kamil şeker
New member
29 Eylül 2023'te Michigan, Delta Township'teki General Motors Lansing Delta Fabrikası grevinden grev yapan United Auto Workers üyeleri.
Rebecca Cook | Reuters
DETROIT — Altı eyaletin Cumhuriyetçi valileri Salı günü, Birleşik Otomotiv İşçileri'nin Güney'deki otomotiv fabrikalarını örgütleme çabasını kınadı ve sendikanın çabalarının işten çıkarmalara ve gelecekte daha az yatırıma yol açabileceği konusunda uyardı.
Alabama, Georgia, Mississippi, Güney Carolina, Tennessee ve Teksas'taki valiler tarafından imzalanan ortak açıklama, Chattanooga, Tennessee'deki Volkswagen işçilerinin UAW'ye katılıp katılmama konusunda oylamaya başlamasından bir gün önce geldi.
VW oyu, UAW Başkanı Shawn Fain tarafından geçen yıl açıklanan ve güney eyaletlerinde ve başka yerlerde faaliyet gösteren 13 otomobil üreticisini hedef alan benzeri görülmemiş bir işçi örgütlenmesi hamlesinin bir parçası. Geçen yıl sendika plak sözleşmeleri müzakere etti Genel motorlar, Ford Motorlu ve Chrysler'in ebeveyni Stellantis.
Aralarında Tennessee Valisi Bill Lee'nin de bulunduğu seçilmiş eyalet liderleri, bu tür sözleşmelerin kısa vadeli yardım sağladığını ancak uzun vadede istihdam ve yatırımlar üzerinde olumsuz etkileri olduğunu savunuyor.
“Eyaletlerimize iyi maaşlı işler getirmek için seçmenlerimiz adına yorulmadan çalıştık. Bu işler otomotiv imalat sanayinin dokusunun bir parçası haline geldi. Sendikalaşma kesinlikle eyaletlerimizin işlerini tehlikeye atacaktır – aslında bu durumda, yıl zaten tüm UAW otomobil üreticileri işten çıkarmaları duyurdu” ifadesini okudu.
Tennessee valisi Bill Lee, 10 Temmuz 2021 Cumartesi günü ABD'nin Dallas kentinde düzenlenen Muhafazakar Siyasi Eylem Konferansı (CPAC) sırasında gülümsüyor.
Dylan Hollingsworth | Bloomberg | Getty Images
Aynı zamanda Alabama'da Mercedes-Benz işçileri için bir oylama düzenleme sürecinde olan UAW, yoruma hemen yanıt vermedi.
Detroit otomobil üreticileriyle UAW sözleşmelerinin onaylanmasından bu yana, satın alma tekliflerinin yanı sıra şirketlerdeki maaşlı ve saatlik çalışanların işten çıkarılması da söz konusu.
Otomobil üreticileri, kısmen elektrikli araçlara milyarlarca dolar yatırım yapmak ve yavaşlayan piyasa koşullarına ve ekonomik kriz korkusuna hazırlanmak için maliyetleri düşürüyor.
Fiat Chrysler ile PSA Groupe arasında Ocak 2021'de gerçekleşen birleşmenin ürünü olan Stellantis, kesintilere öncülük etti, ancak bunların çoğu, anlaşmalar kapsamındaki geleneksel montaj fabrikası işçileriyle aynı ücrete veya sosyal haklara sahip olmayan ek veya geçici işçilerden oluştu.
Transatlantik otomobil üreticisinin, “2023 Toplu İş Sözleşmesi uyarınca tüm eylemlerle tüm tesislerin çok zorlu piyasa koşullarında olabildiğince verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için” üretim operasyonlarının gözden geçirilmesine atıfta bulunarak bu yıl 1.000'den fazla ek işçiyi işten çıkardığı bildirildi. UAW. Ayrıca diğer nedenlerin yanı sıra anlaşmaların karmaşıklığını da öne sürerek en az iki Jeep fabrikasında vardiyaları azalttı.
Birleşik Otomotiv İşçileri Başkanı Shawn Fain, 14 Mart 2024'te Washington DC'de Capitol Hill'deki Dirksen Senato Ofis Binasında Senato Sağlık, Eğitim, Çalışma ve Emeklilik Komitesi önünde işçiler üzerindeki çalışma saatlerinin ücreti hakkında ifade veriyor.
Çip Somodevilla | Getty Images
Ford çalışanlarına gönüllü satın alma teklifinde bulundu ve işten çıkarmaları duyurdu, ancak işten çıkarılan işçilerin çoğu yakındaki diğer tesislere transfer edildi.
GM aynı zamanda gönüllü satın almalar da sunuyor, ancak sözleşme sonrası işten çıkarmalar tamamen olmasa da büyük oranda fabrika değişiklikleriyle ilgili. Örneğin şirket, Michigan'daki iki fabrikada araç üretiminin sona ermesi nedeniyle 1.300 işçiyi işten çıkardı.
Tennessee'den Lee dışında bildiriyi imzalayan diğer Cumhuriyetçi valiler şunlardı: Alabama Valisi Kay Ivey, Georgia Valisi Brian Kemp, Mississippi Valisi Tate Reeves, Güney Carolina Valisi Henry McMaster ve Teksas Valisi Greg Abbott.
Düzeltme: Bu makale, Tate Reeves'in Mississippi'nin valisi olduğunu yansıtacak şekilde güncellendi. Daha önceki bir sürüm durumu yanlış bildiriyordu.
Rebecca Cook | Reuters
DETROIT — Altı eyaletin Cumhuriyetçi valileri Salı günü, Birleşik Otomotiv İşçileri'nin Güney'deki otomotiv fabrikalarını örgütleme çabasını kınadı ve sendikanın çabalarının işten çıkarmalara ve gelecekte daha az yatırıma yol açabileceği konusunda uyardı.
Alabama, Georgia, Mississippi, Güney Carolina, Tennessee ve Teksas'taki valiler tarafından imzalanan ortak açıklama, Chattanooga, Tennessee'deki Volkswagen işçilerinin UAW'ye katılıp katılmama konusunda oylamaya başlamasından bir gün önce geldi.
VW oyu, UAW Başkanı Shawn Fain tarafından geçen yıl açıklanan ve güney eyaletlerinde ve başka yerlerde faaliyet gösteren 13 otomobil üreticisini hedef alan benzeri görülmemiş bir işçi örgütlenmesi hamlesinin bir parçası. Geçen yıl sendika plak sözleşmeleri müzakere etti Genel motorlar, Ford Motorlu ve Chrysler'in ebeveyni Stellantis.
Aralarında Tennessee Valisi Bill Lee'nin de bulunduğu seçilmiş eyalet liderleri, bu tür sözleşmelerin kısa vadeli yardım sağladığını ancak uzun vadede istihdam ve yatırımlar üzerinde olumsuz etkileri olduğunu savunuyor.
“Eyaletlerimize iyi maaşlı işler getirmek için seçmenlerimiz adına yorulmadan çalıştık. Bu işler otomotiv imalat sanayinin dokusunun bir parçası haline geldi. Sendikalaşma kesinlikle eyaletlerimizin işlerini tehlikeye atacaktır – aslında bu durumda, yıl zaten tüm UAW otomobil üreticileri işten çıkarmaları duyurdu” ifadesini okudu.
Tennessee valisi Bill Lee, 10 Temmuz 2021 Cumartesi günü ABD'nin Dallas kentinde düzenlenen Muhafazakar Siyasi Eylem Konferansı (CPAC) sırasında gülümsüyor.
Dylan Hollingsworth | Bloomberg | Getty Images
Aynı zamanda Alabama'da Mercedes-Benz işçileri için bir oylama düzenleme sürecinde olan UAW, yoruma hemen yanıt vermedi.
Detroit otomobil üreticileriyle UAW sözleşmelerinin onaylanmasından bu yana, satın alma tekliflerinin yanı sıra şirketlerdeki maaşlı ve saatlik çalışanların işten çıkarılması da söz konusu.
Otomobil üreticileri, kısmen elektrikli araçlara milyarlarca dolar yatırım yapmak ve yavaşlayan piyasa koşullarına ve ekonomik kriz korkusuna hazırlanmak için maliyetleri düşürüyor.
Fiat Chrysler ile PSA Groupe arasında Ocak 2021'de gerçekleşen birleşmenin ürünü olan Stellantis, kesintilere öncülük etti, ancak bunların çoğu, anlaşmalar kapsamındaki geleneksel montaj fabrikası işçileriyle aynı ücrete veya sosyal haklara sahip olmayan ek veya geçici işçilerden oluştu.
Transatlantik otomobil üreticisinin, “2023 Toplu İş Sözleşmesi uyarınca tüm eylemlerle tüm tesislerin çok zorlu piyasa koşullarında olabildiğince verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için” üretim operasyonlarının gözden geçirilmesine atıfta bulunarak bu yıl 1.000'den fazla ek işçiyi işten çıkardığı bildirildi. UAW. Ayrıca diğer nedenlerin yanı sıra anlaşmaların karmaşıklığını da öne sürerek en az iki Jeep fabrikasında vardiyaları azalttı.
Birleşik Otomotiv İşçileri Başkanı Shawn Fain, 14 Mart 2024'te Washington DC'de Capitol Hill'deki Dirksen Senato Ofis Binasında Senato Sağlık, Eğitim, Çalışma ve Emeklilik Komitesi önünde işçiler üzerindeki çalışma saatlerinin ücreti hakkında ifade veriyor.
Çip Somodevilla | Getty Images
Ford çalışanlarına gönüllü satın alma teklifinde bulundu ve işten çıkarmaları duyurdu, ancak işten çıkarılan işçilerin çoğu yakındaki diğer tesislere transfer edildi.
GM aynı zamanda gönüllü satın almalar da sunuyor, ancak sözleşme sonrası işten çıkarmalar tamamen olmasa da büyük oranda fabrika değişiklikleriyle ilgili. Örneğin şirket, Michigan'daki iki fabrikada araç üretiminin sona ermesi nedeniyle 1.300 işçiyi işten çıkardı.
Tennessee'den Lee dışında bildiriyi imzalayan diğer Cumhuriyetçi valiler şunlardı: Alabama Valisi Kay Ivey, Georgia Valisi Brian Kemp, Mississippi Valisi Tate Reeves, Güney Carolina Valisi Henry McMaster ve Teksas Valisi Greg Abbott.
Düzeltme: Bu makale, Tate Reeves'in Mississippi'nin valisi olduğunu yansıtacak şekilde güncellendi. Daha önceki bir sürüm durumu yanlış bildiriyordu.