CSIS, Çin'in elektrikli otomobil endüstrisini inşa etmek için 230 milyar dolar harcadığını söylüyor

kamil şeker

New member
İşçiler, SAIC-GM-Wuling tarafından üretilen tamamen elektrikli bir mikro otomobil olan Wuling Hongguang Mini EV'yi, ortak otomobil üreticisinin doğu Çin'in Shandong eyaletindeki Qingdao'daki fabrikasında 30 Kasım 2021 Salı günü monte ediyor.

Gelecek Yayıncılık | Gelecek Yayıncılık | Getty Images


PEKİN — ABD merkezli Stratejik ve Uluslararası Çalışmalar Merkezi tarafından Perşembe günü yayınlanan analize göre Çin, elektrikli otomobil endüstrisini geliştirmek için on yıldan fazla bir süre içinde 230,8 milyar dolar harcadı.

CSIS Çin İşletme ve Ekonomi mütevelli başkanı Scott Kennedy, devlet desteğinin ölçeğinin 2009 ile 2023 arasındaki toplam elektrikli otomobil satışlarının %18,8'ini temsil ettiğini söyledi. Bu tür harcamaların EV satışlarına oranının 2017'den önceki yıllarda yüzde 40'ın üzerindeyken 2023'te yüzde 11'in biraz üzerine düştüğünü belirtti.

Bulgular, AB'nin Çin'den yapılan elektrikli otomobillerin üretiminde sübvansiyon kullanımı nedeniyle ithalatına gümrük vergisi uygulamayı planlamasıyla birlikte geldi.

Geçtiğimiz ay ABD, Çin'den elektrikli araç ithalatına yönelik vergileri %100'e çıkaracağını duyurdu.

Bazı istisnalar var, ancak genel olarak Batılı otomobil üreticileri ve hükümetler oyalandı ve yeterince agresif olmadı.


Scott Kennedy

Çin iş ve ekonomisi mütevelli heyeti CSIS
Kennedy, Pekin'in elektrikli otomobillere verdiği desteğin, yerli otomobil üreticilerini yabancı otomobillere tercih eden parasal olmayan politikaları da içerdiğine dikkat çekti. Ancak ABD'nin kendi elektrikli otomobil endüstrisini geliştirmek için Çin'inki kadar cazip koşullar yaratmadığını da belirtti.

“Bazı istisnalar var, ancak genel olarak Batılı otomobil üreticileri ve hükümetler oyalandı ve yeterince agresif olmadı” dedi. Kennedy, dört yıl önce Çin'in elektrikli otomobillerinden kaynaklanan potansiyel ticari gerilimlerle ilgili bir raporda yedi politika girişimi ortaya koymuştu.


Devlet sübvansiyonlarının doğrudan otomobil geliştirmeye gitmesi gerekmiyordu. Çin'in elektrikli araç gelişiminin ilk yıllarında Maliye Bakanlığı, en az beş şirketin hükümeti 1 milyar yuan'ın (140 milyon dolar) üzerinde dolandırdığını tespit ettiğini söyledi.

Çin yapımı araçlar aynı zamanda ülkede elektrikli otomobillerin giderek yaygınlaşmasından da faydalandı ve bu da yabancı otomobil üreticileri için bir zamanlar kazançlı olan yakıtla çalışan pazarın daralmasına neden oldu. Rekabet o kadar şiddetli ki Bank of America analistleri bu hafta büyük ABD otomobil üreticilerinin Çin'den ayrılıp kaynaklarını başka yerlere odaklamaları gerektiğini söyledi.

Kennedy, “Konuştuğum bağımsız otomobil analistleri ve Batılı otomobil üreticilerinin tümü, Çinli EV üreticilerinin ve pil üreticilerinin muazzam ilerleme kaydettiği ve ciddiye alınması gerektiği konusunda hemfikir” dedi.


Ancak Çinli EV şirketlerine yönelik kapsamlı hükümet desteğinin ve pazar büyümesinin henüz karları önemli ölçüde artırmadığına dikkat çekti.

“İyi işleyen bir piyasa ekonomisinde firmalar yeni kapasite yatırımlarını daha dikkatli ölçecek ve arz ile talep arasında bu kadar keskin bir uçurumun ortaya çıkması muhtemelen endüstri konsolidasyonuyla sonuçlanacaktır.”

BYDCLSA'nın ilk çeyrek analizine göre, araba başına net karı son 12 ayda 739 $ eşdeğerine geriledi. Tesla'nınVeriler, fiyatının 2.919 dolara düştüğünü gösterdi.

Geçtiğimiz yıl EV endüstrisi, otomobil şirketlerinin ya fiyatları düşürmesi ya da daha düşük fiyatlı ürün serileri piyasaya sürmesiyle yoğun bir fiyat savaşıyla karşı karşıya kaldı.


Çin'in elektrikli otomobil girişimi NioHalen zararla faaliyet gösteren şirket, geçen ay Çin pazarında yaklaşık 10 otomobil üreticisinin kaybedeceğini ve geriye 20 ila 30 oyuncunun kalacağını beklediğini söyledi.

ABD elektrikli otomobilleri destekleme çabalarını artırıyor. Ağustos 2022'de yasalaşan Enflasyonu Azaltma Yasası, temiz teknolojileri teşvik etmek için 370 milyar dolar ayırdı.

Kennedy, mevzuatın uygun elektrikli otomobil satın alımları için 7.500 dolarlık bir kredi sağladığına dikkat çekti. Bu, 2018'de 13.860 dolar olan Çin'in elektrikli otomobil alımı başına ortalama desteğinin 2023'te 4.600 dolar olmasıyla tezat oluşturuyor.

— CNBC'ler Dylan Popoları bu rapora katkıda bulunmuştur.