Denizcilikte iklim tarafsızlığı: Hapag-Lloyd yeni dev yük gemisini adlandırıyor ve bir “dönüm noktasından” bahsediyor

kamil şeker

New member
Hamburg Nakliyede iklim nötrlüğü

Hapag-Lloyd yeni dev yük gemisinin adını verdi ve bir “dönüm noktasından” söz etti



Şu tarihten itibaren: 2 Ekim 2023| Okuma süresi: 3 dakika




Vaftiz konteyner gemisi Berlin Ekspresi




Federal Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier’in eşi vaftiz annesi Elke Büdenbender, Hamburg limanında Hapag-Lloyd konteyner gemisi “Berlin Express”in önünde.

Kaynak: dpa/Marcus Brandt


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Hamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd, Pazartesi günü yeni konteyner devine “Berlin Ekspresi” adını verdi. 23.664 TEU’luk gemi, tahrik teknolojisi sayesinde gelecekte konvansiyonel gemilere göre daha çevre dostu olacak.





DHamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd, Pazartesi günü ana limanı Hamburg’da bugüne kadarki en büyük konteyner gemisine “Berlin Ekspresi” adını verdi. Almanya Birlik Günü kutlamaları kapsamında düzenlenen törenin sponsoru, Federal Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier’in eşi Elke Büdenbender oldu.

Yaklaşık 400 metre uzunluğu, 61 metre genişliği ve 23.664 20 feet standart konteyner (TEU) taşıma kapasitesiyle Güney Kore’de inşa edilen gemi, Hapag-Lloyd’a göre şimdiye kadar deniz altında seyreden en büyük yük gemisi. Alman bayrağı. Dünyanın en büyük konteyner gemileri bile yalnızca birkaç yüz TEU daha fazla kapasiteye sahiptir.


ayrıca oku


“Swap2Zero”nun 2030 yılında hizmete girmesi planlanıyor






Hapag-Lloyd, 2020’nin sonunda Güney Kore tersanesi Hanwha Ocean’dan (eski adıyla Daewoo) diğer beş kardeş gemiyle birlikte gemi sipariş etti ve altı ay sonra altı gemi daha sipariş etti. Şirket içinde “Hamburg Ekspresi” olarak bilinen gemi sınıfındaki yük gemileriyle, dünyanın beşinci büyük konteyner taşımacılığı şirketi yeni boyutlara taşınıyor: yaklaşık 24.000 TEU kapasiteli gemiler daha önce Hapag-Lloyd’un filosunda yer almıyordu.


Konteyner devi “Berlin Ekspresi” Hamburg'a ulaştı




“Berlin Ekspresi”nin Hamburg limanına girmeden önce bir kez çevrilmesi gerekiyordu

Kaynak: dpa/Bodo Marks


Hapag-Lloyd, “Berlin Ekspresi”ne ek olarak aynı sınıftan bir başka gemi olan “Manila Ekspresi”ni de devraldı. 2025 yılına kadar on geminin daha takip etmesi bekleniyor. Gemiler, geleneksel yakıtla veya sıvılaştırılmış doğal gazla (LNG) çalıştırılabiliyor ve ayrıca fosil olmayan ve dolayısıyla biyo-metan veya e-metan gibi iklim açısından nötr yakıtlar için de uygun.








Törene Hamburg’un Birinci Belediye Başkanı Peter Tschentscher (SPD) de katıldı. Hansa şehri, nakliye şirketinde yüzde 13,9 hisseye sahip ve Klaus-Michael Kühne’nin Kühne Holding’i ve Şilili nakliye şirketi CSAV’dan sonra üçüncü en büyük hissedar konumunda.


ayrıca oku


Klaus-Michael Kühne






Ancak son zamanlarda şehir ile Hapag Lloyd arasında çatışmalar yaşandı. Arka planda ise nakliye şirketi MSC’nin Hamburg liman lojistik şirketi HHLA’ya planlı girişi yer alıyor. Hapag Lloyd, diğer şeylerin yanı sıra limanda büyük konteyner terminalleri işleten HHLA’ya rakip firmanın girişine çok öfkeli tepki gösterdi.

CEO Rolf Habben Jansen, Hamburg Limanı’nın artık Hapag Lloyd için daha önce olduğu kadar merkezi bir rol oynamadığı senaryoların hayal edilebileceğini söyledi. Habben Jansen, Hapag-Lloyd’un şu anda Hamburg üzerinden Orta Avrupa’ya yönelik hacmin neredeyse tamamını işlediğini söyledi. “Bunun yalnızca yüzde 70 veya 80 olduğu bir senaryoyu da hayal edebiliyorum.”


ayrıca oku


Hamburg limanındaki Terminal Tollerort






Pazartesi günkü vaftiz, öncelikle geminin yeni tahrik sistemiyle ilgiliydi. Habben Jansen, “Yeni Hamburg Ekspres sınıfı Hapag-Lloyd için bir dönüm noktasına işaret ediyor” dedi. “Yüksek verimli gemilerle emisyonlar anında ve önemli ölçüde azaltılabilir. Aynı zamanda karbonsuzlaştırmayı adım adım ilerletme stratejimizin önemli bir bileşenidirler.”

Uzun tartışmalardan sonra, Dünya Denizcilik Örgütü (IMO) üyeleri Temmuz ayında sera gazı emisyonlarını 2050 yılına kadar veya kısa bir süre sonra sıfıra indirme konusunda anlaştılar. 2030 ve 2040’a yönelik ara hedefler bunun önünü açmalıdır. Hapag-Lloyd’un kendisi de 2045 yılına kadar tüm filoyu iklime zarar vermeyecek şekilde işletme hedefini belirledi.