Detroit'teki rakibi GM'in taktik kitabından bir sayfa alarak Ford hisseleri daha da yükselebilir

kamil şeker

New member
Ford'un General Motors ile aradaki farkı kapatması gerekiyor. Ford'un bunu, GM'nin geri alımlardaki liderliğini takip ederek, ayrıca elektrikli araç ve hibrit araç karışımını geliştirerek ve garanti masraflarını dizginleyerek yapabileceğini düşünüyoruz. Kulüp adı Ford'un hisseleri yılbaşından bu yana yaklaşık %7 artış gösterdi ve aynı dönemde GM'nin yaklaşık %22'lik ilerlemesinin açık ara gerisinde kaldı. Performanstaki farklılık – sinir bozucu olsa da – hissedarlara nakit iadesine yönelik farklı yaklaşımlar da dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlanabilir. General Motors bir ton hisse senedini geri alıyor; Ford, şu ana kadar pek değil. Jim Cramer, CNBC Yatırım Kulübü'nün Mart ayındaki Aylık Toplantısı sırasında, “GM'nin ilerlemesi ve Ford'un bazı kısa vadeli olumsuzluklar dışında geride durması için hiçbir neden yok” dedi. “Hisse senedi yanlış fiyatlandırılmış… ve daha da yükselmesi gerekiyor. Keşke GM gibi büyük bir geri alım yapsalar. Bu harika olurdu.” F GM YTD dağ Ford vs. General Motors YTD Aslında GM hisseleri, 29 Kasım'da 10 milyar dolar değerinde hızlandırılmış geri alım programını duyurmasından bu yana yaklaşık %50 arttı. Ford aynı dönemde yalnızca yaklaşık %26'lık bir artış gösterdi; kendi başına saygın bir artış ancak GM'nin belirgin şekilde gerisindeydi. Bu yılın sonundaki geri alım açıklamasından önce Ford %10 oranında düşüşteydi; bu, GM'nin %14'lük düşüşünden daha azdı. Geçen yıl borsanın geneli için harika geçmiş olsa da, otomotiv stokları, sendikaya taviz verilmesiyle sonuçlanan Birleşik Otomotiv İşçileri grevleri nedeniyle geri kaldı. Sermaye getirisi Ford, yıllık %4,6'lık temettü getirisi ve hissedarlara serbest nakit akışının %40 ila %50'sini iade etme taahhüdüyle sermaye getirisi konusunda hiç de beceriksiz değil. Şirket, 2023 temettü oranını %50'ye çıkarmak için Şubat ayında, birkaç yıl sonra ikinci ek temettüsünü ilan etmeyi tercih etti. Ancak o zaman yazdığımız ve Jim'in son açıklamalarının da yinelediği gibi, tercihimiz Ford'un fazla nakdi geri alımlarda kullanması yönünde olurdu. 2023 yılında Ford, temettü ve hisse geri alımlarına 5,33 milyar dolar harcadı; bu tutarın yalnızca %6,3'ü geri alımlara oldu. GM kabaca bunun tersiydi. Geçen yıl temettülere ve hisse geri alımlarına 11,7 milyar dolar harcadı ve bu toplamın yalnızca %5'inden biraz fazlası temettülere ayrıldı. Redburn Atlantic otomobil analisti Adrian Yanoshik, CNBC ile yaptığı röportajda, “Sermayenin hissedarlara iade edilmesi fikri, GM'nin 10 milyar dolarlık geri alımı duyurmasından bu yana sektörde ortaya çıkan önemli bir temadır” dedi. Bu hareket “bazı otomotiv OEM'leri üzerinde bir miktar baskı yarattı” [original equipment manufacturer] yönetim ekiplerinin hissedarlara nakit iadesi konusunda düşünceli bir yönteme sahip olması gerekiyor.” EV'ler ve hibritler GM'nin yakın zamandaki üstün performansının bir başka nedeni de yönetimin 2025 yılına kadar orta tek haneli bir elektrikli araç FVÖK marjı beklentisiydi. Ford geçen yıl bunu söylemişti. 2026 yılına kadar %8 EV marjına ulaşması bekleniyor. Yakın zamanda bu hedefi geri çekti. Her iki şirket de EV çabalarından para kaybediyor. Ancak EV talebi yumuşadıkça ve otomobil üreticileri etiket fiyatlarını düşürmek için acele ettikçe tüm bunlar değişebilir. Ford geçen hafta, tamamen elektrikli yeni bir büyük SUV ve kamyonetin üretimini ertelediğini ve 2030 yılına kadar Kuzey Amerika serisinin tamamında hibrit seçenekler sunacak şekilde geçiş yapacağını söyledi. Ford'un hibritlere yönelmesi duyurudan önce telgrafla duyuruldu ve bu da stratejiye ilişkin ayrıntılar ekledi. Jim, kısmen elektrikli, kısmen gazla çalışan araçların son dönemdeki satışlarının ne kadar güçlü olduğu dikkate alındığında hibritlere geçişin akıllıca bir hareket olduğunu söylüyor. Ford'un 4 Nisan'daki duyurusunun ardından Morgan Stanley otomobil analisti Adam Jonas, fiyat hedefini 2020'de artırdı. hisse senedini hisse başına 16 dolardan 17 dolara çıkardı ve satın alma eşdeğeri aşırı kilolu notunu korudu. Jonas, EV'nin daha yavaş benimsenmesinin Ford'un serbest nakit akışı görünümü ve sermaye getirisi profili açısından olumlu olduğuna inanıyor. Jonas, bu hafta GM'ye aşırı kiloluluk derecesini yineleyen bir notta bir uyarıda bulundu. “GM, saf BEV'ye doğru ilerlemede neredeyse hibritlerden vazgeçti” dedi. [battery electric vehicle] mimariler… ancak hibrit yatırımlarını buradan biriktirmek zorunda kalabiliriz.” Jonas, Ford'u GM yerine tercih ettiğini söyledi. Garanti giderleri Ford'un karşılaştığı olumsuzluklardan biri, yeni araçların geri çağrılması ve sorunlu piyasaya sürülmesi nedeniyle artan garanti giderleri oldu. Ford, üçüncü çeyrekte, garantilerle ilgili maliyetlerde 1,2 milyar dolarlık bir artış kaydetti; bu, üç aylık kayıplara neden olan beklenmedik bir olumsuzluktu. Ford, 4. çeyrek rakamlarının yanı sıra, 2024 yılının tamamı için garanti maliyetlerinin yıldan yıla sabit kalmasını beklediğini söyledi. Ford CFO'su John Lawler, geçtiğimiz ay Amerika'da düzenlenen otomobil konferansında, şirketin 24 Nisan'da raporlayacağı ilk çeyreğin sonunda kalite seviyesi ve standartları sağlamak için “envanterde bir miktar birim” oluştuğunu söyledi. Redburn'den Yanoshik, çok kısa vadeli bir nokta ama bu, çok kısa vadenin önemli olduğu bir sektör” dedi. (Jim Cramer's Charitable Trust uzun F. Hisse senetlerinin tam listesi için buraya bakın.) Jim Cramer ile CNBC Yatırım Kulübü'ne üye olursanız, Jim bir ticaret yapmadan önce bir ticaret uyarısı alacaksınız. Jim, hayırsever vakfının portföyündeki bir hisse senedini satın almadan veya satmadan önce bir ticaret uyarısı gönderdikten sonra 45 dakika bekliyor. Jim, CNBC TV'de bir hisse senedi hakkında konuştuysa, işlemi gerçekleştirmeden önce işlem uyarısını verdikten sonra 72 saat bekler. YUKARIDAKİ YATIRIM KULÜBÜ BİLGİLERİ, SORUMLULUK REDDİ İLE BİRLİKTE HÜKÜM VE KOŞULLARIMIZA VE GİZLİLİK POLİTİKAMIZA TABİDİR. YATIRIM KULÜBÜ İLE BAĞLANTILI OLARAK SAĞLANAN HERHANGİ BİR BİLGİYİ ALMANIZ NEDENİYLE HİÇBİR GÜVEN YÜKÜMLÜLÜĞÜ VEYA GÖREVİ MEVCUT DEĞİL VEYA OLUŞMAZ. BELİRLİ BİR SONUÇ VEYA KÂR GARANTİ EDİLMEZ.


General Motors'un dünya merkez ofisi Detroit'in Rönesans Merkezi'nde görülüyor.

Paul Hennessy | Işık Roketi | Getty Images