Deeproute, sürücü desteği konusunda Nvidia ile 'derin işbirliği' yaptığını iddia ediyor

kamil şeker

New member
Alibaba destekli DeepRoute.ai'nin otonom sürüş sistemine sahip bir araba, 27 Temmuz 2022'de Çin'in Guangdong eyaletinin Shenzhen şehrinde bir sokakta sürüyor.

David Kirton | Reuters


PEKİN — Otonom sürüş sistemleri geliştiren Çinli bir girişim olan Deeproute.ai, Salı günü adı açıklanmayan bir otomobil üreticisinden 100 milyon dolarlık finansman turu duyurdu ve çip üreticisiyle yakın bağlarını vurguladı Nvidia.

Pitchbook verileri Çinli şirketi gösterdi Çin Seddi Motoru yatırıma öncülük etti.

DeepRoute.ai CEO'su Maxwell Zhou, Salı günü Mandarin dilinde gazetecilere verdiği demeçte, CNBC tarafından tercüme edildi, özellikle hükümet dışı bir kaynaktan finansman elde etmenin zor olduğunu söyledi.

Zhou, girişimin Nvidia ile de “derin bir işbirliği” içinde olduğunu belirterek, çip üreticisinin CEO'su Jensen Huang ile “derinlemesine görüşmeler” yapıldığını belirtti.

Zhou, Mart ayında Nvidia'nın yakından izlenen GTC AI konferansında “Seri üretilen otonom sürüş çözümlerinin ticarileştirilmesi” hakkında konuştu.


Shenzhen merkezli Deeproute, mevcut sürücü destek sistemi için Nvidia'nın Orin çipini kullandığını söyledi.

Girişim, Çin'de Nvidia'nın otomobiller için daha yeni Thor çipini alan ilk şirket grubunun bir parçası olduğunu ve bunu kullanan, daha karmaşık sürüş senaryolarını yönetmek için daha fazla görsel ipucu kullanabilen yeni bir sistemi gelecek yıl piyasaya süreceğini ekledi.

Zhou, “Çin'deki pek çok şirket otonom sürüş konusunda rekabet ediyor. Bu aslında yapay zeka üzerinde bir rekabet.” dedi.

AI hesaplama gücü açısından Deeproute, kendi kapasitesine sahip olduğunu ve Alibaba'nıngerekirse. E-ticaret ve bulut bilişim şirketi, 2021'de Deeproute'a 300 milyon dolarlık bir yatırım turuna öncülük etti ve girişime göre, 2019'da kurulduktan sadece iki yıl sonra 1 milyar doların üzerinde bir değerleme elde etti.

ABD, Ekim 2022'de Çin'in Nvidia ve diğer Amerikan şirketlerinin en gelişmiş yarı iletkenlerine erişme kabiliyetine kapsamlı kısıtlamalar getirdi. Otomotiv çipleri şu anda bu kategoriye girmiyor.

Nvidia'nın 27 Ekim'de sona eren çeyreğe ilişkin kazançlarını 20 Kasım'da açıklaması planlanıyor. 28 Temmuz'da sona eren çeyrekte çip üreticisi, otomotiv segmentinin gelirinin yıllık bazda %37 artışla 345 milyon dolara yükseldiğini söyledi.

Gözler Japonya'da


Deeproute şu anda Çin'de satış yapan Çinli otomobil üreticileriyle çalışıyor. Şirket, sürücü destek sistemini kullanan en az üç otomobil modelinin bu yıl yollara çıkmasını bekliyor.

Zhou, Deeproute'un sistemlerinin halihazırda yollardaki 20.000'den fazla arabada çalıştığını söyledi. Gelecek yıl bu sayının potansiyel olarak on kat artmasını bekliyor.

Kaliforniya'da bir ofisi bulunan girişim, yabancı otomobil üreticileriyle çalışmak istediğini ve gelecek yıl Japonya otomobil fuarına katılmayı planladığını söyledi.

Tesla yarışması


Deeproute, “yüksek çözünürlüklü haritalara” dayanmadan, arabaları otomatik olarak sürmek için yapay zekayı kullanmaya odaklandı. Bu, bir aracın, bu teknik parametrelerin oluşturulmadığı yollarda sürücü destek teknolojisini kullanmasına olanak tanır.

Bu bir trend araba teknolojisi şirketi gibi Xpeng ve Huawei takip ediyor – ve Tesla'nın'nin otonom sürüşü geliştirme stratejisi. Elon Musk'un otomobil şirketi, HD haritalara fazla güvenmeden, aracı yönlendirmek için kameralar ve yapay zeka kullanmaya odaklandı.

Alphabet'in Waymo'su gibi otonom sürüş şirketleri tarafından kullanılan bu haritalar, arabaya şehrin sokaklarının ayrıntılı bir resmini veriyor. Ancak bir araba yola çıkmadan önce bunların oluşturulması gerekiyor, bu da maliyetleri artırabilecek bir süreç.

Zhou, şirketin Tesla'nın “Tam Otomatik Sürüş” adı verilen sürücü destek ürününün Çin'e girmesi için çok istekli olduğunu söyledi. Onun mantığı, Tesla'nın ürününün daha fazla tüketiciyi sürücü destek özelliklerine daha fazla ilgi duymaya teşvik edeceği ve Deeproute'un sektördeki itibarını artıracağı yönünde.

Halka arz planları sorulduğunda Zhou, girişimin kendi gelişim hızını sürdüreceğini ancak diğer sektör oyuncularının en son halka arzlarını memnuniyetle karşıladığını söyledi.

Çinli otonom sürüş yazılımı geliştiricisi WeRide robotaxi operatörü Pony.ai ABD'de halka arz başvurusunda bulunurken, geçen ay Nasdaq'ta halka açıldı.

Sektör sürücü desteğine odaklanıyor


Çin otomobil endüstrisindeki şirketler, pazarda rekabetçi kalmanın bir yolu olarak sürücü destek teknolojisine giderek daha fazla bakıyor.

Pony.ai Cumartesi günü, devlete ait Pekin Otomotiv Grubu'nun yeni enerji aracı yan kuruluşu ile tamamen otonom robotaksilerin toplu olarak geliştirilmesi konusunda işbirliği yapma anlaşmasını duyurdu.

Tencent Pazartesi günü, otonom sürüş ve teknoloji özellikli kokpitler üzerinde çalışmak üzere Alman otomobil tedarikçisi Bosch ile stratejik işbirliğini genişlettiğini duyurdu. İki şirket ilk olarak 2020 yılında stratejik işbirliği konusunda anlaşmaya vardı.

Açıklama: Bu hikaye, Deeproute'un Çin'de Nvidia'nın otomobiller için yeni Thor çipini alan ilk şirket grubunun parçası olduğunu yansıtacak şekilde güncellendi.