Denizcilik şirketi MSC'ye kısmi satış: Verdi, Hamburg liman anlaşmasına karşı yaygın protesto ve gösteri çağrısında bulundu

kamil şeker

New member
Hamburg Nakliye şirketi MSC'ye kısmi satış

Verdi, Hamburg liman anlaşmasına karşı yaygın protesto ve gösteriler yapılması çağrısında bulunuyor



Şu an: 14:33| Okuma süresi: 2 dakika




ARŞİV - 16 Temmuz 2020, Hamburg: Hamburg limanındaki Altenwerder konteyner terminalinde bir konteyner, konteyner köprüsü kullanılarak bir gemiye yükleniyor.  Büyük denizcilik şirketi MSC ve Hamburg şehri, şirketi gelecekte birlikte yönetmek istiyor.  (dpa'ya: “Senato, MSC'nin HHLA'ya katılmasına karar verdi”) Fotoğraf: Daniel Reinhardt/dpa +++ dpa-Bildfunk +++




Liman lojistik şirketi HHLA ile ilgili – bir kısmı yabancıların eline geçecek

Kaynak: dpa


Gemicilik şirketi MSC'nin liman lojistik şirketi HHLA'ya tartışmalı girişi konusunda Senato'nun aldığı kararın ardından sıra şimdi vatandaşlarda. Verdi ise tavrını sürdürmek istiyor.





DVerdi sendikası Salı günü sadece Hamburg'daki havaalanında grev yapmak istemiyor, aynı zamanda bir gün sonra da nakliye limanına odaklanacak. Verdi, liman şirketlerinden çalışanları, DGB sendikası üyelerini ve Hamburg vatandaşlarını, liman lojistik şirketi HHLA'daki hisselerin dünyanın en büyük konteyner nakliye şirketi MSC'ye satışına karşı gösteri yapmaya çağırdı. Sendika Cumartesi günü yaptığı duyuruda, önümüzdeki Çarşamba günkü gösterinin amacının özelleştirmeye yönelik olumsuz tutumun altını çizmek olduğunu duyurdu. Hamburg Limanı'nın daha fazla özelleştirilmesi yalnızca çalışanlar için risk oluşturmakla kalmıyor, aynı zamanda şehir toplumunun çıkarlarını da tehlikeye atıyor.


ayrıca oku


Hamburg limanındaki HHLA Altenwerder konteyner terminali






Verdi Hamburg bölge müdürü Sandra Goldschmidt, “Özel bir yatırımcının çıkarları, şehrin veya vatandaşlarının çıkarlarıyla çok nadiren örtüşüyor” dedi. Çevre ve iklim politikası perspektifi de dahil olmak üzere uzun vadede kentsel toplum için anlamlı olan limanın stratejik gelişimi, HHLA'nın daha fazla özelleştirilmesiyle önemli ölçüde daha zor hale gelecektir. “Mevcut kırmızı-yeşil Senato, CDU'nun 2007 yılında HHLA'yı kısmen özelleştirme yönündeki yanlış kararını düzeltmek yerine, HHLA'daki hisselerini daha da azaltmayı planlıyor. Bu nedenle Hamburg parlamentosu üyelerini bu çılgınlığı durdurmaya ve HHLA hisselerinin yaklaşık yüzde 20'sinin planlanan satışına karşı oy kullanmaya çağırıyoruz.”


ayrıca oku


Temiz oda olarak adlandırılan bölgede, Hamburg'daki Nexperia'da yarı iletkenlere yönelik silikon levhalar sarı ışık altında işleniyor






Planların açıklandığı 2023 sonbaharından bu yana Verdi, özelleştirmenin istihdam, çalışma koşulları ve tarifeler üzerindeki olası olumsuz etkileri konusunda uyarıda bulunuyor. Beş yıl süreyle operasyonel nedenlerden dolayı işten çıkarılma vaadi yetersiz koruma gibi görünüyor. Aynı zamanda, Eurogate'teki 3.000'den fazla çalışanın geleceği, tüm liman operasyonları, bağlama operasyonları, palamar halatları, römorkörler ve diğer ticaretler belirsizliğini koruyor.


ayrıca oku


Federal Su Yolları ve Denizcilik Genel Müdürlüğü Başkanı Eric Oehlmann, Brunsbüttel'deki Kiel Kanalı'ndaki kuru havuz inşaatında






Hamburg'un kırmızı-yeşil Senatosu, Hapag-Lloyd'un rakibinin Hamburg liman lojistik şirketi HHLA'ya kabul edilen girişini Salı günü resmen onayladı. Şehir ve merkezi Cenevre'de bulunan İtalyan Mediterranean Shipping Company (MSC), gelecekte şehrin yüzde 50,1 çoğunluk hissesine sahip olduğu Hamburger Hafen und Logistik AG'yi (HHLA) ortak girişim olarak işletmek istiyor. Şehir şu anda listelenen HHLA'nın yaklaşık yüzde 70'ine sahip ve bunun 2026 sonuna kadar mevcut haliyle kalması bekleniyor. Hamburg vatandaşlığının hâlâ tartışmalı anlaşmayı onaylaması gerekiyor.