazar payının Çinli otomobil üreticilerinin katlanarak büyümesi bekleniyor. Bu alanlar Orta ve Güney Amerika, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Afrika'yı içermektedir.
AlixPartners'a göre Çin'deki Çin markalarının da pazar payının %59'dan %72'ye çıkması bekleniyor. Eski otomobil üreticileri gibi Genel motorlar Çin'in yerli otomotiv endüstrisinin ve şirketlerinin hızlı yükselişi nedeniyle son yıllarda Çin'de önemli bir zemin kaybetti. BYDGeely ve Nio.
Çinli otomobil üreticisinin elektrikli otomobili BYD Song MAX'ı, 30 Mart 2024'te Bangkok, Tayland'ın eteklerinde Nonthaburi Eyaletindeki 45. Bangkok Uluslararası Otomobil Fuarı 2024'te sunan modeller.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
AlixPartners'a göre, Çinli otomobil üreticilerinin son yıllarda hızla büyüdüğü Avrupa'da, Çinli otomotiv markalarının pazar payının 2030 yılına kadar ikiye katlanarak %6'dan %12'ye çıkması bekleniyor.
Çinli otomobil üreticileri, maliyet avantajlarına, Çin dışındaki pazarlarda sattığınız yerde inşa stratejisini mümkün kılacak yerel üretim stratejilerine ve tasarım ve tazelik konusunda değişen tüketici tercihlerini karşılayan yüksek teknolojiye sahip araçlara sahip oldukları için büyüyorlar. rapor.
AlixPartners'ın otomotiv ve endüstriyel uygulama küresel eş lideri Andrew Bergbaum, yaptığı açıklamada, “Her zamanki gibi iş prensipleri altında çalışmaya devam etmeyi bekleyen otomobil üreticileri, kaba bir uyanıştan daha fazlasıyla karşı karşıyalar; eskimeye doğru gidiyorlar” dedi. .
Çinli EV otomobil üreticileri, aşırı mühendislik yerine standartları yeterince karşılayacak şekilde tasarlayıp test ederek, eski otomobil üreticilerinin yarısı kadar sürede (40 ay yerine 20 ay) yeni ürünler üretiyor. Ayrıca %35 oranında “Çin Malı” maliyet avantajına da sahipler.
Wakefield, geleneksel otomobil üreticilerinin Çinli otomobil üreticileriyle rekabet edebilmesi için iş geliştirme süreçlerini ve araç geliştirme hızını yeniden düşünmeleri gerektiğini söyledi.
VCG | Görsel Çin Grubu | Getty Images
Önde gelen danışmanlık şirketi AlixPartners tarafından Perşembe günü yayınlanan yeni bir rapora göre, Çinli otomobil üreticilerinin 2030 yılına kadar küresel otomotiv pazar payının %33'ünü elde etmek için kendi ülkeleri dışında hızla genişlemeye devam etmeleri bekleniyor.
Bu yıl tahmin edilen %21'lik pazar payına göre büyümenin büyük kısmının Çin dışından gelmesi bekleniyor. Çin dışındaki satışların bu yıl 3 milyondan 2030'a kadar 9 milyona çıkması bekleniyor; bu da bu on yılın sonunda pazar payının %3'ten %13'e çıkmasını temsil ediyor.
Çinli otomobil üreticilerinin hızlı büyümesi, küresel çapta eski otomobil üreticileri ve politikacılar için büyüyen bir endişe kaynağı. Pek çok kişi, daha ucuz olan Çin yapımı araçların piyasaları dolduracağından, yerli üretim modellerin, özellikle de tamamen elektrikli araçların değerini düşüreceğinden korkuyor.
AlixPartners, Çin markalarının küresel olarak tüm pazarlarda büyümesini beklediğini söyledi. Ancak firma, araç güvenlik standartlarının daha sıkı olduğu ve ithal Çin EV'lerine %100 gümrük vergisinin açıklandığı ABD de dahil olmak üzere Japonya ve Kuzey Amerika'da çok daha küçük bir genişleme beklediğini de sözlerine ekledi.
Otomotiv ve sanayi sektörünün küresel eş lideri Mark Wakefield, “Çin, sektörün yeni öncüsü; pazarlanması daha hızlı, satın alınması daha ucuz, teknoloji ve tasarım açısından gelişmiş ve üretimi daha verimli, sahip olunması gereken araçları yaratma yeteneğine sahip.” AlixPartners'ta pratik yaptığı bir açıklamada belirtildi.
Kuzey Amerika'da Çinli otomobil üreticilerinin, büyük ölçüde Meksika'da olmak üzere yalnızca %3'lük bir pazar payı elde edecekleri tahmin ediliyor; burada 2030 yılına kadar beş araçtan birinin Çin markası olması bekleniyor. AlixPartners, dünyanın diğer büyük bölgelerinin çoğunda pazar payının Çinli otomobil üreticilerinin katlanarak büyümesi bekleniyor. Bu alanlar Orta ve Güney Amerika, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Afrika'yı içermektedir.
AlixPartners'a göre Çin'deki Çin markalarının da pazar payının %59'dan %72'ye çıkması bekleniyor. Eski otomobil üreticileri gibi Genel motorlar Çin'in yerli otomotiv endüstrisinin ve şirketlerinin hızlı yükselişi nedeniyle son yıllarda Çin'de önemli bir zemin kaybetti. BYDGeely ve Nio.
Çinli otomobil üreticisinin elektrikli otomobili BYD Song MAX'ı, 30 Mart 2024'te Bangkok, Tayland'ın eteklerinde Nonthaburi Eyaletindeki 45. Bangkok Uluslararası Otomobil Fuarı 2024'te sunan modeller.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
AlixPartners'a göre, Çinli otomobil üreticilerinin son yıllarda hızla büyüdüğü Avrupa'da, Çinli otomotiv markalarının pazar payının 2030 yılına kadar ikiye katlanarak %6'dan %12'ye çıkması bekleniyor.
Çinli otomobil üreticileri, maliyet avantajlarına, Çin dışındaki pazarlarda sattığınız yerde inşa stratejisini mümkün kılacak yerel üretim stratejilerine ve tasarım ve tazelik konusunda değişen tüketici tercihlerini karşılayan yüksek teknolojiye sahip araçlara sahip oldukları için büyüyorlar. rapor.
AlixPartners'ın otomotiv ve endüstriyel uygulama küresel eş lideri Andrew Bergbaum, yaptığı açıklamada, “Her zamanki gibi iş prensipleri altında çalışmaya devam etmeyi bekleyen otomobil üreticileri, kaba bir uyanıştan daha fazlasıyla karşı karşıyalar; eskimeye doğru gidiyorlar” dedi. .
Çinli EV otomobil üreticileri, aşırı mühendislik yerine standartları yeterince karşılayacak şekilde tasarlayıp test ederek, eski otomobil üreticilerinin yarısı kadar sürede (40 ay yerine 20 ay) yeni ürünler üretiyor. Ayrıca %35 oranında “Çin Malı” maliyet avantajına da sahipler.
Wakefield, geleneksel otomobil üreticilerinin Çinli otomobil üreticileriyle rekabet edebilmesi için iş geliştirme süreçlerini ve araç geliştirme hızını yeniden düşünmeleri gerektiğini söyledi.