Costco Auto'daki GM EV'ler elektrikli araç satışlarının artmasına yardımcı oluyor

kamil şeker

New member
Müşteriler 28 Haziran 2023'te Teterboro, New Jersey'deki bir Costco mağazasından çıkıyor.

Kena Betancur | Corbis Haberleri | Getty Images


DETROIT — Genel motorlar ABD'li tüketicilerin yeni tamamen elektrikli araçlarına yönelmesi konusunda pek de gizli olmayan bir silaha sahip: Costco Toptan Satış.

Detroitli otomobil üreticisi, portföyünü niş araçlardan Chevrolet Equinox ve Chevrolet Blazer EV'ler gibi araçlarla kitlesel pazar segmentlerine doğru genişletirken, perakende devinin EV'lere yönelik Costco Otomobil Programını giderek daha fazla kullandığını söyledi.

GM Kuzey Amerika Başkanı Marissa West yakın tarihli bir röportaj sırasında CNBC'ye şöyle konuştu: “Costco ile harika bir ortaklığımız var ve Costco'ya gerçekten güveniyorum çünkü markalarını seviyorum.” “Ekibi bu ortaklığı nasıl kurabileceğimizi görmeye teşvik ediyorum.”

West, EV'leri GM'nin Costco'nun ABD'deki 50 milyondan fazla üyesiyle erişimini genişletmek için “büyük bir fırsat” olarak görüyor. Otomobil üreticisi aynı zamanda Costco Auto'nun Kanada'daki özel otomotiv ortağıdır.

GM gibi otomobil üreticileri Ford Motorlu Ve volkswagen satışları artırmak ve araçlarda uzun süredir elde edilmesi zor karlar elde etmek amacıyla son aylarda elektrikli araç stratejilerini değiştiriyorlar. Markalar tamamen elektrikli mesajlaşmayı azalttı, benimsemeye yönelik bir köprü olarak hibrit araçlara yöneldi ve pazardaki tüketici güvenini artırmak için şarj ortaklıkları kurdu.


Yeni araç alıcıları için güçlü bir müşteri demografisine sahip olan Costco gibi bir aracı, EV satışlarının ilerlemesine yardımcı olabilir.

Costco, toptancı perakendecinin üçüncü taraf hizmeti olan Costco Auto'nun araçları satmadığını söyledi. Perakendeci, bunun yerine, GM gibi franchise bayiler ve otomobil üreticileri için kolaylaştırıcı veya ortak olarak hareket ettiğini ve Costco üyelerine indirimler ve diğer teşvikler yoluyla araçlarda özel fiyatlar sunduğunu söyledi.

Costco Auto Programı stratejik ortaklıklardan sorumlu genel müdür Jay Maxwell'e göre Costco Auto, son beş yılda yılda ortalama 500.000'den fazla araç satışına olanak sağladı.

Bu hacim, Costco'nun birçok ürününde olduğu gibi çok fazla. Bu, her yıl ABD'de satılan tüm araçların en az %3'üne tekabül etmektedir ve halka açık büyük bayi gruplarının yıllık satışlarından daha fazladır. Lithia Motors Ve Otomatik Ulus.

GM, program aracılığıyla kaç Costco müşterisinin GM araçları satın aldığını açıklamayı reddetti.

EV ilgisi


Costco, Costco Auto aracılığıyla artan sayıda araç satışının elektrikli araçlardan oluştuğunu söyledi. Maxwell'e göre 2023 yılında üyelerin Costco Auto'ya yönelik araç taleplerinin yaklaşık %7'si elektrikli araçlarla ilgiliydi.

Maxwell, “Üyelerimiz her zaman yeni şeyleri sevmiştir ve EV'ler pazarda kesinlikle yenidir” dedi. “Bu harika bir yol [automakers] EV'lerini pazarlamak ve ilgilenen insanların önüne çıkarmak. Costco'nun EV alıcılarıyla iyi uyum sağlayan çok güçlü bir demografisi var.”

Costco Auto, GM'ye ek olarak, yıllar içinde Polestar EV başlangıç markası Audi ve diğerleri de dahil olmak üzere Volvo ile ortaklık kurdu.


GM'nin 2024 Chevrolet Equinox EV'si, 16 Mayıs 2024'te Detroit'te araç için düzenlenen bir medya lansman etkinliği sırasında.

Michael Wayland / CNBC


Costco, Costco Auto'nun “Gündelik Otomobil” programı olarak adlandırdığı ABD çapında 3.000'den fazla franchise bayisiyle ayrı ortaklıklara ek olarak ülke çapında indirimler sunmak için GM gibi otomobil üreticileriyle ortaklık kurduğunu söyledi.

Perakendeci, otomobil üreticilerinin büyük indirimlerinin herhangi bir franchise bayisinde kullanılabileceğini veya Costco'nun, alışveriş yapanların Costco Auto eğitimli bir çalışanıyla çalışabilecekleri bir ortak bayi önereceğini söyledi.

Maxwell, bu tür satıcıların mevcut tüm teşvikler hakkında bilgi sahibi olan ve pazarlarıyla rekabet edebilecek pazarlıksız fiyatlar sunan özel eğitimli çalışanlara sahip olduğunu söyledi.

Maxwell, “Önceden müzakere edilmiş bir fiyatı var ve bunun güncellendiğinden ve pazarda rekabetçi olduğundan emin olmak için her ay bayiyle birlikte çalışıyoruz” dedi. “Fiyatın harika bir fiyat olacağını biliyorsunuz çünkü bunu Costco aracılığıyla alıyorsunuz ve gerçekten odaklanıp satın alma deneyiminin tadını çıkarabilirsiniz.”

GM şu anda ülke çapındaki Costco üyelerine Temmuz ayına kadar Equinox, Blazer ve Cadillac Lyriq EV'ler için 1.000 dolarlık teşvik “sertifikası” sunuyor. Maxwell, yalnızca Costco'ya özel indirimin diğer şirket veya bayi teşviklerine ek olduğunu söyledi.

Maxwell, “Şu anda piyasada elektrikli araçlara yönelik oldukça güçlü teşvikler var, bu nedenle de ek değer elde ediyorlar” dedi. “Bu gerçekten de elektrikli araç düşünen biri için cazip bir teklif.”


Tamamen elektrikli araçların genellikle yüksek fiyat noktalarının kitlesel benimsenme önünde bir engel olduğu kanıtlandı. GM CEO'su Mary Barra gibi sektör yöneticileri, şarj altyapısı ve tüketici eğitiminin yanı sıra fiyatlandırmanın da elektrikli araçlar için beklenenden daha yavaş bir satış hızına katkıda bulunduğunu belirtti.

Cox Automotive, ABD'de elektrikli otomobiller için ortalama işlem fiyatının Nisan itibarıyla 55.242 dolar olduğunu bildirdi. Cox'a göre bu, gazla çalışan araçlarla karşılaştırıldığında 10.000 dolardan fazla bir prim.

Costco üye teşvikleri genellikle 60 ila 90 gün sürüyor ve Costco'ya göre üyeler ayrıca ikinci el araçlar, bakım ve servisle ilgili başka fırsatlar da alabiliyor. Katılımcı perakendeciler şu anda oto tamirinde 500$'a kadar %15 indirim sunuyor.

Costco müşterileri


Costco Auto ile ortaklık yapan bayiler ve otomobil üreticileri aynı zamanda Costco'nun itibarından ve tüketici deneyiminden de yararlanıyor. GM, 2011'den beri ABD'de ve 2019'dan beri Kanada'da Costco Auto ortağıdır.

Kendisi de Costco üyesi olan West, CNBC'ye şöyle konuştu: “Costco hakkında ne biliyorsunuz? Ürünlerinin arkasında durduklarını biliyorsunuz. İyi bir değer elde edeceğinizi biliyorsunuz.” “Chevrolet markasının özellikle Costco ile büyük bir sinerjiye sahip olduğuna inanıyorum.”

Numerator'a göre Costco üyeleri büyük ölçüde banliyö ve kentsel hanelerden oluşuyor ve %58'i kabaca 42 ile 59 yaşları arasında. Pazar araştırma firması, Costco üyelerinin de genellikle varlıklı olduğunu, üyelerin %35'inin 125.000 doların üzerinde kazandığını (ortalama perakendecideki alışveriş yapanlardan %25 daha yüksek) ve %46'sının 40.000 ile 125.000 dolar arasında kazandığını bildiriyor.


Chevrolet Blazer EV, 6 Nisan 2023'te New York Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.

Scott Mlyn | CNBC


Alıcının yaşı ve geliri, Amerikalı sürücülerin garajlarına daha fazla elektrikli araç sokmak için çalışan GM gibi otomobil şirketleri için temel demografik faktörlerdir.

Global pazarlama verileri ve analiz firması Kantar'a göre Costco müşterileri de oldukça sadık ve perakendeciyi diğer birçok mağazaya tercih ediyor.

Kantar'ın alışveriş analizlerinden sorumlu başkan yardımcısı Julie Craig yaptığı açıklamada, “Costco'nun üyeleri Costco'ya son derece sadıktır” dedi. “Bu üyeler, üyelikleri aracılığıyla elde ettikleri tasarrufların üyelik ücretlerini karşıladığını ve Costco'nun onlara diğer mağazalardan elde edebileceklerinin ötesinde bir değer sunduğunu düşünüyor.”

Maxwell, otomobil üreticilerinin yanı sıra ilgili bayilerin de Costco Auto'ya büyük ölçüde araçların pazarlama ve reklamını karşılamak için bir abonelik ücreti ödediğini söyledi. Şirketlerin abonelik maliyetlerini açıklamayı reddetti.

Costco Otomobil Programı başlangıçta toptan rakip Price Club'ın bir parçasıydı ve 1993 yılında Costco ile birleşti.

– CNBC'ler Melissa Repko bu makaleye katkıda bulunmuştur.